Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsvoorwaardengesprek 1e keer.

12-12-2019 13:07 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort heb ik voor de eerste 'echte' keer een arbeidsvoorwaarden gesprek. Spannend, vooral omdat ik niet helemaal weet wat ik moet verwachten.
In de vacature stond dat je afhankelijk van je opleiding en ervaring in salarisschaal x terecht komt.
Momenteel werk ik binnen hetzelfde werkveld maar een hele andere functie, 2 salarisschalen lager dan benoemd in de vacaturetekst. Er is mij wel gevraagd om een salarisstrook mee te nemen maar ik lees veelal dat dat niet handig is om te overhandigen.
Er zit ook een opleiding vast aan de nieuwe functie en tijdens de meeloopdag zei degene waar ik bij meeliep al dat ik moet onderhandelen over het salaris.

Hebben jullie nog tips voor mij?

Groetjes en bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je loonstrook aanleveren zou ik nooit doen. Het is iets privé en daar hebben ze niets mee te maken.
Vind ook wel brutaal als ze het vragen overigens.
En je functie is dus anders en je gaat een opleiding volgen.. dus hoe scheef wil je het hebben.

Zoek uit wat je zou krijgen als je de opleiding afgerond zou hebben. En zoek uit als je in opleiding bent.
Benader mensen in dezelfde functie hierover via LinkedIn bijv.

Ik zou gaan voor loon voor nu en afspraken op papier als je je opleiding afgerond hebt.
Áltijd iets hoger onderhandelen en áltijd een minimum voor jezelf stellen.
Vallen ze je tegen? Benoem dat je teleurstelt bent van hun aanbod. Dat mogen ze best weten.
Het is ook andersom, wat vinden ze je waard.
(Lage inzet is lage motivatie zeg ik altijd en dat is gewoon zo)
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Het is een functie die niet heel veel voorkomend is. Ik kan daarom niet gemakkelijk achterhalen of de salariëring tijdens de opleiding anders is dan als je de opleiding al gehaald hebt.
Ik ken ook verder niemand in dezelfde functie. Via linkedin kan ik niet bij de profielen van mensen met dezelfde functie omdat mijn profiel niet uitgebreid genoeg is :').

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven