Werk & Studie alle pijlers

Genante momenten op je werk

30-04-2021 22:36 534 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net zoiets stoms gehad op het werk.
Ik kan niet helemaal in details treden ivm herkenbaarheid. Maar in het kort, telefoon kwijt, een aantal mensen helpen zoeken zodat er een tijd lang niks gedaan kon worden en iedereen later klaar was. Uiteindelijk op een andere afdeling weer gevonden en scherm helemaal kapot.
Willen jullie je flaters, blunders en gênante momenten met me delen zodat ik me iets beter voel..? ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente19251003 schreef:
01-05-2021 08:16
Ik moest een training afzeggen omdat de trainster ziek was. Dus ik moest het bedrijf bellen om hun te melden dat hun afdeling van 15 man niet die middag naar een externe locatie hoefde te gaan voor die training. Best belangrijk dus dat ik die boodschap door kon geven. Ik belde en kreeg iemand van de receptie en die verdomde gewoon om mij door te verbinden naar die afdeling. Ik weet niet meer waarom maar ze deed zo moeilijk en alles op een hele vervelende toon.

Uiteindelijk had ik haar zover dat ze me in de wacht zette en het ging proberen. Dus terwijl ik in de wacht stond, ging ik even los tegen mijn collega over ‘dat zeikwijf dat zo irritant was en te dom om te snappen dat ze me gewoon moest doorverbinden’. Toen hoorde ik ineens op een nog ijziger toon door de telefoon ‘mevrouw ik kan u horen hoor’. Tja, klets je daar dan nog maar eens uit....
:lol:

Ik had dat ook regelmatig toen ik bij de klantenservice werkte. Dan zei ik dat ik het even ging uitzoeken, zette me op mute en dan hoorde ik de klanten de meest onfatsoenlijke dingen over me blaten.
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 12:11
Ik vind het zelf niet gênant, anderen misschien wel. Ik was toen nog jong en onverantwoordelijk, maar wij gingen een week op cursus en training in een hotel. Mijn kamer was direct tegenover de deur van de trainingsruimte. Deed ik mee aan het rollenspel als ik wakker werd van het bonzen en de deur opendeed in mijn onderbroek. Ik versliep me 3 van de 5 dagen omdat ik de omgeving verkende en vaak pas een uur of 3 voor aanvang weer in het hotel was. Raar eigenlijk dat dat gepikt werd, maar ik had een salesfunctie en ik had een hoge omzet en een prima kwaliteit klanten. Dat scheelt een hoop met dat soort banen. Als je te laat was moest je gebak trakteren. Dat deed ik altijd op kosten van de zaak terwijl ik een hekel heb aan stelen nu. Toen vond ik het vooral grappig dat ik er allemaal maar mee weg kwam.
Haha, zo grappig! Totaal ander beeld van wat ik hier van jou krijg.
Ik heb ooit in een heel groot gebouw gewerkt en alle verdiepingen zagen er tot in het krankzinnigste detail identiek uit. Dat ontdekte ik pas toen ik op de verkeerde afdeling uitstapte en helemaal gek dacht te worden. Overal andere mensen. Dat merkte ik pas nadat ik iemand had weggestuurd van mijn bureau.

Bij hetzelfde bedrijf: 2500 collega’s met precies dezelfde telefoon en dezelfde verplichte wallpaper. En dat dan met flexibele plekken

Een grote mindfuck.
PhiIae schreef:
30-04-2021 23:50
Ooh rondvliegende chemicaliën, herkenbaar!

Ik lachte ooit een collega uit nadat zijn reactie ontplofte in de zuurkast. Raad eens wat er daarna gebeurde… juist, mijn reactie ontplofte ook en tot overmaat van ramp zat daar een stof in waar ik 2 weken druk mee was om het te maken. Ik kon wel huilen en probeerde alles bij elkaar te vegen om de beginstof terug te krijgen.

Of die keer dat ik vergeten was een instrument uit te zetten en de pomp bleef lopen waardoor 10 liter oplosmiddel werd verspild.

Of die keer dat ik een hele domme rekenfout had gemaakt en 20 equivalenten van een dure chemische stof gebruikte ipv de benodigde 2.
Oh wat verschrikkelijk en ook herkenbaar, maar uit een ander werkveld.

Die keer dat ik iemand een klysma gaf, maar het lukte niet goed, want de slang bleek (productiefout) niet goed doorgankelijk. Dus ik besloot de slang onder het problematische stuk af te knippen, om zo toch de klysma te kunnen geven, maar terwijl ik dat deed, bleek er zoveel druk op te staan (ik had natuurlijk flink geknepen), dat het de lucht in spoot, in mijn gezicht, in mijn haar, en verder volledig over de vloer. Toen ik van schrik een stap achteruit zetten, gleed ik (uiteraard!!) uit over het spul, klapte op het karretje met instrumenten en gleed op de grond. De patient klapte dubbel van het lachen, mijn collega ook. En ik kon serieus niet overeind komen, want de vloer glibberde aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry verkeerde topic
Nee heb je, ja kun je krijgen
LīlyRose schreef:
01-05-2021 13:31
Haha, zo grappig! Totaal ander beeld van wat ik hier van jou krijg.


Je dacht toch niet dat ik een moraalridder was?
Ugli schreef:
01-05-2021 13:30
:lol:

Ik had dat ook regelmatig toen ik bij de klantenservice werkte. Dan zei ik dat ik het even ging uitzoeken, zette me op mute en dan hoorde ik de klanten de meest onfatsoenlijke dingen over me blaten.


Volgens mij ben jij een type waarvan mensen niet eens raar opkijken bij wat er allemaal gebeurt. Volgens mij ben jij met alles af en toe er niet helemaal bij of onhandig. Als je dat niet zeker weet en mensen vergeven het je wel altijd heb ik waarschijnlijk een punt. Volgens mij heb jij nog wel meer van dit soort verhalen. Jij weet ook heel veel weetjes weet ik uit een ander topic.

wat doe je nu en gaat er daar ook wel eens wat mis?
Alle reacties Link kopieren Quote
JonathanStrange schreef:
01-05-2021 13:45
Oh wat verschrikkelijk en ook herkenbaar, maar uit een ander werkveld.

Die keer dat ik iemand een klysma gaf, maar het lukte niet goed, want de slang bleek (productiefout) niet goed doorgankelijk. Dus ik besloot de slang onder het problematische stuk af te knippen, om zo toch de klysma te kunnen geven, maar terwijl ik dat deed, bleek er zoveel druk op te staan (ik had natuurlijk flink geknepen), dat het de lucht in spoot, in mijn gezicht, in mijn haar, en verder volledig over de vloer. Toen ik van schrik een stap achteruit zetten, gleed ik (uiteraard!!) uit over het spul, klapte op het karretje met instrumenten en gleed op de grond. De patient klapte dubbel van het lachen, mijn collega ook. En ik kon serieus niet overeind komen, want de vloer glibberde aan alle kanten.
Bedoel je met spul poep? o_o
Ugli schreef:
01-05-2021 14:32
Bedoel je met spul poep? o_o
Haha, nee, de klysmavloeistof. Poep gebeurt ook regelmatig, daar schrik ik niet zo van.
Alle reacties Link kopieren Quote
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 14:09
Volgens mij ben jij een type waarvan mensen niet eens raar opkijken bij wat er allemaal gebeurt. Volgens mij ben jij met alles af en toe er niet helemaal bij of onhandig. Als je dat niet zeker weet en mensen vergeven het je wel altijd heb ik waarschijnlijk een punt. Volgens mij heb jij nog wel meer van dit soort verhalen. Jij weet ook heel veel weetjes weet ik uit een ander topic.

wat doe je nu en gaat er daar ook wel eens wat mis?
Vrijwel al mijn domme fouten komen door iets doen voordat ik denk, iets vergeten, even wegdromen, iets te snel willen lezen of doen, niet verder kijken dan mijn neus lang is of denken “oh ik kan best even snel”.

Ik zit nu in de data wereld in de IT, daar valt genoeg te slopen maar gelukkig is het niet giftig of levend. :biggrin: De server/data dingen die ik in mijn 1e post noemde komen van mijn huidige werk.

Ik heb ooit weleens mezelf op een wildvreemde server naar binnen gehackt om daar alle veiligheids policies aan te gaan zitten passen in de veronderstelling dat het mijn server was (“gek dat ik er niet bij mag, nou ja zal wel verlopen rechten zijn, ik laat mezelf wel even binnen”). Ik was klaar en wilde bewijs maken dat ik dat netjes gedaan had om aan mijn collega’s te showen, en zie ineens dat de servernaam op 1 cijfer verschilt van MIJN servernaam. Even rondklikkend kwam ik erachter dat ik geen van de applicaties op die server ken, oeps.

En gisternacht nog, ik wilde mijn server monitoren maar kon er ineens niet op. Ik checkte even mijn mailbox, want mijn server stuurt mailtjes naar mij met hoe het gaat en zo. 1 blik geworpen en ik zie ERROR staan. Ik kon er dus niet op om in te grijpen en het ging om tijdsgevoelige data die binnen 2 uur gered moest worden. Toen heb ik heel het bedrijf die die server host opgetrommeld met een prio 1 incident (dat doe je als er een catastrofe is zeg maar), om mezelf naar binnen te krijgen. Zat op een gegeven moment met een hele groep mensen online die stand by hadden gestaan om het opgelost te krijgen, zie ik ergens halverwege dat die mail helemaal niet over die ene server ging maar over een andere, en dat mijn server gewoon netjes gedraaid had...Ik heb mijn waffel maar gehouden en mezelf wel binnen gekregen uiteindelijk, om daar te constateren dat mijn server gewoon braaf zijn ding had gedaan en dat er niks aan de hand was. Nou had ik er uiteindelijk wel bij moeten kunnen, maar dat had niet al krijsend met een prio 1 midden in de nacht en de hoogste piefen gehoeven..

Maar ja dit soort dingen zijn iminder smakelijk om te vertellen op een forum. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
JonathanStrange schreef:
01-05-2021 14:33
Haha, nee, de klysmavloeistof. Poep gebeurt ook regelmatig, daar schrik ik niet zo van.
Regelmatig poep. o_o Ik ga al kokhalzen bij het idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een privé-brief van een klant aan mij was op kantoor onderschept (geopend) door een administratieve kracht en ik moest bij de teamchef komen. In de maand ervoor had ik er al 5 gehad ofzo maar die brieven zelf geopend ,verder niks mee gedaan. Vriend wist er overigens wel van.
Ik deed maar net of ik ook verbaasd was. Had echter ook al paar keer buiten werk met hem afgesproken (vriendschappelijk), maar hij bleek erg verliefd.
Mijn meest klunzige dingen doe ik thuis of in ieder geval in een privésituatie. Mijn hand verbranden, in mijn vinger snijden etc.

Ik kom dus 'regelmatig' op mijn werk met een hand ik het verband. Een Franse EHBO-er heeft mij zelfs eens met een ambulance laten ophalen (Assistance d'Urgence van de brandweer) omdat ik hechtingen nodig had.

Het blijft een terugkerend grapje op mijn werk om te roepen: 'Pas op allemaal Andersom heeft een *** vast.' ( insert: mes, snoeischaar, lijmpistool, zaag, hamer, nijptang)

Of als er iets kapot valt, glas oid. Dan roept er altijd wel iemand: 'stoffer-en-blik, pleisters of een ambulance?'

In een grijs verleden ben ik wel eens binnengekomen op een sollicitatie gesprek met een flinke snee in mijn vinger van de doornstruik waar ik naast had geparkeerd. Daar begon ik op de EHBO en toen door naar het gesprek waar ik niemand een hand kon geven. Was ook best ongemakkelijk.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 15:13
18.56% gewijzigd
JonathanStrange schreef:
01-05-2021 14:33
Haha, nee, de klysmavloeistof. Poep gebeurt ook regelmatig, daar schrik ik niet zo van.


Ik weet niet wat klysmavloeistof erger maakt dan poep, ben benieuwd. Ik heb er al een hekel aan als ik een toilet inloop waar iemand zit te poepen en ik hoor het, maar vooral als ik het ruik. Als je het ruikt heb je dus een flink aantal poepmoleculen in je neus en dus ook op je tong. Een molecuul heeft alle eigenschappen van de stof. Dat vind ik echt vreselijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen lachend van het toilet afkomen.
Ugli schreef:
01-05-2021 14:51
Vrijwel al mijn domme fouten komen door iets doen voordat ik denk, iets vergeten, even wegdromen, iets te snel willen lezen of doen, niet verder kijken dan mijn neus lang is of denken “oh ik kan best even snel”.



Ik heb ooit weleens mezelf op een wildvreemde server naar binnen gehackt om daar alle veiligheids policies aan te gaan zitten passen in de veronderstelling dat het mijn server was (“gek dat ik er niet bij mag, nou ja zal wel verlopen rechten zijn, ik laat mezelf wel even binnen”). Ik was klaar en wilde bewijs maken dat ik dat netjes gedaan had om aan mijn collega’s te showen, en zie ineens dat de servernaam op 1 cijfer verschilt van MIJN servernaam. Even rondklikkend kwam ik erachter dat ik geen van de applicaties op die server ken, oeps.


Best wel herkenbaar eigenlijk, ook de manier waarop je denkt. Het zal wel aan de omstandigheden liggen, dit is toevallig een rare uitzondering, wat een vreemde fout maken ze daar. Zonder er ook maar over na te denken dat je zelf misschien een vergissing maakt. Ik kom er niet op nu maar zat voorbeelden van.

Wel ook 2 x met een bedrijfsauto dezelfde fout gemaakt door benzine te tanken in plaats van diesel. Beide keren dacht ik hetzelfde: wat een hoog bedrag? Beide keren ook geen meter gereden. Het zal aan mij liggen dat ik me hier niet voor schaam. Dit soort incidenten is gewoon meegenomen in de uiteindelijke leaseprijs. Natuurlijk moet je niet veel van dat soort mensen hebben als ik. Sowieso heb ik liever geen auto van de zaak omdat dat mij echt alleen maar ellende gebracht heeft.
aangenomen ook.
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 14:01
Je dacht toch niet dat ik een moraalridder was?
Wel heel doordacht en serieus :)
LīlyRose schreef:
01-05-2021 15:53
Wel heel doordacht en serieus :)


Dank je wel, dat hoor ik niet zo vaak :lol:
?

Was dubbel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha!
Op pagina 3 staat mijn domme actie. Ik kan het inmiddels wat beter relativeren. Het scherm laat ik maken en ik denk dat ik even iets van een taartje koop voor de mannen die me zo goed hebben geholpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zei per ongeluk ‘rust zacht’ tegen een patiënt in plaats van ‘slaap lekker’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
01-05-2021 14:51
Vrijwel al mijn domme fouten komen door iets doen voordat ik denk, iets vergeten, even wegdromen, iets te snel willen lezen of doen, niet verder kijken dan mijn neus lang is of denken “oh ik kan best even snel”.
Heel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar gaf ik 's avonds een cursus voor m'n werk, in het kantoor. In de pauze ging ik naar de wc en toen ging de rits stuk. Stond ik daar, we moesten weer beginnen en mijn broek ging dus niet meer dicht. Ik kon zo niet voor de groep komen zonder dat iedereen het zou zien. Gelukkig was er nog een collega die snel met een veiligheidsspeld te hulp schoot, maar een paar cursisten zagen mijn collega gehurkt voor me staan om mijn rits te dichten. Erg ongemakkelijk op dat moment, achteraf hebben m'n collega en ik er hard om gelachen :)
iroh schreef:
01-05-2021 16:15
Ik zei per ongeluk ‘rust zacht’ tegen een patiënt in plaats van ‘slaap lekker’.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
De longarts die afscheid van mijn terminale moeder nam (nadat ze had besloten in slaap gebracht te worden en morfine te krijgen om te overlijden) zei: ‘tot ziens’ 🙈😬
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb m al eens eerder verteld hoer geloof ik:

Kreeg een vrouw aan de lijn die echt ongelooflijk schor klonk. Ze verontschuldigde zich ervoor en vroeg of ik haar wel kon verstaan.
Ik met mn domme hoofd: ja hoor, heeft u een wild weekend achter de rug?
Bleek mevrouw ernstig ziek te zijn. :-$

Ik kon wel door de grond zakken. Gelukkig nam ze er geen aanstoot aan en kon ze er hartelijk om lachen. Maar ik verschiet nog van kleur als ik er aan denk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven