Werk & Studie alle pijlers

diploma opvragen

04-08-2009 19:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn werkgever wil een kopie van mijn behaalde MAVO diploma(1977).



Ik heb heel mn huis onderste boven gehaald,maar kan het niet vinden.Toch willen ze het graag hebben.

Weet iemand of je zoiets op kan vragen en wat de kosten zijn??



groetjes Ice.
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik via Google, misschien heb je hier iets aan:

Diploma, certificaat of cijferlijst vervangen?



Bent u uw diploma, certificaat of cijferlijst kwijt, of hebt u uw naam laten veranderen? Dan kunt u een document aanvragen dat het origineel vervangt. Dit document wordt Verklaring afgelegd examen genoemd en heeft dezelfde waarde als het origineel. Het document wordt afgegeven namens de minister van OCW.

http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
Hebben ze echt aangegeven dat graag te willen hebben? Of is het een of andere algemene regel? Lijkt me dat een hoop medewerkers niet aan die eis kunnen voldoen. En wat een onzin ook. Kijk bij schoolverlaters, tuurlijk, maar een MAVO-diploma van 32 jaar geleden????



En wat gebeurt er als je het niet geeft?



Je kunt bij je oude school of bij de Informatie Beheergroep een diploma opvragen geloof ik.
Lijkt je dat echt, dat een hoop medewerkers niet aan die eis kunnen voldoen? Ik vind het altijd heel erg raar als mensen hun diploma's kwijt zijn.
quote:fleurtje schreef op 04 augustus 2009 @ 19:36:

Lijkt je dat echt, dat een hoop medewerkers niet aan die eis kunnen voldoen? Ik vind het altijd heel erg raar als mensen hun diploma's kwijt zijn.Kan ik ook wel weer inkomen. Lijkt me ook raar als iemand zijn bull van zijn medicijnen studie kwijt is, want die is altijd van belang voor je beroepsuitoefening als arts. Maar een MAVO diploma van 32 jaar oud? Wat is de meerwaarde voor de werkgever daarvan dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde pas, nadat ik me in had geschreven voor een vervolgopleiding (ROC) dat ze het op kunnen vragen bij het ministerie (?). Ik kon dat zelf ook doen, maar dat zou rond de 75 euro kosten. Heb het hen maar laten opvragen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor de reacties!



Het diploma is ook niet relevant voor het werk wat ik doe,maar mijn hoogst genoten opleiding.De werkgever moet volgens europese normen aan kunnen tonen wat het personeel aan opleiding heeft binnen de organisatie zijn,dit ivm subsidies(dat zeggen ze tegen mij tenminste).

@oestra thx voor het opzoeken!

Hallo zeg,72 euro,dat zijn geen grappen!

@Fleur,het ligt hier ergens in huis,maar kan het gewoon niet vinden.Dus in die zin niet echt kwijt:-)



Het is nu net of er hier in huis een bom ontploft is! Alle kasten onderste boven gehaald,en nog eens zoeken,en nog eens...Idem op zolder,uitgkrauwde dozen!



Morgen nog maar weer eens verder zoeken,kan er misschien wel overheen gekeken hebben,of het zit ergens tussen!



Wish me luck:-)



Groetjes Ice.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben al onze diploma's om deze reden in een kluis liggen bij een bank.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij Fontys en wij kunnen in zo'n geval een verklaring vervangend getuigschrift maken. Dit heeft dezelfde waarde als het originele diploma/ getuigschrift. Kost bij ons 12 euro dus dat is nog wel te doen. Ik zou eens informeren bij je oude school.
Alle reacties Link kopieren
Bij je oude middelbare school een verklaring opvragen van behaald examen, met cijferlijst, ondertekend door de huidige directeur er op, dit is gratis en rechtsgeldig.



Bij de IBG kun je inderdaad een kopie diploma opvragen en dit kost je ongeveer 75 euro.



De keuze lijkt me heel makkelijk.



Diploma's kunnen zoekraken bij verhuizing of (erger) verloren gaan door diefstal of brand.
modulex wijzigde dit bericht op 04-08-2009 21:54
Reden: een keer groep was genoeg
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja, bij de ib-groep kun je zoiets weer opvragen.... Geen idee hoe dat in zijn werking gaat verder, maar kwam het daar toevallig tegen
Alle reacties Link kopieren
ow... mosterd

Alleen is het bij ons gratis.
Alle reacties Link kopieren
quote:annetd schreef op 04 augustus 2009 @ 21:50:

Ik werk bij Fontys en wij kunnen in zo'n geval een verklaring vervangend getuigschrift maken. Dit heeft dezelfde waarde als het originele diploma/ getuigschrift. Kost bij ons 12 euro dus dat is nog wel te doen. Ik zou eens informeren bij je oude school.



Grrrrrrrrr,hele avond weer alles op zn kop en gezocht,niet te vinden!

Ik vrees dat het bij mn ex achter is gebleven.



Annet,hoe gaat dat in zijn werk bij Fontys?

Btw,mijn oude school bestaat al lang niet meer,dus dat gaat hem ook niet worden.

Frusti word ik hier van,haha.



groetjes Ice.
Alle reacties Link kopieren
Een oudstudent belt op en vraagt om zijn diploma. Dan gaan we zoeken welke gegevens nog in het archief zijn en maken aan de hand daarvan een verklaring vervangend getuigschrift.

Is je oude school helemaal opgeheven of overgegaan in een andere school?

Als het echt niet lukt zou ik toch proberen met je werkgever te regelen dat het zonder diploma ook kan.
up



Is idd anders, maar het deed me dus hier aan denken. Ook wel weer een tijd geleden :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven