Werk & Studie alle pijlers

ervaringen thuisstudies tot kinder coach.

21-07-2019 15:09 57 berichten
Hallo,

ik ben benieuwd of er ervaringen zijn met de thuisstudies tot kinder coach.

Er staat bijv. dat je erna als zelfstandige aan de slag kan. Ook is geen specifieke vooropleiding nodig.

Zijn er hier kinder of jeugd coachen die dit onderdaad zo hebben aangepakt. bijv. in het kader van omscholen? zoja welke thuisstudie en wat zijn de ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-07-2019 16:17
Voor wat jij wil doen Kan je misschien beter eens informeren bij de cjg’s / wijkteams in je buurt of ze vacatures hebben.
Daarvoor heb je wel meer opleiding nodig van een cursus/thuisstudie voor kindercoach.
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:11
Het bedrag van 50 euro is absoluut niet het bedrag waar ik aan denk.

Begrijp ik goed dat je dat teveel vindt? Dat is zo ongeveer het minimum waarmee je als zelfstandig ondernemer een normaal salaris kan verdienen, een buffer kan opbouwen, een AOV-verzekering kan afsluiten en een pensioen kan opbouwen. Misschien kun je het verlagen naar 35 euro, maar dan kom je in een "droog brood scenario".
suzyqfive schreef:
21-07-2019 16:17
Voor wat jij wil doen Kan je misschien beter eens informeren bij de cjg’s / wijkteams in je buurt of ze vacatures hebben.
Daar heb ik contact mee gehad en die geven aan dat er veel vraag is naar de "buddy" etc. Vooral het niet problematiseren maar licht ondersteunen. Kosten besparend, meer in de netwerken, binnen de wijken.

Social Work is wellicht iets voor de toekomst, dit past voor nu nog niet. Voor nu moet het iets zijn naast de huidige baan en dan langzaam mensen wat helpen voor de ervaring, kijkend welke richting passend is etc etc.
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:30
Daar heb ik contact mee gehad en die geven aan dat er veel vraag is naar de "buddy" etc. Vooral het niet problematiseren maar licht ondersteunen. Kosten besparend, meer in de netwerken, binnen de wijken.

Social Work is wellicht iets voor de toekomst, dit past voor nu nog niet. Voor nu moet het iets zijn naast de huidige baan en dan langzaam mensen wat helpen voor de ervaring, kijkend welke richting passend is etc etc.
En buddy-achtige dingen zijn dus vaak vrijwilligerswerk. Je zegt het zelf al: het gaat om kostenbesparing.
sophiax schreef:
21-07-2019 16:25
Het grote verschil met dure zorg is dat dit betaald wordt door de gemeente. Gemeenten kijken wel hoe dit goedkoper kan, maar ze gaan echt geen kindercoach inhuren (want je hebt gewoon geen enkele kwalificatie). PGB zou ik evenmin op inzetten. Veel gemeenten willen namelijk juist af van het woud aan PGB-zorgaanbieders, omdat deze vaak onvoldoende gekwalificeerd zijn. Hier wordt de pgb-deur dichtgedaan door het tarief voor pgb zo laag te maken dat er geen businesscase meer is.

Je zou je dus echt moeten richten op ouders die bereid zijn (en de financiële middelen hebben!) om jou te betalen voor je diensten. Dat is een beperkte groep, maar hier zou je marktonderzoek naar kunnen doen. Persoonlijk zou ik voor huiswerkbegeleiding een docent inhuren of een student, geen kindercoach.
Ja dat klopt inderdaad ook wel :)
:rofl: zo, de positieve gedachte tot verandering is mooi de kiem ingesmoord ;)

Veel stof tot nadenken. Kinder coach is duidelijk niet de juiste "titel" en cursus.

Wellicht wachten tot de tijd wel rijp is voor een volledige studie. De cursussen zijn duidelijk niets waard gok ik.
andere tips of ideeën nav dit stuk zijn zeker welkom!
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:30
Daar heb ik contact mee gehad en die geven aan dat er veel vraag is naar de "buddy" etc. Vooral het niet problematiseren maar licht ondersteunen. Kosten besparend, meer in de netwerken, binnen de wijken.

Dat gaan man en ik binnenkort gratis doen, is vrijwilligerswerk
Ik zou eerst onderzoeken onder welke voorwaarden gemeente of verzekeringen de kosten aan de ouders of hulpverlener vergoeden en daarna pas kijken welke opleiding erbij hoort.
Problematische gezinnen hebben er niet zo veel aan als ze ook nog eens hoge rekeningen moeten betalen.

En te lage tarieven, daar heb jij dan weer niet zoveel aan (je hebt ook administratiekosten, btw, inkomstenbelasting, verzekeringen, reiskosten, kantoorkosten, etc.).
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:39

andere tips of ideeën nav dit stuk zijn zeker welkom!
.
Alvast met vrijwilligerswerk beginnen om je ervaring en netwerk op te bouwen!
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:39
:rofl: zo, de positieve gedachte tot verandering is mooi de kiem ingesmoord ;)

Veel stof tot nadenken. Kinder coach is duidelijk niet de juiste "titel" en cursus.

Wellicht wachten tot de tijd wel rijp is voor een volledige studie. De cursussen zijn duidelijk niets waard gok ik.
andere tips of ideeën nav dit stuk zijn zeker welkom!
Is het een idee om eens te informeren naar een deeltijdopleiding? Die zijn er in die richting zat en aan werk ook geen gebrek!!
Een kennis van mij heeft ook zo'n opleiding gedaan en een bedrijfje opgezet. Ze kreeg echt geen klanten. Ze heeft het zelfs nog gratis geprobeerd om ervaring op te kunnen doen. Er is 1 keer iemand bij haar geweest...
Feit is dat je bij zorg vaak contact opneemt met school, de huisarts, consultatiebureau enz. Zij verwijzen je door naar de juiste hulpverlening.
Zoals ik lees wil je je meer richten op pubers. Je zou contact op kunnen nemen met middelbare scholen om te vragen hoe zij hun zorg hebben geregeld en of er vraag is naar het werk wat jij wilt doen.

Wat voor werk doe je nu? Ik werk ook met kinderen en heb een coachopleiding gevolgd voor mijn werk. Ik doe dit werk nu intern binnen de stichting waar ik voor werk.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:30
Daar heb ik contact mee gehad en die geven aan dat er veel vraag is naar de "buddy" etc. Vooral het niet problematiseren maar licht ondersteunen. Kosten besparend, meer in de netwerken, binnen de wijken.

Social Work is wellicht iets voor de toekomst, dit past voor nu nog niet. Voor nu moet het iets zijn naast de huidige baan en dan langzaam mensen wat helpen voor de ervaring, kijkend welke richting passend is etc etc.
Waarom ga je dan geen vrijwilligerswerk doen in die hoek? Dan doe je ook ervaring op en kan je prima onderzoeken wat het beste bij je past. Zonder enige relevante opleiding "kinder coach" worden, vind ik eigenlijk gewoon oplichting. Je maakt misbruik van mensen die hulp zoeken en denken bij iemand terecht te komen die er daadwerkelijk verstand van heeft.
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:30
Daar heb ik contact mee gehad en die geven aan dat er veel vraag is naar de "buddy" etc. Vooral het niet problematiseren maar licht ondersteunen. Kosten besparend, meer in de netwerken, binnen de wijken.

Social Work is wellicht iets voor de toekomst, dit past voor nu nog niet. Voor nu moet het iets zijn naast de huidige baan en dan langzaam mensen wat helpen voor de ervaring, kijkend welke richting passend is etc etc.
ja je kan zo als buddy aan de slag. Als vrijwilliger
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige kindercoach opleidingen Ie ik als voorwaarde dat MBO of HAVO gewenst is (dus niet verplicht) en dat de opleiding erkend is (niet door de rijksoverheid, maar door andere niet door de rijksoverheid erkende opleidingen of door niet beschermde beroepsgroepen). Dat is ook de reden dat je dit werk alleen als zelfstandige kunt doen; geen enkele instelling zal je als kindercoach in loondienst aannemen. Als ik problemen zou hebben met mijn kind, zou ik nooit, nooit, nooit naar een kindercoach gaan. Geen enkele waarborg voor de deskundigheid en dat de juiste behandeling wordt ingezet.

Volg een door de rijksoverheid erkende opleiding, dan kun je met kinderen werken in loondienst bij een werkgever. Succes met je keuze.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
21-07-2019 20:01
Bij sommige kindercoach opleidingen Ie ik als voorwaarde dat MBO of HAVO gewenst is (dus niet verplicht) en dat de opleiding erkend is (niet door de rijksoverheid, maar door andere niet door de rijksoverheid erkende opleidingen of door niet beschermde beroepsgroepen). Dat is ook de reden dat je dit werk alleen als zelfstandige kunt doen; geen enkele instelling zal je als kindercoach in loondienst aannemen. Als ik problemen zou hebben met mijn kind, zou ik nooit, nooit, nooit naar een kindercoach gaan. Geen enkele waarborg voor de deskundigheid en dat de juiste behandeling wordt ingezet.

Volg een door de rijksoverheid erkende opleiding, dan kun je met kinderen werken in loondienst bij een werkgever. Succes met je keuze.
Je bedoelt gewoon HBO social work
Alle reacties Link kopieren
Iemand die een hele succesvolle praktijk in kindercoaching heeft is Tea Adema. Je zou eens op haar website kunnen kijken om je te oriënteren. (FF googelen op haar naam + kindercoaching.) Ze geeft ook trainingen op diverse locaties in nl. voor aspirant kindercoaches.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben het wel met velen eens: het is moeilijk om hier een fatsoenlijke boterham mee te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 20:06
Je bedoelt gewoon HBO social work
Pedagogiek sluit beter aan dan social work, als je met kinderen wil werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik nog even wachten en gaan kijken voor een geschikte HBO opleiding.
Als ik rond kijk bij ons op het cjg dan zitten daar mensen die of pedagogiek of social work hebben gedaan.
Of een universitaire opleiding.

Wel een optie is evt iets van jongerenwerk, al daar tegenwoordig ook al een afgeronde HBO opleiding voor gevraagd wordt (variant kan verschillen).
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-07-2019 20:20
Pedagogiek sluit beter aan dan social work, als je met kinderen wil werken.
Pedagogiek bestaat bij de meeste hogescholen niet meer. Je kunt wel Social Work doen met Jeugd als uitstroomrichting,
Tjezus, wat vals
tu1nhek schreef:
21-07-2019 17:37
.
Alvast met vrijwilligerswerk beginnen om je ervaring en netwerk op te bouwen!
:proud: check al 3 vrijwilligers activiteiten. Oudere begeleiden en puber activiteiten.
Dromepretje schreef:
21-07-2019 20:09
Iemand die een hele succesvolle praktijk in kindercoaching heeft is Tea Adema. Je zou eens op haar website kunnen kijken om je te oriënteren. (FF googelen op haar naam + kindercoaching.) Ze geeft ook trainingen op diverse locaties in nl. voor aspirant kindercoaches.

Dankjewel :)
silent-witness schreef:
21-07-2019 20:39
Ik nog even wachten en gaan kijken voor een geschikte HBO opleiding.
Als ik rond kijk bij ons op het cjg dan zitten daar mensen die of pedagogiek of social work hebben gedaan.
Of een universitaire opleiding.

Wel een optie is evt iets van jongerenwerk, al daar tegenwoordig ook al een afgeronde HBO opleiding voor gevraagd wordt (variant kan verschillen).
Daar zal ik ook nog eens naar zoeken! dank voor se tip.
Poezemens84 schreef:
21-07-2019 20:20
Pedagogiek sluit beter aan dan social work, als je met kinderen wil werken.
.
Beide zijn helemaal prima.
(Waar ze niet al samengevoegd zijn in Social Work.)
Alle reacties Link kopieren
Dromepretje schreef:
21-07-2019 20:09
Iemand die een hele succesvolle praktijk in kindercoaching heeft is Tea Adema. Je zou eens op haar website kunnen kijken om je te oriënteren. (FF googelen op haar naam + kindercoaching.) Ze geeft ook trainingen op diverse locaties in nl. voor aspirant kindercoaches.
Ik weet redelijk zeker dat zij veel breder opgeleid is dan alleen als kindercoach. Ze heeft waarschijnlijk minimaal een HBO opleiding in een agogische richting gehad. Dat is dus slecht te vergelijken met TO haar situatie. Ze kan overigens vast wel tips geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven