Werk & Studie alle pijlers

Extra baan naast je gewone werk? Wie heeft tips?

18-03-2011 12:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!



Ik ben op zoek naar een baan naast mijn huidige werk om meer geld te verdienen.

Ik heb een grote schuld bij de IBG en het zou fijn zijn als ik iets meer kan verdienen per maand, zodat ik beter uitkom met mijn geld.

Ik werk momenteel 36 uur, en heb 1 x in de 2 weken een dag vrij. Op deze dag zou ik dus iets anders kunnen doen. Daarnaast heb ik ook gezocht op thuiswerk, maar kom dan vaak bij foute bedrijven uit die ik niet vertrouw.



Heeft iemand tips????



Alvast bedankt voor jullie reacties!



Groetjes,

Pien
Kun je geen 40 uur bij je huidige baas gaan werken?
In de weekenden in de horeca gaan werken.
Inderdaad, Horeca, of een weekendbaantje erbij. Kijk wel even goed of dit mag volgens je contract. Vaak moet je voor 'nevenactiviteiten' toestemming hebben van je werkgever bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat hij het niet leuk zou vinden als je bijvoorbeeld eens in de twee weken bij een soortgelijk bedrijf dezelfde activiteiten zou uitvoeren o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Helaas is het niet mogelijk om bij mijn huidige werkgever meer te gaan werken.

En ik moet inderdaad op zoek naar de voorwaarden.. anders eventueel zwart werk..?
Tja, dan zou je kunnen gaan poetsen bij mensen want ik denk dat het vrij moeilijk is om vandaag de dag nog aan zwart werk te komen eigenlijk. Ben daar ook geen voorstander van.
Alle reacties Link kopieren
Ga dan schoonmaken of oppassen, dan ben je tenminste grijs. Scheelt gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Nachtportier ergens of slaapdiensten in een zorginstelling? Via uitzendbureau aan een lopende band staan of orders picken? Horeca is al genoemd. Thuiszorg?
Waarom zou je zwart willen werken??



Vind de tip van Aubrey een hele goede.
De makkelijkste oplossing is denk ik een poetsadres te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagochtend postbode worden?
Alle reacties Link kopieren
kijk even op tel-snel.



vreselijk stom werk, maar het geeft wel een extra zakcentje. En is betrouwbaar iig.



Werk zelf ook voor dat bedrijf (heb geen aandelen en ben ook geen spammerT, is gewoon een goede tip)
Alle reacties Link kopieren
wilde naast mijn vaste baan ook iets erbij, daar waar ik op mijn werk ook niet full-time aan de slag kan (ze geven geen fulltime contracten, dat zie je steeds minder in de zorg) Met als resultaat dat ik een tweede baan als oproepkracht in de thuiszorg heb (heb tot nu toe deze maand 23 uur gewerkt in de thuiszorg). IK geef vantevoren aan wanneer ik beschikbaar ben. Er zijn dagen bij die ik ruim vantevoren al weet dat ik bij de thuiszorg ingepland wordt, ze bellen soms ook ad-hoc.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend in een winkel staan, achter de bar of poetshulp worden. Schoonmaken verdient nog wel redelijk, vergeleken met andere baantjes en je mag tot maximaal 3 dagen per week zonder belastingafdracht werken bij iemand thuis.



In de horeca kun je veel bijklussen, ook op door de weekse avonden. Wel moet je opletten of je aan het eind van het jaar geen belasting bij moet betalen. Je tweede baan mag geen heffingskorting toepassen en ook kun je door je tweede baan in een hogere belastingschijf terecht komen, waardoor je ipv 30% inkomensbelasting, 40% moet gaan betalen (voorbeeldje).



Op zich is het dan nog wel vaak de moeite om een tweede baan te nemen hoor, maar pas wel op anders moet je onverwachts belasting terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het zit met belastingen, maar pas daar ook voor op (8 jaar geleden had ik 2 bijbaantjes tegelijkertijd en moest toen extra belasting betalen (wat ik later dan wel weer terug kreeg)) Ik weet niet meer precies hoe dat in z'n werk ging (maar misschien zitten hier wel belastingexperts op het forum), maar ik zou er wel even naar informeren als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Wat extrahalo zegt, dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat met jouw studieschuld?

Als je meer verdient, moet je ook meer terugbetalen. Hoeveel houd je over?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:extrahalo schreef op 18 maart 2011 @ 13:05:

In het weekend in een winkel staan, achter de bar of poetshulp worden. Schoonmaken verdient nog wel redelijk, vergeleken met andere baantjes en je mag tot maximaal 3 dagen per week zonder belastingafdracht werken bij iemand thuis.



In de horeca kun je veel bijklussen, ook op door de weekse avonden. Wel moet je opletten of je aan het eind van het jaar geen belasting bij moet betalen. Je tweede baan mag geen heffingskorting toepassen en ook kun je door je tweede baan in een hogere belastingschijf terecht komen, waardoor je ipv 30% inkomensbelasting, 40% moet gaan betalen (voorbeeldje).



Op zich is het dan nog wel vaak de moeite om een tweede baan te nemen hoor, maar pas wel op anders moet je onverwachts belasting terugbetalen.

Als je legaal werkt, en opgeeft dat dit jouw 2e baan is, wordt automatisch vooraf teveel belasting ingehouden (alsof je in de hoogste schijf zit).

Dit krijg je later terug.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat jij leuk vind, maar je zou ook voor PGB-ers kunnen gaan werken. Dus dat je mensen die PGB (persoon gebonden budget) hebben gaat begeleiden. Vaak is het een bijverdienste die makkelijk te doen is naast een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zeer geïnteresseerd mee!



@mi-jo, veel interesse in PGB, hoe kom je aan deze opdrachten ?

(ben ggz verpleegkundige, verstand van sociale zekerheid (professioneel) en altijd in welzijn/dienstvelening gewerkt). Is dat wat voor mij en hoe kom je aan "opdrachten"? Is daar een speciale instelling voor?



Tip: een moeilijkere, maar uitdagende manier om geld te verdienen is als zelfstandige. Ik heb bijverdiend door mensen online te coachen in bijvoorbeeld afvallen / gezonder eten (nu heb ik daar wel de juiste diploma's voor hoor).



Maar kijk wat je kan en wat je daar als zelfstandige/freelancer mee kan! Tip: wel even je arbeidscontract goed door lezen op nevenactiviteiteiten. Ik heb destijds toestemming gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld via www.zoekpgbzorg.nl
Alle reacties Link kopieren
Misschien spulletjes kopen, opknappen en via internet weer verkopen.



Voor ZZPérs websites maken en onderhouden.



Oppassen in het weekend en avonduren.



Cursussen in (.....) gaan geven in het weekend/avonden.



Als hostes op grote evenementen.
Alle reacties Link kopieren
@vivagirl81: Dank je voor de site!



Boarn: Goede tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat oppassen een goede optie is! Kan inderdaad grijs dus telt niet op bij je inkomen.. En kan vaak 's avonds en in het weekend! Je kunt ook via bemiddelingsbureaus oppassen, dan wordt je gescreend maar kom je meestal wel bij mensen terecht die wat meer willen betalen per uur (8-10 euro). Als je dan 2 avonden of een dag per week oppast verdien je zo 300 euro per maand netto.. Veel meer kan je studieaflossing nauwelijks zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven