Werk & Studie alle pijlers

Accountability & Focus topic

08-06-2022 10:24 759 berichten
Ja ja, het is nogal tegenstrijdig dat ik hier een topic voor open terwijl ik me moet focussen ;-D, i know. In Corona tijden werkte het erg goed om een to do lijstje bij te houden en hier af te vinken. De perfecte combinatie tussen een stukje afleiding, een stukje motivatie en accountability.

Dus: Heb jij een taak die af moet? Zit je uit te stellen? Heb je moeite met structuur in je dag stoppen? Schrijf dan mee.


Afbeelding
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 11:05
0.19% gewijzigd
To do 08-06-2022
1. Coderen interviews
Interview 1
Interview 2
Interview 3
Interview 4
Interview 5
Interview 6
Interview 7
2. Meetings
Meeting 1
Meeting 2
Meeting 3
Telefoongesprek 1

Doel: Meetings voldaan en minstens 4 interviews gecodeerd.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 08-06-2022 15:46
11.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een vreselijke klus waarbij ik 350 documenten moet beoordelen. Het kost gemiddeld 5 minuten per document maar minstens 20% van de documenten leidt tot een vraag. Dat allemaal netje opschrijven zodat ik aan het eind nog weet wat ik heb gedaan en nog moet weten.
Ik blok soms een dag om alleen maar dit te doen, en mag na iedere ca drie kwartier even pauze.
Klinkt als een kutklus, maar je pakt m netjes gestructureerd aan! Ik ben inmiddels ook begonnen :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa ik doe mee. Ik heb een supersaai rapport van 165 slides te reviewen. En ik kom er niet doorheen. Doel: vandaag af en naar collega sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker dit!
Dit is ook wel wat ik nodig heb. Ik geef mezelf teveel afleidingsmogelijkheden.

Komend half uur: post wegwerken!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
08-06-2022 10:55
Jaaa ik doe mee. Ik heb een supersaai rapport van 165 slides te reviewen. En ik kom er niet doorheen. Doel: vandaag af en naar collega sturen.
Is dat een presentatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, ik ben bezig met het maken van afrekeningen. :cry:
Deze wil ik aan het einde van de dag afhebben en voorleggen aan de klant.

Steeds 45 minuten en dan een break van 5 minuten. Dus tussentijds niet forummen, naar het toilet of thee halen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lekker bezig dames! We kunnen het!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukt!
Mooi dit!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende klus tot 12 uur: aanslagbiljetten controleren!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Westerpaviljoen schreef:
08-06-2022 11:01
Is dat een presentatie?
Nee een rapport in een presentatietool oftewel PowerPoint. Want Word is zooo 2021.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dit is echt een topic voor mij, en ik ga hopeloos falen. Ik weet niet eens welke klus ik nu eens zal kiezen. Ze zijn allemaal even urgent, en ik krijg er geen vandaag af. Ben nu met een presentatie bezig die ik al af had willen hebben. Gaat lekker dus.
Elodea schreef:
08-06-2022 12:45
Oh, dit is echt een topic voor mij, en ik ga hopeloos falen. Ik weet niet eens welke klus ik nu eens zal kiezen. Ze zijn allemaal even urgent, en ik krijg er geen vandaag af. Ben nu met een presentatie bezig die ik al af had willen hebben. Gaat lekker dus.
Je bent bezig. Dat is de hoofdzaak! Kun je kleine doelen voor jezelf stellen? Slides t/m punt X oid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Elodea schreef:
08-06-2022 12:45
Oh, dit is echt een topic voor mij, en ik ga hopeloos falen. Ik weet niet eens welke klus ik nu eens zal kiezen. Ze zijn allemaal even urgent, en ik krijg er geen vandaag af. Ben nu met een presentatie bezig die ik al af had willen hebben. Gaat lekker dus.
Streep eronder.
Kijk wat je wél af kan krijgen vandaag.
En zo ga je stap voor stap de zaken inlopen.

Hier de aanslagbiljetten nog niet aangeraakt. Dat is ook mede onderdeel van mijn werk. Ik ga NU starten. Tot half 2!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic! Ik kan niet meeschrijven want ben up tot date maar er gaat zeker een moment komen dat ik aanhaak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga nu wat rekeningen betalen. Ik geef mezelf hiervoor een half uur.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, affer dan dit wordt het niet. Ik heb ook nog input van anderen nodig. Dat ga ik eerst maar eens regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, nou mag ik dus 5 minuten pauze?
Alle reacties Link kopieren Quote
klusje is af, maar langer gedaan, omdat ik toch niet kon laten om even wat nieuws tussendoor te lezen. :bonk:
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed onderwerp! Tvp voor nu, want ik heb een vrije dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker dit, ik raak in een flow!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vrije dag maar moet/ wil wat schrijven vandaag. Om 3 uur begin ik, met de Pomodoro-techniek.
Pfff meeting hier liep fors uit. Ik mag van geluk spreken als ik er 2 interviews doorheen krijg. Wel wat stappen gezet. Nu weer even vol focus door dus.

Succes allemaal!
Hoe istie hier? Ik ga nog 45min aan de slag.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven