Werk & Studie alle pijlers

Al 6 weken ochtenddienst, hoe volhouden? [ Geen OP]

19-09-2020 01:40 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2020 13:31
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat u er het best aan went als u nooit meer 's avonds dienst heeft, en dus elke avond om 21 uur naar bed gaat.
(wel lastig als u een keer naar een feest wilt, misschien).

Nu ik bijna 50 ben, vind ik vroeg opstaan makkelijker worden.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
19-09-2020 07:46
Ik denk dat u er het best aan went als u nooit meer 's avonds dienst heeft, en dus elke avond om 21 uur naar bed gaat.
(wel lastig als u een keer naar een feest wilt, misschien).

Nu ik bijna 50 ben, vind ik vroeg opstaan makkelijker worden.
Zeg maar 'jij' hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Maída schreef:
19-09-2020 07:46
Aangeven bij je leidinggevende. Laat zien dat je gemotiveerd bent maar leg uit waarom je er nu nog moeite mee hebt en dat je wel echt je best doet. Uiteindelijk moet je op tijd gaan komen, ondanks dat je weinig slaapt, maar geef het vooral aan, want een officiële waarschuwing staat niet goed als je in je proeftijd zit. Communiceer!

Ik werk er al een jaar en dit is me nooit zo voorgekomen. Ga dan wel zo berichtje sturen mrt uitleg en oprechte excuses weer
Ik zou zeker de situatie uitleggen; dat niet doen staat veel lakser.

Maar hoe kan je je verslapen? Ik slaap ook regelmatig bijna niet ‘s nachts, maar ik zorg voor meerdere wekkers zodat ik hoe dan ook op tijd op ben. Misschien kun je wat extra wekkers plaatsen?
Hoeveel reistijd heb je? En hoe efficiënt kun je jezelf klaarmaken voor werk?

Als de wekker om 5:00 uur gaat, zou je om acht uur te kunnen slapen dus om 21:00 uur naar bed moeten.

Dat is best lastig als je geen ochtend mens bent. Mijn man draait al twintig jaar alleen maar zulke vroege diensten. Die is dan ook wel heel efficiënt in de vroege ochtend. 5:50 de wekker en om 6:05 in de auto. Ontbijt mee voor onderweg. Die doet niets anders dan wassen, aankleden, koffiezetten.

Zelf heb ik altijd bijna een uur nodig om de deur uit te komen, maar ik doe ook nog van alles. Vaatwasser uitruimen, ontbijtspullen opruimen, wakker insteken en programmeren voor als ik bijna thuis kom. Ontbijten met het forum op de telefoon, etc.
Zet je wekker, leg hem aan de andere kant van je kamer neer met je kleding ernaast. Dan moet je wel opstaan en uit bed zodat je niet in je slaap de wekker uit kan zetten. En dan hoppa meteen kleren aan!
MeisjeVanDeBuurt schreef:
19-09-2020 07:48
Ik werk er al een jaar en dit is me nooit zo voorgekomen. Ga dan wel zo berichtje sturen mrt uitleg en oprechte excuses weer

Maar als je je vandaag verslapen hebt, dan ga je er zo toch heen? Dan kun je het toch persoonlijk even bespreken.

Verder zou ik, als ik me verslapen had, proberen zo snel mogelijk weer alsnog te zijn en niet gaan zitten forummen.

Ik schreef net dat ik altijd vijftig minuten tot een uur nodig heb om weg te komen, maar in geval van verslapen red ik het ook in 30 minuten inclusief ontbijt. Zonder ontbijt zelfs in een kwartier.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
19-09-2020 08:04
Maar als je je vandaag verslapen hebt, dan ga je er zo toch heen? Dan kun je het toch persoonlijk even bespreken.

Verder zou ik, als ik me verslapen had, proberen zo snel mogelijk weer alsnog te zijn en niet gaan zitten forummen.

Ik schreef net dat ik altijd vijftig minuten tot een uur nodig heb om weg te komen, maar in geval van verslapen red ik het ook in 30 minuten inclusief ontbijt. Zonder ontbijt zelfs in een kwartier.
Ben der ook direct heen en heb op mijn werk de vrije tijd om voor mezelf dingen te doen. Dus mag lezen, internetten enz. Heeft te maken met mijn beroep.

Knap van jou 15 min, ik zelf heb er 5 min over gedaan om mijn kleren aan te doen, tanden te poetsen en wegwezen.

Vind het gwn vervelend en irritant doordat ik gwn de avond ervoor al loop te stressen met de angst dat ik niet in slaap val en door mn wekker heen slaap. Ik hoor m ook gwn niet en heb ook deze avond expres m ergens verder gelegd zodat ik m echt hoor. Maar als ik zo moe en diep in slaap net ben gevallen is het gwn voor mij onmogelijk dus kan ik net zo goed wakker blijven. Ik voelde ook gwn dat ik pas op het allerlaatste moment rond half 5 aan het indommelen was. Had gwn toen mezelf moeten verslaan en wakker moeten blijven.

Dank voor de tip vanaf 19:00 naar bed gaan ga ik voortaan gwn proberen. Misschien gaat het dan wel dan heb ik ook meer tijd om jn slaap te kunnen vallen.

Ik ben nu ook zo iemand dat ik de rest van de dag mezelf klote ga voelen. Hoe zet ik deze gevoelens weg, heb r namelijk niks aan?
Intotheunknown schreef:
19-09-2020 06:52
Hoe lang is je reistijd? 05.00 opstaan ok om 07.00 op het werk te zijn is best wel vroeg...

Ik zou zeker aan de planning doorgeven dat je voorkeur uitgaat naar latere diensten. Veel moeders beginnen graag vroeg
Huh?
Wat voor een beroep waar je mag én kunt lezen en internetten?
Je kan het toch gewoon vragen? Waarom niet? En vragen is wat anders dan doorgeven.



Vinden jullie aan werk doorgeven dat ze me liever om de week avond en ochtend inplannen of moet ik niet zeiken en al blij zijn dat ik uren heb?
Alle reacties Link kopieren
Ben bang dat je over een zeer korte tijd dit probleem niet meer heb.
Zou zelf als baas weinig compassie hebben. Gewoon op tijd zijn.
Ik zou het gewoon aankaarten. Graag wisselende diensten als dat mogelijk is. Is echt geen ongewoon verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
19-09-2020 08:18
Wat voor een beroep waar je mag én kunt lezen en internetten?
Misschien werkt ze bij een receptie waar het nu heel rustig is ivm corona?

Maar OT;

Is zo'n weglopende wekker niks voor je? In combinatie met een wake up light?

https://www.bol.com/nl/p/basicxl-rijden ... gIQ9_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
19-09-2020 07:44
Heb je geen goede wekker?
Bij serieuze oververmoeidheid helpt een wekker ook niet meer denk ik.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Maída schreef:
19-09-2020 07:35
Het went echt vanzelf, maar een ritme aanleren kost veel tijd. Inmiddels sta ik voor de baan die ik nu heb elke dag om 5:15 of 5:30 op. In het begin super vermoeiend, maar het went echt!
Precies wat je zegt: een ritme aanleren kost veel tijd. En TO heeft 6 weken dit rooster en daarna is het weer anders. Dan heb je die tijd dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een berichtje gestuurd met uitleg maar geen reactie ontvangen. Nu voel ik me nog lulliger. Had erbij gezet dat ik maatregelen zal treffen waardoor ik niet meer te laat kom zoals meerdere wekkers en slaapmedicatie zelfs wil proberen.

Denk dat ie bij zichzelf denkt ja wrm wil ik dar nou weten. Heb spijt dat ik het zo uitgebreid heb zitten vermelden ook. Maar goed ik ga me nu niet gek maken hierdoor en positief blijven door gwn voldoende rust te nemen en niet meer te laat komen dan is het probleem al opgelost.

Wel ben ik super onzeker en denk ik altijd in doemscenarios zoals wat als ze me niet meer willen enzo en dan gaan er negatieve gevoelens borrelen naar boven doordat ik ook geen reactie terug krijg.

Ik heb overigens waakdiensten, naast de rondes heb ik echt gwn mn vrije tijd. In t weekend zit er ook verder niemand.
Alle reacties Link kopieren
Ga om 9 uur of half tien naar bed en neem wat melatonine. Dat helpt bij mij enorm als ik niet kan slapen.
Daarna meerdere wekkers zetten op diverse plekken op je slaapkamer.

Succes!
MeisjeVanDeBuurt schreef:
19-09-2020 08:42
Ik heb een berichtje gestuurd met uitleg maar geen reactie ontvangen. Nu voel ik me nog lulliger. Had erbij gezet dat ik maatregelen zal treffen waardoor ik niet meer te laat kom zoals meerdere wekkers en slaapmedicatie zelfs wil proberen.

Denk dat ie bij zichzelf denkt ja wrm wil ik dar nou weten. Heb spijt dat ik het zo uitgebreid heb zitten vermelden ook. Maar goed ik ga me nu niet gek maken hierdoor en positief blijven door gwn voldoende rust te nemen en niet meer te laat komen dan is het probleem al opgelost.

Wel ben ik super onzeker en denk ik altijd in doemscenarios zoals wat als ze me niet meer willen enzo en dan gaan er negatieve gevoelens borrelen naar boven doordat ik ook geen reactie terug krijg.

Ik heb overigens waakdiensten, naast de rondes heb ik echt gwn mn vrije tijd. In t weekend zit er ook verder niemand.
Ik denk dat je je gekker maakt dan hoeft.

Je zegt dat je er een jaar werkt en dat je je pas een keer hebt verslapen?

Kan gebeuren hoor.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
19-09-2020 08:47
Ik denk dat je je gekker maakt dan hoeft.

Je zegt dat je er een jaar werkt en dat je je pas een keer hebt verslapen?

Kan gebeuren hoor.
Ja maar deze week al 3x voorgekomen dus daarom dat ik ermee zit en ook gwn al van tevoren het gevoel heb dat het me weer zal overkomen.

Ik ga slaapmedicatie proberen en dan gwn 7 u al na bed dan moet het wel goed komen. Ook al duurt het dan bii wijze van 5 u voordat ik in slaap val dan is het pas 12 u en heb ik nog wat kunnen slapen.

Ervoor heb ik het ook geprobeerd ma zonder slaapmedicatie werkte het ook niet doordat ik dan helemaal gek van werd en dan om 12 u besluit uit bed op te staan en mezelf moe te maken of tv te gaan kijken om weg te dommelen.

Voel me er zo schuldig over dat ht pijn doet en hierdoor me gwn kut over voel. Moet me denk niet zo aanstellen en gwn mezelf vermannen want zo vaak in dezelfde week te laat komen is ook gwn niet normaal en vraagt om meer maatregelen stellen voor mezelf.
Een vriendin van mij heeft dit ongeveer haar hele werkende leven gedaan. Van 07.00 tot 15.00 uur. En op de fiets (ook in de winter) de halve stad door naar het werk. IK heb haar nooit horen klagen.

Ze is recent met pensioen gegaan en mist haar werk niet!
Drie keer in een week te laat komen is wel naar, ook voor je collega’s. Als je dit ritme niet trekt, zou ik kijken of je kunt regelen dat je niet meer zes weken achtereen dit rooster hebt. Dan heb je het misschien een week zwaar, maar dan kun je daarna weer bijkomen met een middag- of avondrooster. Dat kun je ook met je werk overleggen, dat is helemaal niet gek. Zij hebben er ook niets aan als je jezelf de vernieling in helpt.
Ik doe het ook en klaag ook niet echt. Ik werk regelmatig op drie uur slaap of minder, maar het is niet goed voor me. Alles doet altijd pijn, ik sleep me door de dagen heen dan. Ik zou het dus zeker anders gaan regelen, dat is voor jezelf en voor je collega’s uiteindelijk ook, een heel stuk werkbaarder.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
19-09-2020 08:54
Ja maar deze week al 3x voorgekomen dus daarom dat ik ermee zit en ook gwn al van tevoren het gevoel heb dat het me weer zal overkomen.

Ik ga slaapmedicatie proberen en dan gwn 7 u al na bed dan moet het wel goed komen. Ook al duurt het dan bii wijze van 5 u voordat ik in slaap val dan is het pas 12 u en heb ik nog wat kunnen slapen.

Voel me er zo schuldig over dat ht pijn doet en hierdoor me gwn kut over voel. Moet me denk niet zo aanstellen en gwn mezelf vermannen want zo vaak in dezelfde week te laat komen is ook gwn niet normaal en vraagt om meer maatregelen stellen voor mezelf.

Je kunt jezelf nu in allemaal bochten gaan wringen. Maar ga voor je zelf staan, en zeg dat dit voor jou zo niet gaat. Dat ze je alle middag en nachtdiensten mogen geven die er zijn. Dat je echt niet te beroerd bent om ochtenddiensten te draaien, maar dat zo lang zo veel ochtenddiensten niets voor jou is. Heb je al gevraagd waarom dit zo is nu? Of er geen andere oplossing is voor die ochtenddiensten?

Of zoek een andere baan.

Ik heb éénmaal een (bij)baan gehad waarbij ik vroeger in de ochtend moest beginnen, en ik was er met een week of twee al helemaal klaar mee. Ik ga daar echt stuk aan. Je kunt mij avonden en nachten laten werken, maar vroege ochtenden zijn echt drama. En doorgaans is dat ook helemaal niet erg, want er zijn genoeg ochtendmensen die het heerlijk vinden om al om zes uur al paraat te staan. Dus dan mogen die dat lekker doen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
19-09-2020 09:17
Ik doe het ook en klaag ook niet echt. Ik werk regelmatig op drie uur slaap of minder, maar het is niet goed voor me. Alles doet altijd pijn, ik sleep me door de dagen heen dan. Ik zou het dus zeker anders gaan regelen, dat is voor jezelf en voor je collega’s uiteindelijk ook, een heel stuk werkbaarder.
Is het vragen om afwisseling ook hetzelfde als klagen? Hierboven schreef je wel dat het kon maar nu lijkt het alsof ik dat dus beter niet had kunnen vragen. Normaal gesproken sleep ik me er hoe dan ook doorheen maar deze keren hoorde ik gwn oprecht de wekker steeds niet. Ik ga sowieso aanpassingen brengen op alle mogelijke gebieden om dit nooit meer te laten gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven