Werk & Studie alle pijlers

Deeltijd hbo-opleiding

18-07-2024 10:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,

Ik vraag me af:

Hoeveel uur besteed je per week aan je deeltijd hbo-opleiding?
Hoeveel uur per week werk je naast je studie?
Op welke dagen / tijdstippen besteed je tijd aan je studie?
Ella, is it you?
Haha nee ik ben geen Ella
Heb je dit al (veel) vaker gevraagd hier op het forum?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Nee nog nooit. Dit is mijn eerste bericht op dit forum ooit :)
ok,
Er is hier namelijk een forummer die deze vragen in 100x hetzelfde topic vraagt.

Kun je iets meer achtergrond geven over waarom je deze vragen hier stelt? Dan kunnen we met je meedenken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Oh vandaar. Ik werk maandag t/m donderdag (32 uur) en daarnaast doe ik een thuisstudie HBO Commerciële Economie (studielast van de opleiding = 25 tot 28 uur). Ik doe nu alles voor mijn studie op vrijdag en in het weekend. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe zij hun tijd indelen. Misschien dat ik wat inspiratie op kan doen.
Dat lijkt me een goed indeling. Besef wel dat het natuurlijk niet altijd elke week gelijk is. Er zitten hele drukke periodes bij en minder drukke.
Ik heb een hbo-studie gedaan naast 40 uur werken. Ging prima. Ik had 2 avonden per week naar college en verder deed ik wat nodig was. Nooit uren geteld want het wisselde per week.

En ik heb een andere hbo-studie gedaan naast 32 uur werken en een gezin. Zelfde verhaal. Gewoon doen wat nodig was, en soms even schipperen.

Zwaar vond ik het niet per se. De drukke periodes waren wel eens lastig te combinren met een leven. Maar dan was mijn leven gewoon even beperkt tot de studie.
Ik werkte 36 uur en had een lange dag colleges. Leeswerk deed ik in het openbaar vervoer van en naar mijn werk en alle andere opdrachten voornamelijk in het weekend. Ik hield sowieso 1 dagdeel in het weekend vrij om niets te doen.
Roselinde schreef:
18-07-2024 11:22
Oh vandaar. Ik werk maandag t/m donderdag (32 uur) en daarnaast doe ik een thuisstudie HBO Commerciële Economie (studielast van de opleiding = 25 tot 28 uur). Ik doe nu alles voor mijn studie op vrijdag en in het weekend. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe zij hun tijd indelen. Misschien dat ik wat inspiratie op kan doen.
En je thuissituatie? Op jezelf? Kinderen?
3 dagen werk
1 dag les op de hogeschool (studie)
1 dag stage (studie)
1 dag studeren/dossiers typen (studie)
1 dag vrij
Roselinde schreef:
18-07-2024 11:09
Nee nog nooit. Dit is mijn eerste bericht op dit forum ooit :)
Jokkebrok, dit was je derde al..

Maar ik zal even serieus doen.
Ik had een contract van 32 uur, ging een dag naar school waarvan er 4 uur werd doorbetaald door de baas. De rest werkte ik.
En heel eerlijk, ik besteedde niet heel veel tijd aan m'n studie tenzij er weer een moment in de opleiding aan kwam dat ik een verslag moest inleveren. Maar dat was vaak ook 4 middagjes/avonden bikkelen en dan had ik het af. Dus wat dat betreft ben ik niet echt een goed voorbeeld. :mrgreen:
M'n scriptie daarentegen had ik echt enorm veel tijd voor omdat ik in de ziektewet zat en me dood verveelde, dus daar heb ik toen wel veel tijd in gestoken.
Nou, ik wist meteen van wie dit topic was.
Aan de ervaringen van anderen heb je niet veel. Verschillen zijn heel erg groot. Kijk naar hoe gemakkelijk je door de middelbare school heenkwam en op welk nivo (HAVO of VWO) en je hebt een aardige graadmeter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven