Werk & Studie alle pijlers

Caseload pb-er Woongroep 17 LVB clienten

21-01-2020 21:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb onlangs gesolliciteerd als pb-er en tot mijn verbazing is de caseload als pb-er 6 tot 8 cliënten.
Met een 28-32 urige werkweek vraag ik me af of dit haalbaar is. Jaren geleden was ik pb-er met maar 2 cliënten en werkte ik fulltime.

Ben benieuwd.

Hoeveel cliënten is haalbaar als pb-er LVB groep

Totaal aantal stemmen: 8

1 Geen stemmen
2 Geen stemmen
3 (13%)
4 (13%)
5 (25%)
6 (50%)
7 Geen stemmen
8 Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch volledig aan de zorgzwaarte /hulpvraag / indicatie van de cliënten? En daarnaast aan de taken die je als persoonlijk begeleider van deze cliënten hebt. Wie weet wordt in de praktijk veel door bijv een schaduwbegeleider of het team gedaan...
ik zou het bespreken op de locatie, zij kunnen je vast vertellen hoe het over het algemeen in z’n werk gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een groep gestaan waar ik pb'er was over 7 lvb cliënten. Was prima te doen. Soms veel schrijfwerk maar daar plan je dan wat tijd voor in en is het ook weer gefixt.

ik kan me juist niet voorstellen dat je een week kunt vullen met 2 cliënten.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de cliënten en de zwaarte van de begeleiding toch? Hoe vulde je een hele week met twee cliënten?

Ik heb een caseload van +/-50 mensen, maar dat is Ambulant dus wel anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als ambulant begeleider gemiddeld 8 cliënten, ik werk 21 uur.

Mijn collega's op de woonvorm hebben ongeveer 6 a 7 cliënten als ze 32 uren werken.
Naast hun cliënten moeten ze ook de groep draaiende houden.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
22-01-2020 07:36
Ligt aan de cliënten en de zwaarte van de begeleiding toch? Hoe vulde je een hele week met twee cliënten?

Ik heb een caseload van +/-50 mensen, maar dat is Ambulant dus wel anders.
50 mensen in je casload, hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Omdat 't moet. Is ambulant dus of op kantoor of huisbezoek. Niet allemaal lvb maar groot deel wel, in combinatie met verslaving, schulden, psychiatrische stoornissen. Zie ze niet allemaal elke week maar als er wat is krijg ik de telefoontjes.
Dat lijkt me prima te doen toch? Maar misschien heb ik een verkeerd beeld van de taken? Plan schrijven met doelen, af en toe een gesprekje en aanpsreekpunt zijn?

Als ambulant begeleider zit je zo op 22-30 mensen voor een week van 32 uur.
Bij ons ook tussen de 5-7 pb-cliënten en daarnaast de groep draaiende houden.
Vaak kosten nieuwe cliënten veel tijd, maar als het eenmaal loopt dan zijn wij nooit met allemaal tegelijk heel druk... lastiger vind ik de pb-taken combineren met de vele late diensten die wij draaien ivm de beperkte tijd die je hebt om dingen te kunnen regelen met bv andere instanties die vaak toch alleen overdag kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van de indicatie, zorgvraag en leeftijden lijkt mij.
Is het bv een woongroep met gedeelte ruimtes of eigen woningen?
Alle reacties Link kopieren
De groep heeft een indicatie LVB met bijkomende psychiatrische aandoeningen en/of ASS. Leeftijd 18-30 jaar.
Gedeelde ruimtes en gezamenlijke en individuele tijdsinvullingen. Vrij intensieve doelgroep (multiproblem).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven