Werk & Studie alle pijlers

Baankansen voor ''medewerker marketing en communicatie''

19-02-2020 16:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoeveel kans je hebt op werk met de opleiding medewerker marketing en communicatie?

Niveau 4
MBO
anoniem_383642 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 16:34
6.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker vaag.
Wat voor opleiding heb je gedaan?
Welke werkervaring heb je?
Welke opleiding ????? 🙄
Alle reacties Link kopieren
Zo vaag is dit niet Hannaa45.

TO doet nu of gaat nu deze opleiding doen.

Marketing & Communicatie medewerker. Niveau 4, MBO.

Momenteel denk ik dat de kans op een baan niet slecht is maar dat kan over 4 jaar weer heel anders zijn. Ik denk eigenlijk dat de school waar je de opleiding volgt of gat volgen hierover ook wel iets kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-02-2020 16:18
Zo vaag is dit niet Hannaa45.

TO doet nu of gaat nu deze opleiding doen.

Marketing & Communicatie medewerker. Niveau 4, MBO.


Staat niet in de OP.
Alle reacties Link kopieren
Best aardig, zo te zien!

https://www.indeed.nl/Marketing-Communi ... -vacatures
Meestal wordt Hbo gevraagd voor dit soort functies,
Alle reacties Link kopieren
Op welk niveau?
In welke richting wil je werken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
19-02-2020 16:27
Meestal wordt Hbo gevraagd voor dit soort functies,

Dit. Maar er is (op dit moment) wel veel vraag naar (goede) marcom mensen.
Hiervan is tenslotte in vrijwel alle branches sprake :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
19-02-2020 17:16
Dit. Maar er is (op dit moment) wel veel vraag naar (goede) marcom mensen.
Hiervan is tenslotte in vrijwel alle branches sprake :)
Maar ook nog steeds veel sollicitanten. Stuk of 50 per vacature is, in elk geval in mijn regio, eerder regel dan uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Al in veel marketing afdelingen gewerkt. Dit zijn altijd mensen met een HBO of WO achtergrond. Met MBO ga je hier geen baan in vinden.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
19-02-2020 18:25
Maar ook nog steeds veel sollicitanten. Stuk of 50 per vacature is, in elk geval in mijn regio, eerder regel dan uitzondering.

Ah ja, van de aanbod-kant van de markt heb ik geen idee :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je inderdaad heel veel zware comcurrentie gaat krijgen van HBO’ers/WO’ers. Met goede, werkervaring en praktische kennis kom je echter wel een eind denk ik.
Met praktisch bedoel: je bent bijv. een kei in photoshop, Indesign ea opmaakprogramma’s. Of je hebt door hobby/interesse veel ervaring met (ook de technische kant) van bloggen/vloggen.
Maar als jij die richting op wilt, doe je dat toch gewoon? Evt kun je doorstuderen en/of allerlei marcom-gerelateerde naast je studio doen.
Alle reacties Link kopieren
Er is wel werk in te vinden. Maar de opleiding is heel breed, je kan er allerlei kanten mee op. Als mbo-er wordt je nog wel eens als dtp-er ingezet.

Ik heb zelf een soortgelijke opleiding op hbo niveau gedaan. En heb er heel wat verschillende baantjes mee gehad. Van softwaretrainer tot functioneel ontwerper.
Als MBO'er eindig je dan vaak als uitvoerende communicatie-medewerker. Voor marketingfuncties wordt meestal minimaal hbo gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van SBB kun je zien wat je kansen op werk zijn met een bepaalde opleiding, met het dashboard kun je zien waar de vacatures zijn. Voor de opleiding medewerker marketing en communicatie zijn de baankansen matig, veel mensen stromen door naar hbo.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die opleiding gedaan, ben doorgestroomd naar HBO. Vrijwel iedereen uit mijn oude klas is doorgestroomd naar hbo/uni. Dit omdat de meeste “leuke” marketing en communicatie functies hbo denk en werkniveau gevraagd word. Bij intake van deze opleiding werd bij mij ook al vermeld dat het een brede opleiding is die veel studenten gebruiken als doorstroom naar het HBO. De tweetalige variant is trouwens wel populairder en baankans wat groter doordat je buitenlandse kennis wat groter is. Je mag mij voor ervaringen eventueel een PB sturen.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat vind je nu echt leuk?
je vraagt over heel verschillende opleidingen meningen en ervaringen

Moet je niet eens een beroepskeuzetest doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven