Werk & Studie alle pijlers

Blijven werken na ‘ontslag’

08-12-2018 22:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga werken
reversethetime wijzigde dit bericht op 09-12-2018 17:48
96.56% gewijzigd
Gewoon doorwerken en ondertussen verder solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet ziek melden. Je weet nooit of je nog eens een referentie nodig hebt. Bovendien zou het mijn eer te na zijn. Werk je tijd uit, en ga met opgeheven hoofd weg na je laatste werkdag.
Schijnbaar wilde je zelf wel je contract verlengen, dus zo verschrikkelijk zal het allemaal wel niet wezen. Ga solliciteren, en overleg of je eventueel eerder weg kunt wanneer je een andere baan vindt.
Gewoon doorwerken natuurlijk, net als iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is op zich wel logisch.
Maar je wordt nog steeds betaald om te werken, dus je zult je toch in moeten zetten om de laatste drie maanden door te komen.
Misschien vindt je eerder een baan en kun je eerder weg.

Succes.
Jake99 schreef:
08-12-2018 22:28
Gewoon doorwerken en ondertussen verder solliciteren.
Dit. Dat hoort zo én dat voorkomt een negatieve referentie. Als je lichamelijke klachten aanhouden, zou je een arts kunnen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus niet ontslagen en je krijgt nog gewoon betaald. Het schijnt vrij normaal te zijn dat je dan je werk doet, heb ik wel eens gehoord. Maar goed, in loondienst zijn de mogelijkheden om niet te werken en toch betaald te krijgen wat ruimer. (Reden waarom ik nooit meer met werknemers werk)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Met een tijdelijk contract is dit gewoon een verwachtig die je zou kunnen weten toen je het contract tekende. Dus ga de motivatie maar zoeken, je bent er aan begonnen, afmaken is dan wel zo netjes.
Zit in een soortgelijke situatie, alleen mijn contract loopt nog tot einde van dit jaar. Meteen vol inzetten op sollicitaties en gewoon doorwerken. Check eventueel of je nog vakantiedagen hebt en je op die manier wat eerder kunt stoppen.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden het je ook pas de laatste week kunnen vertellen he, dus wees blij dat je het zo vroeg al weet en dus tijd hebt om te solliciteren.
Is voor hun wel heel zuur als jij je nu niet meer inzet, daar wordt een volgende dus waarschijnlijk de dupe van.
Alle reacties Link kopieren
Wel werken. Maar ik snap dat het enthousiasme wel redelijk verdwenen is.
diedietje schreef:
08-12-2018 23:11
Ze hadden het je ook pas de laatste week kunnen vertellen he, dus wees blij dat je het zo vroeg al weet en dus tijd hebt om te solliciteren.
Nee hoor, dat moet minimaal 1 maand van tevoren, anders heb je een contractverlenging te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je al een paar maanden op voorhand weet dat er geen nieuw contract zal komen. Het is niks persoonlijks, er is niet getwijfeld aan jouw functioneren. Er is gewoon niet genoeg werk om jou in dienst te houden. Je hebt nu een betere kans om snel iets nieuws te vinden.

Laat je privé issues buiten de deur en focus je zoveel mogelijk op je werk tijdens je werkuren. Aan de ene kant zorg je voor afleiding van wat je privé bezighoudt en aan de andere kant laat je professioneel goed gedrag zien door je te houden aan de arbeidsovereenkomst.

Begin gelijk met solliciteren, met een beetje geluk en veel enthousiasme vind je snel een fijne nieuwe baan.
Je bent niet ontslagen. Ik zou gewoon mijn contract uitdienen. Dat was immers de deal waar je voor getekend hebt. Werk hoeft niet altijd leuk of fijn te zijn.
En voor wat betreft het enthousiasme: fake it till you feel it

Echt. Er zijn genoeg mensen die blij zouden zijn met drie maanden betaald werk.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
08-12-2018 23:41
En voor wat betreft het enthousiasme: fake it till you feel it

Echt. Er zijn genoeg mensen die blij zouden zijn met drie maanden betaald werk.
Dat zal allemaal wel, maar ik denk dat het ook heel normaal is wat TO voelt: weinig enthousiasme als je contract niet verlengd wordt. Dat is echt geen gek gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ken het gevoel, alleen werd ik wel echt inslagen op een kut manier.
Gewoon blijven werken/ aanwezig zijn. Je vakantiedagen opnemen als die er nog zijn en met opgeheven hoofd het pand verlaten je laatste werkdag.
Verder je focussen op een andere leuke baan. Veel succes met solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de deal waarvoor je hebt getekend. Doorwerken natuurlijk. Daar word je toch ook gewoon voor betaald?
Doorwerken natuurlijk. Is mij ook één keer overkomen. Werken en solliciteren. Weet wel dat ik toen vrij snel werk had. Hoe vervelend het ook is. Het toont karakter en leert je doorzetten.
minnimouse schreef:
08-12-2018 23:46
Dat zal allemaal wel, maar ik denk dat het ook heel normaal is wat TO voelt: weinig enthousiasme als je contract niet verlengd wordt. Dat is echt geen gek gevoel.
Natuurlijk is dat geen gek gevoel. Maar zoals ik al zei in mijn eerdere post: werk hoeft echt niet altijd leuk of fijn te zijn.
Je wist dat je een tijdelijk contract had neem ik aan dus dan weet je welk risico dat met zich mee brengt. Big girl panties aan en uitzitten dat contract. Hoe kut het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel bijven doorwerken. Me wat minder richten op de targets/resultaten en gewoon een goede tijd hebben met collega's. Plus een positieve referentie overhouden is nooit verkeerd.

Ik zou tussendoor wel de tijd nemen om te solliciteren als ik nog niets nieuws zou hebben. Vacaturessites ff checken en sollicitatie-emails versturen moet best kunnen in zo'n geval. Vrij nemen voor een sollicitatiegesprek ook uiteraard.

Succes!
Ik zou gewoon doorwerken. Vaak kun je dan na een half jaar weer terug komen bij hetzelfde bedrijf. Ik hop al jaren van contract naar contract. In sommige branches werkt men zo. Het is niet anders.
Tiana_76 schreef:
08-12-2018 23:22
Nee hoor, dat moet minimaal 1 maand van tevoren, anders heb je een contractverlenging te pakken.
Nee dan moeten ze de aanzegboete betalen aan je.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het mee eens dat je gewoon moet doorwerken, maar het vol enthousiastme rondlopen zou ik wel voor passen. Hebben ze dat echt gevraagd? Of is dat jouw invulling? Ik zit in een vergelijkbare situatie, wat ik doe: gewoon m’n werk doen, m’n professionele mening geven als dat zo uitkomt, maar als de rest een ander idee heeft waar ik het minder mee eens ben, dan laat ik dat ook lekker gaan. Dus gewoon m’n werk, maar niet m’n 120% gedreven werknemer. En ik spreek dat ook min of meer uit. Wel de dagdagelijkse teammeetings, maar niet meer de teambuilding activiteit.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven