Werk & Studie alle pijlers

Goedkope drukkerij in het oostblok?

06-12-2010 23:08 41 berichten
Mijn buurman is een bedrijf aan het opzetten. De beste man heeft geen cent te makken, dus alles moet op z'n goedkoopst. Omdat ie niet erg sterk is in z'n talen, help ik em een beetje met content voor zijn site, etc.



Het product van zijn bedrijf zit goed bedacht in elkaar, ik denk ook wel dat dat zal aanslaan. Hij wil het in het oostblok laten drukken, omdat dat heel veel goedkoper is dan in NL. Helaas is het bedrijf waar hij vroeger zaken mee deed verdwenen, dus hij heeft nu geen ingangen meer.

Of ik dat wilde uitzoeken?



Ik ben helemaal niet thuis in die branche, maar zoek nu dus een drukkerij die CMYK kan printen/drukken, op A3 en A2, die de boel kan verlijmen op een blok, in oplages van 50 bloks a 50 vellen, en dat naar Nederland wil sturen.En of ze Engels spreken. En het liefst voor weinig.



Je snapt em: ik heb geen ervaring in die branche en wil mijn buurman best helpen - al is het alleen maar omdat ik er later, als de boel loopt, ook geld mee kan verdienen - maar hier schiet mijn googlekunst toch even tekort.



Wie heeft er ervaring met zakelijke dingen in het oostblok laten drukken? Welk bedrijf was dat? Goeie communicatie, verliep levering etc naar wens?En was het goedkoop, maar wel value for money?
Ik moest gelijk aan Sonja Bakker denken, erg hè? Zij heeft haar boeken bij tatra media laten drukken. Geen idee wat de prijzen zijn. Mijn ervaring op het ogenblik is wel dat de branche onder de druk staat en je kunt onderhandelen. Wacht wel tot na de feestdagen, dit is voor drukkers altijd een drukke periode. Is digitale druk trouwens geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je op zoek naar een drukwerkmakelaar, die 'verzamelen' drukwerk en laten dat dan in het buitenland goedkoop drukken.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren