Werk & Studie alle pijlers

Ergste (bij)baan die jij ooit gehad hebt?

18-01-2016 12:17 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



wat is de ergste (bij) baan die jullie ooit gehad hebben?

Weet dat er al een topic over collega's is maar deze leek mij ook leuk.



Ik trap af:



heb als bijbaan in een zorginstelling gewerkt voor zwaar gehandicapten (schoonmaak).

De eerste dag ging wel, de tweede dag moest ik kamers schoonmaken waar bewoners vastgebonden lagen op bed.

Heb dat beeld niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen en ben niet meer gegaan.

Een paar jaar later zijn zij ook opgedoekt, maar denk er nog steeds af en toe aan...
ik heb heel wat dom, ongeschoold productiewerk gedaan als student en later ook tussen twee banen in. Tja, het is geestdodend, en ik verbaasde me er elke keer weer over hoeveel lullige dingetjes nog handmatig moesten gebeuren.

- producten in dozen stoppen

- stickers plakken op dozen om de kleur van het product aan te geven

- flippo's bij de chips doen. Ja echt, ik heb een zomer bij de smiths fabriek gewerkt in de tijd dat die flippo's erin zaten. De gebakken chips werd via een soort trechtersysteem naar de zakken getransporteerd en ik moest daar dan steeds flippo's bij doen.

- pakjes en zakjes dichtsealen

- dopjes aandraaien dus

- gaatjes boren



maar ja, het betaalde mijn collegegeld zal ik maar zeggen en er zijn genoeg mensen die niet meer kunnen dan dit werk (niet lullig bedoeld)
Voor mijn eerste bijbaan heb ik als 14 jarige courgette's geplukt. Wat een drama, mijn baas was vreselijk. We kregen alleen maar preken dat het niet snel genoeg ging. Ik heb het een week volgehouden. Nooit maar dan ook nooit meer. Daarna eigenlijk alleen maar leuke bijbaantjes gehad.
Hier ook bij de koekjesfabriek gewerkt. Moest taartvormen van een dun glazuurlaagje voorzien met een spuit. Helemaal stoned en misselijk naar huis van die lucht.
Alle reacties Link kopieren
Een koekjes fabriek...heb nog nachtmerries van de aanstormende kokosmacronen op de lopende band. En dat je in de ochtend aankwam lopen en bij een stapel pallets werd neer gezet, die je uit moest pakken omdat ze over de datum waren...daar moesten nieuwe verpakkingen omheen...

De musli repen machine die op hol sloeg en alle repen over de vloer...werd gewoon opnieuw vermalen...gtvr!!!
Alle reacties Link kopieren
In de keuken van La Place.

15 jaar oud 2 maanden in de zomer vakantiewerk gedaan.

9 uur per dag de lopende band opgeruimd van de dienbladen in een snikhete keuken.
Alle reacties Link kopieren
Een dagje in de glasvezel fabriek, verschrikkelijk, glasvezels zijn nooit meer ui die kleden gegaan, en dan droegen we nog wel een pak



En in een Indonesisch restaurantje,

Ik ben dus niet echt goed in de bediening (half struikelen, verkeerde tafel)

Maar toen de bazin mij dom noemde omdat ik volgens haar de glazen niet goed terug legde ben ik nooit meer terug gekomen, dikke doei
Alle reacties Link kopieren
administratie van afvalverwerkingsbedrijf. Moest facturen en opdrachtbonnen bij elkaar zoeken. Was alleen lastig dat de bon onder de J van Jan de Bont lag, en de factuur onder de B van Jan de Bont (zo ongeveer dus) Bij de lunchpauze was iedereen ineens weg en moest ik zelf de kantine maar zoeken. Verder had in de drukste tijd van het jaar voor een financiële administratie, het grootste deel van de afdeling vrij, dus je kon niets vragen. Toen ik eindelijk dacht dat ik het ging snappen werd me verteld dat ik de volgende dag niet terg hoefde te komen omdat ik te traag was/het niet begreep. Heb meteen alles wat ik uitgezocht had in 1 stapel in elkaar geschoven en ben gelijk opgestapt. De week er op had ik wel vlieg willen zijn om daar stiekem te gaan kijken, Dat werk moest af begin januari, maar ik denk niet dat er buiten mij nog iemand even tussen kerst en oudjaar zin had in een baantje.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het restaurant waar de eigenaars bij het drankje na sluitingstijd steeds vertelden over hun seksleven vond ik minder. Verder heb ik eigenlijk altijd wel prima bijbaantjes gehad.
Hallo?!
Oja dat is ook erg. Een werkplek waar de collega's niet de moeite nemen je behoorlijk in te werken of je basale dingen uit te leggen als hoe laat de pauze is en waar de kantine is. Dan voel je je echt lekker welkom.

Ik heb heel veel stom werk gedaan, maar leuke collega's maken alles dragelijk. Je kan een superbaan hebben, maar als je kutcollega's hebt is het meteen een stuk minder leuk.
quote:ednaloy schreef op 18 januari 2016 @ 13:01:

Een koekjes fabriek...heb nog nachtmerries van de aanstormende kokosmacronen op de lopende band. En dat je in de ochtend aankwam lopen en bij een stapel pallets werd neer gezet, die je uit moest pakken omdat ze over de datum waren...daar moesten nieuwe verpakkingen omheen...

De musli repen machine die op hol sloeg en alle repen over de vloer...werd gewoon opnieuw vermalen...gtvr!!!Heb je toevallig ook bij R. gewerkt?
In een winkel achter de kassa, was op zich wel leuk werk. Maar ik mocht echt niets 'erbij' doen, want daarvoor was ik 'niet gekwalificeerd'. En dan ging het echt om dingen als het snoep bij de kassa aanvullen. Zelfs de dweil over de vloer halen omdat het plakte mocht ik niet.

En dat terwijl er geen klanten waren, en ik dus letterlijk niets zat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ook vreemd: niet naar het toilet mogen op het boerenbedrijf waar ik destijds werkte, maar waar er van me verwacht werd dat ik op mijn hurken met mijn broek naar beneden tussen de dieren in de stal ging zitten!
Alle reacties Link kopieren
Het ergst was een vakantiebaantje in een fabriek waar ik de hele dag in mijn eentje bij een machine stond. Niemand om mee te praten en de hele dag een radiozender met smartlappen die elk uur herhaald werden. Om te janken gewoon. En dan te bedenken dat sommige mensen daar al 20 jaar fulltime werkten... Ik wilde een kaartje voor een festival kopen en ben meteen gestopt zodra ik dat geld bij elkaar had.



En verder heb ik nog eens aardbeien geplukt toen ik een jaar of 15 was. Op zich geen verkeerd werk en het was ook nog prima weer, maar ik was daar min of meer voor niks omdat de baas alle grotere aardbeien al voor mijn neus wegplukte en ik per kratje betaald werd voor de paar overgebleven minuscule aardbeitjes. Toen ik na 2 weken stopte, wilden ze me opeens helemaal niet betalen en is mijn vader er nog opaf gegaan. Trieste figuren waren dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bijbaantje in de keuken van een bejaardentehuis maar door een fout in de planning waren er te veel mensen voor de keuken en te weinig voor de verzorging. Ik werd dus op een afdeling gezet zonder enige ervaring. De afdeling waar ik terecht kwam, werd bewoond door de zwaarst demente ouderen die allemaal bedlegerig waren en niets meer konden. Ik moest hen wassen en voeden. Op dat moment was ik 15 jaar en deed ik een computer-gerichte opleiding, ik had nog nooit een dement persoon van dichtbij gezien en ging zowat over mijn nek van de geur die er op de afdeling hing. Na twee uur ben ik huilend opgestapt en niet meer terug gegaan...
De keren dat ik in de voedselproductie werkte was het trouwens allemaal heel schoon en strikt ivm de hygiëne. Als er bij de Smiths een zak stukging werd die chips echt niet teruggegooid op de band.

Iedereen liep ook met haarnetjes en handschoenen aan. Dat zit wel goed daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in een eetcafé wel eens binnen een paar uur opgestapt.



Die eigenaar gedroeg zich als een sergeant op een stormbaan. Personeel werd de grond ingestampt waar de klanten bij waren ... ik werd er al benauwd van terwijl ik (nog?) buiten schot bleef.



Heb hem m'n schort dus ook maar midden in de zaak teruggegeven.
quote:Damselindistress schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

Bladen rondbrengen bij mediaexpress. Vreselijk. In eigen tijd stickeren van adresgegevens op al die bladen en de volgende dag rondfietsen. Ik kreeg betaald naar het aantal van mijn voorgangster. Zij had het jaren gedaan en was in twee uur klaar. Ik kreeg dus twee uur betaald voor 4 uur rondbrengen en een uur of 2 stickeren. Na de tweede keer ben ik gestopt. Wat een werk voor heel weinig inkomsten.



Idem hier. Ik kreeg betaald per tijdschrift. Elke week 2-3 uur bezorgen (stickeren niet meegeteld). één adres lag 5 km verderop, dus dan was ik een half uur onderweg voor 5 (!!!) cent. Als ik geluk had kreeg ik 30 euro op m'n bankrekening op het einde van de maand. Ik kon wel gratis alle bladen lezen elke week. Totdat ze alles in de folie gingen stoppen. Heb het toch nog 4 jaar gedaan. Na mij konden ze niemand meer vinden en moest alles gewoon met de post.



Ergste was dat één keer een populair blad niet geleverd was, dus dan moest je overal "je blad komt later" briefjes in de bus stoppen. Toen ik de bladen later kreeg moest ik maar zelf uitzoeken waar ze naartoe moesten, want twee keer een stickers uitprinten was te veel werk.



Maar vergeleken met de rest valt het wel mee zo te horen

Ik heb ook nog eens in een fabriek gewerkt met gigantische ovens. Werd snikheet in de zomer. Nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Wc's poetsen op een camping.

Gatverdamme, wat kunnen mensen smerig zijn zeg!

Ik ben na anderhalve week niet neer gegaan.

Ook heb ik nog heel lang moeite gehad met openbare toiletten.

Bij iedere deur die ik opentrok toch wat angst weer zulke smerigheid aan te treden.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Folders bezorgen. Mijn eerste bijbaantje. Maar toen zaten ze nog niet in folie en moest je ze eerst zelf vouwen ( dat deed mijn moeder). Maar mijn fiets was zo zwaar dat als ik die ergens neerzette hij omkieperde en alle folders weer door elkaar lagen.

Heb ik twee weken volgehouden.



Daarna altijd met veel plezier in de horeca gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n drie jaar zaterdagen in een bakkerij gewerkt en dat vond ik meestal wel leuk. In de zomer alleen iets minder. Als het dan 25+ graden was buiten en ze achter aan het bakken waren, dan was de winkel echt net een sauna. Er kon slechts één deur open en je moest natuurlijk wel de bedrijfskleding aan.
Alle reacties Link kopieren
Lopende band, wat een ellende, 3 weken staand dozen inpakken, ging gesloopt naar huis van het staan. Er waren mensen die dat hun hele leven met plezier deden. Het heeft me wel enorm gemotiveerd om VWO af te maken en te gaan studeren, stond doodsangsten uit dat mijn werkende leven daar uit zou bestaan.
quote:Mesyn schreef op 18 januari 2016 @ 13:37:

Ik heb zo'n drie jaar zaterdagen in een bakkerij gewerkt en dat vond ik meestal wel leuk. In de zomer alleen iets minder. Als het dan 25+ graden was buiten en ze achter aan het bakken waren, dan was de winkel echt net een sauna. Er kon slechts één deur open en je moest natuurlijk wel de bedrijfskleding aan.



Herkenbaar!



Op een gegeven moment was er wel airco in de winkel maar die werd nooit aangezet want dan moest de deur dicht en leek het alsof we niet open waren............ Ik heb me daar wat afgezweet
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 18 januari 2016 @ 13:17:

[...]





Heb je toevallig ook bij R. gewerkt?In S. Ja...;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Gipsy25 schreef op 18 januari 2016 @ 13:36:

Folders bezorgen. Mijn eerste bijbaantje. Maar toen zaten ze nog niet in folie en moest je ze eerst zelf vouwen ( dat deed mijn moeder). Maar mijn fiets was zo zwaar dat als ik die ergens neerzette hij omkieperde en alle folders weer door elkaar lagen.

Heb ik twee weken volgehouden.



Daarna altijd met veel plezier in de horeca gewerkt.



Ah! Dat had ik ook.. opeens komt alles boven. De eerste week was vreselijk. Week twee was ik 'ziek' en toen heeft mijn moeder me geholpen. Al die blaadjes achterin de auto en snel alles uitdelen. Daarna ook gelijk ermee gestopt.



Oh, en er was blijkbaar ergens een verborgen zijstraatje met twee huizen. Die was ik vergeten, waardoor die mensen gingen klagen. Ik kreeg er dus ook amper voor betaald, want de bezorgkosten werden ingehouden.
In Australie sinaasappels geplukt waar het stikte van de bull ants, enorme mieren die behoorlijk pijnlijk steken. Hoe vaak ik daar niet van mijn laddertje ben gesprongen en het op een rennen heb gezet omdat er een kolonne van die mieren tegenop marcheerde....



Deze beessies dus



Ben in Australië ook de nodige slangen, schorpioenen en spinnen tegengekomen, maar die mieren zaten echt overal op die sinaasappelboerderij, om gek van te worden. Snertbeesten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven