Werk & Studie alle pijlers

Collega's die stinken

07-08-2014 21:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je hiermee om?



Normaal zeg ik het gewoon als het vriendinnen/vrienden betreft. Ik zou het zelf ook willen weten als ik stonk.



Maar hoe doe je dat bij een collega met wie je niet zo close bent? Of moet ik mij er niet mee bemoeien en mijn adem zo lang mogelijk proberen in te houden of een geparfumeerde zakdoekje tegen me neus aanhouden als diegene in de buurt komt?
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Tegen je leidinggevende zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hey , je ruikt een beetje.. badabing!
quote:StoraHuntur schreef op 07 augustus 2014 @ 21:24:

Tegen je leidinggevende zeggen.Dat is laf, gewoon tegen die persoon zeggen wel als hij/zij alleen is. Zie het als een verbeterpunt voor die persoon.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 augustus 2014 @ 21:26:

[...]



Dat is laf, gewoon tegen die persoon zeggen wel als hij/zij alleen is. Zie het als een verbeterpunt voor die persoon.Ja, dat is idd laf, maar past denk wel in het straatje van TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 07 augustus 2014 @ 21:24:

Tegen je leidinggevende zeggen.

Echt??

Wat is het probleem met het gewoon zelf zeggen?

Gewoon vriendelijk, niet: Zeg collega, je meurt

Maar gewoon, mag ik je is vragen?

Weet je dat je niet altijd al te fris ruikt?

Ik denk ik zeg het even tegen je, ik zou het zelf ook prettig vinden als het tegen mij gezegd zou worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik had moeten loepen merk ik

Sorry Stoor!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Meiden, dit meen ik niet echt. Maar loep TO even.
Daar heb jij toch geen problemen mee Linaisa? Van wat ik hier van je lees, heb jij altijd je woordje wel klaar. Dus in het echte leven en nu vast ook wel.
Gewoon zeggen wat je constateert en vragen of die persoon dat zelf weet. Het kan best zijn dat iemand dat weet van zichzelf maar een medische aandoening heeft of medicatie slikt waardoor hij/zij er niet zo veel aan kan doen.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 augustus 2014 @ 21:26:

[...]



Dat is laf, gewoon tegen die persoon zeggen wel als hij/zij alleen is. Zie het als een verbeterpunt voor die persoon.Soms kan iemand er niks aan doen hè, dan is dat nogal een lullige insteek.
quote:Doreia schreef op 07 augustus 2014 @ 21:29:

Daar heb jij toch geen problemen mee Linaisa? Van wat ik hier van je lees, heb jij altijd je woordje wel klaar. Dus in het echte leven en nu vast ook wel.Nee, juist niet! Beter naar de mods rennen!
quote:Dickens schreef op 07 augustus 2014 @ 21:31:

[...]





Soms kan iemand er niks aan doen hè, dan is dat nogal een lullige insteek.Collega's hebben het ook wel is tegen mij gezegd en ik had tot dan niks in de gaten. Nu gebruik ik speciale rol deo van rexona en douche elke dag sindsdien geen klachten meer, het kan echt wel helpen om iemand op een aardige manier duidelijk te maken dat hij/ zij stinkt en er wat aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 07 augustus 2014 @ 21:38:

[...]



Collega's hebben het ook wel is tegen mij gezegd en ik had tot dan niks in de gaten. Nu gebruik ik speciale rol deo van rexona en douche elke dag sindsdien geen klachten meer, het kan echt wel helpen om iemand op een aardige manier duidelijk te maken dat hij/ zij stinkt en er wat aan kan doen.



goed dat jij zo sportief bent en het commentaar van je collega's heb aanvaard zonder je aangevallen te voelen.



wat ik niet snap is, waarom zou iemand niet elke dag douchen? dat is toch normaal als je niet wil stinken?



ik vermoed dat deze collega niet elke ochtend doucht voordat hij komt werken. hij draagt ook vaak dezelfde kleding dagen achter elkaar. ook niet zo'n briljant idee als je niet iedere dag doucht.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 07 augustus 2014 @ 21:30:

Gewoon zeggen wat je constateert en vragen of die persoon dat zelf weet. Het kan best zijn dat iemand dat weet van zichzelf maar een medische aandoening heeft of medicatie slikt waardoor hij/zij er niet zo veel aan kan doen.



ik zal het inderdaad gewoon tegen hem zeggen. hij is voor de rest een heel aardig persoon en ik vind het een beetje sneu (en achterbaks) dat mensen hem achter zijn rug uitlachen en gemene dingen zeggen.

voor hetzelfde geldt is hij er zich van geen kwaad bewust.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 07 augustus 2014 @ 21:24:

Tegen je leidinggevende zeggen.nee, klikken en achterbaks doen is niet mijn ding. als je goed had geloept had je dat ook geweten.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:Linaisa schreef op 07 augustus 2014 @ 21:48:

[...]





goed dat jij zo sportief bent en het commentaar van je collega's heb aanvaard zonder je aangevallen te voelen.



wat ik niet snap is, waarom zou iemand niet elke dag douchen? dat is toch normaal als je niet wil stinken?Ik kan me voorstellen dat als je niet door hebt dat je stinkt je best kunt denken dat je om de dag moet douchen om niet te stinken.



ik vermoed dat deze collega niet elke ochtend doucht voordat hij komt werken. hij draagt ook vaak dezelfde kleding achter elkaar. ook niet zo'n briljant idee als je niet iedere dag doucht.
Oh, is dit een soort van metafoortopic? Cool.
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 augustus 2014 @ 21:56:

Oh, is dit een soort van metafoortopic? Cool.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 augustus 2014 @ 21:38:

[...]



Collega's hebben het ook wel is tegen mij gezegd en ik had tot dan niks in de gaten. Nu gebruik ik speciale rol deo van rexona en douche elke dag sindsdien geen klachten meer, het kan echt wel helpen om iemand op een aardige manier duidelijk te maken dat hij/ zij stinkt en er wat aan kan doen.Je mist mijn punt echt compleet. Soms kan iemand er niks aan doen. Zelfs niet met 3x per dag douchen en kledingwissel. En om de andere dag douchen, vooral in de zomer. Had je dat zelf nou niet kunnen bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 07 augustus 2014 @ 21:27:

[...]



Echt??

Wat is het probleem met het gewoon zelf zeggen?

Gewoon vriendelijk, niet: Zeg collega, je meurt

Maar gewoon, mag ik je is vragen?

Weet je dat je niet altijd al te fris ruikt?

Ik denk ik zeg het even tegen je, ik zou het zelf ook prettig vinden als het tegen mij gezegd zou wordenDit vind ik ook een vervelende manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 07 augustus 2014 @ 22:11:

[...]



Dit vind ik ook een vervelende manier.



waarom vind je dat vervelend twijfelaarstertje? iemand 1 op 1 vertellen dat hij of zij niet zo fris ruikt is toch de beste manier?



wat zou jij doen?
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 07 augustus 2014 @ 22:16:

[...]





waarom vind je dat vervelend twijfelaarstertje? iemand 1 op 1 vertellen dat hij of zij niet zo fris ruikt is toch de beste manier?



wat zou jij doen?

Gewoon vervelend, hoor de "voorzichtige" toon al helemaal.



Ik heb een collega die altijd scheel kijkt.

Stoor ik me ook aan.

Maar ik zeg niet tegen haar "mag ik je iets vragen... Weet je dat je scheel kijkt? Het is storend. Ik denk ik zeg het maar even."
Alle reacties Link kopieren
Mensen met diabetes of een stofwisselingsziekte kunnen ook enorm stinken, ik had een collega met een stofwisselingsziekte, die rook je op tien meter afstand. Toen ze uiteindelijk, na allerlei onderzoeken, stopte met het eten van zuivel en zuivelproducten verdween ook die doordringende stank. Als je zeker weet dat iemand geen deodorant gebruikt of één keer per week onder de douche stapt kun je altijd nog heel subtiel een bus deo op zijn of haar bureau zetten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Leidinggevende is daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven