Werk & Studie alle pijlers

Collega zegt dat ze me niet moet

13-08-2018 15:13 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, Ik had een tijdje terug iets met een collega. Ze beschuldigde mij v iets. Ik had daar niks mee te maken. Ze zei ik moet je niet. Nu ben ik daar best onzeker v geworden. Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en hoe deal je daar mee.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-08-2018 15:22
Wat anderen van mij vinden is niet mijn probleem. Als ze maar gewoon hun werk doen en mij niet in het mijne belemmeren.
Zo is dat! :puh:
Love is the meaning of life
We reageren voor niks zie ik alweer.
Kom je uit 1979? Ik snap echt niet waar je je druk over maakt, zulke dingen heb je toch wel vaker meegemaakt? Misschien was ze wel gewoon ff boos en zegt ze daarom ik moet je niet. Betekent niet dat alles meteen 1 groot toneelspel was. Je moet niet teveel invullen en nadenken. Gewoon lekker laten gaan (zeg het nog maar eens).
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
13-08-2018 16:22
Je klinkt echt zeurderig. Jij moet haar ook niet. Je zegt letterlijk dat ze een bitch is. Je bent geen haar beter. Sterker nog, je zegt het niet eens in haar gezicht.

En rare leidinggevende die in zoiets kinderachtigs partij gaat kiezen.
Zij beschuldigde me van iets en hij was toevallig getuige dus wist dat ik gelijk heb
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
13-08-2018 16:26
We reageren voor niks zie ik alweer.
Ik heb er wel veel aan
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
13-08-2018 16:27
Kom je uit 1979? Ik snap echt niet waar je je druk over maakt, zulke dingen heb je toch wel vaker meegemaakt? Misschien was ze wel gewoon ff boos en zegt ze daarom ik moet je niet. Betekent niet dat alles meteen 1 groot toneelspel was. Je moet niet teveel invullen en nadenken. Gewoon lekker laten gaan (zeg het nog maar eens).
Nee kom niet uit 1979 en dit nog nooit meegemaakt
Ik heb ook zo’n collega. Echt een hork van een vent en ik snap niet dat ze die nog niet ergens naar het archief hebben weggepromoveerd. Hij is nu op vakantie en echt 100% verschil in mijn werkplezier.
Ik kan dat dus ook niet loslaten als iemand me rechtstreeks zegt dat hij me niet moet. Waarom zou je dat zo zeggen? Dat is toch asociaal? Waarschijnlijk was hij vroeger op school al een pester.
Ik heb ook wel eens gehad dat een collega mij niet moest. Heb het eerst een lange tijd genegeerd maar het werd steeds erger met de opmerkingen en kleine pesterijtjes dat ik naar mijn leidinggevende ben gestapt zodat die ook mijn kant van het verhaal wist. Toen heeft die collega op haar donder gekregen en negeerde ze me zo veel mogelijk. Jaar later kwam ze naar me toe: "Goh, je bent toch anders dan ik dacht (in positieve zin)" en toen werkten we gewoon samen aan projecten.

Waar het aan gelegen heeft? Wellicht niet overtuigd van mijn kunnen? Misschien vond ze me arrogant omdat ik introvert ben en eerst de kat uit de boom kijk?
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
13-08-2018 16:24
De laatste tijd hadde we steeds leukere gesprekken. Lachen met elkaar, maar had niet zoiets ga bij je op de koffie. Dat klopt. Nu kwam dus 2 weken geleden die opmerking. Blijkbaar was haar gezellige talk 1 groot toneelspel. Ik mocht haar steeds meer. Maar nu ze dit doet denk ik wel wat een bitch

Je kunt het toch gezellig hebben met elkaar en elkaar totaal niet mogen. Je trekt het jezelf wel heel erg aan wat anderen van je vinden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-08-2018 16:44
Je kunt het toch gezellig hebben met elkaar en elkaar totaal niet mogen. Je trekt het jezelf wel heel erg aan wat anderen van je vinden.
Oh echt? Zo heb ik het nog nooit bekeken! Als iemand zegt ik moet je niet komt dat op mij over dat ie niks van me wil. Maar zou dat kunnen ja? Gewoon normaal doen en nu weten van elkaar dat we elkaar niet mogen? Ik had dit eerder echt niet maar na dit voorval ben ik wel klaar met dr. Maar wist niet hoe ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet je niet heeft me echt pijn gedaan maar misschien overdrijf ik
dropje1979 schreef:
13-08-2018 16:49
Oh echt? Zo heb ik het nog nooit bekeken! Als iemand zegt ik moet je niet komt dat op mij over dat ie niks van me wil. Maar zou dat kunnen ja? Gewoon normaal doen en nu weten van elkaar dat we elkaar niet mogen? Ik had dit eerder echt niet maar na dit voorval ben ik wel klaar met dr. Maar wist niet hoe ik moet doen.
Ik heb een aantal collega's waar ik heel goed mee kan samenwerken, maar waar ik nooit vrienden mee zou kunnen zijn en die ik als persoon ook niet echt heel tof vind (gewoon door karaktereigenschappen die ik irritant vind). Heeft 0 effect op ons werk.
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
13-08-2018 16:49
Oh echt? Zo heb ik het nog nooit bekeken! Als iemand zegt ik moet je niet komt dat op mij over dat ie niks van me wil. Maar zou dat kunnen ja? Gewoon normaal doen en nu weten van elkaar dat we elkaar niet mogen? Ik had dit eerder echt niet maar na dit voorval ben ik wel klaar met dr. Maar wist niet hoe ik moet doen.
Ik heb wel collega's gehad waar ik echt niets van moest hebben, gewoon zo niet mijn slag mensen. Maar je moet er mee samen werken, dus gewoon vriendelijk en professioneel blijven. En ja, soms kon ik ook best met die collega's ergens om lachen. Het leven is gewoon niet zwart-wit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
samen werken is ook vertrouwen in elkaar hebben en elkaar met respect behandelen en benaderen
gewoon omdat je samen werkt voor een bedrijf. Er is geen enkele reden om elkaar zo grof te behandelen of te bejegenen. Ik moet jou niet zonder reden in een zakelijke werksfeer is niet professioneel en al helemaal niet beschaafd vind ik. En nee ik ben niet van 1979. Voor TO nu , ik zou deze persoon wel professioneel en zakelijk benaderen en verder negeren
Alles is niets, Niets is alles
fatalflower schreef:
13-08-2018 17:00
samen werken is ook vertrouwen in elkaar hebben en elkaar met respect behandelen en benaderen
gewoon omdat je samen werkt voor een bedrijf. Er is geen enkele reden om elkaar zo grof te behandelen of te bejegenen. Ik moet jou niet zonder reden in een zakelijke werksfeer is niet professioneel en al helemaal niet beschaafd vind ik. En nee ik ben niet van 1979. Voor TO nu , ik zou deze persoon wel professioneel en zakelijk benaderen en verder negeren
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat ik aan 1979 refereerde heeft ook niks te maken met dit soort gedrag normaal vinden. Natuurlijk is het niet beschaafd om zo tegen je collega te praten. Maar wat ik bedoel is dat TO zich er niet zo druk om moet maken. Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen of onbeleefd zijn, soit.
Wat ontzettend onprofessioneel zeg! Een nare en onnodige opmerking.
Probeer de meest wijze te zijn en sta erboven. Zo ga je niet met collega's om, dus dit zegt enorm veel over haar en haar vermogen om samen te kunnen werken.
dropje1979 schreef:
13-08-2018 16:49
Oh echt? Zo heb ik het nog nooit bekeken! Als iemand zegt ik moet je niet komt dat op mij over dat ie niks van me wil. Maar zou dat kunnen ja? Gewoon normaal doen en nu weten van elkaar dat we elkaar niet mogen? Ik had dit eerder echt niet maar na dit voorval ben ik wel klaar met dr. Maar wist niet hoe ik moet doen.
Joh, ik heb ook een aantal mensen om me heen die ik echt niet leuk vind, maar daar kan ik prima 'gezellig' mee doen tot op zekere hoogte. Dat heeft iedereen toch wel? Een keer heeft zo iemand tegen mij gezegd dat ze me niet mag. Nou, komt dat even goed uit, dat is wederzijds heb ik toen terug gebitcht. Tja, wat jij kan, kan ik ook hoor. Beter zelfs :-)
Maar verder kan ik daar prima normaal tegen doen. En zij ook tegen mij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt altijd: “Als iedereen je aardig vindt in het leven doe je iets fout”.

Dat klopt echt, er blijven zoveel mensen over die jou wel aardig vinden. Waarom moet iedereen jou aardig vinden? Als je een klein groepje om je heen hebt waar je echt wat aan hebt dan maakt het niks uit als een ander je niet moet.

Ik moet zeggen dat ik het wel erg onfatsoenlijk vindt om dit zo even te melden. Kan ook met eigen onzekerheid te maken hebben, zeker omdat je werkgever jou gelijk vindt.

Lekker laten gaan en je werk doen en toch proberen zo goed mogelijk samen/naast elkaar te werken. Wordt het echt vervelend dan toch evt je leidinggevende inschakelen.
Je kan ook gewoon even oefenen in wat je zelf tegen haar zou kunnen zeggen dan ben je niet meteen overdonderd als ze je weerwoord geeft.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die teveel met hun vingertje wijzen moet je ontwijken laten we het daar maar op houden.
Zorg dat je mensen om je heen heb die t goede met je voor hebben.
En maak je niet druk om 1 persoon die zegt jou niet te moeten terwijl diegene jou niet kent.
Zegt meer over die persoon dan over jou, be happy.
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
13-08-2018 16:49
Oh echt? Zo heb ik het nog nooit bekeken! Als iemand zegt ik moet je niet komt dat op mij over dat ie niks van me wil. Maar zou dat kunnen ja? Gewoon normaal doen en nu weten van elkaar dat we elkaar niet mogen? Ik had dit eerder echt niet maar na dit voorval ben ik wel klaar met dr. Maar wist niet hoe ik moet doen.
Ik heb ook collega's die ik echt niet moet, maar op het werk hebben we het gewoon gezellig samen. Het een heeft niks met het ander te maken. Dat ik iemand niet moet betekent niet dat ik dan vervelend ga doen naar die persoon of dat ik niet normaal zou doen.

Het zegt wel wat over jou dat jij die twee dingen niet scheidt.

Persoonlijk vind ik het wel fijn als mensen eerlijk zijn, ik zou ze er geen bitch om vinden. Liever eerlijkheid dan gekonkel achter m'n rug om.
Alle reacties Link kopieren
En zorg dat je je sociaal media afschermt voor personen die jou zomaar beschuldigen van dingen.
Niemand zit op zulke mensen te wachten.
Zo ken ik iemand die er een handje van had andermans zijn vakantie keer op keer te verstoren.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-08-2018 19:36
Ik heb ook collega's die ik echt niet moet, maar op het werk hebben we het gewoon gezellig samen. Het een heeft niks met het ander te maken. Dat ik iemand niet moet betekent niet dat ik dan vervelend ga doen naar die persoon of dat ik niet normaal zou doen.

Het zegt wel wat over jou dat jij die twee dingen niet scheidt.

Persoonlijk vind ik het wel fijn als mensen eerlijk zijn, ik zou ze er geen bitch om vinden. Liever eerlijkheid dan gekonkel achter m'n rug om.
Dus het zegt dan wat over mij dat ik dat niet scheidt als ze je dat recht in je gezicht zeggen? Hoe moet je dat scheiden dan?
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
13-08-2018 19:52
Dus het zegt dan wat over mij dat ik dat niet scheidt als ze je dat recht in je gezicht zeggen? Hoe moet je dat scheiden dan?
Of ik iemand mag of niet bepaalt niet hoe ik ze behandel. Als iemand je niet mag betekent dat niet dat ze je slecht gaat behandelen. Het hoeft de sfeer niet te verpesten. Behandel jij mensen die je niet mag wel anders dan? Daar doe je toch ook normaal tegen, hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
13-08-2018 19:34
Mensen die teveel met hun vingertje wijzen moet je ontwijken laten we het daar maar op houden.
Zorg dat je mensen om je heen heb die t goede met je voor hebben.
En maak je niet druk om 1 persoon die zegt jou niet te moeten terwijl diegene jou niet kent.
Zegt meer over die persoon dan over jou, be happy.
Ze kent me idd niet....
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-08-2018 20:00
Of ik iemand mag of niet bepaalt niet hoe ik ze behandel. Als iemand je niet mag betekent dat niet dat ze je slecht gaat behandelen. Het hoeft de sfeer niet te verpesten. Behandel jij mensen die je niet mag wel anders dan? Daar doe je toch ook normaal tegen, hoop ik.
Nee maar als iemand mij dat zo zegt ga ik onzeker doen. Misschien wil ik het liever niet horen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven