Werk & Studie alle pijlers

Alweer geen antwoord op e-mail van leidinggevende

11-01-2021 13:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,
Ik heb een 8 uur contract bij een tankstation, doordat ik nog studeerde en mijn vaste werkdag was daarom zaterdag. Maar begin februari ga ik stoppen met mijn opleiding en wil ik meer werken. Ik werk er nu iets langer dan een jaar.

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een email gestuurd om te vragen of ik een extra dag op vrijdag kan werken omdat ik die dag altijd vrij was van school, maar hier heb ik tot op de dag van vandaag geen reactie op ontvangen. Helemaal niks. Terwijl op andere emails (opa overleden, of als ik nieuwe werkkleding nodig had) binnen 1 dag reactie kreeg.

Maar nu ik het besluit heb genomen dat ik meer uren wil werken, heb ik bijna 2 weken geleden een email gestuurd om te vragen of ik een meer uren contract zou kunnen krijgen, omdat ik dus ging stoppen met mijn opleiding. Ik heb hierin aangegeven dat ik het liefst 3 dagen (24u) zou willen werken en dan ook de nachtdiensten zou willen meepakken. Dit omdat er veel “ouderen” werken die het liefst niet de nachtdiensten meer willen draaien. Ook heb ik hierin aangegeven dat ik het graag vanaf maart meer uren wil krijgen.

En raad eens, weer geen reactie ontvangen..

Je zou denken, dan vraag je het toch persoonlijk. Ja dat zou ik het liefst ook willen, alleen werken mijn leidinggevenden alleen doordeweeks van 06:00 tot 11:00 of 12:00 en nooit in het weekend. Ik zie ze dus bijna nooit, tenzij ik inval voor iemand anders maar dat gebeurd ook zelden. Ze hebben allebei een telefoon, maar zeggen dat dit voor noodgevallen is als je alleen staat in de tankstation en er een noodgeval is. Bellen of appen doen we daarom niet.

Ik vind het vreemd dat ik al 2x geen reactie heb ontvangen met de vraag of ik meer uren zou kunnen krijgen. Dit terwijl er 3 mensen minder uren gaan werken of zelfs helemaal stoppen door hun schoolstages.

Af en toe nemen ze weer iemand nieuws aan omdat ze toch wel kampen met personeelstekort/uitval. Maar deze sturen ze dan na slecht functioneren, in de proefperiode weer weg.

Ik heb nooit echt vervelend commentaar gehad over mijn werk of aangesproken daarover, daarom vind ik het zo raar dat ik geen reactie ontvang. Het is corona tijd en dat snap ik, maar er is al veel personeelstekort en nu gaan er nog meer studenten weg door hun stages, maar ik mag gewoon geen reactie ontvangen..

Ik vraag me af wat hier mijn rechten zijn? Hoe ik dit het beste moet aanpakken?
Ander werk is een optie, maar nu juist door corona heb ik meer kansen bij mijn huidige werk.

Bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
11-01-2021 15:27
Als je al een half jaar in dienst bent heb je die rechten juist wel. https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... er-werken/

Mooi voor TO om te weten. TO, ik zou heel duidelijk vragen om een reactie op je mail.
r
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:29
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-01-2021 14:30
Sorry maar dit vind ik hondsbrutaal.
Waarom zou een leidinggevende tijd vrij moeten maken voor een gesprek met to als ze op dit moment niemand nodig heeft.

To heeft het over waar heb ik recht op. Nou nergens op dus.

Ik denk dat ze haar mail ook te eisend heeft geformuleerd waarop de leidinggevende heeft gedacht ja doei en daarom niet heeft gereageerd.

Al is niet reageren uiteraard niet professioneel.
Omdat het normaal is om normaal met je personeel te communiceren.
'Nee' is ook een antwoord, maar dan weet TO waar ze aan toe is. Nu weet ze niets.
Heb je het niet gewoon in de verkeerde periode verstuurd? Tussen kerst en oud en nieuw....
Ik zou de mail nog een keer sturen.
Weet je al meer TO?
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
12-01-2021 15:07
Heb je het niet gewoon in de verkeerde periode verstuurd? Tussen kerst en oud en nieuw....
Ik zou de mail nog een keer sturen.
Ik zou mn oude mail forwarden en dan ‘beste Hans ik heb hier nog niks op gehoord. Benieuwd naar je reactie.’
KamilleT schreef:
11-01-2021 13:52
Bellen of langsgaan. Ik denk niet dat hij om beide opties boos zal worden en anders is het een rare kerel.
Want een leidinggevende heeft altijd een piemel?
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
12-01-2021 10:17
niet op een werkmail reageren is gewoon onbeschoft.

"nee, dat kan niet" is nl ook gewoon een acceptabel antwoord. Of " ik kan hier nu geen beslissing over nemen want redenen, ik kom hier over x tijd bij je op terug " is ook een prima antwoord.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
13-01-2021 17:51
Want een leidinggevende heeft altijd een piemel?

De kans lijkt mij inderdaad groot dat een leidinggevende die slecht communiceert en vergeet te reageren op mails, een man is.
Grapje he :-D
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel het goede e-mailadres? Zo ja, bel dan of ga langs of baas er is. Vraag of je e-mail ontvangen is. Zeg dat je enthousiast bent voor meer uren en vraag of dit mogelijk is. Al de rest zijn aannames.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je stoppen met je opleiding?
Weet je inmiddels al meer TO?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat al gezegd is...
maar ik zou normaliter, na een week ofzo, ook een reminder-email erachteraan sturen, IEts met "beste Leidinggevende, Op mijn vorige email heb ik nog geen antwoord gehad, maar ik zou toch echt graag meer uren willen werken" of zoiets.
Ik lees nergens dat je een reminder stuurt op niet-beantwoorde emails. Zou ik wel doen. Blijven die OOK on-beantwoord, zou ik naar een andere werkgever zoeken of het inderdaad eens goed bespreekbaar maken, waarom emails on-beantwoord blijven.
toulouse74 schreef:
13-01-2021 21:39
De kans lijkt mij inderdaad groot dat een leidinggevende die slecht communiceert en vergeet te reageren op mails, een man is.
Grapje he :-D
:mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven