Werk & Studie alle pijlers

Blijkbaar geen vakantiegeld opgebouwd als enige op werk

22-05-2019 10:40 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn salaris ontvangen en had me al verheugd op mijn vakantiegeld. Maar niks...
Ik heb gebeld met de salarisadministratie en inderdaad het is niet uitbetaald bij mij. Sterker nog, er staat niks opgebouwd bij mijn cumulatieven. Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Tintintin- schreef:
22-05-2019 10:50
Ik heb nergens voor gekozen en niks is besproken. Ik werk er nu bijna een half jaar. Ik zou gewoon net als iedereen 8% vakantiegeld krijgen en opbouwen dus. De salarisadmin vond het ook heel wonderlijk en had zoiets nog nooit meegemaakt dus gaat het uitzoeken. Dikke kans is dat ik inderdaad dus niks heb opgebouwd en dat dat fout is gegaan. En ik dus pech heb.
Nou dat denk ik niet hoor, wettelijk heb je er recht op.
Kan wel zijn dat het al is uitbetaald.
Maar lijkt me dat je salarisadministratie dit beter weet dan wij.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-05-2019 19:31
Je hebt het wel opgebouwd. Er is alleen iets mis gegaan in de administratie. Even bij salarisadministratie langs en kunnen ze het recht trekken.

Precies. Vakantiegeld is een wettelijk recht en met een half jaar werken moet je nu wel iets betaald krijgen. Tenzij de werkgever per maand uitbetaalt. Maar dat moet dan expliciet in de arbeidsovereenkomst zijn opgenomen. Waarschijnlijk gewoon een foutje van de administratie dus. FF afwachten en dan trekken ze het vanzelf wel recht.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Je vindt je loonstrook serieus te ingewikkeld? :nooo:
bluewaterrr schreef:
22-05-2019 17:15
Nee, het staat er echt niet. Ik kan alle omschrijvingen en afkortingen verklaren en dit staat er echt niet bij.
Ook even een oude loonstrook van een andere werkgever bekeken en daar staat wel elke maand de opgebouwde vakantietoeslag op, maar het is dus niet standaard bij elke werkgever zo.
Het is zelfs wettelijk verplicht de vakantiebijslag te vermelden op de loonstrook.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
23-05-2019 06:59
Het is zelfs wettelijk verplicht de vakantiebijslag te vermelden op de loonstrook.
Wettelijk verplicht nog wel. In welke wet staat dat?

Het is verplicht om, bij uitkering vakantiegeld, te vermelden over welke periode dat berekend is. De opbouw en cumulatieven hoeven niet op de specificatie.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Je krijgt uiteraard vakantiegeld over het halve jaar dat je gewerkt hebt.
Even rustig wachten op de reactie van de salarisadministratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven