Werk & Studie alle pijlers

Fulltime werken - opvang kids - inspiratie gezocht

05-12-2017 19:37 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor wat betreft mijn dagen/planning slimmer in te richten. Ik heb een eigen bedrijf, gelukkig loopt dat heel goed. Dat betekent wel dat ik veel aan het werk ben. Op dit moment vind ik de logistiek echt lastig. Ik ben dus op zoek naar voorbeelden van wat voor jullie werkt qua veel werken en kinderen.

Mijn kinderen zijn basisschoolleeftijd en baby. Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik denk bijvoorbeeld aan dat het misschien handiger is twee dagen opvang van vroeg tot laat te regelen zodat ik wel een middag vrij kan nemen en dan echt vrij kan zijn. Of vier dagen opvang en dan die vijfde dag echt een dag vrij?

Ergens moet ik tijd winnen, maar ik zie even niet hoe. Vandaar mijn vraag. Iemand die graag de oplossing voor haar uitdaging deelt op dit gebied? Wordt gewaardeerd :).
frankies wijzigde dit bericht op 28-12-2017 15:43
12.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook ouders of schoonouders of broers-zussen die op kunnen passen (evt betaald) zodat je zelf iets meer kan werken om de spaarpot te vullen als je er dadelijk misschien alleen voor staat?

Sterkte 🍀
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat achterwacht gelukkig, dat geeft deze vakantie ook even wat ruimte. Financiën zijn niet echt een probleem voorlopig, goddank. Dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
28-12-2017 15:28
Nee hoor, ik verwacht dat helemaal niet als we uit elkaar zouden zijn. Maar dat was toen en is nu niet aan de orde. Ik heb dat überhaupt niet verwacht eigenlijk, maar wel dat we in overleg het zo kunnen regelen dat we allebei onze dingen kunnen doen én alle kinderen een veilig en geborgen gevoel kunnen geven. Dat loopt dus wat spaak nu, helaas.

En klopt, van 1 kant van het verhaal. Hij heeft een heel andere visie op wat er gebeurt en waarom dat gebeurt. Daarin staan we echt heel erg tegenover elkaar. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar onze communicatie is inmiddels gewoon erg verstoord. En dan is het een enorme opgave om elkaar goed te begrijpen. Los van dat ik sommige dingen ook echt niet begrijp of wil begrijpen. Inmiddels houd ik mijn mond over veel dingen. Dat geeft in ieder geval rust voor nu en dat heb ik wel nodig om verder te kunnen kijken. Van conflict naar conflict leven is echt te stressvol gebleken.
Begrijp het. Echter als je je mond steeds maar moet houden moet/komt het er op een gegeven moment toch een keer uit.. Wens je veel succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stille meelezer, want alles wat ik had willen zeggen werd al gezegd.
Ik zag net je andere topic over het inrichten van slaapkamers en ik vroeg me af of dit betekent dat je een besluit hebt genomen. Omdat je het daar expliciet over 'mijn' slaapkamer hebt.

Heel veel succes en sterkte gewenst, vind het echt rot voor jd dat je in zo'n situatie gekomen bent.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een stille meelezer. Sterkte Frankies! Ik vind je erg nuchter en sterk in deze situatie en wens je alle goeds toe :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lief.

Ik had nog een eigen huis. Dat wordt nu verbouwd zodat het een fijne plek is en we daar in ieder geval prettig terecht kunnen. Dat geeft veel rust. (dit verwijder ik mogelijk ivm herkenbaarheid, maar ter uitleg wel handig :))

Een definitieve beslissing vind ik nog steeds lastig. Afgelopen week was het weer heel heftig met misverstanden enzo, ik probeer nuchter en sterk te blijven, maar ik vind het wel heeeeel veel om alle ballen in de lucht te houden. Ik word echt gierend van de zenuwen wakker elke ochtend. Probeer nu te focussen op het afronden van die kamers en na de vakantie komt er weer wat ritme terug, dat zal ook helpen. Ik hoop nog steeds op therapie, maar durf er niet meer echt naar te vragen. Nog steeds een soort twilight zone dus, helaas.
Frankie, ik heb niet zo veel tegen je te zeggen. Volgens mij weet je prima welke keuzes je wel/niet kan maken en zit je ook midden in een proces dat zal leiden tot een keuze. Ik wil je sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend "fijn" dat je nog een eigen huis hebt. Echt. Hoe ellendig alles ook is. Dat heb je wel. Verdrietig alles. Maar t lukt je. Links of rechtsom
Alle reacties Link kopieren
Als ik m'n reactie moet verwijderen, zeg je t maar
Alle reacties Link kopieren
Eens met arwen (wegens mogelijke verwijdering info even zo).
En ik vind ook dat je overkomt alsof je prima weet welke keuzes je hebt en dat je bezig bent in het proces om die te maken. Ik snap dat je niet te snel wilt gaan, juist vanwege de kinderen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: lief zijn jullie. Dank daarvoor.

Onze issues zijn bepaald niet over, het is een vermoeiend proces. Maar ik groei steeds meer toe naar mijn eigen draagkracht en systeem. Dat geeft me rust. Er was dus een verbouwing, dat vond ik heel ingewikkeld, maar is ook gelukt. Stap voor stap denk ik dan maar. Al wilde ik dat ik de ballen had om gewoon te gaan.

Jullie hebben me heel erg geholpen (en doen dat nog). Hopelijk blijven jullie nog een beetje hangen. Zou wel eens nodig kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Sterkte! :hug:
:there:
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ook meelezen en hangen. Je doet het in jouw tempo op jouw manier. En dat is goed. Sterkte, Frankies :hug:
:hug:
Wat een ellende voor je. Hier op het forum wordt er vaak iets gezegd als: "En deze man blowde niet/dronk niet/ging niet veel stappen/met zijn ex neuken toen jij besloot een kind met hem te krijgen?"

Maar een man die als een blad aan een boom omslaat, terwijl je alles keurig besproken hebt: wat een drama. Nou, aan jou ligt het niet. Ik zie bijna nooit dat iemand zo'n crisissituatie zo rustig en zonder verwijten kan uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt over. Hij is er klaar mee, zegt hij. Ik wil stoer zijn en sterk en net zo onverschillig en hard als hij. Maar dat lukt me niet. Ben verdrietig en bang voor meer verdriet en missen en alle shit die hier achterweg komt. Misschien zegt hij het in zijn boze bui (hij heeft veel stress op het moment, dan roept hij wel vaker zulke dingen), maar het lijkt anders. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik dit zelf nog wel kan. Ik heb zoveel moeten inleveren van mezelf en mijn persoonlijkheid. Maar oei, ik zie hier heel erg tegenop. Hoe kut het ook ging, ik hou van die man. En de afwijzing doet pijn. Pffff.
Jeetje Frankie wat heftig allemaal! Zou het misschien een idee kunnen zijn dat jij in therapie gaat om de zaken eens op een rijtje te kunnen zetten?
Alle reacties Link kopieren
Poe, heftig dat juist nu jij in het proces zit van loslaten en accepteren hij er helemaal klaar mee is en de knoop doorhakt. Ik snap dat jij er nog niet aan toe was, maar misschien is het wel goed als er duidelijkheid komt.
Nogmaals sterkte!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Frankies schreef:
17-01-2018 18:36
(hij heeft veel stress op het moment, dan roept hij wel vaker zulke dingen)
Tja, zoveel mensen hebben stress. Maar roepen dat je relatie over is, vind ik toch wel een stapje verder dan roepen dat je partner een stomme koe is (bijvoorbeeld).

Je schrijft dat je bang bent dat je straks eenzaam bent. Maar je hebt na het einde van je vorige relatie toch ook een tijd alleen gewoond? Was dat zo ellendig dan? Het lijkt mij veel erger dat je elke dag gespannen wakker wordt omdat je eigen liefste je relatie (en het geluk van je kinderen) verziekt.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee toch. Lieve frankies, wat verdrietig. Ook al kan je t alleen, dit is niet wat je wil, denk ik. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik kom nog een update doen. We hadden een soort van herstart, maar het liep heel moeizaam. Ik ben er net per toeval achtergekomen dat hij vannacht niet sliep waar hij zei dat hij zou slapen. Hij werd woest toen ik hem confronteerde. Gooide echt met modder (slechte moeder, dochter is ziek geworden en dat komt omdat ik oppas had geregeld, etcetera). Hij werd ontzettend gemeen, was niet meer voor rede vatbaar. Hij zegt dat hij thuis was, verwijt me dat ik hem controleer. Ik ben bang dat ik iets heb ontdekt wat niet de bedoeling was en wat ik eigenlijk ook niet wil weten. Maar het maakt alles onmogelijk. Ik ben nog een beetje beduusd en ongelovig. Merk dat ik aan mezelf ga twijfelen, terwijl dit toch een heel raar verhaal is? Helemaal de reactie. Het zou zijn vreemde gedrag wel verklaren. Of ben ik nu paranoia? Wat een k*tzooi.

(Ps liever niet quoten)
Alle reacties Link kopieren
Aanval is de beste verdediging.
Hij heeft vast iets te verbergen. Maar ook zonder dat hij iets te verbergen heeft is hij niet leuk genoeg meer. Kom op, zo flippen. Hoe kan hij dat ooit goed maken?
Welk excuus kan hij geven dat het oké is?

Tijd om Engels te typen: don't get mad, get everything.

Of denk aan jezelf en laat hem in zijn sop gaar koken.
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg. Je kwam blijkbaar aan iets waar hij dat absoluut niet wil. Maar het verklaart mogelijk wel waarom hij zo veranderd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven