Werk & Studie
alle pijlers
Deeltijd hbo-opleiding
donderdag 18 juli 2024 11:11
donderdag 18 juli 2024 11:22
Oh vandaar. Ik werk maandag t/m donderdag (32 uur) en daarnaast doe ik een thuisstudie HBO Commerciële Economie (studielast van de opleiding = 25 tot 28 uur). Ik doe nu alles voor mijn studie op vrijdag en in het weekend. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe zij hun tijd indelen. Misschien dat ik wat inspiratie op kan doen.
donderdag 18 juli 2024 13:03
Ik heb een hbo-studie gedaan naast 40 uur werken. Ging prima. Ik had 2 avonden per week naar college en verder deed ik wat nodig was. Nooit uren geteld want het wisselde per week.
En ik heb een andere hbo-studie gedaan naast 32 uur werken en een gezin. Zelfde verhaal. Gewoon doen wat nodig was, en soms even schipperen.
Zwaar vond ik het niet per se. De drukke periodes waren wel eens lastig te combinren met een leven. Maar dan was mijn leven gewoon even beperkt tot de studie.
En ik heb een andere hbo-studie gedaan naast 32 uur werken en een gezin. Zelfde verhaal. Gewoon doen wat nodig was, en soms even schipperen.
Zwaar vond ik het niet per se. De drukke periodes waren wel eens lastig te combinren met een leven. Maar dan was mijn leven gewoon even beperkt tot de studie.
donderdag 18 juli 2024 15:29
En je thuissituatie? Op jezelf? Kinderen?Roselinde schreef: ↑18-07-2024 11:22Oh vandaar. Ik werk maandag t/m donderdag (32 uur) en daarnaast doe ik een thuisstudie HBO Commerciële Economie (studielast van de opleiding = 25 tot 28 uur). Ik doe nu alles voor mijn studie op vrijdag en in het weekend. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe zij hun tijd indelen. Misschien dat ik wat inspiratie op kan doen.
vrijdag 19 juli 2024 17:23
Jokkebrok, dit was je derde al..
Maar ik zal even serieus doen.
Ik had een contract van 32 uur, ging een dag naar school waarvan er 4 uur werd doorbetaald door de baas. De rest werkte ik.
En heel eerlijk, ik besteedde niet heel veel tijd aan m'n studie tenzij er weer een moment in de opleiding aan kwam dat ik een verslag moest inleveren. Maar dat was vaak ook 4 middagjes/avonden bikkelen en dan had ik het af. Dus wat dat betreft ben ik niet echt een goed voorbeeld.
M'n scriptie daarentegen had ik echt enorm veel tijd voor omdat ik in de ziektewet zat en me dood verveelde, dus daar heb ik toen wel veel tijd in gestoken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in