Werk & Studie alle pijlers

Fatsoenlijk ontslag nemen

13-08-2019 19:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk sinds 1 jaar weer bij oude werkgever en ben teruggevraagd door oude leidinggevende. Veel verbeterd in een jaar en progressie gemaakt. Nu kan ik ergens anders gaan werken. Deze baan bied voor mij een nieuwe wereld met nieuwe uitdagingen. Toch vind ik dat lastig omdat ik een goede relatie met leidinggevende heb. De directeur heeft mij wel beledigd (zie andere topic).
Leidinggevende heeft aardig probleem als ik vertrek en is afhankelijk.

Hoe neem ik op een fatsoenlijke wijze ontslag?
anoniem_389085 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:14
7.73% gewijzigd
Gewoon brief maken en persoonlijk geven. Misschien kan je contact houden met de leidinggevende als hij dat ook leuk vind?
Alle reacties Link kopieren
'Piet. Ik neem ontslag. Ik heb hartstikke fijn gewerkt met je en een leuke tijd gehad. Het is tijd voor een nieuwe uitdaging.'

Klaar.
Eerst een persoonlijk gesprek met leidinggevende en daarna pas brief overhandigen aan directeur?
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
13-08-2019 19:14
'Piet. Ik neem ontslag. Ik heb hartstikke fijn gewerkt met je en een leuke tijd gehad. Het is tijd voor een nieuwe uitdaging.'

Klaar.
Brief is duidelijk, het gaat me juist om het gesprek
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je toch in gesprek zeggen ?
Brief is formeler
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk771 schreef:
13-08-2019 19:23
Brief is duidelijk, het gaat me juist om het gesprek
Je quote de verkeerde denk ik.
Je kunt toch prima in het gesprek zeggen wat je hier ook zegt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe neem je onfatsoenlijk ontslag? Alles uit je handen laten vallen en met een "Bekijk het maar met je zooitje" het pand verlaten? Een dikke drol draaien op het bureau van de directeur?

Als je dat nalaat, en in plaats daarvan je ontslagbrief aan je leidinggevende overhandigt, ben je al een heel eind.