Werk & Studie alle pijlers

Baas reageert niet bij deadline

15-04-2018 08:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een deadline waarbij ik een abstract in kan leveren om op congres te gaan. Hierin zou ik mijn nieuwste data laten zien. Ter goedkeuring heb ik het aan mijn baas gestuurd maar die reageert niet.

Ik zit in dubio over wat ik nu het beste kan doen?
Ben wel benieuwd TO, waarom je zo dicht tegen de deadline aan werkt? Je had toch uiterlijk vrijdag al kunnen vragen of het akkoord was? Waarom op zondag??
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
15-04-2018 09:57
Als de deadline maandagmorgen 9 uur is dan zorg je dat het vrijdag om 1700 uur op het laatst ingeleverd is. Ik zou nooit op zondag nog werk naar mijn baas sturen ter beoordeling.
Vrijdag om 17.00 uur ben je al rijkelijk laat als je baas in het weekend/dat weekend niet werkt.
Gatinmijnsok schreef:
15-04-2018 10:10
Vrijdag om 17.00 uur ben je al rijkelijk laat als je baas in het weekend/dat weekend niet werkt.
Ja maar ik zou dat de max vinden dat je het inlevert en dan wel nagekeken en al gewoon goed en klaar.
Ik zou nooit mijn baas er in het weekend nog mee lastigvallen,het is ook zijn/haar vrije weekend.
viva-amber schreef:
15-04-2018 09:13
Sarcasme is een zwaarder vorm van ironie en spot die mensen zonder humor nogal eens ontgaat.
En met psychiatrische ziektebeelden rondstrooien vind ik geen sarcasme maar een gebrek aan fatsoen.
Als jij in mijn groep zou werken zou ik verwachten het abstract op vrijdag ontvangen te hebben, tenzij we daar andere afspraken over gemaakt hebben. Wanneer heb jij het haar gemaild?

Wanneer is de deadline precies? Hebben jullie gewoonlijk wel eens contact in het weekend (over werk)?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het gebruikelijk is dat je baas een abstract goedkeurt voordat je het naar een congres stuurt? Bij ons is dat zeer ongebruikelijk, en m'n baas zou het zeker niet waarderen als ik hem daarvoor stoor op zondag. Je zou hoogstens nog een mail kunnen sturen, maar appen/bellen zou ik niet doen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik ben ook benieuwd naar hoe de gebruikelijke procedure is, en in hoeverre jij je daaraan hebt gehouden. Wanneer moet het normaal gesproken uiterlijk naar je leidinggevende, en wanneer heb jij het verstuurd?
Alle reacties Link kopieren
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 10:25
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.

Dus jij hebt gisteren het abstract naar je baas leidinggevende gestuurd?
Als je het vanmorgen verstuurd hebt is het logisch dat men niet reageert. Die sliep/slaapt namelijk nog. Tenzij er niks expliciet is afgesproken over zondag ter beoordeling mailen dan zou het me niks verbazen als hij je mail morgen pas ziet.

En ik zou stoppen met buiten werktijd werken tenzij je daar extra voor betaald krijgt of wellicht door je eigen schuld je werk niet af hebt gekregen.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 10:25
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.
Geef nou eens antwoord op de vraag wanneer je haar gemaild hebt. En wanneer je het abstract precies moet indienen voor het congres.
En wat jullie hierover afgesproken hebben. Ze weet van het congres?
De belangrijkste vraag is wat jullie hebben afgesproken.
Daar geef je geen antwoord op.
Hebben jullie wel overlegd? Mag je naar dat congres?
Hebben jullie afgesproken dat ze er van het weekend naar gaat kijken?

Of weet ze niet dat je haar gemaild hebt?
Als dat laatste het geval is en je moet haar toestemming echt hebben dan zou ik rond 15:00 een WhatsApp sturen als Sorry sorry dat ik vergeten ben met je te overleggen over het abstract van congres X. De deadline is vandaag al, heb je tijd om er naar te kijken?
En dan maandag langslopen excuses aanbieden en afspreken dat je haar voor deadlines een week van te voren benadert om telkens een concrete afspraak te maken wanneer zij er naar kan kijken.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 10:25
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.
Maar wanneer heb je dat abstract nou gestuurd?
Vast niet vrijdagmiddag.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 10:25
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.
Wat wil je hiermee zeggen? Staat m.i. helemaal los van je eigenlijke vraag.

Wat heb je afgesproken met leidinggevende?
Alle reacties Link kopieren
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 10:25
Ter verduidelijking: Mijn baas mailt mij af en toe ook wel eens in het weekend en verwacht van mij ook dat ik buiten kantooruren werk.
Je nieuwe informatie en vragen verduidelijken helemaal niets. Als je op het werk net zo vaag bent in je communicatie als hier, dan snap ik wel waar het fout is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
1) Deadline voor abstracts zijn meestal niet in een weekend, maar meestal op maandag (of op een vrijdag).
2) Mijn ervaring leert dat je ook een abstract nog wel 1 dag na de deadline kunt inleveren; tenzij het heel groot en belangrijk symposium is.
3) Je kunt het abstract indienen, en je later terugtrekken als je baas geen toestemming geeft.

Kortom, mogelijkheden genoeg. Ik zou gewoon weekend vieren en je baas niet lastig vallen met zulks kleinigheden -- als het een groot iets zou zijn geweest had jijzelf er meer aandacht aan geschonken en/of had je baas er bovenop gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Als je net zo duidelijk communiceert met je baas als dat je hier doet, snap ik helemaal waarom je nu geen antwoord hebt.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
15-04-2018 12:37
1) Deadline voor abstracts zijn meestal niet in een weekend, maar meestal op maandag (of op een vrijdag).
2) Mijn ervaring leert dat je ook een abstract nog wel 1 dag na de deadline kunt inleveren; tenzij het heel groot en belangrijk symposium is.
3) Je kunt het abstract indienen, en je later terugtrekken als je baas geen toestemming geeft.

Kortom, mogelijkheden genoeg. Ik zou gewoon weekend vieren en je baas niet lastig vallen met zulks kleinigheden -- als het een groot iets zou zijn geweest had jijzelf er meer aandacht aan geschonken en/of had je baas er bovenop gezeten.
Mijn ervarinf is dan weer dat je het meestal echt tot de deadline in kunt leveren, en geen minuut later. Het systeem gaat gewoon op slot, pech gehad.

Voor TO: je bent natuurlijk ook gewoon te laat. Zelfs als je het wel afgelopen week opgestuurd hebt, had je vrijdag even moeten vragen of het nog ging lukken. Alleen als de expliciete afspraak was dat je het in het weekend zou sturen, is dat redelijk. Anders niet. Ik verwacht ook wel eens dat mensen buiten kantooruren werken, of in het weekend. Dat is de aard van ons werk. Maar dat betekent nog niet dat ze van mij ten alle tijde alles kunnen vragen, en zeker geen dingen die ook gewoon eerder hadden gekunt.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-04-2018 13:12
Als je net zo duidelijk communiceert met je baas als dat je hier doet, snap ik helemaal waarom je nu geen antwoord hebt.
Precies
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Oh loepen verklaart veel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het begint natuurlijk al bij de eerste mail. Als je iets van iemand verwacht moet je er heel duidelijk een deadline in zetten. Dan heb je ook geen probleem om als de deadline is verstreken een herinnering te sturen. En om het stuk gewoon in te sturen als de externe deadline verstrijkt.
Die man ligt in zijn bed, is met zijn kinderen op stap of is op weekend.

Die heeft een privé-leven in 't weekend en dus geen zin om continu zijn mail te lezen.



En dan schrikken ze dat alsmaar meer mensen overwerkt raken of met een burn-out thuis belanden.
Is het nog goedgekomen TO?
Alle reacties Link kopieren
Poe, het is echt de hoogste tijd om je communicatievaardigheden nu eens flink te verbeteren. Ga snel op een cursus/training!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven