Werk & Studie alle pijlers

Genante momenten op je werk

30-04-2021 22:36 534 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net zoiets stoms gehad op het werk.
Ik kan niet helemaal in details treden ivm herkenbaarheid. Maar in het kort, telefoon kwijt, een aantal mensen helpen zoeken zodat er een tijd lang niks gedaan kon worden en iedereen later klaar was. Uiteindelijk op een andere afdeling weer gevonden en scherm helemaal kapot.
Willen jullie je flaters, blunders en gênante momenten met me delen zodat ik me iets beter voel..? ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn eerste werkdag had ik voor het eerst een bestelling overgenomen in Het Systeem. Maar die bestelling leek steeds maar niet te verzenden. Misschien op een andere manier dan... Nee, ook niet, nog een keer proberen... Verdorie, nog steeds niet. Nou, dan zo? Ook niet, laatste poging... grrr, nu écht laatste poging...

Uiteindelijk is het voor het bestellende bedrijf 12 voor de prijs van 1 geworden :)
la_cucaracha wijzigde dit bericht op 30-04-2021 23:26
0.37% gewijzigd
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vroeg een patiënt waar z'n andere schoen was maar z'n been was net geamputeerd.
Ik vroeg een patiënt wat zij voor avondmaaltijd wil terwijl ze sondevoeding kreeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eens een aantal brieven gestuurd naar een extern contact met een fout in de aanhef. Doordat ik steeds de brief hergebruikte, bleef het er staan en het is me nooit opgevallen. In plaats van ‘geachte heer Kip’ stond er dus ‘geachte Kip’. Volgens mij is dat toch minder erg als iemand Jansen heet. De man heeft er nooit iets van gezegd, maar het viel me op toen ik in gesprek met hem was, en mijn brief zag liggen. Ik heb er ook niets van gezegd, maar de keer erna was het wel hersteld.
Ander naamgevalletje. Ik had een afspraak met een meneer die Stofberg heette, in de periode dat er een vulkaan was uitgebarsten ergens, en in het nieuws steeds werd gesproken over een aswolk. Ik geef de man een hand en zeg ‘dag meneer Aswolk’.
Laatst had ik voor het eerst sinds maanden weer eens een werkafspraak buiten de deur. Mijn contactpersoon wachtte me op bij de poort, en zag dus dat ik bij het inrijden keihard op een paaltje reed. Gênant.
Een keer nam ik de telefoon op en zei ik dat ik mijn collega was terwijl die collega tegenover me zat en vol verbazing zat te kijken. :-o
Het floepte er gewoon uit geeen idee hoe en waarom. Ik nam op en zei “goedemiddag met Lisa”. Lisa keek me aan met een blik van WTF?! o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Doggo schreef:
30-04-2021 23:16
Ik hielp een klant met een opvallende puist. In plaats van dat ik zei “wil je de bon nog mee?” zei ik “wil je de puist nog mee?” ........

Soms heb ik beschamende herinneringen die zich opeens bij me opdringen en me een halve zenuwinzinking bezorgen. Midden in de nacht wakker schieten, met opengesperde ogen: “die ene keer dat je puist zei in plaats van bon”. Zeg me dat ik niet de enige ben hahaha.
Whahahaha ik lachte hardop in mijn eentje thuis!
Heerlijk toch, achteraf kun je er gewoon om lachen denk ik! Tuurlijk ben je niet de enige, maar ik herken wel wat je zegt.....ineens denken aan het voorval en jezelf willen meppen!
Ik en 2 collega's deden op vrijdagmiddag wel eens een fout uurtje als de rest al wat eerder naar huis was of naar de 'borrel' waar wij geen zin in hadden. Dus iets harder de muziek aan en dan de foute nummers wat mee zingen terwijl we ons werk af maakten. Het is een paar keer voorgekomen dat een teamleider van een andere afdeling dan net langs kwam om iets te vragen. De een deed gezellig mee, de ander trok z'n wenkbrauw op maar zei verder niks en van een ander kregen we een opmerking dat het niet de bedoeling was en die had ook melding gemaakt bij onze teamleider :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lullig zeg van die laatste teamleider Tsumtsum!

Maar ik voel me echt al beter! :-)

Enne die typfouten: ik typ met een kapot scherm ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest een extreem belangrijke en zeer zeldzame bot sample van zo'n halve cm groot van een mens verwerken voor een onderzoek, daarbij moest ik het op een gegeven moment uit een mini bakje halen. Op het moment van openen van het bakje schoot ik de sample door de ruimte heen, uit de steriele zuurkast, zo de wijde wereld in richting vloer, maar vervolgens onvindbaar. Voor de ogen van mijn professor, de eigenaar van de sample.

Ik had een kanker verwekkend stof-achtig goedje in een potje en daar moest ik er iets van uit halen. Ik moest het persé eerst voordoen met iets veiligs voor de ogen van de professor zodat ze wist dat het goed zou gaan. Dat ging uiteraard vlekkeloos, ik moest het op een opengevouwen papiertje gieten in een afgesloten weegschaal (weegschaal met een glazen aquarium erover heen zeg maar). Vervolgens doe ik hetzelfde met het goedje. Spullie op het papiertje en ineens doet het papiertje "knak" waardoor het giftige spullie het hele aquarium rond vliegt. Voor de ogen van de professor.

Ik moest ratten in een MRI scanner stoppen en opnames maken. Daarvoor moest ik ze in slaap brengen, want ratten liggen uiteraard niet stil. Ik had een verdoofde rat in de MRI liggen, keek naar de MRI beelden, keek even weg, keek weer terug...En toen was rat uit beeld. Bleek dat meneer wakker geworden was EN DOOR HET VRESELIJK DURE APPARAAT WAS GAAN KRUIPEN. Om nog maar te zwijgen over alle keren dat ik rat 1 uit zijn bak haalde (2 ratten per bak), me omdraaide naar de onderzoekstafel, terug draaide, en dat rat 2 dan verdwenen was uit de bak...

En ooit als newbie heb ik per ongeluk ALLE productiedata van een server gewist. En een keertje productie data gesloopt en vervolgens ook alle backups. En ik word nog regelmatig als hacker gesignaleerd door de systemen omdat ik dan weer eens iets doe wat niet hoort te kunnen.

En die keer toen ik nog student was en het aandeel varkensvlees in bepaalde vleessoorten (bijvoorbeeld gehakt) moest aantonen (in rundergehakt wordt daar nogal eens mee gesjoemeld namelijk want dat is goedkoper). Ik begon met schaaps shoarma en het willen aantonen of daar varkens shoarma doorheen zat, maar lab genootje vond alleen varkens shoarma bij de slager en toen hebben we knetter ondoordacht het onderzoek verandert in wat neerkwam op "hoeveel varken zit er in varkensshoarma". De blik in de ogen van de professor toen hij me het onderzoeksrapport terug gaf met het cijfer 3 erop sprak boekdelen.

En dan een simpel gevalletje pech: De hele kantoortuin meurde ooit naar hondenkak omdat ik tijdens de lunchpauze door een drol was gebanjerd. Kostte wat snuffelen tot we bij mij uitkwamen en toen moest ik de walk of shame doen en met een takje in mijn schoen gaan staan poeren en springen in plassen naast het kantoorgebouw.
Hangmat schreef:
30-04-2021 23:26
Ik vroeg een patiënt waar z'n andere schoen was maar z'n been was net geamputeerd.
Ik vroeg een patiënt wat zij voor avondmaaltijd wil terwijl ze sondevoeding kreeg.

Dit vind ik dus grappig, ik denk ook als ik de patiënt was.
LilyOfTheVally schreef:
30-04-2021 23:27
Een keer nam ik de telefoon op en zei ik dat ik mijn collega was terwijl die collega tegenover me zat en vol verbazing zat te kijken. :-o
Het floepte er gewoon uit geeen idee hoe en waarom. Ik nam op en zei “goedemiddag met Lisa”. Lisa keek me aan met een blik van WTF?! o_o
:rofl: herkenbaar! Ik heb me aan een nieuwe collega eens voorgesteld met de naam van mijn collega die naast me zat. Heel raar om te moeten herstellen: "oh nee, ik heet geen Rebecca, ik heet Dewey"
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyOfTheVally schreef:
30-04-2021 23:27
Een keer nam ik de telefoon op en zei ik dat ik mijn collega was terwijl die collega tegenover me zat en vol verbazing zat te kijken. :-o
Het floepte er gewoon uit geeen idee hoe en waarom. Ik nam op en zei “goedemiddag met Lisa”. Lisa keek me aan met een blik van WTF?! o_o
:rofl:
Ugli schreef:
30-04-2021 23:36
Ik moest een extreem belangrijke en zeer zeldzame bot sample van zo'n halve cm groot van een mens verwerken voor een onderzoek, daarbij moest ik het op een gegeven moment uit een mini bakje halen. Op het moment van openen van het bakje schoot ik de sample door de ruimte heen, uit de steriele zuurkast, zo de wijde wereld in richting vloer, maar vervolgens onvindbaar. Voor de ogen van mijn professor, de eigenaar van de sample.

Ik had een kanker verwekkend stof-achtig goedje in een potje en daar moest ik er iets van uit halen. Ik moest het persé eerst voordoen met iets veiligs voor de ogen van de professor zodat ze wist dat het goed zou gaan. Dat ging uiteraard vlekkeloos, ik moest het op een opengevouwen papiertje gieten in een afgesloten weegschaal (weegschaal met een glazen aquarium erover heen zeg maar). Vervolgens doe ik hetzelfde met het goedje. Spullie op het papiertje en ineens doet het papiertje "knak" waardoor het giftige spullie het hele aquarium rond vliegt. Voor de ogen van de professor.

Ik moest ratten in een MRI scanner stoppen en opnames maken. Daarvoor moest ik ze in slaap brengen, want ratten liggen uiteraard niet stil. Ik had een verdoofde rat in de MRI liggen, keek naar de MRI beelden, keek even weg, keek weer terug...En toen was rat uit beeld. Bleek dat meneer wakker geworden was EN DOOR HET VRESELIJK DURE APPARAAT WAS GAAN KRUIPEN. Om nog maar te zwijgen over alle keren dat ik rat 1 uit zijn bak haalde (2 ratten per bak), me omdraaide naar de onderzoekstafel, terug draaide, en dat rat 2 dan verdwenen was uit de bak...

En ooit als newbie heb ik per ongeluk ALLE productiedata van een server gewist. En een keertje productie data gesloopt en vervolgens ook alle backups. En ik word nog regelmatig als hacker gesignaleerd door de systemen omdat ik dan weer eens iets doe wat niet hoort te kunnen.

En die keer toen ik nog student was en het aandeel varkensvlees in bepaalde vleessoorten (bijvoorbeeld gehakt) moest aantonen (in rundergehakt wordt daar nogal eens mee gesjoemeld namelijk want dat is goedkoper). Ik begon met schaaps shoarma en het willen aantonen of daar varkens shoarma doorheen zat, maar lab genootje vond alleen varkens shoarma bij de slager en toen hebben we knetter ondoordacht het onderzoek verandert in wat neerkwam op "hoeveel varken zit er in varkensshoarma". De blik in de ogen van de professor toen hij me het onderzoeksrapport terug gaf met het cijfer 3 erop sprak boekdelen.

En dan een simpel gevalletje pech: De hele kantoortuin meurde ooit naar hondenkak omdat ik tijdens de lunchpauze door een drol was gebanjerd. Kostte wat snuffelen tot we bij mij uitkwamen en toen moest ik de walk of shame doen en met een takje in mijn schoen gaan staan poeren en springen in plassen naast het kantoorgebouw.
Ooh rondvliegende chemicaliën, herkenbaar!

Ik lachte ooit een collega uit nadat zijn reactie ontplofte in de zuurkast. Raad eens wat er daarna gebeurde… juist, mijn reactie ontplofte ook en tot overmaat van ramp zat daar een stof in waar ik 2 weken druk mee was om het te maken. Ik kon wel huilen en probeerde alles bij elkaar te vegen om de beginstof terug te krijgen.

Of die keer dat ik vergeten was een instrument uit te zetten en de pomp bleef lopen waardoor 10 liter oplosmiddel werd verspild.

Of die keer dat ik een hele domme rekenfout had gemaakt en 20 equivalenten van een dure chemische stof gebruikte ipv de benodigde 2.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 30-04-2021 23:57
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in het Duits altijd moeite om bepaalde woorden uit elkaar te houden in the heat of the moment. (met name "Bürste" vs. Brüste" en "Zähne" vs. "Zehen")

Ik heb dus regelmatig op de intercom gevraagd of iemand de borsten van Mary Poppins had gezien.
s7rin wijzigde dit bericht op 30-04-2021 23:57
0.19% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ugli schreef:
30-04-2021 23:36
Ik moest een extreem belangrijke en zeer zeldzame bot sample van zo'n halve cm groot van een mens verwerken voor een onderzoek, daarbij moest ik het op een gegeven moment uit een mini bakje halen. Op het moment van openen van het bakje schoot ik de sample door de ruimte heen, uit de steriele zuurkast, zo de wijde wereld in richting vloer, maar vervolgens onvindbaar. Voor de ogen van mijn professor, de eigenaar van de sample.

Ik had een kanker verwekkend stof-achtig goedje in een potje en daar moest ik er iets van uit halen. Ik moest het persé eerst voordoen met iets veiligs voor de ogen van de professor zodat ze wist dat het goed zou gaan. Dat ging uiteraard vlekkeloos, ik moest het op een opengevouwen papiertje gieten in een afgesloten weegschaal (weegschaal met een glazen aquarium erover heen zeg maar). Vervolgens doe ik hetzelfde met het goedje. Spullie op het papiertje en ineens doet het papiertje "knak" waardoor het giftige spullie het hele aquarium rond vliegt. Voor de ogen van de professor.

Ik moest ratten in een MRI scanner stoppen en opnames maken. Daarvoor moest ik ze in slaap brengen, want ratten liggen uiteraard niet stil. Ik had een verdoofde rat in de MRI liggen, keek naar de MRI beelden, keek even weg, keek weer terug...En toen was rat uit beeld. Bleek dat meneer wakker geworden was EN DOOR HET VRESELIJK DURE APPARAAT WAS GAAN KRUIPEN. Om nog maar te zwijgen over alle keren dat ik rat 1 uit zijn bak haalde (2 ratten per bak), me omdraaide naar de onderzoekstafel, terug draaide, en dat rat 2 dan verdwenen was uit de bak...

En ooit als newbie heb ik per ongeluk ALLE productiedata van een server gewist. En een keertje productie data gesloopt en vervolgens ook alle backups. En ik word nog regelmatig als hacker gesignaleerd door de systemen omdat ik dan weer eens iets doe wat niet hoort te kunnen.

En die keer toen ik nog student was en het aandeel varkensvlees in bepaalde vleessoorten (bijvoorbeeld gehakt) moest aantonen (in rundergehakt wordt daar nogal eens mee gesjoemeld namelijk want dat is goedkoper). Ik begon met schaaps shoarma en het willen aantonen of daar varkens shoarma doorheen zat, maar lab genootje vond alleen varkens shoarma bij de slager en toen hebben we knetter ondoordacht het onderzoek verandert in wat neerkwam op "hoeveel varken zit er in varkensshoarma". De blik in de ogen van de professor toen hij me het onderzoeksrapport terug gaf met het cijfer 3 erop sprak boekdelen.

En dan een simpel gevalletje pech: De hele kantoortuin meurde ooit naar hondenkak omdat ik tijdens de lunchpauze door een drol was gebanjerd. Kostte wat snuffelen tot we bij mij uitkwamen en toen moest ik de walk of shame doen en met een takje in mijn schoen gaan staan poeren en springen in plassen naast het kantoorgebouw.
Jouw werkleven kan in een film á la Bridget Jones
Oh hou op, schei uit. Een tijdje geleden zaten we met een aantal klanten en het gesprek werd wat amicaler. Het ging ineens over veganisme. Ik ben nogal dromerig van aard en zat niet geheel op te letten. Uiteraard wilde ik wel een beetje meedoen met het gesprek dus wat zeg ik? "Ja, vaginisme is echt een overtuiging, heb daar best bewondering voor". Nog nooit zoveel moeilijk knipperende ogen gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
PhiIae schreef:
30-04-2021 23:50
Ooh rondvliegende chemicaliën, herkenbaar!

Ik lachte ooit een collega uit nadat zijn reactie ontplofte in de zuurkast. Raad eens wat er daarna gebeurde… juist, mijn reactie ontplofte ook en tot overmaat van ramp zat daar een stof in waar ik 2 weken druk mee was om het te maken. Ik kon wel huilen en probeerde alles bij elkaar te vegen om de beginstof terug te krijgen.

Of die keer dat ik vergeten was een instrument uit te zetten en de pomp bleef lopen waardoor 10 liter oplosmiddel werd verspild.

Of die keer dat ik een hele domme rekenfout had gemaakt en 20 equivalenten van een dure chemische stof gebruikte ipv de benodigde 2.
HA die rekenfout heb ik HEEL ERG VAAK gemaakt. Of een stap overslaan, scheel je protocol lezen waardoor je eindigt met 1 ingrediënt over op je labtafel en dat je denkt...Hé. Dat moest er in...

Ook leuk: Als je DNA aan het extraheren bent uit cellen en je gooit je geëxtraheerde DNA weg en houdt je "afvalbakje"...

Een labgenoot heeft ooit een stoof laten ontploffen. Er zijn van die speciale stoven die hoger dan x graden gaan waar absoluut NIET een bepaald spullie in mag (ik weet niet meer hoe het heet) omdat dat spul ontploft bij hogere temperaturen, maar meneer was scheel en had dat explosieve spullie dus in de verkeerde stoof gedaan. Ik deed net 6 experimenten tegelijk, stoof ontploft, boel staat in de fik, en we moeten allemaal wegwezen en staan vervolgens een uur buiten terwijl de brandweer de boel fikst. Terwijl mijn 6 zeer tijdsgevoelige experimenten liggen te vernikkelen en over tijd te gaan. Doei hele dag werk en samples. Die heeft een heleboel boze blikken gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Genieten van de blunders.

Het 1/2 kantoor doorlopen met de rok van achteren omhoog die zat in mijn slipje,gelukkig wel n mooi slipje.
Pas de 9e persoon zei er iets van de rest lag in n deuk.

Heb ook in de horeca gewerkt waar ik mijn beklag deed over de baas en raad eens wie er achter me stondt?

Iemand met een supergrote neus,hallo meneer de Neus.

Is geen blunder maar zielig een collega die in lachen uitbarst als een klant iets aan haar vraagt,de man stotterde nogal.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyOfTheVally schreef:
30-04-2021 23:27
Een keer nam ik de telefoon op en zei ik dat ik mijn collega was terwijl die collega tegenover me zat en vol verbazing zat te kijken. :-o
Het floepte er gewoon uit geeen idee hoe en waarom. Ik nam op en zei “goedemiddag met Lisa”. Lisa keek me aan met een blik van WTF?! o_o
:rofl:
Dat heb ik ook ooit gehad. Heel apart ja.

Tijdens een bijbaantje vroeger:
Alle kratten met groenten moest je op elkaar zetten en dan kon je er een haak in steken en die hele stapel zo de koelcel in duwen. Die koelcel lag alleen wat hoger; al die kratten op de grond en de halve winkel vol met fruit (buurtsupertje).

Tijdens een ander bijbaantje zat ik op een middag alleen op kantoor en dat zou zo blijven. Ik had honger en haalde daarom een frietje bij de naastgelegen friettent.
Zit ik net aan dat frietje, komt de baas terug. Ik snel dat frietje weggemoffeld en hij 'het ruikt hier naar friet' en ik ontkennen :facepalm:. Ging 'ie echt op zoek. Genant!

Ook weleens over een collega geroddeld en gezegd dat het een kutwijf was terwijl ze achter me stond (ook bijbaan).

Tijdens een stage per ongeluk een belangrijk Excelbestand voorgoed gewist.
Ugli schreef:
01-05-2021 00:18
HA die rekenfout heb ik HEEL ERG VAAK gemaakt. Of een stap overslaan, scheel je protocol lezen waardoor je eindigt met 1 ingrediënt over op je labtafel en dat je denkt...Hé. Dat moest er in...

Ook leuk: Als je DNA aan het extraheren bent uit cellen en je gooit je geëxtraheerde DNA weg en houdt je "afvalbakje"...

Een labgenoot heeft ooit een stoof laten ontploffen. Er zijn van die speciale stoven die hoger dan x graden gaan waar absoluut NIET een bepaald spullie in mag (ik weet niet meer hoe het heet) omdat dat spul ontploft bij hogere temperaturen, maar meneer was scheel en had dat explosieve spullie dus in de verkeerde stoof gedaan. Ik deed net 6 experimenten tegelijk, stoof ontploft, boel staat in de fik, en we moeten allemaal wegwezen en staan vervolgens een uur buiten terwijl de brandweer de boel fikst. Terwijl mijn 6 zeer tijdsgevoelige experimenten liggen te vernikkelen en over tijd te gaan. Doei hele dag werk en samples. Die heeft een heleboel boze blikken gehad.
Zo heb ik ooit een gelelectroforese uitgevoerd waarbij ik vergeten was om het DNA toe te voegen aan de mix in de plaat. Daar kwam ik natuurlijk pas bij het uitlezen van de plaat achter :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker keihard en vals "I will survive" zitten zingen terwijl de microfoon nog openstond en minimaal 800 mensen konden meegenieten. Was ik even blij dat ik niet iets boosaardigs aan het zingen was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doggo schreef:
30-04-2021 23:55
Jouw werkleven kan in een film á la Bridget Jones
Nou ja, needless to say werk ik niet meer in een lab. Ik had mezelf vroeg of laat vermoord denk ik. :-[

Ik heb ooit 2 spullies bij elkaar gedaan wat je ab-so-luut NIET mocht mengen samen. Dat besefte ik me toen het als een vulkaan uit mijn open fles spoot en ik rennend met mijn vulkaantje door het lab heen moest, giftige vloeistof overal morsend. Of gewoon een fles giftige meuk uit mijn handen laten flikkeren, hele lab vergeven van de walm.

Of toen labgenoot iets tot boven het kookpunt bracht maar dat het niet ging koken, hij het uit de magnetron wilde halen, tikte tegen de rand van de magnetron en toen begon het spontaan te koken en zat ik en mijn 2 labgenoten onder de gloeiend hete derrie.

En ik ben een keer geschopt door een dood paard wiens been ik eraf wilde zagen, door been in kwestie. :facepalm:

Of die keren tijdens school dat je dan van alles moest doen met een dooie rat en dat dan moest tekenen, en ik ergens halverwege het rond spitten een verkeerd adertje raakte en dan ging het SPRRROEEIII, hele lichaam volgelopen met bloed en niks meer te zien.

Of al die keren dat mijn petrischaaltjes vol met leven zat als het leeg moest zijn (steriel) en leeg als het vol leven moest zitten (beestjes vermoord).
Ugli, wij hadden een postdoc die iets in de gootsteen leegde waardoor er een gas vrijkwam en het lab en de naburige kantoren moesten worden ontruimd. Ook moest iedereen ter controle naar het ziekenhuis omdat iedereen last kreeg van brandende ogen, hoofdpijn en een zere keel. We konden toen een week niet het lab in.

(Iedereen maakt wel eens fouten, zelfs mensen met vele jaren ervaring)
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 00:32
22.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Stage lopen op een lab en er dan op uit gestuurd worden om watermonsters te gaan trekken. Bedrijf was groot dus kreeg een fiets mee met op een flessenrek met potjes. en dat kon mooi op de bagagedrager onder de snelbinders (niet zelf bedacht) Oke alle tapplaatsen gevonden, terug naar lab. Plettert heel het rek van de fiets af, alle potten kapot. Ik stond wat verdwaasd te kijken, wie komt er de hoek om fietsen: juist de chef van het lab. Met wel een hele grote grijns toen hij het zag.
Ander bedrijf, ook lab. Werden vistesten gedaan op het water, dus water uit aquarium halen met maatcilinder , in testbak, watermonster erbij en vissen. makkelijk.
En hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik nog niet, maar tik op een of andere manier met maatcilinder tegen aquariumwand en een barst in de ruit en al het water + vissen op de grond. Bakken waren toch wel 70 x 40 x 40 dus dat is veel water
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ugli schreef:
01-05-2021 00:25
Nou ja, needless to say werk ik niet meer in een lab. Ik had mezelf vroeg of laat vermoord denk ik. :-[

Ik heb ooit 2 spullies bij elkaar gedaan wat je ab-so-luut NIET mocht mengen samen. Dat besefte ik me toen het als een vulkaan uit mijn open fles spoot en ik rennend met mijn vulkaantje door het lab heen moest, giftige vloeistof overal morsend. Of gewoon een fles giftige meuk uit mijn handen laten flikkeren, hele lab vergeven van de walm.

Of toen labgenoot iets tot boven het kookpunt bracht maar dat het niet ging koken, hij het uit de magnetron wilde halen, tikte tegen de rand van de magnetron en toen begon het spontaan te koken en zat ik en mijn 2 labgenoten onder de gloeiend hete derrie.

En ik ben een keer geschopt door een dood paard wiens been ik eraf wilde zagen, door been in kwestie. :facepalm:

Of die keren tijdens school dat je dan van alles moest doen met een dooie rat en dat dan moest tekenen, en ik ergens halverwege het rond spitten een verkeerd adertje raakte en dan ging het SPRRROEEIII, hele lichaam volgelopen met bloed en niks meer te zien.

Of al die keren dat mijn petrischaaltjes vol met leven zat als het leeg moest zijn (steriel) en leeg als het vol leven moest zitten (beestjes vermoord).
euhm... waarom wilde jij dat been eraf zagen? o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik als jonkie pas voor de klas stond en les gaf op een hele brede school waar ook een afdeling autotechniek zat. Een collega wees mij vlak voor vertrek naar huis erop dat ik een kapotte voorlamp had en ik dacht dat wel even ter plekke te vervangen op de parkeerplaats.
Ik kwam vast te zitten met mijn hand in die lampunit. De ingeseinde docent techniek kwam met zijn hele klas even poolshoogte nemen en besloot ter plekke een lesje ‘veiligheid op de werkvloer’ te houden terwijl mijn hand in 101 tussenstapjes werd bevrijd (en oké, ook het lampje vervangen). Als kers op de taart mocht een van de leerlingen benoemen welke stappen ondernomen moesten worden om mijn blessure te verzorgen.

De maandag erop had ik die klas voor het eerst.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven