Werk & Studie alle pijlers

Assessmentopdracht 2e sollicitatie

29-01-2020 15:40 34 berichten
-----
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:57
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Je moet nóg drie voorbeelden verzinnen, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt me ongeschikt voor de baan. De opdracht lijkt me vrij duidelijk. En je zegt het al, ze willen je creativiteit peilen.

Je vraag geeft aan dat je vrij weinig creativiteit, zelfstandigheid en manager vaardigheden hebt.
---
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:59
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Volgens de OP moet je drie voorbeelden verzinnen om de omzet te verhogen. En nu begin je over een binnenevenement. Ik ben je even kwijt.
---
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:59
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wulp schreef:
29-01-2020 15:51
Gele_Suikerspin, gelukkig ken je mij door en door en ken je mijn CV ook.. wat aannames zeg. Ik heb wel nog nooit een assessment opdracht gehad en het lijkt mij ook logischer dat ik zelf drie voorbeelden moet verzinnen maar zoals het er in staat is het mij niet duidelijk. Want er onder staat "Aangezien er in de casus word vermeld dat slecht weer een factor is heb ik ervoor gekozen om de events binnen te organiseren om zo het risico te minimaliseren." en verder worden de evenementen tot in detail besproken.
Je kunt ook niet tegen kritiek. Lijkt me ook geen goede management kwaliteit.

Je vraagt advies. En dit is mijn advies.

De opdracht lijkt mij duidelijk. Verzin 3 andere manieren om de omzet te verhogen en werk die uit, gelijk aan de voorbeelden.

En ik blijf bij mijn mening dat het niet van creativiteit getuigd, als je niet op een creatieve manier kunt bedenken hoe deze opdracht uit te voeren.

Creativiteit is ook, het vinden van oplossingen.

Je hebt een probleem, snapt niet hoe de opdracht moet. Zoek een creatieve oplossing.

Als je dat niet kunt, voldoe je niet aan hun functie eis.
ikBedoelHetGoed schreef:
29-01-2020 15:54
Volgens de OP moet je drie voorbeelden verzinnen om de omzet te verhogen. En nu begin je over een binnenevenement. Ik ben je even kwijt.
Hoezo? Slecht weer is lagere omzet. Oplossing ---》 evenement naar binnen verplaatsen
Wulp schreef:
29-01-2020 15:58
Het gaat om evenementen verzinnen om de omzet te verhogen. Ik hoef niet in detail te treden wat ze nou precies willen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze per ongeluk al drie voorbeelden die iemand anders in het verleden heeft gemaakt hebben opgestuurd.
Nou dan gewoon nog 3 verzinnen. Want je hebt geen idee of ze tevreden waren met deze voorbeelden en uitwerking.
----
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:59
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wulp schreef:
29-01-2020 15:51
Gele_Suikerspin, gelukkig ken je mij door en door en ken je mijn CV ook.. wat aannames zeg. Ik heb wel nog nooit een assessment opdracht gehad en het lijkt mij ook logischer dat ik zelf drie voorbeelden moet verzinnen maar zoals het er in staat is het mij niet duidelijk. Want er onder staat "Aangezien er in de casus word vermeld dat slecht weer een factor is heb ik ervoor gekozen om de events binnen te organiseren om zo het risico te minimaliseren." en verder worden de evenementen tot in detail besproken.
en wijs ze even op de spelfouten :)
Alle reacties Link kopieren
Wulp schreef:
29-01-2020 16:03
Ik kan zeker wel evenementen bedenken, heb ik in het verleden ook gedaan. Ik zou als bedrijf niet drie voorbeelden helemaal uitkauwen maar juist de sollicitant er zelf goed over na laten denken.



Je doet aannames en bent lomp. Daarbij heb ik bij jou geen sollicitatie lopen
Je vraagt om meningen, dan moet je die ook kunnen incasseren.

Ik zeg precies hetzelfde als iedereen tot nu toe.

De bedoeling is om nóg 3 ideeën te bedenken.

Maar je blijft in je eigen cirkeltje.
Alle reacties Link kopieren
Het is onzin dat je creatief moet zijn om drie omzetverhogende voorbeelden te noemen. Creatieve ideeen kunnen andere effecten realiseren waarbij verhoging van omzet minder belangrijk is.

Als er geen drie voorbeelden werden genoemd, welke had jij dan bedacht. En misschien kun je een voorbeeld van hun anders uitwerken. Ga niet teveel in details treden, die komen wel als je de baan krijgt.
sneeuwwitje80 schreef:
29-01-2020 16:00
Hoezo? Slecht weer is lagere omzet. Oplossing ---》 evenement naar binnen verplaatsen
Ik snap 'm. Ik dacht dat het assessment plots een evenement was geworden, maar de casus is dus om de omzet van een evenement te verhogen.
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek geen baan maar dit lijkt me wel een leuke opdracht! :-D
Gele_Suikerspin schreef:
29-01-2020 16:06
Je vraagt om meningen, dan moet je die ook kunnen incasseren.

Ik zeg precies hetzelfde als iedereen tot nu toe.

De bedoeling is om nóg 3 ideeën te bedenken.

Maar je blijft in je eigen cirkeltje.
Maar waarom zo onaardig? Waarom in de eerste zin de opmerking dat ze ongeschikt is? Ze is door naar de tweede ronde. Dat zegt toch ook iets.
Alle reacties Link kopieren
Dit is denk ik het moment waarop ik even zou gaan bellen met de vraag of het de bedoeling was dat die voorbeelden erbij zaten.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Gele_Suikerspin schreef:
29-01-2020 15:46
Je lijkt me ongeschikt voor de baan. De opdracht lijkt me vrij duidelijk. En je zegt het al, ze willen je creativiteit peilen.

Je vraag geeft aan dat je vrij weinig creativiteit, zelfstandigheid en manager vaardigheden hebt.
TO's vraag hier is maar een moment opnamen. Ik begrijp best dat TO even in de war kan raken als er al 3 voorbeelden staan.
whitewolves schreef:
29-01-2020 16:14
TO's vraag hier is maar een moment opnamen. Ik begrijp best dat TO even in de war kan raken als er al 3 voorbeelden staan.
Ik zou het ook verwarrend vinden. Dat er 1 voorbeeld gegeven zou worden zou ik logischer vinden. Dan heb je een voorbeeld hoe ze willen dat je te werk gaat.
---
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:59
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Wulp schreef:
29-01-2020 15:58
Het gaat om evenementen verzinnen om de omzet te verhogen. Ik hoef niet in detail te treden wat ze nou precies willen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze per ongeluk al drie voorbeelden die iemand anders in het verleden heeft gemaakt hebben opgestuurd.
Godsamme. Dan bel je ze toch even?
Misschien staat er al een antwoord onder per-ongeluk? Dat zou niet voor het eerst zijn dat zoiets mis gaat.

Oh sorry mosterd
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
29-01-2020 16:43
Godsamme. Dan bel je ze toch even?
het is een test TO, ze testen je management skills
durf je te bellen??????
Wulp schreef:
29-01-2020 16:18
Bedankt. Ook in de (wat mij idd lijkt de echtelijke opdracht) intro staat bv dit:

Welke media of kanalen zet ik in? →Tegenwoordig is Social media de meest doeltreffende methode echter blijft mond tot mond reclame ook zeer belangrijk. De belangrijkste vragen worden al direct beantwoord en dat vind ik nogal apart.

Ik ga idd even vragen of die voorbeelden wel de bedoeling was..
En, even als aanvullende goede raad (niet voor het forum, maar wel voor wat je aan hen stuurt): wees extra alert op stijl- en spelfouten.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
29-01-2020 16:06
Je vraagt om meningen, dan moet je die ook kunnen incasseren.

Ik zeg precies hetzelfde als iedereen tot nu toe.

De bedoeling is om nóg 3 ideeën te bedenken.

Maar je blijft in je eigen cirkeltje.
Je kunt beter feedback geven op een constructieve manier, dan heeft TS er echt iets aan. Kritiek is zinloos.

TS: Je zou kunnen informeren wat ze bedoelen met die drie evenementen die er al staan, maar dat ze een fout hebben gemaakt ligt wel voor de hand. Dat zou wel slordig zijn.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven