Werk & Studie alle pijlers

babykleding & accessoires; iets beginnen?

07-02-2017 13:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hey!



Gezien ik al een paar maandjes met dit idee loop en weinig mensen om mij heen heb om mee te sparren, gooi ik het graag hier in de groep;



Ik ben een paar maanden geleden mamma geworden van een zoontje en schrik me steeds een hoedje van de bedragen dat babymerken durven te vragen voor babykleertjes. Aan de andere kant ben ik ook wel gek op mooie spulletjes, dus zo nu en dan klik ik toch op bestel... En ik denk dat er veel mamma's zoals ik dit met enige regelmaat doen.



Nu zijn er ontzettend veel babymerken, de een succesvoller dan de ander, maar de meeste zijn toch wel van het na-apen. Ik denk persoonlijk nog wel een gat te zien met een andere aanpak, maar ik heb geen kaas gegeten van kleding ontwerpen, laten maken, etc etc. Wél heb ik kaas gegeten van online marketing, vormgeving en websites/webshops maken.



Stiekem lijkt het me dus best wel een goed idee om iets op te starten, klein en low budget, en te zien hoe dit gaat. Over een tijdje ga ik weer 4 dagen werken, maar hoe mooi zou het zijn om over een paar jaartjes een leuk extra inkomen te kunnen genereren hiermee?



Ok, lang verhaal kort dus; heeft er iemand wél kaas gegeten van kleding ontwerpen, laten maken, spulletjes importeren en kan mij advies geven? Of is er misschien iemand die hier ook wel oren naar heeft en ervaring meebrengt natuurlijk..?



Ben benieuwd! X
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je een andere aanpak bedenken als je geen verstand hebt van het hele proces dat erbij komt kijken?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Er is al heel veel aanbod wat betreft low-budget. In ieder geval ketens als Primak, Zeeman etc. hebben veel voor babies voor een lage prijs. Het zijn geen merken exclusief op babies gericht, maar om voor die prijzen zelfontworpen kleding op de markt te brengen? Ik zou beginnen met wat meer marktonderzoek. Want tenzij je echt enorme partijen inkoopt is de winstmarge wel heel minimaal.
Er is werkelijk een overload aan 'mama's (Alstjeblieft, noem jezelf hier op het forum gewoon moeder...... geen mama, we zijn geen kleine kinderen hier) die na hun bevalling ineens een webshop in kinderkleding willen gaan beginnen. Jij wil zelfs kleding gaan ontwerpen of namaken maar hebt daar geen verstand van. Dat is werkelijk een enorme investering. Men gaat geen kleren maken of leveren 'op de pof'. Denk dus eerder aan tienduizenden euro's dan een paar duizend euro. Het belangrijkste als zelfstandig ondernemer is KENNIS van je product. En dat is nu net wat totaal mist. Dat heb je niet. Dat je een website kunt maken is niet zo belangrijk dat kost tegenwoordig geen drol meer en kan elke ondernemer uitbesteden. Ik zie dit dus eigenlijk als een kansloze missie.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel lastig zeker als je het betaalbaar wil houden. Dingen in kleinere hoeveelheden laten maken is juist veel duurder, daarom is een bedrijf als Primark zo goedkoop, die laten hele grote aantallen maken. Sowieso zal je starkapitaal nodig hebben, heb je zelf geld? Ik vermoed namelijk dat de bank het je voor dit plan niet wil lenen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Wat is je andere aanpak dan? Dat jij die mooie kleertjes wél goedkoop kunt aanbieden? Hoe denk je een andere aanpak te hebben, als je niet weet hoe het proces in elkaar zit?



Kort gezegd: goedkope aanbieders kunnen in bulk inkopen (denk duizenden exemplaren) en als het even tegenzit doen ze dat ook nog bij dubieuze producenten (denk kinderarbeid en gevaarlijke ateliers, giftige katoen etc).



Hoe ga jij een goede prijs maken in je eentje?



Hoe ga jij je onderscheiden van al die andere moeders die het licht gezien hebben en een webshop in kinderkleren willen beginnen? (doe voor de gein eens een rondje zoeken op dit forum, je hebt meer concurrentie dan je denkt)



En hoe denk je door welke zakelijke partner dan ook serieus genomen te worden als je jezelf als 'mama' omschrijft?
Alieexpres lekker low budget...zijn letterlijk al duizenden sites met low budget baby kleding. Je moet wel heel speciaal zijn wil je het kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je gelijk in grote aantallen kan investeren gemaakt door kinderhandjes in het oosten, dan is er in de low-budget markt nog een boterham te verdienen.



Als jij een klein merkje wil opzetten met eerlijke arbeid. Dan moet je toch echt in de high-end gaan zitten.



Die kleertjes naaien zichzelf namelijk niet.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht in de babytijd (merk)kleding 2e hands via Marktplaats. Baby's hebben het zo kort aan, dat het amper lelijk geworden is.

heb alleen geen enkel verstand van wat dure merken zijn, kreeg wel eens boze mails, hoe ik een tientje durfde te bieden op een [merknaam]-broekje. Ik vond het gewoon een leuk broekje
quote:Orangetree schreef op 07 februari 2017 @ 14:00:

Er is werkelijk een overload aan 'mama's (Alstjeblieft, noem jezelf hier op het forum gewoon moeder...... geen mama, we zijn geen kleine kinderen hier) die na hun bevalling ineens een webshop in kinderkleding willen gaan beginnen. Jij wil zelfs kleding gaan ontwerpen of namaken maar hebt daar geen verstand van. Dat is werkelijk een enorme investering. Men gaat geen kleren maken of leveren 'op de pof'. Denk dus eerder aan tienduizenden euro's dan een paar duizend euro. Het belangrijkste als zelfstandig ondernemer is KENNIS van je product. En dat is nu net wat totaal mist. Dat heb je niet. Dat je een website kunt maken is niet zo belangrijk dat kost tegenwoordig geen drol meer en kan elke ondernemer uitbesteden. Ik zie dit dus eigenlijk als een kansloze missie.100% dit!!!
quote:Pieps2016 schreef op 07 februari 2017 @ 14:16:

Alieexpres lekker low budget...zijn letterlijk al duizenden sites met low budget baby kleding. Je moet wel heel speciaal zijn wil je het kunnen maken.En dit
Alle reacties Link kopieren
Aliexpress kleertjes inkopen en dan op je website doorverkopen met een marge ? Hoeven je klanten niet zo lang te wachten en weten ze zeker dat ze de goede maat hebben ? zomaar een ideetje... Anders geen idee hoe je goedkoop aan kleertjes komt zonder direct in bulkvoorraad te moeten inkopen...



maar weet je, ik als moeder zijnde, zit eigenlijk niet te wachten op wéér een kledingwebshop. Ik koop online eigenlijk alleen maar kleertjes van bekende ketens/winkels waarvan ik de maatvoering en de kwaliteit ken.
Alle reacties Link kopieren
Tel voor de grap eens hoeveel verkleinwoorden je in je openingspost gebruikt hebt. Je praat tegen volwassenen, ik zou ze zeker weglaten in je nog op te zetten website.
Alle reacties Link kopieren
Ohh jullie zijn echt errug! To's mamma droom helemaal met de grond gelijk gemaakt, in een half uur tijd...

Ja en?
Kleding ontwerpen en laten maken is niet even wat je zomaar even erbij doet. Dat is een serieus beroep en daar heb je ook ontwerpers e.d. voor nodig. De juiste maten, afmetingen, kwaliteit van stoffen e.d. is niet wat je even als leek doet. Dit plan is dus totaal niet doordacht en niet levensvatbaar, tenzij je tienduizenden euro's hebt liggen die je wilt investeren in opgeleid personeel.
Alle reacties Link kopieren
De confectie industrie is een hele hele vuile industrie. Wil je je kindje een wereld nalaten om in te leven? Of wil je nu even snel wat extra centen verdienen? Als je nu extra wil verdienen zijn er snellere, minder vervuilende manieren om dat te doen, als je je kindje een wereld wil nalaten zou ik investeren in die wereld en geen bedrijfje beginnen wat de wereld weer een heel klein beetje verder kapot maakt.
quote:snoopylynn schreef op 07 februari 2017 @ 14:41:

Ohh jullie zijn echt errug! To's mamma droom helemaal met de grond gelijk gemaakt, in een half uur tijd...

Dan is er altijd nog de nummer twee van de nieuwbakken 'mama' ideeen over he. Het schrijven van een kinderboek... Ook zo'n topper altijd.
Kwart nieuwe webwinkels stopt binnen twee jaar'



Startende webwinkels hebben het steeds moeilijker, beweert Thuiswinkel.org na onderzoek. Een op de vijf nieuwe webwinkels stopt binnen een jaar, een kwart houdt het na twee jaar voor gezien. De stichting spreekt van een trendbreuk.



Nederland telt inmiddels meer dan 40.000 webwinkels en op gegeven moment is sprake van een verzadigingspunt, claimt belangenbehartiger Thuiswinkel.org. "We kunnen de digitale winkelstraat niet onbeperkt blijven vullen met nog meer webwinkels die zich niet onderscheiden van andere", zegt directeur Wijnand Jongen. Hij verwacht dat de trend zal doorzetten.



Overigens groeit het aantal webwinkels in Nederland nog altijd, maar starters hebben het steeds moeilijker op de markt. De stichting baseert zich op eigen cijfers uit zijn ledenbestand van 1600 winkels, waarvan veel kleinere webshops. Drie jaar geleden stopte nog maar tien procent van de aspirant-leden binnen twee jaar, nu is dat gegroeid naar 25 procent.



Uit de redenen die eigenaren geven voor het stoppen blijkt dat veel van hen het runnen van een webshop onderschatten. Volgens Jongen doe je het draaien van een webwinkel er niet zomaar even bij en moet je iets bijzonders bieden om te overleven: " Is het verstandig om de zoveelste webwinkel in baby- of kinderkleding te starten? Dat is een reële vraag die startende ondernemers zichzelf moeten stellen."
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste werd geboren liep ik ook tegen een paar dingen aan. Ik deed er verder niks mee maar daarna kwamen dus zulke webshops. Achteraf had ik misschien er wat mee moeten doen maar dat is nu te laat. Op dit moment zijn er echt veel shops.. ik bestel nu zelf ook weleens wat bij zulke sites.



Mits je met echt een hele goede idee komen is het misschien de moeite waard. Maar op dit moment is volgens mij alles al in de markt.
Alle reacties Link kopieren
Dat verkopen van Alie express en Wish kleding enzo gebeurt al in grote getalen, ik heb er minimaal 8 fb groepen van. En sowieso is overal een fb groep van ;)

Behalve het maken en ontwerpen zit je ook met afname, ik krijg minimaal 20 mailtjes per dag binnen van webwinkels met kinderkleding, hoe ga je zorgen dat men jou kan vinden?



Ik heb het ook allemaal bedacht hoor, begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk was ik gewoon te moe en te druk met zorgen voor mijn baby om dit soort dingen goed op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je echt iets met een webwinkel en kinderkleding wil doen, bedenk dan iets met tweedehands kleding. Dan draag je bij aan minder verspilling. Er bestaat vintykids, zoiets, maar dan met jouw eigen draai eraan?
quote:Orangetree schreef op 07 februari 2017 @ 15:13:

[...]





Dan is er altijd nog de nummer twee van de nieuwbakken 'mama' ideeen over he. Het schrijven van een kinderboek... Ook zo'n topper altijd.Ooo goed idee! Kan alleen niet schrijven en tekenen, maar huur er wel iemand voor in.
quote:aikidoka schreef op 07 februari 2017 @ 15:34:

TO, als je echt iets met een webwinkel en kinderkleding wil doen, bedenk dan iets met tweedehands kleding. Dan draag je bij aan minder verspilling. Er bestaat vintykids, zoiets, maar dan met jouw eigen draai eraan?Maar je hebt toch al marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 07 februari 2017 @ 14:41:

Ohh jullie zijn echt errug! To's mamma droom helemaal met de grond gelijk gemaakt, in een half uur tijd...

Beter nu dan nadat ze veel geld geïnvesteerd heeft in spul waar ze niet vanaf komt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
We willen haar droom niet in de grond boren, we zijn realistisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven