Werk & Studie alle pijlers

Ervaring nagelopleiding/is hier werk in

19-01-2019 12:17 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
Het lijkt me heel leuk om nagelstyliste te worden. Er zijn verschillende opleidingen te vinden. Tot nu toe zie ik het meeste in de opleiding van de wellness academie. Maar ben benieuwd wat jullie ervaring is met de opleiding die jullie gedaan hebben. Ook vraag ik me af of hier wel voldoende werk in te vinden is. Ik heb wel wat rondgesnuffeld op indeed en zag er maar enkele vacature’s staan, vaak ook in combinatie met wimpers of kapper. Is het aan te raden om bijv een allround wimper expert opleiding erbij te volgen? Of word dit ook wel eens intern gedaan als ik na de nagelopleiding in een salon ga werken?

Mvg pippi langkous
Alle reacties Link kopieren
Het is hard werken voor weinig opbrengst.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nagelstyliste is zelfstandige en die heeft werk zát. Ik denk dat het in zo'n vak veel gunstiger is om voor jezelf te werken. Zeker als je een eigen ruimte aan huis kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hie is alleen werk in voor slachtoffers van mensenhandel.
Niet geschoten is altijd mis
Ik zie altijd tig advertenties op FB voor zelfstandige nagelstylisten. Geen brood in te verdienen. Ook bijna alle salon's die als paddestoelen uit de grond zijn al weg/dicht failliet hier. Wimpers zelfde verhaal.

Misschien als je een goede opleiding ( gok die welness opleiding niet echt iets goeds is, maar misschien heb ik dat mis) gaat doen en bij een goede salon gaat werken. En dan zou ik eerst manicure doen.

Persoonlijk zou ik wat anders gaan doen. Manicure en pedicures, visagie en/of kapper. Als je die kant op wil dan he?
Alle reacties Link kopieren
Nee, er zit al op elke straathoek zo'n studio.
Honey, you should see me in a crown
Die zijn een paar jaar geleden als paddenstoelen uit de grond geschoten en nu zijn er zoveel en vele zijn al failliet of gestopt omdat er weinig te verdienen is.

Diegene die het doen die doen het in huis als zelfstandige, maar het is lastig.
Er zijn er zoveel en je verdient er echt niet veel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nagelstyliste in bijberoep en red het prima. De markt is groot, zolang je maar goede kwaliteit levert en weet wat je doet!

De meeste nagelstylisten zijn zelfstandig of huren een tafel bij een salon of kapsalon.

Qua opleiding kijk idd wat bij je past, weet niet waar je woont maar er zijn vast wel een paar goeie bij je in de buurt.
wellness heb ik gemende reacties over gehoord. Op FB zit heb je verschillende groepjes : Voor & door nagelstylist met/zonder diploma zitten zowel nagelstylisten als opleiders neem er is een kijkje.

Heb je vraag Pb me maar.

FYI er zijn toch tig kappers en die redden zich toch ook.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Bijberoep is iets anders dan dat je het als je (hoofd)beroep wil maken.

En een kapper is toch heel anders dan een nagelstyliste.
De meeste mensen gaan naar de kapper, vele met regelmaat, maar de nagelstyliste? Ik kom er ook niet hoor.
Niet echt vergelijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
19-01-2019 14:04
Bijberoep is iets anders dan dat je het als je (hoofd)beroep wil maken.

En een kapper is toch heel anders dan een nagelstyliste.
De meeste mensen gaan naar de kapper, vele met regelmaat, maar de nagelstyliste? Ik kom er ook niet hoor.
Niet echt vergelijkbaar.

Jawel. Ik zie regelmatig vrouwen met van die gelnagels of wat er ook gebruikt wordt. Die moeten echt elke paar weken gedaan worden.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit geen vak wat je in loondienst doet.
Doe eens onderzoek naar wat er bij jou in de buurt zit en of er behoefte aan is, dan krijg je een beeld.
Eurus schreef:
19-01-2019 14:07
Jawel. Ik zie regelmatig vrouwen met van die gelnagels of wat er ook gebruikt wordt. Die moeten echt elke paar weken gedaan worden.

Ja dat klopt. Maar ik bedoel dat er veel meer mensen naar de kapper gaan (wie niet eigenlijk?) dan naar een nagelstyliste.
Er zijn veel meer mensen die met regelmaat naar de kapper gaan dan naar een nagelstyliste.
Leuk als bij-job voor in de avonduren of op zaterdag.

Op andere momenten hebben mensen zelden tijd om hun nagels te laten doen.

En als je er ook maar iets aan wil verdienen: Zelfstandige worden.



Hier in de omgeving is er wel degelijk vraag naar, maar dus 's avonds, in 't weekend, zo goedkoop mogelijk en liefst bij mensen thuis, ...
En die dingen hoeven inderdaad elke 3 à 6 weken vervangen te worden, dus eens je een vaste kring hebt ben je wel vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik las van de week nog een bericht over de nagelbranche; dat er veel amateurs tussen zitten die nagels naar de knoppen helpen. Denk dus dat goedkoop vaak duurkoop is.
Kapper is echt wat anders dan nagelstyliste.
Ik hoor net allemaal berichten dat er veel gedwongen arbeid wordt verricht in het kader van de mensenhandel, zoals hierboven ook al iemand zegt.
Dus het lijkt me dat je er niet echt je brood mee zult kunnen verdienen.

Weet je wat ik wel om de hoek zou willen hebben? Een plek waar mijn wenkbrauwen even op orde gemaakt kunnen worden. Daar zou ik echt elke paar weken naar toe gaan, zeker als het een beetje betaalbaar is (8 - 12 euro).
-jolijn- schreef:
19-01-2019 17:46
Ik hoor net allemaal berichten dat er veel gedwongen arbeid wordt verricht in het kader van de mensenhandel, zoals hierboven ook al iemand zegt.
Dus het lijkt me dat je er niet echt je brood mee zult kunnen verdienen.

Weet je wat ik wel om de hoek zou willen hebben? Een plek waar mijn wenkbrauwen even op orde gemaakt kunnen worden. Daar zou ik echt elke paar weken naar toe gaan, zeker als het een beetje betaalbaar is (8 - 12 euro).
Dat kan bij ons bijna bij elke kapper/salon voor dat bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven