Werk & Studie alle pijlers

Doorschemeren ontslag nemen tijdens functioneringsgesprek

14-07-2020 11:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik bij aangenomen bij een andere baan. Ik heb de aanbiedingsbrief al ontvangen en geaccepteerd. Het contract wordt nu opgemaakt en ontvang ik eerdaags per post. Ondertussen ben ik nog steeds werkzaam bij een ander bedrijf via een uitzendbureau. Als ik wil opzeggen heb ik slechts 1 dag opzegtermijn. Ik begin augustus al met de nieuwe baan. Het liefst ben ik volgende week dinsdag het laatst bij mijn huidige werk.

Vanmiddag heb ik een functioneringsgesprek met mijn leidinggevende. Zouden jullie laten doorschemeren dat ik binnenkort wegga? Subtiele hints dat ik al om me heen aan het kijken ben? Het nieuwe contract heb ik nog niet getekend dus dat vind ik lastig. En wat als mijn leidinggevende vraagt of ik al ergens heb gesolliciteerd.. wat zouden jullie doen?

Donderdag ga ik ontslag nemen bij het uitzendbureau en dan zal ik online via Zoom het ontslag doorgeven aan mijn leiddinggevende.
Ik hou van duidelijkheid , dus ja
Als je de aanbiedingsbrief al hebt gehad en geaccepteerd, dan kan er in principe toch niets meer tussenkomen bij de nieuwe baan?

Dan zou ik vanmiddag al vertellen dat je weggaat. Het is wel raar om vandaag een functioneringsgesprek te houden en dan overmorgen op te zeggen. Kan wel natuurlijk, maar ik zou dat liever niet doen. Het is ook zonde van jullie beider tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mond houden vanmiddag.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat laten doorschemeren vanmiddag, wat schiet je daarmee op? Ik zou het nieuwe contract afwachten en dan opzeggen. Pak het zakelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet goed voelt, niet doen.
De enige reden voor mij om aan te geven dat ik rond wil gaan kijken, is als ik denk dat er verbetering mogelijk is. Bijvoorbeeld de werkzaamheden komen totaal niet overeen en zijn echt niet leuk, graag verbetering willen zien, want anders kan ik beter rond gaan kijken.
Als ik al zover ben dat alles bijna geregeld is, dan doe ik het niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Pas melden als je handtekening onder dat contract staat, je weet maar nooit. Andersom worden veel uitzendkrachten ook van de één op andere dag eruit geknikkerd dus dan mag je je baas best een hand voor de ogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Pas melden als alles rond is. Straks gebeurt er iets en je hebt geen werk. Zie het zakelijker. Opzegtermijnwerkt twee kanten op. Als ze dit anders hadden willen zien dan hadden ze je een contract aan moeten bieden.
Je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt, of zoiets :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Altijd eerst een nieuwe contract tekenen voordat je ontslag neemt. Ik heb een keer meegemaakt dat ze op het laatste moment het contract hadden veranderd voordat ik ging tekenen en er zaten dingen in waar ik het niet mee eens was. Hierdoor heb ik toch niet getekend. Het was een wijze les.
Waarom zou je leidinggevende vragen of al ergens hebt gesolliciteerd?
Alle reacties Link kopieren
Dank allen! Jullie hebben helemaal gelijk. Ik hou vanmiddag wijselijk mijn mond :) eerst contract ondertekenen!
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-07-2020 11:21
Waarom zou je leidinggevende vragen of al ergens hebt gesolliciteerd?
Als ik zou zeggen dat ik om me heen aan het kijken ben voor een nieuwe uitdaging. Zou dat een logische vervolgvraag zijn.

Maar ik laat het nu even! Eerst contract tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had donderdag al gevraagd om dat functioneringsgesprek te verzetten naar volgende week, maar daar ben je nu te laat mee. Dus dan maar even niets zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Verzwijgen tot je blauw ziet

als ze jou wilden ontslaan, gaven ze ook geen hints hoor ;)
ItsMarielle schreef:
14-07-2020 11:23
Als ik zou zeggen dat ik om me heen aan het kijken ben voor een nieuwe uitdaging. Zou dat een logische vervolgvraag zijn.

Maar ik laat het nu even! Eerst contract tekenen.

Ik vraag me ook af waarom je dat überhaupt zou zeggen. Het is een functioneringsgesprek, dan heb je het (over het algemeen) niet over dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je een functioneringsgesprek? Is dat gebruikelijk of bestaat de kans dat je leidinggevende je contract wil beëindigen?

Ik zou eerlijk zijn.
Als het gesprek niet was gepland had ik niets gezegd maar nu je dit wel hebt vind ik het niet netjes om niets te zeggen. Eerlijk zijn siert je. Je weet immers niet wat de toekomst brengt. Misschien kom je nog eens bij dit bedrijf terug....
Alle reacties Link kopieren
1 dag opzegtermijn?
Dan werkt u er pas kort.

Ik herinner mij dat bij uitzendwerk de opzegtermijn langer werd als u langer in dienst was.

Kijk het goed na, het is vervelend als u niet aan uw nieuwe baan beginnen kunt omdat u nog aan uw oude baan vast zit.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-07-2020 12:29
1 dag opzegtermijn?
Dan werkt u er pas kort.

Ik herinner mij dat bij uitzendwerk de opzegtermijn langer werd als u langer in dienst was.

Kijk het goed na, het is vervelend als u niet aan uw nieuwe baan beginnen kunt omdat u nog aan uw oude baan vast zit.
Fase A via uzb is 1 dag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nee niks zeggen voordat je iets hebt getekend, je schiet er niks mee op.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
14-07-2020 11:53
Waarom heb je een functioneringsgesprek? Is dat gebruikelijk of bestaat de kans dat je leidinggevende je contract wil beëindigen?

Ik zou eerlijk zijn.
Als het gesprek niet was gepland had ik niets gezegd maar nu je dit wel hebt vind ik het niet netjes om niets te zeggen. Eerlijk zijn siert je. Je weet immers niet wat de toekomst brengt. Misschien kom je nog eens bij dit bedrijf terug....
Wat heeft dat met 'eerlijk' zijn te maken?
TO heeft een dag opzegtermijn dus dat bedrijf weet ook dat TO letterlijk van vandaag op morgen weg kan zijn. Als ze dat risico niet willen lopen, dan hadden ze haar een jaarcontract ofzo aan moeten bieden.

TO heeft ook officieel nog geen contract getekend, dus het is niet 'oneerlijk' als ze nog niet zegt dat ze ergens anders gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Bij een bedrijf waar je via een uitzendbureau werkt met slechts 1 dag opzegtermijn zou ik het nooit eerder zeggen. Als ze vastigheid willen hadden ze zelf maar een contract aan moeten bieden.
Alle reacties Link kopieren
Wil je leren van je functioneringsgesprek? Ga op gesprek en geef aan dan je een nieuwe baan hebt maar dat je graag feedback hebt over je functioneren.

Of je belt op en vraag of dat het nog nodig is om op gesprek te komen omdat je een nieuwe baan hebt
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-07-2020 14:12
Wil je leren van je functioneringsgesprek? Ga op gesprek en geef aan dan je een nieuwe baan hebt maar dat je graag feedback hebt over je functioneren.

Of je belt op en vraag of dat het nog nodig is om op gesprek te komen omdat je een nieuwe baan hebt
Zij/hij hoeft niet te zeggen dat hij/zij een nieuwe baan heeft om te vragen om feedback.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
14-07-2020 13:14
Bij een bedrijf waar je via een uitzendbureau werkt met slechts 1 dag opzegtermijn zou ik het nooit eerder zeggen. Als ze vastigheid willen hadden ze zelf maar een contract aan moeten bieden.
Dit zou ook mijn uitgangspunt zijn. Het is iets zakelijks, ook voor de huidige werkgever. Het is niet alsof je jarenlang de spil bent geweest in een klein familiebedrijfje en ineens na twintig jaar zegt: “Joh, volgende week begin ik ergens anders”
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven