Werk & Studie alle pijlers

Fulltime werken - opvang kids - inspiratie gezocht

05-12-2017 19:37 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor wat betreft mijn dagen/planning slimmer in te richten. Ik heb een eigen bedrijf, gelukkig loopt dat heel goed. Dat betekent wel dat ik veel aan het werk ben. Op dit moment vind ik de logistiek echt lastig. Ik ben dus op zoek naar voorbeelden van wat voor jullie werkt qua veel werken en kinderen.

Mijn kinderen zijn basisschoolleeftijd en baby. Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik denk bijvoorbeeld aan dat het misschien handiger is twee dagen opvang van vroeg tot laat te regelen zodat ik wel een middag vrij kan nemen en dan echt vrij kan zijn. Of vier dagen opvang en dan die vijfde dag echt een dag vrij?

Ergens moet ik tijd winnen, maar ik zie even niet hoe. Vandaar mijn vraag. Iemand die graag de oplossing voor haar uitdaging deelt op dit gebied? Wordt gewaardeerd :).
frankies wijzigde dit bericht op 28-12-2017 15:43
12.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
05-12-2017 19:44
5 hele dagen weg van je baby vind ik echt zielig.
Niet alleen van je baby.
Ik had er juist meer moeite mee toen ze peuter werden. Die teleurgestelde gezichtjes 's ochtends: mama niet thuis?
Mijn hemel wat een sukkel die man van je. Sorry.

Snapt hij wel dat het ook zijn kinderen en dus ook zijn verantwoordelijkheid is?
Alle reacties Link kopieren
Wat een weggewaaid dakraam zeg. Daar zou ik nou zo op afknappen. Sterker nog, ik zou hem eruit trappen. Alleen de lusten en niet de lasten werkt niet.
Frankies schreef:
05-12-2017 19:48
Partner is niet een heel beschikbare factor in deze.

En daarom moet jij het allemaal oplossen? Als hij je in bochten moet wringen om dingen mogelijk te maken waarom partner dan niet? Wiens kinderen zijn het?
montblanc schreef:
05-12-2017 20:24
Wat een weggewaaid dakraam zeg. Daar zou ik nou zo op afknappen. Sterker nog, ik zou hem eruit trappen. Alleen de lusten en niet de lasten werkt niet.
Wat een kort door de bocht conclusie. Wie weet werkt hij zich ook een slag in de rondte en waren eerst andere afspraken met elkaar.
Nee ga maar uit elkaar probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
05-12-2017 20:28
Wat een kort door de bocht conclusie. Wie weet werkt hij zich ook een slag in de rondte en waren eerst andere afspraken met elkaar.
Nee ga maar uit elkaar probleem opgelost.
Niks kort door de bocht.
Hij zet zichzelf op onbeschikbaar als het om zijn kinderen gaat.
Er is blijkbaar al het nodige over gesproken maar hij geeft niet thuis en TO wil het nu maar alleen oplossen.

Zou niet weten wat je aan zo'n egoïst hebt anders dan nog meer last en zorgen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Aan veel mannen heb je nu eenmaal niet zoveel. Dan kun je maar beter zorgen dat jij het zelf goed geregeld hebt. De frustratie van niet nagekomen afspraken of strijd is veel vermoeiender dan het gewoon zelf doen en daarin berusten. Net als een alleenstaande ouder, maar dan met partner (die wellicht andere zaken wel gewoon oppakt en regelt).
Woon je dichtbij je werk?
Hoelaat is je man klaar met werk?

Woensdagmiddag vrij is wel leuk als ze op de basisschool zitten.
De andere 4 dagen oppas aan huis (au pair?) die ook wat in het huishouden doet.

Op zaterdag werken als je man dan wel er is?
Alle reacties Link kopieren
Een oppas aan huis is echt ideaal. Een vriendin van mij had dat toen haar kinderen jonger waren. Ze hadden een jonge vrouw die op een kinderdagverblijf had gewerkt. De kinderen konden na school met vriendinnetjes spelen, de oppas ging er ook regelmatig even met ze op uit, zoals ergens een ijsje eten of naar de kermis. Ze kookte ook. Wel jammer voor de kinderen dat hun ouders heel weinig thuis waren (ik zag de ouders ook nooit, alleen de oppas), maar voor hen was dit wel de beste oplossing.

Overigens snap ik ook niet dat je man jou dit allemaal laat regelen. Mijn man werkt heel veel, heeft een eigen bedrijf en heeft het niet normaal meer zo druk. Maar toch zorgt hij dat hij zoveel mogelijk thuis is als ik moet werken, waardoor we alleen 2 middagen oppas nodig hebben. Jouw man moet wel een heel goed excuus hebben om zijn verantwoordelijkheid daarin niet te nemen.
MinkeDeWit schreef:
05-12-2017 20:32
Aan veel mannen heb je nu eenmaal niet zoveel. Dan kun je maar beter zorgen dat jij het zelf goed geregeld hebt. De frustratie van niet nagekomen afspraken of strijd is veel vermoeiender dan het gewoon zelf doen en daarin berusten. Net als een alleenstaande ouder, maar dan met partner (die wellicht andere zaken wel gewoon oppakt en regelt).
Als we dat blijven accepteren dan wordt het niet beter natuurlijk.

Ik ken ook veel mannen die 50% of meer bijdragen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-12-2017 20:32
Aan veel mannen heb je nu eenmaal niet zoveel. Dan kun je maar beter zorgen dat jij het zelf goed geregeld hebt. De frustratie van niet nagekomen afspraken of strijd is veel vermoeiender dan het gewoon zelf doen en daarin berusten. Net als een alleenstaande ouder, maar dan met partner (die wellicht andere zaken wel gewoon oppakt en regelt).
Kom zeg.
Daar zou ik never nooit in berusten en zulk gedrag in stand houden.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Volgens mij valt gastouder aan huis best mee als je meerdere kinderen hebt. Je betaalt vaak een vaste prijs per uur ongeacht het aantal kinderen.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
05-12-2017 20:40
Volgens mij valt gastouder aan huis best mee als je meerdere kinderen hebt. Je betaalt vaak een vaste prijs per uur ongeacht het aantal kinderen.
Mits gekwalificeerd krijg je voor een gastouder hetzelfde terug als voor een kdv. Vooral als je hele dagen opvang afneemt is dat voordelig. Ik betaal 14 euro per uur voor twee kinderen, dus 7 per kind per uur. Het kdv kost 6,80 uur.
SaveAngie schreef:
05-12-2017 20:38
Kom zeg.
Daar zou ik never nooit in berusten en zulk gedrag in stand houden.
Ik zou dan ook weer geen zin hebben om werkelijk elke dag de strijd aan te gaan.

1 keer om de paar weken of maanden zou voor mij volstaan.
Met af en toe nog een kleine prik tussendoor.

Manlief zou bovendien ook gewoon niet meer luisteren als ik elke dag over 't zelfde sta te zeuren.
Dan kan ik beter 1 keer stevig uitvliegen als ik bijvoorbeeld de maandplanning maak en dat weer een ramp is omdat hij nooit kan / wil bijspringen.
(Gesteld dat er hier kinderen waren.)
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
05-12-2017 20:49
Ik zou dan ook weer geen zin hebben om werkelijk elke dag de strijd aan te gaan.

1 keer om de paar weken of maanden zou voor mij volstaan.
Met af en toe nog een kleine prik tussendoor.

Manlief zou bovendien ook gewoon niet meer luisteren als ik elke dag over 't zelfde sta te zeuren.
Dan kan ik beter 1 keer stevig uitvliegen als ik bijvoorbeeld de maandplanning maak en dat weer een ramp is omdat hij nooit kan / wil bijspringen.
(Gesteld dat er hier kinderen waren.)
Hij moet ook niet bijspringen.
Hij moet voor zijn kinderen zorgen.

Zolang jij het ziet al bijspringen kan hij inderdaad de dans ontspringen.

Hoe ontzettend onaantrekkelijk.
Ik zou er keihard op afknappen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
SaveAngie schreef:
05-12-2017 20:38
Kom zeg.
Daar zou ik never nooit in berusten en zulk gedrag in stand houden.
Tja, ik heb het meegemaakt en heb inderdaad mijn conclusies moeten trekken. Leven als alleenstaande ouder was tien keer makkelijker. Je kunt dus best nog voor de conceptie afspraken maken als je zoveel mogelijk zekerheid wilt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-12-2017 21:12
Tja, ik heb het meegemaakt en heb inderdaad mijn conclusies moeten trekken. Leven als alleenstaande ouder was tien keer makkelijker. Je kunt dus best nog voor de conceptie afspraken maken als je zoveel mogelijk zekerheid wilt.
Helemaal mee eens.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
05-12-2017 20:44
Mits gekwalificeerd krijg je voor een gastouder hetzelfde terug als voor een kdv. Vooral als je hele dagen opvang afneemt is dat voordelig. Ik betaal 14 euro per uur voor twee kinderen, dus 7 per kind per uur. Het kdv kost 6,80 uur.
Niet helemaal waar: voor een gastouder geldt een lager maximum uurtarief voor de KOT dan voor het KDV. Waarom dat is, geen flauw idee, maar dat maakt nog wel verschil. En juist als je GEEN volle dagen afneemt is een gastouder vaak voordeliger, omdat je bij een KDV standaard 10-12 uur moet afnemen en de gastouder echt per uur betaalt. Gastouder aan huis is voordeliger vanaf 3 kinderen, bij 2 kinderen een hele dag is het slechts ietsje duurder dan KDV of gastouder die bij zichzelf thuis opvangt. Dat is vaak de rust wel waard. In TO's geval is een gastouder aan huis waarschijnlijk wel een stuk duurder, omdat 1 kind al naar de basisschool gaat en je die uren wel het volle pond betaalt.
MinkeDeWit schreef:
05-12-2017 21:12
Tja, ik heb het meegemaakt en heb inderdaad mijn conclusies moeten trekken. Leven als alleenstaande ouder was tien keer makkelijker. Je kunt dus best nog voor de conceptie afspraken maken als je zoveel mogelijk zekerheid wilt.
Ja, dat is zeker waar. Als je er van tevoren afspraken over maakt, merk je snel genoeg of dat gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
au pair of gastouder aan huis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Flomo schreef:
05-12-2017 21:29
Niet helemaal waar: voor een gastouder geldt een lager maximum uurtarief voor de KOT dan voor het KDV. Waarom dat is, geen flauw idee, maar dat maakt nog wel verschil. En juist als je GEEN volle dagen afneemt is een gastouder vaak voordeliger, omdat je bij een KDV standaard 10-12 uur moet afnemen en de gastouder echt per uur betaalt. Gastouder aan huis is voordeliger vanaf 3 kinderen, bij 2 kinderen een hele dag is het slechts ietsje duurder dan KDV of gastouder die bij zichzelf thuis opvangt. Dat is vaak de rust wel waard. In TO's geval is een gastouder aan huis waarschijnlijk wel een stuk duurder, omdat 1 kind al naar de basisschool gaat en je die uren wel het volle pond betaalt.

Hangt er vanaf welke kinderopvang. Woonde ik eerst in het westen geldt wat jij zegt. Nu in het noorden merk ik dat veel opvang hier(zoals nu ook van mijn kinderen) per uur rekenen. Sterker nog per kwartier in dit geval. Ik wist niet wat ik meemaak.
Alle reacties Link kopieren
Houdt er wel rekening mee dat je een gastouder maar 3 dagen bij je mag werken. Bij een vierde dag komt ze bij jou in dienst, wat erg nadelig is qua kosten enz. Maar het is zeker een optie! Ik ben zelf ook gastouder bij een gezin thuis. Ik ben vandaag een uur eerder begonnen (gisteravond werd me dat gevraagd....prima joh) en uiteindelijk langer gebleven. Ik ben zelf erg flexibel. Maar dat zullen de meeste wel zijn!

pamelacourson: Ik werk er...Ik pas niet op. Een gastouder is meer dan een oppas ;-) Gevoelig dingetje bij de gastouders....Hun werk betitelen als oppas :-$
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me het uitzoeken waard hoe het financieel dus in elkaar zit met een gastouder aan huis. Ik heb ook al eens eerder gehoord dat dat met 3 kinderen goedkoper kan zijn dan bso of kdv.
Alle reacties Link kopieren
Gastouder aan huis. Zeker het overwegen waard. Zoek een goed gastouderbureau, die betrokken de match maken. Maximaal drie dagen kun je afnemen, daar zou je lange werkdagen van kunnen maken. En laat hun vader de verantwoording dragen voor de andere één/twee dagen.

- Onderstaande liefst niet quoten ivm herkenbaarheid. -

(...)
merl0t wijzigde dit bericht op 22-12-2017 08:24
Reden: herkenbaarheid
52.91% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van Merlot's bericht:

Mooi tarief inderdaad gezien je taken naast het verzorgen en begeleiden (enz) vd kinderen. 2 kinderen?
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 23:15
79.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven