Werk & Studie alle pijlers

Gebak leveren aan horeca als nieuwe ondernemer... tips?

08-07-2019 18:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaar verkoop ik oa zelfgemaakte taarten aan mensen. Het doel hiervan was om een er een klein bedrijf van te maken. Nu krijg ik de kans om mijn eetwaren te leveren aan een nieuw koffietentje bij mij in de stad. Deze gaat als het goed is 1 augustus open.

Vet leuk natuurlijk, maar ik vind het wel spannend. Over 2 weken ga ik mij inschrijven bij de kvk om dingen wat makkelijker en echter te maken. Maar verder vind ik het lastig om info te vinden over welke dingen nog meer belangrijk zijn voor het leveren aan horeca. De eigenaren van het nieuwe koffietentje zijn ook nieuwe ondernemers, dus die hebben ook geen ervaring verder.

Mijn vraag is eigenlijk;
Zijn er hier mensen die tips hebben voor mij? Dingen waar ik rekening mee moet houden? (is het bijvoorbeeld nodig om een contract te maken? en zo ja, kan ik die zelf maken?)
-dali- wijzigde dit bericht op 06-08-2019 14:45
0.00% gewijzigd
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor TO!
en alles op papier zetten, vertrouwen is mooi en goed maar niet rechtsgeldig in het geval van een conflict
Alle reacties Link kopieren
^ Nee, dat is zeker waar. Ik ga niet beginnen voordat er duidelijke afspraken op papier staan!
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
-Dali- schreef:
08-07-2019 21:15
Wauw wat veel reacties! Alvast bedankt daarvoor.

Wat betreft het kvk gebeuren; ik ben mezelf daar al tijden over aan het inlezen. Ook over het HACCP. Dus hier zie ik niet zo heel veel problemen in. Ookal zou het niet doorgaan met dat koffietentje (het heeft een redelijk populaire insteek, dus qua klanten denk ik dat het eerste half jaar/jaar wel goed zit), dan had ik mij alsnog willen inschrijven bij de kvk om vanuit huis te verkopen.
Onderschat dit niet.
Is jouw atelier al conform?
Heb je een gedetailleerde lijst van je producten met alle ingrediënten en de allergenen? Overzicht van het risico op contaminaties? Zijn je grondstoffen compleet traceerbaar en kun je transporteren aan de vereiste temperatuur?
Leuk Dali, veel succes en ook leuk als je over een tijdje nog eens wilt komen vertellen hoe het allemaal gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Voor wie het nog leuk vindt om een update te lezen;

Sinds augustus ben ik dus aan het bakken voor de lunchroom uit de OP en dat loopt goed! Ik heb er een tijdje over gedaan om zo mogelijk effectief om te gaan met mijn tijd en om sneller te worden met het bakken, maar nu loopt dat allemaal vanzelf. De communicatie met de bazen van de lunchroom liep in het begin wat warrig, omdat ze ook beginners waren en oa niet wisten wat ze moesten verwachten qua klanten. Nu loopt de communicatie beter, alhoewel ik soms nog goed kan merken dat ze wat onzeker zijn als ondernemers.

Tot nu toe heb ik elke maand gemiddeld 1300 euro omgezet met alleen leveren aan die lunchroom. Dit had ik aan het begin van het jaar niet durven dromen. Ik las mijn doelen voor 2019 net weer terug en daarin stond: Ik zet per maand 100 euro om met *mijn bedrijfsnaam*. Dus het geeft een goed gevoel dat ik zoveel verder ben gekomen dan dat dit jaar. Ik heb van tijd tot tijd nog wel mijn momenten van onzekerheid; het kan dan voelen alsof ik een klein meisje ben die in een grote-mensen wereld mee wilt doen, maar daar niet hoort. Gelukkig kan ik dat wel redelijk snel van me afschudden.

Voor volgend jaar heb ik wat nieuwe plannen staan voor uitbreiding van mijn bestaande bedrijf + misschien nog een nieuw bedrijf ernaast. Ik ben benieuwd hoever ik daarmee ga komen :)
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen, Dali.
Fijn dat het zo goed uitgepakt heeft. Heel veel succes met je verdere plannen!
Heel erg leuk om te lezen en keep it up!!! Ook kleine meisjes kunnen grote stempels drukken op de wereld, en onthoud dat de rest van de ‘grote mensen’ ook maar wat doet hè :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je een update geeft en fijn dat het goed gaat.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Mooi om te horen.
Heb je naast dat koffietentje nog meer klanten?
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 27-12-2019 22:59
Reden: schrijfvautje
1.54% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Veel succes voor de toekomst.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Dali!
Super hè dat je meer dan 10 keer meer omzet hebt dan je had gepland!

Je schrijft dat je er nog een bedrijf naast wil hebben? Dat kan qua tijd?
Zou wel mooi zijn, want qua financiën kan je nu nog niet helemaal leven van je bedrijf. Sluit het op elkaar aan qua werkzaamheden? Of is het eigenlijk slimmer om je huidige bedrijf uit te bouwen? Je moet jezelf natuurlijk ook niet over de kop werken... Veel succes!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een update plaatst en al helemaal leuk dat het een positieve is. Spannende tijden al met al.
Je moet echt talent hebben als je het zo goed doet met je taarten, mijn complimenten!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk zeg! Goed bezig. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou echt stoer!
Goed bezig zeg!
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven