Werk & Studie
alle pijlers
Discussie collega (ongepast gedrag) [lege OP]
zaterdag 18 mei 2024 13:41
zaterdag 18 mei 2024 13:43
Ze hebben geen zin in gezeur met die collega, snap dat dan.
zaterdag 18 mei 2024 13:44
Wat een *kel/ weggewaaid dakraam.
Is er een vertrouwenspersoon op het werk?
Daar bespreken en een melding maken.
Hoe is je relatie met je leidinggevende? Denk je dat de leidinggevende jouw signaal serieus zal nemen?
Of gaat LG straks tijdens het werkoverleg in de rondte tetteren: "Freak heeft een probleem met Roderick. Nou, dan moet Freak maar aan zelfreflectie doen. Niemand is negatief over Roderick, alleen Freak."
En als leidinggevende beste vrienden is met Roderick, moet je helemaal oppassen.
Hoe is je relatie met je leidinggevende? Denk je dat de leidinggevende jouw signaal serieus zal nemen?
Of gaat LG straks tijdens het werkoverleg in de rondte tetteren: "Freak heeft een probleem met Roderick. Nou, dan moet Freak maar aan zelfreflectie doen. Niemand is negatief over Roderick, alleen Freak."
En als leidinggevende beste vrienden is met Roderick, moet je helemaal oppassen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
zaterdag 18 mei 2024 13:46
Ik kan mij er gewoon niets bij voorstellen dat helemaal niemand iets zegt. Misschien heb ik wel hele rare collega’s maar alleen al in mijn team zouden er vier zijn die hun mond gelijk een duw zouden geven.Lady*Voldemort schreef: ↑18-05-2024 13:43Ze hebben geen zin in gezeur met die collega, snap dat dan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
zaterdag 18 mei 2024 13:46
Als je je leidinggevende spreekt, kan je de sandwichmethode gebruiken:
Eerst prijzen. "Roderick komt elke dag op tijd. Roderick luistert goed in de meetings." Enz.
Dan feitelijk: "Hij heeft Louise een lekker ding genoemd. Hij liet lingeriefoto's zien tijdens het taartmoment van Iris."
Daarna weer jubelen. "Hij heeft het nieuwe pakket Clio onder de knie."
Eerst prijzen. "Roderick komt elke dag op tijd. Roderick luistert goed in de meetings." Enz.
Dan feitelijk: "Hij heeft Louise een lekker ding genoemd. Hij liet lingeriefoto's zien tijdens het taartmoment van Iris."
Daarna weer jubelen. "Hij heeft het nieuwe pakket Clio onder de knie."
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
zaterdag 18 mei 2024 13:57
Hoezo moet jij de lg vertellen hoe het gaat? Dat is iets tussen bedrijfsarts, lg en collega.
En verder, waarom erger je je in stilte? Zeg het gewoon. Wopke, ik ben niet geïnteresseerd in je datingavonturen en al helemaal niet in foto's van je dates. Ik hou het graag professioneel. En desnoods herinner je hem daar nog een keer of 96 aan, tot ie het wel snapt.
En door.
En verder, waarom erger je je in stilte? Zeg het gewoon. Wopke, ik ben niet geïnteresseerd in je datingavonturen en al helemaal niet in foto's van je dates. Ik hou het graag professioneel. En desnoods herinner je hem daar nog een keer of 96 aan, tot ie het wel snapt.
En door.
zaterdag 18 mei 2024 14:01
Misschien had ik een moeten zetten bij de post waar jij op reageert. Ik snap het namelijk ook echt niet. Erger nog: ik kan eigenlijk niet eens geloven dat iedereen zulk ransapengedrag gewoon laat gaan.
zaterdag 18 mei 2024 14:02
Ik zou collega tactvol aanspreken op zijn gedrag en het daarna ook benoemen bij LG, als hij/zij erom vraagt (dus niet op eigen initiatief, tenzij het enorm de spuigaten uitloopt).
En dan niet met het idee om een heksenjacht te starten. Misschien weet je collega niet zo goed wat wel/niet gepast is in een werkomgeving en heeft hij daar begeleiding in nodig? Weet je waarom hij eerder is uitgevallen?
(Het zou me trouwens een reet roesten als LG en collega matties zijn. Ik vind dat je dit soort dingen moet kunnen uitspreken. En anders pas ik niet bij de organisatie.)
En dan niet met het idee om een heksenjacht te starten. Misschien weet je collega niet zo goed wat wel/niet gepast is in een werkomgeving en heeft hij daar begeleiding in nodig? Weet je waarom hij eerder is uitgevallen?
(Het zou me trouwens een reet roesten als LG en collega matties zijn. Ik vind dat je dit soort dingen moet kunnen uitspreken. En anders pas ik niet bij de organisatie.)
_horizon_ wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:12
17.49% gewijzigd
zaterdag 18 mei 2024 14:03
Ach kom nou toch._horizon_ schreef: ↑18-05-2024 14:02Ik zou collega tactvol aanspreken op zijn gedrag en het daarna ook benoemen bij LG, als hij/zij erom vraagt (dus niet op eigen initiatief, tenzij het enorm de spuigaten uitloopt).
zaterdag 18 mei 2024 14:07
Dit is echt zo’n wassen neus.Explorista schreef: ↑18-05-2024 13:44Wat een *kel/ weggewaaid dakraam.
Een vertrouwenspersoon luistert naar je, en dat was het. Die doet daar verder helemaal niks mee. privacy
Anno 2024, na het hele voice debacle is er nog steeds geen helpend meldingssysteem als je echt hulp nodig hebt bij grensoverschrijdend gedrag.
@ TO waarom spreek je deze collega zelf niet aan?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
zaterdag 18 mei 2024 14:08
Ik zou tegen hem zeggen , "kap met dat dubbelzinnige stomme gelul van je, je bent niet in de kroeg ", en anders ga ik het melden.
En ja, geen praatjes ik doe dat echt.
En ja, geen praatjes ik doe dat echt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
zaterdag 18 mei 2024 14:11
Ik zou het makkelijker vinden om gewoon rechtstreeks tegen iemand te zeggen dat hij in mijn buurt zijn foto’s en geflirt met jonge vrouwen voor zich mag houden, dan dat ik het over hem tegen leidinggevende zeg. Maar ik houd er sowieso niet van om over collega’s te moeten rapporteren.
anoniem_670e3ef0ebfff wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:13
1.20% gewijzigd
zaterdag 18 mei 2024 14:12
Dat weten we toch, dit soort situaties wordt vaak veel te lang getolereerd. Alleen al daarom zou ik direct aan de bel trekken, het kan zomaar zijn dat je de enige bent. Mensen halen de schouders op of zijn bang voor hun hachie.Lady*Voldemort schreef: ↑18-05-2024 14:01Misschien had ik een moeten zetten bij de post waar jij op reageert. Ik snap het namelijk ook echt niet. Erger nog: ik kan eigenlijk niet eens geloven dat iedereen zulk ransapengedrag gewoon laat gaan.
zaterdag 18 mei 2024 14:13
Ja precies, niks tactvol, gewoon flats, recht voor zijn raap.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
zaterdag 18 mei 2024 14:14
Nou als mij gevraagd wordt hoe deze en gene werkt en of er problemen zijn dan vertel ik dat wel als dingen niet goed gaan. ( Uiteraard ook tegen persoon zelf)
Als deze persoon dan vervolgens nog een vast contract krijgt heb ik wel zoiets van " vraag het dan niet"
zaterdag 18 mei 2024 14:15
Ik meen het serieus; niet iedereen snapt de code van wat je wel/niet deelt op de werkvloer. Ik ga liever eerst uit van onbekwaamheid dan bewust lompe intenties. (Waarbij het nogal wat uitmaakt in wat voor organisatie/functie je werkt of iemand die ‘de etiquette niet snapt’ kan blijven.)
_horizon_ wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:20
1.96% gewijzigd
zaterdag 18 mei 2024 14:17
Mwah, ik houd daar nooit zelf nooit zo van en houd me liever afzijdig. Wat ik te zeggen heb over dingen waar ik mee te maken heb zeg ik zelf tegen iemand, maar ik heb niet zo’n zin dat een interpretatie van mijn opmerkingen wordt meegenomen in iemands beoordeling.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in