Werk & Studie alle pijlers

Aanvaring met collega die je nooit opzij hebt kunnen zetten?

17-03-2018 19:18 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al eens een aanvaring(bijvoorbeeld persoonlijke aanval) gehad met een collega, die je eigenlijk nooit opzij hebt kunnen zetten (in de zin dat de band met collega niet te repareren was voor jouw gevoel)?
Hoe zijn jullie daarmee omgegaan als er samen gewerkt moest worden?

Ik ben zeer benieuwd.
TO trapt af...

Oftewel: deel eerst je eigen ervaring a.j.b..
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een mannenomgeving en daar heb je gelukkig niet zo vaak persoonlijke aanvallen. Daar gaat het om je werk. En daar kan je best wel flinke aanvaringen hebben, maar na afloop is het over en ga je over tot de orde van de dag. Misschien moeten vrouwen ook eens leren om zo te werken....
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
17-03-2018 19:20
TO trapt af...

Oftewel: deel eerst je eigen ervaring a.j.b..


O, ik wist niet dat dat verplicht is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ervaring mee.

Ik heb collega eerst een tijd ontlopen. Daarna kon ik er boven staan. Zo’n rotstreek, dat kon niets met mij te maken hebben.

Wat hielp was dat ik in de loop der tijd ook anderen over collega hoorde klagen.
Tegenwoordig hebben we een zakelijke relatie vooral omdat collega mij af en toe nodig heeft voor expertise. Ik help en dat is dat. Ik houd het kort en ga dan weer verder met de rest van mijn werk. Collega probeert apen op mijn schouder te zetten maar dat accepteer ik dus niet. En dat zeg ik ook gewoon: ik wil de aap niet op mijn schouder en ik hoop dat deze informatie je verder helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Dat ging zo ver, dat samenwerking eigenlijk niet meer mogelijk was.
Ik doe alsof ze niet bestaat. Tenzij ik haar in het werk echt niet uit de weg kan. Dan doe ik zakelijk correct.
Ze is inmiddels gedegradeerd en ik heb promotie gemaakt. Ik heb nu invloed op hoe ze haar werk moet doen. Ik zou het haar heel moeilijk kunnen maken, maar dat doe ik niet. Ik ga met haar werk om zoals ik met het werk van haar collega's omga. Ze is niet belangrijk genoeg voor een uitzonderingspositie.
Koe1 schreef:
17-03-2018 19:23
O, ik wist niet dat dat verplicht is.
Het is gewoon wat aardiger als je je eigen ervaring deelt.

In plaats van alleen maar reacties van anderen binnen te harken.

Dus TO, heb jij zelf een aanvaring met een collega gehad
die je nooit opzij hebt kunnen zetten?
S0LEIL schreef:
17-03-2018 19:27
Ja. Dat ging zo ver, dat samenwerking eigenlijk niet meer mogelijk was.
Ik doe alsof ze niet bestaat. Tenzij ik haar in het werk echt niet uit de weg kan. Dan doe ik zakelijk correct.
Ze is inmiddels gedegradeerd en ik heb promotie gemaakt. Ik heb nu invloed op hoe ze haar werk moet doen. Ik zou het haar heel moeilijk kunnen maken, maar dat doe ik niet. Ik ga met haar werk om zoals ik met het werk van haar collega's omga. Ze is niet belangrijk genoeg voor een uitzonderingspositie.
Wat was er gebeurd dan Soleil?
Alle reacties Link kopieren
Coravanmora & Soleil, ik vind het heel sterk hoe jullie er mee zijn omgegaan.
Jullie voelen er ook geen emotie meer bij?

Ik heb een tijd geleden een collega aangesproken op haar manier van feedback geven , waarnaar ik de volle laag kreeg. Volle laag in de zin dat collega onder andere mij vertelde dat niemand mij mag op de afdeling!
Persoonlijk de grond in geboord. Ik voelde er toen vrij weinig bij en vond het vooral heel laag van haar.

Ik weet ook dat het geen dat ze zegt niet waar is en heb na enige tijd wat collega's gesproken die werken met haar ook niet prettig vinden.
Als we samen werken reageert ze 'normaal', maar voel dat ik het niet helemaal prettig vind omdat ik niet graag weer zo'n reactie ontvang.
Sara9876 schreef:
17-03-2018 19:21
Ik werk in een mannenomgeving en daar heb je gelukkig niet zo vaak persoonlijke aanvallen. Daar gaat het om je werk. En daar kan je best wel flinke aanvaringen hebben, maar na afloop is het over en ga je over tot de orde van de dag. Misschien moeten vrouwen ook eens leren om zo te werken....
Op mijn werk zijn de mannen juist de kemphanen. Er zijn er een paar die constant lopen te kiften.
Ja, lang boos geweest (het was echt heel persoonlijk namelijk). Nu doet ze er niet meer toe en ze is sowieso mijn collega niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Pff zo een reactie zegt zoveel over iemands onvermogen en niets over jou dat je het beste je schouders kunt ophalen. Zij mag jou niet; tja jammer voor haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
17-03-2018 19:41
Op mijn werk zijn de mannen juist de kemphanen. Er zijn er een paar die constant lopen te kiften.
Mannen kunnen er ook wat van hoor ik vaker. Ook tegen een vrouw als het moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel lang boos geweest. Maar ondertussen heb ik leren accepteren dat er mensen zijn die vals zijn. Het ging ook bij mij om een laag bij de grindse manier van feedback geven. Terwijl ik in onze samenwerking echt netjes wilde zijn, hoewel haar arrogante manier van doen me heel erg stoorde.

Maar goed, ondertussen zijn we wat jaren verder. En zakelijk correct Usher hoogst haalbare. Ik zal nooit iets persoonlijks delen, geen band met collega aangaan en ik zou er geen traan om laten als ze vertrok. Maar ik blijf correct.
Waarom zou je een band moeten hebben met je collega's? Je moet ermee werken, je hoeft niet bij ze op de koffie of op schoot. Ik heb een collega die ik absoluut niet moet en zij mij ook niet, maar op de werkvloer kunnen we prima samenwerken. Omdat we in ieder geval één ding met elkaar eens zijn: dat werk moet gewoon af en dan heb je je persoonlijke sym- en antipathieën maar even opzij te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2018 19:55
Waarom zou je een band moeten hebben met je collega's? Je moet ermee werken, je hoeft niet bij ze op de koffie of op schoot. Ik heb een collega die ik absoluut niet moet en zij mij ook niet, maar op de werkvloer kunnen we prima samenwerken. Omdat we in ieder geval één ding met elkaar eens zijn: dat werk moet gewoon af en dan heb je je persoonlijke sym- en antipathieën maar even opzij te zetten.
Wij hebben best een persoonlijk beroep.
Sara9876 schreef:
17-03-2018 19:21
Ik werk in een mannenomgeving en daar heb je gelukkig niet zo vaak persoonlijke aanvallen. Daar gaat het om je werk. En daar kan je best wel flinke aanvaringen hebben, maar na afloop is het over en ga je over tot de orde van de dag. Misschien moeten vrouwen ook eens leren om zo te werken....
Pff die 2 keer dat iemand zich in dat opzicht onprofessioneel tegen mij opstelde, waren in beide gevallen mannen.
De ene negeerde mij minstens een week lang nadat ik hem op zijn verantwoordelijkheid had gewezen.
De andere vond het nodig om mij op zijn laatste werkdag aldaar een persoonlijke sneer te geven. In geval één ben ik gewoon professioneel blijven samenwerken. In geval twee heb ik hem de mond gesnoerd door één keer te zeggen dat hij te ver ging. Daarna weer over tot de orde van de dag.
Boven alles blijf ik professioneel mijn werk doen. Vrienden worden zit er echter niet meer in in zo'n geval. :proud:
Sara9876 schreef:
17-03-2018 19:21
Ik werk in een mannenomgeving en daar heb je gelukkig niet zo vaak persoonlijke aanvallen. Daar gaat het om je werk. En daar kan je best wel flinke aanvaringen hebben, maar na afloop is het over en ga je over tot de orde van de dag. Misschien moeten vrouwen ook eens leren om zo te werken....
Mannen kunnen ergere bitches dan vrouwen zijn in mijn ervaring. Ik heb mijn dosis wel meegemaakt, dodelijk vermoeiend dat gezeik onderling.
Oh ja hoor. Collega met wie ik een project heb gedaan. Ik stak vaak een stokje voor haar plannen omdat ze simpelweg niet uitvoerbaar waren. Dat ze daarom een beetje moeite met me heeft, dat snap ik wel.

Maar dat ze na het project tegen een collega met wie ik elke dag zeer intensief samenwerk en tegen god mag weten wie nog meer heeft lopen tetteren dat ze nooit meer met mij wil samenwerken omdat ik de grootste trut ooit ben dat vergeef ik haar nooit. Als je een probleem met mij hebt, prima. Vind ik geen enkel probleem. Maar wees wel een grote meid en kom dan lekker met je grote bek naar mij in plaats van anderen ermee lastig te vallen. Mijn andere collega had er zelfs slapeloze nachten van.

Sindsdien is ze lucht voor me. Ik negeer haar volkomen. Soms op het gênante af. Ik moet indirect wel eens iets voor haar doen waar zij voordeel van heeft. Ze staat gek genoeg altijd als laatste op mijn priolijst. Als ik ooit weer rechtstreeks met haar zou moeten werken zou ik dat per direct weigeren. Andersom ook trouwens :proud:.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-03-2018 19:40
Wat was er gebeurd dan Soleil?

Oh teveel om op te noemen.
Jarenlang proberen te pesten en treiteren. Geprobeerd om mij ontslagen te krijgen. Fouten maken en ze mij in de schoenen schuiven.
Mijn voorgangers bleek ze ook weggepest te hebben. Ook mijn opvolger heeft ze weggekregen.
Met haar collega's in haar huidige functie zijn ook veel problemen.
Ik bleek alleen net een tandje te sterk voor haar (6)
Maar het was geen leuke tijd. Mijn nekharen gaan nog overeind als ik haar stem hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook een mannelijke collega die eens een behoorlijke rotstreek leverde. Doe ik ook gewoon correct tegen maar ik probeer wel noet met hem te hoeven samenwerken. Het is er zo eentje die zijn eigen kunde het liefst over de rug van anderen etaleert. Wat een loser. Maar goed, glimlachend reageer ik op zijn vragen en ben blij als het contact weer voorbij is.
Wij hebben best een persoonlijk beroep.
Zit je nou te dubbelnicken?
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 20:28
Reden: naam forummer weggehaald voor alle zekerheid
25.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koe1 schreef:
17-03-2018 19:40
Coravanmora & Soleil, ik vind het heel sterk hoe jullie er mee zijn omgegaan.
Jullie voelen er ook geen emotie meer bij?
Jawel hoor, best wel emoties.
Walging en afschuw voor haar, omdat ze zo'n naar mens is. Het is iemand die anderen expres probeert pijn te doen en continu liegt.
Maar ook een soort medelijden. Als je zo bent, moet er ergens iets heel erg mis zijn gegaan met je.
Verwondering en irritatie dat het bedrijf nooit heeft ingegrepen en nog steeds niet.
Maar ook trots dat ze me niet klein heeft gekregen. En triomf dat ik vooruit gegaan ben en zij achteruit.
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2018 19:55
Waarom zou je een band moeten hebben met je collega's? Je moet ermee werken, je hoeft niet bij ze op de koffie of op schoot. Ik heb een collega die ik absoluut niet moet en zij mij ook niet, maar op de werkvloer kunnen we prima samenwerken. Omdat we in ieder geval één ding met elkaar eens zijn: dat werk moet gewoon af en dan heb je je persoonlijke sym- en antipathieën maar even opzij te zetten.
Dit.
Ik kan zelfs wel een kwaliteits-allergie dingetje van maken. Maar dat komt ook omdat we elkaar zoveel mogelijk mijden om het op dat level te houden.
Heb wel zo’n collega ja, deed zich erg gezellig en collegiaal voor en bleek later echt heel vals. Dingen die in vertrouwen waren gezegd tegen je gebruiken, andere collega’s heel slinks aan haar ‘kant’ krijgen, waar de manager bij is verzoeken of ik haar werk even kan overnemen want ik had die dag toch geen cliënten en zij moest nog dingen uitwerken (eh ja, ik ook, plan je werk beter).

Beroept zich ook voortdurend op haar ervaring en weigert zich bij te scholen in zaken die echt evident fout gaan en waar haar collega’s later last van hebben.

Ik communiceer alleen nog strikt zakelijk met haar en wacht geduldig toch ze met pensioen gaat (eind dit jaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven