Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Zorg is niet mijn werk, maar wel een keer tijdens een opdracht (onderzoek) meegemaakt dat een man werd binnengebracht met een wortel in zijn darmen. Ding zat vast en ze kregen de wortel er niet uit. De stagiair kon er maar niet over uit dat die meneer zo'n grote wortel doorgeslikt had en kwartje viel ook na verloop van tijd niet. Uiteindelijk heeft de arts moeten uitleggen hoe het zat.

Edit: ik was daar zelf niet bij aanwezig overigens, er werd achteraf smakelijk over nagepraat ;-D.
englishmaninnewyork wijzigde dit bericht op 01-06-2019 20:14
11.42% gewijzigd
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic trouwens
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
O en ooit met een vaste patient een geintje uitgehaald op 1 april..
Op zijn verzoek..
Hij vroeg of ik wilde meespelen dat hij was overleden (was terminaal maar ondanks dat een vechter en vol humor) en toedekken met een laken (afleggen..) en dan tegen collega x zeggen dat meneer naar het transitmortuarium gebracht kon worden.
Dus ik mee met collega en vroeg: wil je meneer nog zien? Dat wilde collega wel en tilde t laken op.
Op dat moment opende de patient zijn ogen en riep keihard ‘boe, 1 april!’

We hebben gelàchen..! Collega ook hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Of een nep opname aanmaken tijdens een rustige nachtdienst ( dus -in die tijd papieren- dossier aanleggen)
Hr Bloemen, opgenomen met dehydratie (uitdroging)
Infuuspaal, bed opgemaakt met een bos uitgedroogde bloemen erin en een heel verhaal rondom opname en medische voorgeschiedenis verzonnen.
Collega kwam niet meer bij toen ze t dekbed terugsloeg..

Of een chronische patient, waarvan we jaren lang dachten dat deze geen NL sprak. Was nooit mee te communiceren zonder fam/tolk. Linksom, rechtsom.. geen resultaat. Ik niet begrijp.. dat was t enige wat eruitkwam.

Na een paar jaar ben in een paar maanden ziek geweest.. zie ik bij aanvang van mn dienst de patient: ha zuster. Hoe is het? Jij ziek toch? Ik bidden jij beter..

Dussss.. patient kon wel degelijk NL
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2019 22:20
Reden: offtopic
99.74% gewijzigd
wij slapen nooit.
Gefeliciteerd met je oordeel! Mogen we nu weer ontopic? Jouw oordeel kan best in een ander ‘alle tbs’ers moeten deaud’ topic
anoniem_386143 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 20:43
63.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets in dit topic gelezen wat ook maar een beetje te vergelijken is met een patiënt die anderen beschadigt.

En ook niets waarbij je jezelf of een familielid met zekerheid kunt herkennen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mijn hemel, wat een overtrokken reactie icepeachtea.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
01-06-2019 20:41
Gefeliciteerd met je oordeel! Mogen we nu weer ontopic? Jouw oordeel kan best in een ander ‘alle tbs’ers moeten deaud’ topic
Wat vind je er zo off topic aan dan?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
01-06-2019 20:57
Mijn hemel, wat een overtrokken reactie icepeachtea.
Ja, ieder zijn/haar mening toch?
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
01-06-2019 20:58
Wat vind je er zo off topic aan dan?
Als je dit topic leest lees je minstens 2-4 posts over beroepsgeheim. Er is niets mis met anoniem dingen delen die niet herleidbaar zijn tot personen. Ieder voor zich let daar op lijkt me. Daarbij maakt niemand van ons de wetten over beroepsgeheim en de avg en zijn we ook niet betrokken bij de zaak die jij noemt. Dus ons bevragen op het toepassen van die regels is vreemd. En misplaatst. Dit is een topic om anekdotes te delen, en als je graag een discussie voert hoop ik dat je een eigen topic opent en niet dit leuke topic om zeep helpt
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er puur om om Kia neer te kunnen halen en heeft niks te maken met zorg om de patiënten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oh loopt daar een fittie? Dan hoop ik helemaal dat het hier stopt. Kom zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
01-06-2019 21:09
Oh loopt daar een fittie? Dan hoop ik helemaal dat het hier stopt. Kom zeg.
niet zo zeer maar blijkbaar zijn de postings van Kia dusdanig dat hier er op aangesproken moet worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
01-06-2019 20:41
Gefeliciteerd met je oordeel! Mogen we nu weer ontopic? Jouw oordeel kan best in een ander ‘alle tbs’ers moeten deaud’ topic
Dank je wel. Wat is er, nogmaals, off topic aan? Ik kaart wat aan dat niet lekker en nogal persoonlijk lijkt te vallen bij je? Dat is niet mijn probleem. Denk dat ik in mijn vraagstelling niet de enige ben maar prima als je het even op mij ventileert hoor.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
01-06-2019 21:13
Dank je wel. Wat is er, nogmaals, off topic aan? Ik kaart wat aan dat niet lekker en nogal persoonlijk lijkt te vallen bij je? Dat is niet mijn probleem. Denk dat ik in mijn vraagstelling niet de enige ben maar prima als je het even op mij ventileert hoor.
Hou je niet zo van de domme.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
01-06-2019 20:41
Gefeliciteerd met je oordeel! Mogen we nu weer ontopic? Jouw oordeel kan best in een ander ‘alle tbs’ers moeten deaud’ topic
Ik snap dat je mijn post aanvallend kan aanvoelen. Leg het dan gewoon eens uit in Jip en Janneke taal, in wat ik vraag/ervaar in mijn post. Die is zeer zeker niet om te zieken, verre van zelfs. Alleen....sommige dingen begrijp ik idd niet, hoe het kan dat iemand weer vrij kan zijn bijv. en dan weer hetzelfde delict begaat als waar hij/zij voor vastzit. Ik vind dat moeilijk te snappen en daar zal ik niet de enige Nederlander in zijn. Is dat zo gek dan?
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
01-06-2019 21:28
Ik snap dat je mijn post aanvallend kan aanvoelen. Leg het dan gewoon eens uit in Jip en Janneke taal, in wat ik vraag/ervaar in mijn post. Die is zeer zeker niet om te zieken, verre van zelfs. Alleen....sommige dingen begrijp ik idd niet, hoe het kan dat iemand weer vrij kan zijn bijv. en dan weer hetzelfde delict begaat als waar hij/zij voor vastzit. Ik vind dat moeilijk te snappen en daar zal ik niet de enige Nederlander in zijn. Is dat zo gek dan?
Je. Vraag. Past. Niet. In. Dit. Topic.

Open een eigen topic waar je lekker volop kan discussiëren en vragen stellen. Maar laat dit topic lekker met rust.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
01-06-2019 21:28
Ik snap dat je mijn post aanvallend kan aanvoelen. Leg het dan gewoon eens uit in Jip en Janneke taal, in wat ik vraag/ervaar in mijn post. Die is zeer zeker niet om te zieken, verre van zelfs. Alleen....sommige dingen begrijp ik idd niet, hoe het kan dat iemand weer vrij kan zijn bijv. en dan weer hetzelfde delict begaat als waar hij/zij voor vastzit. Ik vind dat moeilijk te snappen en daar zal ik niet de enige Nederlander in zijn. Is dat zo gek dan?
maar waarom vraag je dat in dit topic? Daar gaat dit topic toch niet over? Waarom niet een eigen topic of voor mijn part in het Thijstopic?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
01-06-2019 21:30
Je. Vraag. Past. Niet. In. Dit. Topic.

Open een eigen topic waar je lekker volop kan discussiëren en vragen stellen. Maar laat dit topic lekker met rust.
Ow, goh, helemaal verkeerd gedacht zeg, wist niet dat het Vief-forum een eenzijdig iets was. Anders geef het even aan in het mod-topic, ofzo. Net als jij bepaal ik ook waarop ik wel of niet reageer. Kun je het niet mee eens zijn, prima toch.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
01-06-2019 21:28
Ik snap dat je mijn post aanvallend kan aanvoelen. Leg het dan gewoon eens uit in Jip en Janneke taal, in wat ik vraag/ervaar in mijn post. Die is zeer zeker niet om te zieken, verre van zelfs. Alleen....sommige dingen begrijp ik idd niet, hoe het kan dat iemand weer vrij kan zijn bijv. en dan weer hetzelfde delict begaat als waar hij/zij voor vastzit. Ik vind dat moeilijk te snappen en daar zal ik niet de enige Nederlander in zijn. Is dat zo gek dan?
Open daar een topic over zou ik zeggen. Hier ga je je antwoorden niet krijgen.
Ik stel voor dat men gewoon niet meer reageert op de volgende ‘maar waarom dan vraag’ omdat anders het topic alsnog naar z’n grootje gaat.
iceteapeach schreef:
01-06-2019 20:32
Wat ik me afvraag, naar degenen die hier o.a. beroepsmatig mee te maken hebben:Ja, ik merk dat ik hier inderdaad een oordeel over heb, ik geef het heel erg grif toe.
OMG, OMG, OMG
Ga klacht indienen!

Als je met je lange inzending een rechte lijn trekt tussen mensen die zorgbehoevenden verzorgen en een drievoudige moordenaar, dan zal er binnenkort ook over jou hier iets in dit topic staan, weliswaar anoniem en onherkenbaar. Dan ben je zelf niet ver meer van een opname af.

Al deze mensen, en ik ben daar niet bij want ik werk niet in de zorg, doen dagelijks hun best om de patiënten zo goed mogelijk te verzorgen, een zo goed mogelijk leven te geven, ondanks de beperkingen van die mensen. Het is, door hier ervaringen te delen, dat anderen lezen, dat iedereen van alles meemaakt en dat helpt ook om het zware werk vol te houden. Want ik geloof niet dat het beroepsleven van deze zorgkundigen elke dag een billenkletser is, dat het elke dag lachen, gieren, brullen is. Ik heb het ganse topic gelezen en nergens gedacht: oei, dit is gewaagd.


Maar misschien hebben de mensen er niet lang genoeg over nagedacht, en gaan ze te ver. Dat denken de tegenstanders van zwarte piet ook. Misschien kan u zich bij hen aansluiten. Ik denk dat in de groep anti-zwarte piet er meer mensen zitten dan in de groep 'anti acties van patiënten en zwarte humor op werk'. Daar zullen ze u met open armen ontvangen, hier niet.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
01-06-2019 21:28
Ik snap dat je mijn post aanvallend kan aanvoelen. Leg het dan gewoon eens uit in Jip en Janneke taal, in wat ik vraag/ervaar in mijn post. Die is zeer zeker niet om te zieken, verre van zelfs. Alleen....sommige dingen begrijp ik idd niet, hoe het kan dat iemand weer vrij kan zijn bijv. en dan weer hetzelfde delict begaat als waar hij/zij voor vastzit. Ik vind dat moeilijk te snappen en daar zal ik niet de enige Nederlander in zijn. Is dat zo gek dan?
Ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet opsluiten van een patiënt, die beslissing is uiteindelijk (soms tot grote frustratie) aan justitie en die negeren nog weleens rapporten. En als jij ná al mijn berichten in het andere topic niet begrijpt waar het verschil (er voor mij) zit in beroepsgeheim dan zou ik niet weten hoe ik het je verschil dan nog uit moet leggen. Nu begrijp ik best dat het allemaal maar vreemd overkomt in het ene topic begrip tonen voor het dilemma dat beroepsgeheim heet en hier iets over patiënten vertellen. Maar begrip hebben voor de keuzes van collega's maakt niet dat je zelf iets niet meer zou mogen. Ik sta achter het beroepsgeheim, met goede redenen, die ik daar meermaals geprobeerd uit te leggen. Het enige wat ik daar steeds gezegd heb is dat ik snap dat ze ruggespraak behoeften... En erop vertrouwde dat ze uiteindelijk de keuze zouden maken die gemaakt is.

En als je een discussie wilt over beroepsgeheim dan prima maar dan wel in een ander topic. Hier is het zoals gezegt offtopic.

Prima hoor dat je dit topic onsmakelijk vindt, maar zou het waarderen als je het voor anderen niet gaat verpesten. Als de dingen té ver gaan en privacy in het gedrang komt worden mensen echt wel aangesproken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap als iemand een persoon uit dit topic zou herkennen. Wie zegt dat de mannen ook mannen zijn en niet vrouw waren? Of dat ze überhaupt nog in leven zijn en het niet al tien-... jaar terug gebeurd is?

Proton schreef:
01-06-2019 19:13

Tijdens mijn bijbaantje als voedingsassistente in een verpleeghuis tijdens een hele hete zomer mijn collega’s 2 dgn Lacto roosvisee geserveerd.
Dat scheelt weer klysma's geven. :lol:
Een nieuwe collega van de voeding heeft een keer een 2L kan limonade (moviprep aangelengd met limonade) bij een patiënt van de tafel gepakt en uitgedeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven