Werk & Studie alle pijlers

Als al het werk vrijwilligerswerk zou zijn...

13-10-2019 18:40 146 berichten
...wat voor werk zou jij dan doen?
Nibbe schreef:
13-10-2019 18:57
Kunstenaar.
Wat voor soort?
Alle reacties Link kopieren
artdirector
Ik zou in een tearoom willen werken waar alle taarten home-made zijn, de inrichting heerlijk Engels en de klanten altijd vrolijk.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 07:29
Reden: Na lang nadenken iets bedacht.
90.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Personal shopper, met de nadruk op personal 8-)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 19:11
Is dat onbetaald joh?
Jazeker. Nou als je in de academie zit krijg je tegenwoordig €100 per maand stagevergoeding. Maar da’s sinds dit jaar en ik zit alleen maar perifeer de hele tijd. Maar er komen weer academische maanden aan dus wat een rijkdommen zullen mij ten deel vallen, maar liefst €100 per maand :jump:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
apppie schreef:
13-10-2019 19:10
Ik zou wel in een Orang Oetan reservaat willen werken :heart:
Je was me voor.
Ik wil ze wel verzorgen in de dierentuin. Mèn, wat zal ik veel met ze kroelen. :-D
apppie schreef:
13-10-2019 19:10
Ik zou wel in een Orang Oetan reservaat willen werken :heart:
Oh! :love:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 19:12
Wat voor soort?
Had m net aangevuld. Rondtoeren met m'n bandje. Zó leuk! Maar ervan leven gaat helaas niet.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ballys_ schreef:
13-10-2019 19:13
Personal shopper, met de nadruk op personal 8-)
Dat zou ik echt als straf ervaren :lol:
Ik wil dan wel in het dierenasiel bij ons in de buurt werken.
Schoonmaken en spelen en knuffelen met de poezen.
Ik zou blijven doen wat ik nu doe. (Onderwijsassistent) Ik vind het echt zo leuk, dat ik altijd met plezier naar mijn werk ga. Ik zou dan alleen wel een assistent willen hebben voor de 'huishoudelijke taken' die ook binnen mijn taakomschrijving horen.
In een asiel, op de dierenambulance of in een boekwinkel werken.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-10-2019 18:58
Er gaat toch niemand vrijwillig vuil ophalen, oma’tjes uit de stront halen, zich uit laten schelden als verkeersregelaar, dakgoten schoonmaken, met 40 graden het dak op , ....

Dat zou ik zo met heel veel liefde (weer) gaan doen.
Als de werkdruk niet zo achterlijk hoog zou zijn waardoor je geen tijd hebt om die mensen de tijd, aandacht en zorg te geven die ze eigenlijk nodig hebben. In de ideale wereld..
.
lux- schreef:
13-10-2019 19:14
Jazeker. Nou als je in de academie zit krijg je tegenwoordig €100 per maand stagevergoeding. Maar da’s sinds dit jaar en ik zit alleen maar perifeer de hele tijd. Maar er komen weer academische maanden aan dus wat een rijkdommen zullen mij ten deel vallen, maar liefst €100 per maand :jump:
Wat achterlijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Astronaut of Aerospace engineer. Ik zou dus gewoon hetzelfde blijven doen.
jadoeikzo wijzigde dit bericht op 13-10-2019 20:12
39.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-10-2019 19:14
Jazeker. Nou als je in de academie zit krijg je tegenwoordig €100 per maand stagevergoeding. Maar da’s sinds dit jaar en ik zit alleen maar perifeer de hele tijd. Maar er komen weer academische maanden aan dus wat een rijkdommen zullen mij ten deel vallen, maar liefst €100 per maand :jump:
Huh wat bizar! Ik dacht dat je gewoon betaald kreeg voor je coschappen, nog geen vol salaris, maar toch wel gewoon voldoende om normaal rond te komen.
Promethium schreef:
13-10-2019 19:30
Huh wat bizar! Ik dacht dat je gewoon betaald kreeg voor je coschappen, nog geen vol salaris, maar toch wel gewoon voldoende om normaal rond te komen.
Dat dacht ik ook.
Ik werk a;l bijna 27 jaar niet meer en doe vrijwilligerswerk achter de bar in een voetbalkantine en ik zit in de activiteitencommissie .
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 19:32
Dat dacht ik ook.
Blijkbaar zijn er al jaren discussies en acties voor om de co-schappen op zijn minst een soort stage-vergoeding - van een paar 100 euro - te geven.


Je zal als student uiteindelijk maar 3 à 4 jaar gratis een uur of 55 per week werken en alsnog niet slagen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 19:41
18.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
13-10-2019 18:46
Het werk dat ik nu betaald doe.
Precies dit. Heb het erg naar m'n zin
Fotograaf, maar dan alleen werken aan mijn eigen projecten. Eigenlijk doe ik dat al als hobby, maar ik neem aan dat je bedoelt dat je er dan niet naast hoeft te werken. Dus mijn droom zou zijn om me alleen nog maar daarmee bezig te houden.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 19:42
60.40% gewijzigd
In de ochtend wandelen met jongeren die ergens op vastlopen, soort wandelcoach/jeugdcoach. Tusen de middag lunchen met oudjes en 's middags honden uitlaten zoals een hondenuitlaatservice.
Ik zou overigens vooral flexibel vrijwilligerswerk zoeken of iets dat ik van thuis uit kan doen.

Niet iets waar ik alsnog om 7 of 8u 's ochtends uit bed voor moet.


(Ik ben een nachtmens. Geef mij dan maar liever een job die ik tot 11u 's avonds kan doen.)
Koettie schreef:
13-10-2019 19:40
Precies dit. Heb het erg naar m'n zin
Wat doe je nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag! Ik denk ook aan werken in een dierentuin of in een dierenopvang of zo. Met educatie erbij.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven