Werk & Studie alle pijlers

Algemene hbo/wo-niveau functies

08-12-2018 19:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je kans als je een wo-master hebt en een lesbevoegdheid in een taal, maar iets anders wil in het bedrijfsleven?

Ik heb tot nu toe:
Taaltrainer (maar zie geen vaste banen, alleen op oproep)
Administratie
Secretaresse (al is daar een hele opleiding voor)
Sales
...

Iemand?
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
09-12-2018 14:18
Ik snap je irritatie wel, maar gecombineerd met hoe TO zich hier op het forum presenteert, was de sneer wel terecht. TO stelt zich zeer passief op, alles is de schuld van anderen, en vraagt alles hier: Wat kan ik doen? Wat is die baan? Waarom doen die ettertjes zo? Van je leerlingen inzet verwachten en zelf passief afwachten tot de informatie je wordt voorgeschoteld, gaat niet samen. Dat wekt irritatie op bij een aantal mensen, waaronder ik. Je moet de sneer aan TO dus ook niet op jezelf betrekken, want dat klopt niet.
Ik betrek hem ook helemaal niet op mezelf hoor. Grappig vind ik wel dat iedereen to behandelt zoals ze haar verwijten haar leerlingen behandelt.
Mevrouw75 schreef:
09-12-2018 14:24
Ik betrek hem ook helemaal niet op mezelf hoor. Grappig vind ik wel dat iedereen to behandelt zoals ze haar verwijten haar leerlingen behandelt.
Ik word er niet voor betaald om TO iets te leren, heb geen professionele relatie met haar. Zij wordt er wel voor betaald om haar leerlingen iets te leren. Dan mag er ook een professionele houding van je verwacht worden. Bovendien is ze daar uitermate goed voor opgeleid, vind ze zelf. Natuurlijk kan er dan iets niet goed gaan, maar dan zou enige zelfreflectie gewaardeerd worden in plaats van de schuld volledig bij je leerlingen, de schoolleiding en alle anderen te leggen. Dus ja, geen wonder dat ze hier op dezelfde manier behandeld wordt, misschien dat een eigen ervaring hoe dat overkomt, een keer iets in haar wakker schudt. Kleine kans dat die spiegel bij TO gaat werken, maar het is een poging waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven