Werk & Studie alle pijlers

Al 6 weken ochtenddienst, hoe volhouden? [ Geen OP]

19-09-2020 01:40 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2020 13:31
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dit je eerste baan?

meer wekkers zetten en gewoon op tijd komen. Je went er wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Pff dat lijkt mij ook vreselijk hoor. Jezussss
Hopen dat het dan maar snel voorbij is, maar
Ik zou het sowieso aangeven misschien zijn er wel collega’s die dat wel graag doen.
Ik ben altijd vroeg wakker, ook als ik niet hoef te werken. Zoals nu....

Dus inderdaad niet zeiken, en blij zijn dat je werk hebt. Je kan jezelf echt wel aanleren om in dit ritme te komen, als je maar wilt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt een slaapmeditation je wel wat vroeger in slaap te komen? Ik kom ook enorm stuiteren om daarna oververmoeid re raken, duidelijk ritme en hulp van app heeft veel gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver woon je van je werk?
Ik werk nu nog steeds thuis, maar toen ik voor corona naar kantoor ging, begon ik ook elke dag pm 7u. Wekker ging om 5.55u en om 6.25u zat ik in de auto om op 6.55u met koffie aan mijn buro aan te schuiven.
Ik woon 20km van mijn werk.

Kan je dichter bij je werk gaan wonen?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Zo ontzettend vroeg is 7 uur beginnen toch niet? Tuurlijk, het is niet heel standaard maar het is niet midden in de nacht ofzo. En inderdaad de vraag hoeveel reistijd je hebt.
Ik denk dat je te laat naar bed gaat. Ik moet ook vaak om 5u op, maar dan zorg ik dat ik ‘s avonds om 20u in lig. Als ik later ga slaap ik niet meer. Misschien kun je dat eens proberen.
Gewoon opstaan om 5 uur (koop een wekker die hard gaat) en dat consequent volhouden. Dan word je vanzelf zo moe dat je s avonds eerder slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, eerder naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is je reistijd? 05.00 opstaan ok om 07.00 op het werk te zijn is best wel vroeg...

Ik zou zeker aan de planning doorgeven dat je voorkeur uitgaat naar latere diensten. Veel moeders beginnen graag vroeg
Hoeveel reistijd heb je?

Ik denk dat je een half uur tijd moet 'vrij maken' om je klaar te maken in de ochtend.

Dus als je een uur reistijd hebt, dan half 6 op.

In de avond douchen, alles voor de ochtend klaarleggen en een goede wekker kopen. Ik zou ook iets eerder naar bed gaan.

Ik slik overigens een aanvulling van de stof die je lichaam zelf in de avond aanmaakt.
Helpt mij enorm.
Je kunt altijd vragen of je meer avonddiensten kan doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Alleen is het met een wisselend ritme denk ik nog lastiger om te slapen.

Verder: kun je niet direct als je thuiskomt uit je werk even een dutje doen?
Alle reacties Link kopieren
Of je dat op je werk kunt vragen, ligt echt aan de situatie en aan je leidinggevende. Werk je er net of al jaren? Kun je goed met diegene opschieten? Benadeel je er collega’s mee als je rooster anders wordt?
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen aangeven dat je echt veel last van een slaaptekort krijgt van deze werktijden en vragen of er misschien een oplossing is. Wie weet is er wel iemand die juist veel liever de vroege dan de late diensten heeft en waarmee je kunt ruilen?

Ik begrijp dat het makkelijk praten is als mensen zeggen dat je gewoon eerder naar bed moet gaan. Zelf heb ik geen problemen mee om vroeg naar bed te gaan en vroeg op te staan (ik ben 100% een ochtendmens), maar je zou mij niet moeten vragen om elke dag om 2 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan. Een ritme is wel enigszins te verschuiven, maar het kost mij echt wel meer dan 6 weken om dan niet meer tóch elke ochtend om 6 uur wakker te worden en dan maak ik dus maar 4 uurtjes per nacht.

Het lijkt mij heel zwaar om elke keer andere diensten te hebben, maar eerlijk gezegd zie ik (naast vragen of iemand wil ruilen) niet echt een andere mogelijkheid dan een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
19-09-2020 05:00
Zo ontzettend vroeg is 7 uur beginnen toch niet? Tuurlijk, het is niet heel standaard maar het is niet midden in de nacht ofzo. En inderdaad de vraag hoeveel reistijd je hebt.
5 uur opstaan is echt wel midden in de nacht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-09-2020 07:05
5 uur opstaan is echt wel midden in de nacht.
Inderdaad. En als je pas om 3 uur in slaap valt, is om 5 uur opstaan natuurlijk niet te doen, 6 weken lang.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat je van 22 - 3 wakker ligt? Dat lijkt me eerder het probleem dan de vroege starttijd op zich.
Het is niks voor mij, ik ben zelfs met genoeg slaap de hele dag misselijk als ik zo vroeg op moet de hele tijd.
Je kunt Googlen op slaaphygiene, dus vanaf 21.00 geen tv en ander device meer maar een boek lezen, misschien douchen, kortom richting slaapstand gaan en geen prikkels meer, niks meer eten en vooral geen suiker, etc.
Dat nerveus zijn om de wekker te missen en daardoor wakker liggen is zeker herkenbaar.
Mij hielp een duidelijke structuur 's ochtends, dus elke ochtend bijna tot op de minuut hetzelfde doen. Geen snooze, direct opstaan, zo kort mogelijk douchen, onder de douche alleen dit en dit zodat je kort kan douchen (geen haren wassen bijvoorbeeld).
Kleding al klaargelegd, make up en sieraden klaargelegd,
alleen ontbijten wat ik van te voren heb bedacht (dus niet ineens cruesli gaan eten als je brood met beleg hebt klaargelegd).
Tas ook avond tevoren ingepakt dus niet zoeken naar sleutels etc.
Zo lang eten, tijd inruimen om schoenen etc aan te doen en zo snel mogelijk weg.
Dus zo laat mogelijk opstaan en een zo strak mogelijke planning.
Anders ga ik op dat tijdstip alles heel sloom doen en voor me uit zitten kijken en kom ik dus te laat.
Als ik dat allemaal heb geregeld heb ik rust en slaap ik beter.

Maar ik zou vragen om wat afwisseling, dat je lichaam hier niet zo goed op reageert. De ene vind dit fantastisch, ik ben zo iemand die er moddervet van wordt en de hele dag misselijk en draaierig als ik dit teveel moet doen.
Dan ga ik dus heel veel eten en neig naar veel suiker om een beetje de dag door te komen.
Alle reacties Link kopieren
Volhouden. Echt. Ik heb anderhalf uur reistijd naar mijn werk en moet er ook rond 5 uur/half 6 uit. Nergens last van. In het begin was het afzien maar je moet echt in het ritme zien te komen. Je kan het natuurlijk altijd aangeven aan je leidinggevende of je een keer een latere dienst mag en kan draaien.
pamelacourson schreef:
19-09-2020 07:02


Ik begrijp dat het makkelijk praten is als mensen zeggen dat je gewoon eerder naar bed moet gaan. Zelf heb ik geen problemen mee om vroeg naar bed te gaan en vroeg op te staan (ik ben 100% een ochtendmens), maar je zou mij niet moeten vragen om elke dag om 2 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan. Een ritme is wel enigszins te verschuiven, maar het kost mij echt wel meer dan 6 weken om dan niet meer tóch elke ochtend om 6 uur wakker te worden en dan maak ik dus maar 4 uurtjes per nacht.

Klopt natuurlijk ook. In mijn geval bedoelde ik eigenlijk ipv 22 uur die ze doet, een half uurtje eerder.

Ik ben een ochtendmens en ik vind oudjaarsavond, bijvoorbeeld, altijd een beproeving.
Lariba schreef:
19-09-2020 07:08
Hoe komt het dat je van 22 - 3 wakker ligt? Dat lijkt me eerder het probleem dan de vroege starttijd op zich.
Inderdaad, dit. Als TO om 22u gewoon zou slapen is er niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Het went echt vanzelf, maar een ritme aanleren kost veel tijd. Inmiddels sta ik voor de baan die ik nu heb elke dag om 5:15 of 5:30 op. In het begin super vermoeiend, maar het went echt!
Alle reacties Link kopieren
Nou zojuist weer mezelf verslapen mensen. Ik krijg nu ook een officiële waarschuwing wat ik volkomen begrijp. Heb ook meteen aangegeven of ze een week om en om ook middag me kunnen inplannen. Dacht kan het beter vragen zodat toch ook word meegenomen gezien dit zo gaat. Vind het zelf ook gwn echt niet leuk dit.

Zal ik zo een berichtje sturen naar de planning met een excuses en uitleg? Of kan ik dat beter achterwege laten. Ik wil niet dat er gedacht word dat het komt door nonchalante houding ofso. Ik wilde erbij vermelden dat ik op tijd na bed ga maar moeilijk in slaap val en dat ik snap dat voor hen ook erg vervelend nd is om vroeg gewekt te worden door mij enz. Wat vinden jullie?

Ik weet ook niet waarom ik moeilijk in slaap val. Heb ook van alles geprobeerd, van heel vroeg naar bed tot middagdutjes nemen om het zo compenseren tot zelfs gwn wakker blijven. Alleen dat laatste wakker blijven wil ik gwn niet meer doen doordat ik daar ook helemaal onder leed.

Ik voel me nu ook schuldig dat ik heb aangegeven voor roosteraanpaasing doordat her nu overkomt dat ik niks aan kan.
Heb je geen goede wekker?
Alle reacties Link kopieren
Aangeven bij je leidinggevende. Laat zien dat je gemotiveerd bent maar leg uit waarom je er nu nog moeite mee hebt en dat je wel echt je best doet. Uiteindelijk moet je op tijd gaan komen, ondanks dat je weinig slaapt, maar geef het vooral aan, want een officiële waarschuwing staat niet goed als je in je proeftijd zit. Communiceer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven