Werk & Studie alle pijlers

Broers met justitie in aanraking, wat is mijn toekomst?

12-09-2017 21:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik volg momenteel een studie Juridisch medewerker op niveau 4. Maar nu ik een beetje aan het oriënteren ben, welk beroep ik wil, kom ik vaak tegen dat het geen positieve invloed heeft als je familie in aanraking is geweest met justitie. Ik vind dit erg jammer, want ik wou bijvoorbeeld stage gaan lopen bij een rechtbank.. Hiervoor had ik me ook al aangemeld bij de Stewardessen opleiding, alleen daar kon ik ook al niet heen vanwege het verleden van mijn broers.. Wat zijn mijn rechten hier in? Kan ik gewoon met mijn studie door blijven gaan en een beroep uitkiezen wat ik wil? Mijn droom was om Stewardess te worden (hele andere kant, natuurlijk) maar dat kan ook niet door gaan. Dus ik dacht iets met justitie of bij de recherche. Alleen stond er op de politiesite ook al zoiets.

Wie kan mij helpen??? Heb namelijk geen zin om een opleiding voor niks te doen :(

Alvast bedankt :)
Zo, dat is flink balen!

Waarom mag je geen stewardessenopleiding doen? Omdat je broers in de gevangenis hebben gezeten?
Volgens mij gaan ze bij de recherche wel je familie controleren. Afhankelijk van de strafbare feiten van je broer zou je afgewezen kunnen worden.

Vanuit een andere richting (bijvoorbeeld nfi en tno), weet ik wel dat je stages en banen kunt mislopen door strafbladen van familieleden.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 21:52
1.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je al geen opleiding tot stewardess kunt volgen, denk ik dat je al helemaal niet bij een rechtbank stage kunt gaan lopen.
Op welke manier zijn ze in aanraking geweest met justitie?

Er word sowieso een antecedentenonderzoek gedaan als je in die richting werkzaam wilt gaan en deze is heel uitgebreid.

Ik zou het heel goed navragen op je opleiding want het zou inderdaad zonde zijn als je dit allemaal voor niets doet.
Lees het boek Judas eens van Astrid Holleeder. Zij is strafrechtadvocate, en zus van Wim Holleeder, dus ja, dat kan. Al heeft ze het niet altijd makkelijk gehad met haar loopbaan. Ze werd wel erg gewaardeerd door haar criminele clienten, juist door haar achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
bij justitie kom je niet als je familie criminelen heeft..

Je wordt gescreend en dit soort dingen komen dan boven..
tigri schreef:
12-09-2017 21:46
Lees het boek Judas eens van Astrid Holleeder. Zij is strafrechtadvocate, en zus van Wim Holleeder, dus ja, dat kan. Al heeft ze het niet altijd makkelijk gehad met haar loopbaan. Ze werd wel erg gewaardeerd door haar criminele clienten, juist door haar achtergrond.
Maar dat was tientallen jaren geleden. De controles en regels zijn flink aangescherpt in de tussentijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon eens navragen bij het ministerie van justitie bijvoorbeeld. Misschien maak je je zorgen om niets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Op welke manier zijn je broers in aanraking gekomen met de Politie?
Ik ken iemand die eind jaren '70 al niet bij de Politie mocht omdat zijn pa een moordenaar was.
Denk dat je dat tegenwoordig helemaal kunt vergeten.

Maar waarom in hemelsnaam mag je geen stewardess worden met een criminele broer?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk vanwege mogelijke loyaliteitsproblemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Allemaal eerlijke antwoorden, maar moet niet makkelijk zijn voor je, TO.

Ik wens je het allerbeste, hoop datje in slaagt je dromen waar te maken!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-09-2017 22:21
Ik denk vanwege mogelijke loyaliteitsproblemen.
Tja, dan zouden heel veel beroepen niet mogelijk zijn :)
Lastig hoor, vandaar ook de vraag op welke manier ze met Justitie in aanraking geweest zijn. Dat scheelt misschien.
Alle reacties Link kopieren
Als er familieleden in 'aanraking zijn geweest met justitie' is het ook van belang of je (bijvoorbeeld) (intens) contact hebt. Per organisatie en functie kan dit zeker nog verschil maken.
If accidentally read, induce vomiting.
minnimouse schreef:
12-09-2017 22:29
Tja, dan zouden heel veel beroepen niet mogelijk zijn :)
Lastig hoor, vandaar ook de vraag op welke manier ze met Justitie in aanraking geweest zijn. Dat scheelt misschien.
En dat is ook waar. Als chemisch analist kom je niet aan de bak bij het Nederlands forensisch instituut of TNO als familieleden of je vriend een strafblad hebben.
Ik vermoed dat ze hier op je opleiding ook wel eea over weten. Zou in gesprek gaan met een studiebegeleider/ decaan. Snap dat je niet voor niets een opleiding wilt doen. Vervelend hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier van dichtbij ervaring met een baan bij de politie en criminele familie (drugs / moord). In elk onderzoek eerlijk zijn over de feiten en de onderlinge verhoudingen. Geen garantie dat het niet voor problemen zorgt, maar ik weet uit ervaring dat het soms wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je bij een rechtbank stage wil lopen of wil werken in een (juridisch) ondersteunende functie dan moet je een verklaring omtrent gedrag overleggen maar er wordt geen antecedentenonderzoek gedaan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-09-2017 22:11
Maar waarom in hemelsnaam mag je geen stewardess worden met een criminele broer?
Ik kan me wat erbij voorstellen als de broers bijvoorbeeld iets in het drugsmilieu doen. Stewardessen in de directe omgeving zijn dan wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Voor een stage vragen ze alleen een vog, een antecedentenonderzoek doen ze niet voor alle functies en zeker niet bij stagiaires. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Heb je je broers al eens laten weten dat hun acties jouw carrière kunnen beinvloeden? Wat vinden ze daar van?

Ben je bereid afstand van ze te nemen?
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
12-09-2017 22:50
Ik kan me wat erbij voorstellen als de broers bijvoorbeeld iets in het drugsmilieu doen. Stewardessen in de directe omgeving zijn dan wel handig.
Dat is waar :)

Wordt daar dan niet vaker op gecontroleerd? Stel dat je al jaren op bijvoorbeeld Schiphol werkt en je broer/neef/vriend raakt ineens verzeild in de drugswereld en wil jou gebruiken. Hoe zit dat dan?
minnimouse schreef:
12-09-2017 22:56
Dat is waar :)

Wordt daar dan niet vaker op gecontroleerd? Stel dat je al jaren op bijvoorbeeld Schiphol werkt en je broer/neef/vriend raakt ineens verzeild in de drugswereld en wil jou gebruiken. Hoe zit dat dan?
Ik neem aan dat je meldplicht hebt. Worden vast afspraken over gemaakt in je contract.
Dat is echt balen en echt heel er lullig voor je dat je op zo'n manier moet 'boeten' voor de daden van familieleden.
Maar had je dit dan echt niet aan zien komen? Ik bedoel als het bij de opleiding van stewardess al niet lukt (waarom eigenlijk niet?) dan lijkt het me logisch dat het bij je huidige opleiding nog moeilijker is en bij een rechtbank werken/stage lopen zowat onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
12-09-2017 22:59
Dat is echt balen en echt heel er lullig voor je dat je op zo'n manier moet 'boeten' voor de daden van familieleden.
Maar had je dit dan echt niet aan zien komen? Ik bedoel als het bij de opleiding van stewardess al niet lukt (waarom eigenlijk niet?) dan lijkt het me logisch dat het bij je huidige opleiding nog moeilijker is en bij een rechtbank werken/stage lopen zowat onmogelijk.
Dat klopt dus niet, zolang ze geen rechter of officier van justitie wil worden is er niks aan de hand.
En To, wat vind je van de antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
12-09-2017 21:38

Waarom mag je geen stewardessenopleiding doen? Omdat je broers in de gevangenis hebben gezeten?
vliegtuigkaping? 8-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven