Viva zoekt alle pijlers

Puzzellijst voor puzzel met 3000 stukjes

07-06-2020 22:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de juiste categorie is voor mijn vraag, maar plaats hem toch.

Ik heb een puzzel met 3000 stukjes in elkaar gezet. Na al deze pijn en moeite wil ik hem niet uit elkaar halen, maar zou ik hem graag inlijsten.

Afmetingen van de puzzel zijn 120 x 85.

Enige idee waar ik een lijst met de bovenstaande afmetingen kan vinden voor een betaalbare prijs?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heb me zelf al rot gezocht zonder resultaat helaas.

Groetjessss
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je voor iets in gedachten? Gewoon een glasplaat ervoor? Wil je echt een lijst?

Glazen fotolijst wordt denk ik onhandig door de dikte van de puzzel?
Alle reacties Link kopieren
Plakken op stevig karton en dan naar lijstenmaker brengen of online op maat bestellen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Heb even voor je zitten zoeken.
De Hema, IKEA, Action, Xenos hebben dat formaat niet.

Je zou eens kunnen informeren bij een lijstenmakerij.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de puzzel aan elkaar lijmen met behangplaksel, ook als je hem bijv op kartonnen plaat wil plakken.
Alle reacties Link kopieren
De maten van de puzzel zijn iets groter dan 4 x 4 a4-tjes (21 cm bij 29,7 cm). Als je de a4'tjes een kwartslag draait heb je marge met 6 x 3.

Ik vind online een site waar je maten (b x h x d) kan invullen voor een lijst. Met diepte 2 mm en je maten geeft dat zo'n 65 euro (alleen frame, geen Passe-partout, geen Verdiepingsprofiel). Ken de zaak verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je door de moeite die je er in hebt zitten, de puzzel niet zomaar wilt afbreken en terug in de doos stoppen.

Maar wat wil je met inlijsten?
Ophangen?
Dat ziet er toch niet uit?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
08-06-2020 00:59
Ik snap dat je door de moeite die je er in hebt zitten, de puzzel niet zomaar wilt afbreken en terug in de doos stoppen.

Maar wat wil je met inlijsten?
Ophangen?
Dat ziet er toch niet uit?
Jawel, het is hip
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
In groningen zit een hobby winkel die schappelijke prijzen heeft voor lijsten. Ik heb er laatst een 3d baklijst gekocht voor €80. Daarvan waren de afmetingen 120x80 en 5cm diep.
Ze heten Flokstra, zitten in de Stoeldraaiersstraat. Hebben een website: [url] https://www.vanbeekart.nl/ [url] daar kun je ook lijsten op maat bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Een foto er van maken en deze op canvas afdrukken? Kun je later de puzzel nog eens maken 🤔😊
Zonder oorzaak geen gevolg
Gewoon weer in de doos hoor. Zit je anders met zo’n joekel van een puzzel die je nergens kwijt kunt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een Hornbach in de buurt? Bij Hornbach kan je heel voordelig lijsten laten maken.

Mijn opa had zijn 10.000 puzzelstukjes nooit achter een glasplaat trouwens.
Hij lijmde eerst de puzzelstukjes (heb je nu fantastische lijmspray voor puzzels voor). En dan kan je de hele puzzel in zijn geheel op een bijvoorbeeld multiplex plaat lijmen door de plaat in te lijmen en de puzzel erop te leggen. Paar mooie profieltjes erom (in verstek zagen) en je hebt een mooie lijst.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zo deed ik dat ook, alweer 30 jaar geleden. Ik heb sindsdien altijd wel puzzels in huis hangen. Maar wel in een wissellijst, zodat ik kan wisselen en de puzzel nog eens kan maken. Wel jammer dat dat nu hip schijnt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven