Werk & Studie alle pijlers

Extra uren aannemen? Reistijd?

12-06-2020 21:35 32 berichten
Ik werk nu 32 uur (dicht bij huis). Mijn werkgever biedt nu extra uren aan. 5 dagen gaan werken, waarvan 2 dagen op een afstand van 70 km. (En 3 gewoon mijn werk van nu). Die twee dagen is dan een andere functie en daar krijg ik meer voor betaald. Wel leuk werk.
Reden om ja te zeggen: leuke uitdaging voor 2 dagen, meer salaris (kan wel extra gebruiken omdat man ws minder gaat verdienen).
Reden om nee te zeggen: 2 dagen 70 km reistijd enkel, is dat vol te houden? En die ene vrije dag is dan weg.
Het zou dan voor een jaar zijn, daarna kan ik weer switchen.
Wat zou jij doen? Ik heb nooit meer reistijd dan 20 min gehad
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
14-06-2020 01:05
Nee het is echt wel een leuke functie, maar een jaartje meer werken zou ons spaarpotje echt wel spekken. Man kan veel in het huishouden en koken. Het wordt tijd dat iedereen een tandje bij zet, want soms denken die pubers dat ik echt niks te doen heb.
Die spaarboek gaat toch niet extreem extra gespekt worden als man tegelijk minder gaat werken?

Maar het lijkt me wel een leuke leerschool voor die pubers :-).
Zeker als ze ooit op kamers willen.

En dan natuurlijk niet elke avond alles zelf gaan doen wat zij - en man - weer hebben laten liggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
14-06-2020 01:05
Nee het is echt wel een leuke functie, maar een jaartje meer werken zou ons spaarpotje echt wel spekken. Man kan veel in het huishouden en koken. Het wordt tijd dat iedereen een tandje bij zet, want soms denken die pubers dat ik echt niks te doen heb.
Dan klinkt het goed! Voor pubers hoef je geen mamadag te hebben. Ze gaan waarschijnlijk steeds meer hun eigen leven hebben, en zullen ook een keer het huis uit gaan.

Kijk wel even of je genoeg tijd voor jezelf hebt. Misschien heb je iets meer vrije dagen nodig, kun je er een paar bijkopen? Hoeveel uren gaat je man werken? Helpen je kinderen in de huishouding? Hebben jullie een hulp?
belinda30 schreef:
14-06-2020 10:40
Dan klinkt het goed! Voor pubers hoef je geen mamadag te hebben. Ze gaan waarschijnlijk steeds meer hun eigen leven hebben, en zullen ook een keer het huis uit gaan.

Kijk wel even of je genoeg tijd voor jezelf hebt. Misschien heb je iets meer vrije dagen nodig, kun je er een paar bijkopen? Hoeveel uren gaat je man werken? Helpen je kinderen in de huishouding? Hebben jullie een hulp?
Ik val onder cao onderwijs en heb dus veel vrije dagen. Buiten de vakanties om heb ik best nog wat uren aan spaarverlof. Die kan ik nog vrij opnemen.
Ja man gaat dag minder werken, dus Zijn inkomen wordt dan iets minder. Met het het extra wat ik dan ga werken zouden we toch iets meer over moeten houden.
Ik vind dat mijn pubers echt genoeg tijd en aandacht van ons krijgen. Mijn man werkt ook dicht bij huis en is soms om half 4 al thuis.
Het is dus 1 dag extra geworden. 1 dag per week moet ik een pokkeneind rijden, een traject met best wel wat files. Maar wel een super goede ervaring. Ik heb zin in en hoop dat ik het vol houdt
Nou dat is te overzien, toch.

En dat gedoe over dat pubers moeten koken... dat kan natuurlijk. Maar als je om half vijf terugrijdt en je doet er 1,5 uur over, dan ben je ook gewoon om zes uur thuis.

Zeker als je voor de rest van de week om de hoek woont.... dat is toch wel erg luxe, hoor.
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-08-2020 10:11
Nou dat is te overzien, toch.

En dat gedoe over dat pubers moeten koken... dat kan natuurlijk. Maar als je om half vijf terugrijdt en je doet er 1,5 uur over, dan ben je ook gewoon om zes uur thuis.

Zeker als je voor de rest van de week om de hoek woont.... dat is toch wel erg luxe, hoor.
Inderdaad! Ik ga het zeker proberen.
Beter spijt van iets wat je hebt gedaan dan nooit geprobeerd. De winter zie ik tegenop, maar ik weet dat het dan een lange dag kan worden.
Welke dag is het minst druk eigenlijk? Het schijnt dat maandag iets minder druk is, en misschien gaan inderdaad meer mensen thuiswerken. Geen idee of Corona al heeft gezorgd voor minder verkeer
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog in Nederland woonde En nog veel reisde, waren de woensdag en vrijdag de minst drukke dagen op de weg. Maandag, dinsdag en donderdag waren het meest druk.
Vanaf ongeveer 1600 uur komen de bouwvakkers op de weg en geleidelijk erna begon het steeds drukker te worden.

Geen idee hoe het verkeer er met Corona uitziet, want ik woon al 3 jaar niet meer in Nederland.

Succes met je nieuwe job!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven