Werk & Studie alle pijlers

Graduaats opleiding - op verwijderd

27-02-2020 17:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
NMVT
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2020 12:24
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Hier valt eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Dat hangt van zoveel dingen af: wat voor soort werk je gaat doen, hoe goed je zelf weet te onderhandelen en het bedrijf zelf..

Het lijkt me wel dat een bacheloropleiding zeker in het begin meer oplevert qua salaris.

Mijn universiteit maakt trouwens de gemiddelde starterssalarissen bekend per opleiding - misschien is zoiets ook wel beschikbaar op de website van jouw opleiding?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet slim je blind te staren op het salaris dat je theoretisch zou kunnen gaan verdienen. Zoals Ceridwen al zegt is dat van veel factoren afhankelijk, maar nog belangrijker: als jij je opleiding niet afmaakt, is de kans nog veel groter dat je salaris lager is en je nog een schuld hebt ook. Ik zou dus vooral kijken naar of je deze opleiding echt wil doen en of je de kans groot acht dat je het de volle duur volhoudt. Alleen een hoog salaris in de toekomst is meestal niet genoeg als motivatie om het vol te houden.
ja want je bent dan geen HBOer
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zit er verschil want het is maar 2 jaar ipv 4. Je krijgt dus maar de helft van de stof.
Alle reacties Link kopieren
Jep zit tussen mbo en hbo in en veel werkgevers zijn nog niet gewend aan deze afgestudeerden. Maar je kan daarna verkort alsnog je hbo halen. Is ook niet verkeerd toch? Iedereen doet het in zijn eigen tempo.
Alle reacties Link kopieren
Is het je eerste opleiding na de middelbare school? Dan zou ik zeker een bachelor gaan zoeken die beter bij je past. Zo'n opleiding die jij beschrijft wordt (naar mijn ervaring) veel gedaan door mensen die al een mbo 4 hebben afgerond en toch nog iets extra willen doen, maar het niet zien zitten om nog een complete bachelor te doen. Vaak zijn deze mensen ook al wat ouder.

Of je salaris met een bachelor hoger is, lijkt mij van wel. Maar als je een opleiding moet doen waar je helemaal geen zak aan vindt is dat misschien niet het belangrijkste?

Maar zoals ik al zei: zoek eventueel een bachelor die wel bij je past. Er zijn zo veel keuzes, er moet wel iets tussen zitten lijkt me. Volgens mij ben je nog jong, dus ik zou lekker de mogelijkheid nemen om nu nog 4 jaar te kunnen studeren!
Alle reacties Link kopieren
Je wordt betaald naar de functie die je uitvoert niet naar de opleiding die je hebt gedaan. Een schoonmaker met een bachelor wordt betaald als schoonmaker en een directeur met 3 Mavo wordt betaald als directeur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hangt toch heel erg af van het werk wat je doet. Een goede lasser verdient vaak meer dan een HBO in de sociale sector.

Met meer kennis heb je vaak wel een grotere kans op een baan met een beter inkomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder een graduaatsopleiding?

In Nederland ken ik MBO (1-4), associate degree, HBO bachelor, Wo bachelor, HBO master, WO master en PhD.

In het buitenland is een graduate student vaak een Master of PhD student, die dus na de master nog doorstudeert/ onderzoek doet/ werkt (afhankelijk van de constructie), maar ik heb het idee dat jij dat niet bedoelt?

Of heb je het over Belgie? In dat geval is het handig er dat bij te vermelden?
Alle reacties Link kopieren
Handbal schreef:
27-02-2020 19:22
Natuurlijk zit er verschil want het is maar 2 jaar ipv 4. Je krijgt dus maar de helft van de stof.
Dit valt trouwens heel erg mee! Ik doe momenteel zelf een AD opleiding. Het grootste verschil is dat je in het 3e jaar van een BA op stage gaat en een extra minor kan volgen ter verdieping en in de 4e uiteraard je afstudeerscriptie gaat schrijven. Met de AD loop je in het tweede jaar een stage naast het lesprogramma en leg je een afstudeerportfolio aan die je kan presenteren met een afstudeeropdracht. Dit is tenminste zo voor mijn studie. Zal uiteraard verschillen per opleiding en hogeschool.

Qua basis theorie mis je niks in vergelijking met de BA. Het is dus vooral de praktijkervaring en onderzoekservaring van de scriptie die je misloopt.

Als het dus je eerste opleiding is na de middelbare school is het (naar mijn mening) zonde om niet een BA te volgen, omdat je vooral tijdens die praktijkmomenten heel veel kan leren en goed kan ervaren welke richting van de studie jou wel of niet ligt. Maar qua theorie die je leert komt het heel erg overeen met de BA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven