Werk & Studie alle pijlers

Heb jij het ook zo druk?

14-12-2019 17:23 102 berichten
Ik hoor constant om mij heen "pffff, ik heb het zooooo druuuuukkkkk :-(
Zelf heb ik dat gevoel ook weleens, maar spreek het dan nauwelijks uit. Ik merk dat dat zuchten en klagen mij enorm irriteert, zeker omdat de mensen die dat steeds verzuchten op het moment dat ik ze zie drukker zijn met lachen, gieren, brullen bij een ander op de kamer of op de gang dan met werk. Het zijn ook vooral de mensen die erg veel thuis werken.

Voelen jullie je ook zo druk, en hoe luid ben je in het verkondigen daarvan?
Als ik het echt druk heb, heb ik geen tijd om dat te verkondigen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Die mensen zijn vaak druk met het druk zijn en weinig productief is mijn ervaring.

Mijn werk kent pieken en dalen, dus ja soms is het retedruk. Maakt geen verschil of ik thuis werk of niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt er retehard gewerkt, maar ook hard gelachen. Soms gaat dat samen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst en vooral: er zijn zeker mensen die het druk hebben. Maar aan de andere kant herken ik je gevoel ook wel. Een collega van me (werkt parttime) heeft, nadat ze is binnengekomen, eerst een half uur nodig om theetjes te zetten voor zichzelf, uitgebreid naar het toilet te gaan, bij te praten met een andere parttime collega die dan ook binnen komt, en hèhè, dan eindelijk eens aan het werk. Tijdens dat werk zit ze om de haverklap te pielen met haar mobiele telefoon, want elke minuut komt er wel een appje of postje of weet ik wat binnen van een kennis of familielid, en dat moet uiteraard meteen bekeken en beantwoordt worden. Een half uur lang loopt ze daarna heen en weer te rennen, want er moet zo veel gedaan worden en pfff... druk... En dan gaat ze naar huis en zegt ze: "Best veel gedaan vandaag"...
pejeka wijzigde dit bericht op 14-12-2019 17:39
26.41% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaamste doel in mijn leven is om het vooral niet druk te hebben.
Drukke mensen vermijd ik zoveel mogelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan voor wie of wat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik word gestoord van die klagers. Ik reageer dan niet of geïrriteerd ( "nou helpt het klagen?")
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 17:42
34.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
14-12-2019 17:36
Pejeka, quoten van de OP staat een ban op, zou het ff aanpassen voor iemand je staft.


Ontopic: ik word gestoord van die klagers. Ik reageer dan niet of geïrriteerd ( "nou helpt het klagen?")
Heb het aangepast, dank je.

Maar... als de openingspost niet gequote mag worden, waarom is er dan wél de mogelijkheid tot het quoten van de openingspost?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Viva hé :biggrin:
dignity schreef:
14-12-2019 17:29
Bij ons wordt er retehard gewerkt, maar ook hard gelachen. Soms gaat dat samen.
Maar wordt er dan ook geroepen dat ze het zoooooo druuuuk hebben? (Het liefst met een zeer chagrijnig hoofd)
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dat wel eens tegen collega's die lopen te leuren met een karwei waar ze zelf geen zin in hebben. En ik heb ook echt geen tijd over naast mijn eigen werk.
parbleumondieu schreef:
14-12-2019 17:49
Ik zeg dat wel eens tegen collega's die lopen te leuren met een karwei waar ze zelf geen zin in hebben. En ik heb ook echt geen tijd over naast mijn eigen werk.
Heb je er echt geen tijd voor, of wil je er de tijd niet voor nemen?
Sta je nooit eens tussendoor met een collega te kletsen, of blijf je wat langer weg voor een wandelingetje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een broertje dood aan dit soort mensen. Dat wanneer je vraagt hoe het gaat het standaard antwoord "druk" is. Ten eerste, dat vroeg ik niet. Ten tweede, en deze mening verkondig ik openlijk ook tegen drukke mensen zelf: als je altijd druk bent en er zo onder lijdt, ben je ongeschikt voor je functie. Als je niet in staat bent het bol te werken doe je het werk gewoon niet goed.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
14-12-2019 17:56
Ik heb een broertje dood aan dit soort mensen. Dat wanneer je vraagt hoe het gaat het standaard antwoord "druk" is. Ten eerste, dat vroeg ik niet. Ten tweede, en deze mening verkondig ik openlijk ook tegen drukke mensen zelf: als je altijd druk bent en er zo onder lijdt, ben je ongeschikt voor je functie. Als je niet in staat bent het bol te werken doe je het werk gewoon niet goed.
Met je eens. En om terug te komen op mijn eerdere post: ik zie vaak om me heen dat mensen ruimschoots tijd verbeuzelen, hetzij door eindeloos te kletsen met collega's, hetzij door veel bezig te zijn met hun eigen mobieltje, hetzij door andere dingen. Vooral doen, maar dan niet zeuren dat je het "druk" hebt, want als je tijd genoeg hebt om 2 uur op een werkdag met andere dingen bezig te zijn, heb je het niet druk, dan heb je een probleem met prioriteiten stellen en je tijd indelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb de indruk dat deze mensen vaak ook gewoon geen zin hebben om extra werk op te pakken. Opvallend is ook dat zij degenen zijn die ook nooit eens vanuit zichzelf een ander zullen helpen, maar wel naar de leidinggevende kleppen om te vertellen hoe fantastisch ze zijn.
Verder valt ook op dat als er nieuwe (leuke) projecten zich aandienen zij vooraan staan om deze aan te pakken. Uiteraard moet er aan de andere kant dan wel weer wat af, en mag een ander hun rot klussen overnemen.
op mijn werk niet dat ik het vaak hoor, in mijn prive wel. Vooral mijn zusje kan er wat van. Dan zeg ik ook altijd tegen haar: Kijk eens wat je echt moet, en wat jezelf ingepland hebt. 80% van alles, heb je zelf ingepland, en zou je dus beter moeten plannen. Of niet overal bij willen zijn. Vindt ze niet leuk, maar dat is dan jammer.
Totaal niet druk en daar klaag ik niet over
Alle reacties Link kopieren
Je hoort me er vrijwel niet over, maar ik vind mijn werklast eigenlijk wel te hoog en de verwachtingen vaak niet realistisch. Ik werk trouwens in het voortgezet onderwijs.
DrMcNinja schreef:
14-12-2019 17:56
Ik heb een broertje dood aan dit soort mensen. Dat wanneer je vraagt hoe het gaat het standaard antwoord "druk" is. Ten eerste, dat vroeg ik niet. Ten tweede, en deze mening verkondig ik openlijk ook tegen drukke mensen zelf: als je altijd druk bent en er zo onder lijdt, ben je ongeschikt voor je functie. Als je niet in staat bent het bol te werken doe je het werk gewoon niet goed.
Dat ligt echt heel erg aan je werk. Er zijn banen met een opvallende piekbelasting, waarbij periodes van grote drukte en overwerken afgewisseld worden met relatief rustigere periodes, er zijn banen waarbij werkgevers meer verwachten dan je in de gestelde tijd kunt doen, er zijn banen die mentaal zo belastend zijn dat je nooit loskomt van je werk. Er zijn zelfs banen waar dit allemaal tegelijk gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben hartstikke druk. Zucht ook best vaak. Maar soms hoor je mij ook heel hard lachen, gieren en brullen bij andere collega’s die ook druk zijn. Even 5 minuten ontspannen en er weer tegenaan. Soms is dat nodig om daarna weer goed te kunnen focussen.
Mijn collega die het meeste klaagt is ook de collega die het laatst (te laat) binnenkomt en het eerst (te vroeg) weg gaat. Iets met prioriteiten niet op orde.

Privé hoor ik wel eens dat geklaag en kan ik slecht tegen.

Zelf heb ik wel eens drukke weken en daar wil ik niet over klagen. Soms benoem ik dat wel bij intimi.

Volgende week bijvoorbeeld extra op de normale werklast nog kerstviering op werk én een uitvaart in de privésfeer. Allemaal op mijn vrije dagen dus dan loopt de week lekker vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tijdens mijn werk altijd "lekker bezig" ookal is het rete druk. Ik merk dat het uitspreken dat je het druk hebt bij sommige clienten een tegen reactie geeft.

Verder wil ik liever niets te maken hebben met druk, met name prive. Ik vind het heerlijk weinig te moeten. Druk is wel eens een smoes om met rust gelaten te worden privé (en ik geen zin heb om te zeggen dat ik geen zin heb in bezoek)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt t zo druk als je je het zelf maakt. Ik heb het zelden druk. Heb een heerlijk leven, werk niet voor een baas, en kan doen en laten wat ik wil.
Ok, het huishouden en zo is wel voor mij.
Vanmiddag lekker met mn make up gespeeld tutorials op you tube gekeken.
Man is werken, dus vanavond lekker voor de buis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-12-2019 18:33
Dat ligt echt heel erg aan je werk. Er zijn banen met een opvallende piekbelasting, waarbij periodes van grote drukte en overwerken afgewisseld worden met relatief rustigere periodes, er zijn banen waarbij werkgevers meer verwachten dan je in de gestelde tijd kunt doen, er zijn banen die mentaal zo belastend zijn dat je nooit loskomt van je werk. Er zijn zelfs banen waar dit allemaal tegelijk gebeurt.
Zeker, er zijn mensen die aantoonbaar druk zijn. Mijn CEO, durf ik te beweren, is daadwerkelijk druk en heeft weinig adempauze. Maar daar tekent hij voor, inclusief salaris. En hij zal dus ook nooit zeggen dat hij druk is. Daarbij vind ik dat je als aantoonbaar druk persoon in staat moet kunnen zijn te delegeren of werk anders te verdelen binnen je team, of het te dragen- anders zit je zoals ik zei niet op je plek.

Piekbelasting vind ik ook geen betrekking hebben op mijn argument, ik benoemde mensen die àltijd druk zijn. Overigens vind ik ook dat je piekbelasting als een benchmark moet zien. Mijn persoonlijk benchmark was die keer dat ik een IT implementatie had, plus de meeste projecten plus het opdienen van alle cijfers in hetzelfde weekend. Ik redde dat, dus alles wat minder druk is dan dat ís wat mij betreft geen druk.

En tenslotte - als je niet kan loskomen van je werk doe je wat mij betreft ook wat fout. Je bent dan namelijk niet in staat jezelf in bescherming te nemen. Met het risico op uitval is dat gewoon kwalijk. Als je uitvalt laat je ook meer werk liggen dan wanneer je door drukte minder oppakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven