Werk & Studie alle pijlers

Antwoorden of niet?

11-01-2019 15:23 62 berichten
Zoals jullie bekend solliciteer ik me al sinds woensdag wezenloos, en het gaat best (onverwacht) aardig. So far nog nergens direct afgewezen. Echter de baan waarnaar mijn voorkeur uitgaat, heeft mij net de volgende reactie gemaild:

Hartelijk bedankt voor uw reactie op de vacature Administratief medewerker in Delft. Op dit moment hebben wij voldoende kandidaten voor januari, begin maart start een nieuwe lichting we houden u hiervoor graag in aanmerking.

Yaaasss!!! Ik weet waarom! De eerste mensen beginnen in februari met training van een maand, dus de tweede groep begint in maart met training van een maand!!!

Maar goed, niemand zegt dat ik de baan ook echt krijg, want er volgen natuurlijk nog gesprekken en evt toetsen/testen.

Alleen vraag ik mij nu af of ik op die mail moet antwoorden? 'Wij houden u hiervoor graag in aanmerking' ! Is dat een vraag, waarop ik moet antwoorden dat ik daar blij mee ben, of doen ze dat in aanmerking houden sowieso?

Ik wil deze baan niet mislopen! Salaris is goed, reistijd is goed, leuk werk etc...
Je kunt een dankmailtje sturen met de bevestiging dat je graag in aanmerking wilt komen voor de volgende lichting.
Kort maar krachtig :)
Heb je bovenstaand bericht ook weer in popiejopie taal op Fok staan?
Want aan dit grietjesforum had je de vorige keer ook niets.
:nerd:
Alle reacties Link kopieren
Yaaaaasssss, ik zou ze mailen dat je dat waardeert en dat je uitkijkt naar de uitnodiging tzt.

Wat betekent yaaaassss eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Als het een vraag was stond er wel een vraagteken achter!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de mail weghalen want straks weet iemand wie je bent en krijg je helemaal geen uitnodiging meer.
Alle reacties Link kopieren
Je solliciteert je al sinds woensdag suf? Als in afgelopen woensdag? 2 dagen geleden woensdag?
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
11-01-2019 15:42
Je solliciteert je al sinds woensdag suf? Als in afgelopen woensdag? 2 dagen geleden woensdag?
Dat verbaasde mij ook al. Twee hele dagen, phoe wat zul je het zwaar hebben ;).
Pusswithoutboots schreef: Yaaaaasssss, ik zou ze mailen dat je dat waardeert en dat je uitkijkt naar de uitnodiging tzt.

Wat betekent yaaaassss eigenlijk?
Bedankt, zal dat gelijk doen. Yaasss = yeeessss!!!
nimue_iparis schreef:
11-01-2019 15:34
Ik zou de mail weghalen want straks weet iemand wie je bent en krijg je helemaal geen uitnodiging meer.
Ik ben mijn sollicitatiebrieven goudeerlijk. Ik schrijf geen stijve brieven. Ik vertel de recruiters over de ellende in mijn leven en ze mogen best googlen op kluun1985
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo grappig als een topic begint met 'zoals jullie allemaal weten'. Alsof elk topic ook door IEDEREEN gelezen wordt.

On topic. Een vriendelijk antwoord terugsturen dat je inderdaad graag in aanmerking wil komen, maar reken je vooral niet rijk. Dit lijkt me een standaard antwoord wat ze aan iedereen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Kluun1985 schreef:
11-01-2019 15:46
Ik ben mijn sollicitatiebrieven goudeerlijk. Ik schrijf geen stijve brieven. Ik vertel de recruiters over de ellende in mijn leven en ze mogen best googlen op kluun1985
Really? En jij denkt dat dit een positieve indruk maakt?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het nieuws dat je solliciteert en ja ik zou even een reactie sturen. Wel zo netjes
koekies zijn lekker
Kluun1985 schreef:
11-01-2019 15:46
Ik ben mijn sollicitatiebrieven goudeerlijk. Ik schrijf geen stijve brieven. Ik vertel de recruiters over de ellende in mijn leven en ze mogen best googlen op kluun1985
Daar zou ik maar gauw mee stoppen dan.

Op je initiële vraag. Ik zou even antwoorden dat je graag wacht op de sessie van maart.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je antwoorden. Administratief medewerker, dat is niet zo maar wat! Daar kan je rechtenstudie mooi tot zijn recht komen. Dus schrijf ze een reactie waarin je duidelijk maakt dat je graag in aanmerking wil komen, en dat je dus ook graag beschikbaar blijft.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
perzikboom6 schreef:
11-01-2019 15:42
Je solliciteert je al sinds woensdag suf? Als in afgelopen woensdag? 2 dagen geleden woensdag?
Ik ben sinds oktober werkloos, maar voelde me nog niet klaar tot nu toe om weer aan de slag te gaan. Ik solliciteerde wel hier en daar, cv sturen, korte stijve brieven, maar als ik me negatief voel en ben dan krijg ik natuurlijk ook negatieve reacties terug. Sinds eergisteren echt actief op zoek, mezelf op nationalevacaturebank gezet, goede sterke sollicitatiebrieven geschreven etc. En krijg nu positieve reacties. Maar het is echt wel zwaar! Ik werk er heel serieus aan. Echt van 's ochtends tot 's avonds + hou me telefoon voortdurend in de gaten. Zal blii zijn als het zo 17:00 is, dan kan ik weekend vieren.
:rofl:
Kluun1985 schreef:
11-01-2019 15:50
Ik ben sinds oktober werkloos, maar voelde me nog niet klaar tot nu toe om weer aan de slag te gaan. Ik solliciteerde wel hier en daar, cv sturen, korte stijve brieven, maar als ik me negatief voel en ben dan krijg ik natuurlijk ook negatieve reacties terug. Sinds eergisteren echt actief op zoek, mezelf op nationalevacaturebank gezet, goede sterke sollicitatiebrieven geschreven etc. En krijg nu positieve reacties. Maar het is echt wel zwaar! Ik werk er heel serieus aan. Echt van 's ochtends tot 's avonds + hou me telefoon voortdurend in de gaten. Zal blii zijn als het zo 17:00 is, dan kan ik weekend vieren.
Dus je hebt geen WW uitkering?
lise1985 schreef:
11-01-2019 15:57
Dus je hebt geen WW uitkering?
Nee, natuurlijk niet!!! En nee, ook geen bijstand!!! Ik vind uitkeringen eng! Je hebt dan toch allerlei plichten? Ik zou voortdurend bang zijn dat ze geld gaan terugeisen. Ik leefde van mijn 6000 euro spaargeld, die is nu idd bijna op, maar ouders helpen me financieel tot ik baan heb.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig! uitkeringen zijn heel eng. Je bent jurist he, dus jij doorziet dat soort dingen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-01-2019 16:03
Heel verstandig! uitkeringen zijn heel eng. Je bent jurist he, dus jij doorziet dat soort dingen!
Sarcasme?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-01-2019 16:04
Sarcasme?
Zou je denken :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-01-2019 16:05
Zou je denken :proud:
Ik ben niet altijd even scherp ;-)
Alle reacties Link kopieren
Kluun1985 schreef:
11-01-2019 15:50
Ik ben sinds oktober werkloos, maar voelde me nog niet klaar tot nu toe om weer aan de slag te gaan. Ik solliciteerde wel hier en daar, cv sturen, korte stijve brieven, maar als ik me negatief voel en ben dan krijg ik natuurlijk ook negatieve reacties terug. Sinds eergisteren echt actief op zoek, mezelf op nationalevacaturebank gezet, goede sterke sollicitatiebrieven geschreven etc. En krijg nu positieve reacties. Maar het is echt wel zwaar! Ik werk er heel serieus aan. Echt van 's ochtends tot 's avonds + hou me telefoon voortdurend in de gaten. Zal blii zijn als het zo 17:00 is, dan kan ik weekend vieren.
Van 's ochtends tot 's avonds, al twee hele dagen lang en dat vind je al zwaar?
Hoe ga je dat dan doen als je evt. met die cursus start en daarna geacht wordt hele dagen te werken?

Maar goed, je vraag....wat er al gezegd wordt, een kort berichtje terug met dat je graag in aanmerking komt voor de lichting van maart.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-01-2019 16:06
Ik ben niet altijd even scherp ;-)
Maar was mijn advies te reageren ook sarcasme?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven