Werk & Studie alle pijlers

Baan opzeggen voor tijdelijk werk?

11-04-2021 12:18 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een andere sector dat wat ik het liefste zou willen. Ik heb een vrrkeerde studiekeuze gemaakt en na afstuderen geen idee wat wel bij mij zou passen, daarna kwam ik in de fase van huisje boompje beestje en ik werk nu al vele jaren bij grote organisatie onder mijn niveau. Bij de organisatie en in mijn branche heb ik inmiddels alle mogelijkheden onderzocht heb maar dit zijn allen geen geschikte opties voor mij. Nu ben ik aan het kijken of ik me ga omscholen wat veel tijd en geld kost of zo op zoek ga naar geschikte baan. Ik heb inmiddels 1 gesprek gehad voor functie in de branche waar ik wil gaan werken, hiervoor ben ik afgewezen maar dit heeft t vuurtje wel verder aangewakkerd om toch de overstap te gaan maken. Inmiddels heb ik een interessante vacature gezien maar dit is tijdelijk. De organisatie is groot en heeft veel vacatures op dit moment, als ik er zou werken zou ik met voorhang op andere vacatures kunnen reageren. Bij deze organisatie staat nu ook een andere geschikte vacature vrij, deze is voor vast maar is verder weg ( wel te doen maar alleen met auto) en heeft minder fijne werktijden (ik zou dan pas smiddags beginnen ) en werkdagen en heeft iets minder uren. Op welke zou ik reageren? Ik heb een gezin en werktijden en inkomsten zijn ook belangrijk. Mijn hart zegt de tijdelijke functie maar hoe gaat dat in de praktijk met de voorrang van het solliciteren bij de werkgever en evt we rechten mocht het echt tijdelijk blijven?
mijter wijzigde dit bericht op 11-04-2021 12:22
6.40% gewijzigd
Als je thuis woont en niks hoeft te betalen misschien.


Anders nooit doen. Je bent dan verwijtbaar werkeloos daarna en heb geen recht op wat dan dan ook.
Luci_Mster2 schreef:
11-04-2021 12:21
Als je thuis woont en niks hoeft te betalen misschien.


Anders nooit doen. Je bent dan verwijtbaar werkeloos daarna en heb geen recht op wat dan dan ook.