Werk & Studie alle pijlers

ervaringen thuisstudies tot kinder coach.

21-07-2019 15:09 57 berichten
Hallo,

ik ben benieuwd of er ervaringen zijn met de thuisstudies tot kinder coach.

Er staat bijv. dat je erna als zelfstandige aan de slag kan. Ook is geen specifieke vooropleiding nodig.

Zijn er hier kinder of jeugd coachen die dit onderdaad zo hebben aangepakt. bijv. in het kader van omscholen? zoja welke thuisstudie en wat zijn de ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
21-07-2019 21:24
Pedagogiek bestaat bij de meeste hogescholen niet meer. Je kunt wel Social Work doen met Jeugd als uitstroomrichting,
Dat ligt eraan welke opleidingen ze samengevoegd hebben.

De HAN bijvoorbeeld heeft Pedagogiek nog als op zichzelf staande opleiding.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
21-07-2019 21:48
.
Beide zijn helemaal prima.
(Waar ze niet al samengevoegd zijn in Social Work.)
Zeker waar, allebei prima. Maar als je specifiek met kinderen wil werken, dan zou ik kiezen voor pedagogiek. Social Work is heel breed, maar ook geschikt voor het werken met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
21-07-2019 22:38
Ik weet redelijk zeker dat zij veel breder opgeleid is dan alleen als kindercoach. Ze heeft waarschijnlijk minimaal een HBO opleiding in een agogische richting gehad. Dat is dus slecht te vergelijken met TO haar situatie. Ze kan overigens vast wel tips geven.
Ik heb even snel op haar website gekeken en ze heeft meer dan 30 jaar ervaring in het werkveld en onder andere bij jeugdzorg gewerkt.

Ik ken twee kindercoaches die het naast hun baan doen, want ze kunnen er niet van leven. Beiden komen uit het onderwijs en zijn IB-er.

Volgens mij is het verstandiger om in een echte opleiding te investeren
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:11
Wat top dat iedereen zo meedenkt!

Met laagdrempelig bedoel ik alles wat nog niet in de buurt komt van de jeugdhulp.
Het bedrag van 50 euro is absoluut niet het bedrag waar ik aan denk. Misschien is kinder coach ook niet de passende cursus. Maar het zou in dit geval gaan over laagdrempelige motiverende gesprekken met een puber, jeugdige, kind, huiswerkondersteuning, helpen met plannen.
je wil moeder worden?
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 21:33
:proud: check al 3 vrijwilligers activiteiten. Oudere begeleiden en puber activiteiten.
Waarom wil je dan een thuisstudie doen? En wat zijn 'puber activiteiten' ?
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
22-07-2019 06:45
Waarom wil je dan een thuisstudie doen? En wat zijn 'puber activiteiten' ?
Hier ook nieuwsgierig naar de puberactiviteiten :D
Toevallig een sportopleiding gedaan? Of iets van instructiepapieren voor buitensport/activiteitenbegeleidster?

Ik werk al een poos zelf als jongerenwerker/jongerencoach met 6 collega's. Ik ben dan wel HBO opgeleid, net als mijn 3
andere collega's (pedagogiek/sociaal work/ALO).

De andere 3 collega's hebben een MBO opleiding gedaan. Een zit op het jongerenhonk als beheerster, de andere heeft diverse opleidingen gedaan als (buiten)sportinstructeur en is gefocust op het geven van o.a. survival e.d. met groepen jeugd. En de 3e heeft de CIOS gedaan en doet o.a. buitenschoolse sportactiviteiten binnen de gemeente.

Helemaal onmogelijk is het niet. Alleen niet in het straatje 'jongeren laagdrempelig helpen met problemen'. Je kan wel ogen en oren zijn in bv een wijk en doorverwijzen indien nodig richting de hulpverlening. Er zijn namelijk best wel wat jongeren zorgmijdend. Je kan door activiteiten wel een band opbouwen als bv vrijwilliger, problemen signaleren en dan doorzetten/toeleiden naar zorg.
Not my circus, not my monkeys
Heldens schreef:
22-07-2019 06:45
Waarom wil je dan een thuisstudie doen? En wat zijn 'puber activiteiten' ?
In het weekend organiseren we een inloop voor jongeren. Incl activiteiten en ik help regelmatig bij activiteiten georganiseerd vanuit de gemeente.

een thuisstudie omdat er behoefte is om kennis uit te breiden binnen het sociale domein en hier ooit werk in te vinden. nu nog niet haalbaar ivm investering die het vraagt (vooral de bijkomende stages/deeltijd leren &werken waardoor salaris weg valt of verminderd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven