Werk & Studie alle pijlers

Help bijstand?

05-08-2019 15:36 309 berichten
xxxxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
:rofl: Foei!!!
Grobbekuiken_ schreef:
05-08-2019 15:55
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor opleiding je hebt gedaan waardoor iets anders niet eens bespreekbaar is.
secretaresse opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
05-08-2019 15:41
Je beseft wel dat in de bijstand al het werk passend is? In andere woorden, ze dwingen je om elk werk aan te pakken en als je niet meewerkt wordt er een maatregel opgelegd (wat neerkomt op geen/minder uitkering). Ik zal als ik jou was heel snel ander werk zoeken als je de regie op jouw leven wilt behouden.

Eens.
Ze zijn bij de gemeentes ook niet gek. Als ze iemand uit de bijstand kunnen houden, zullen ze dat zeker doen. Als je het werk te min vindt, jammer dan voor jou, want dat ga je dan financieel zeker merken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Lily, trek je maar niets aan van al die zuurpruimen hier die zo naar tegen je doen. Die doen waarschijnlijk al 100 jaar met tegenzin hun vervelende werk. Groot gelijk dat je dat niet wilt.

Vanuit de bijstand krijg je begeleiding bij het vinden van werk, ideaal toch. Voor je het weet zit je dan helemaal op je plekkie.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:57
secretaresse opleiding.
In juli zeg je nog dat je dat niet wil!
(moet nog op gesprek en het is een secretaresse functie dus leuk.....uhmm denk niet)

Wat is het nou?

Maar goed. Ik ben 30+ jaar geleden opgeleid tot secretaresse en heb daar vervolgens niks mee gedaan. Er was in die tijd nauwelijks werk, dus heb ik een verkoop/administratieve baan aangenomen en dat werk heb ik in 3 bedrijven zo'n 30 jaar gedaan en heb er nooit spijt van gehad. Nú pas, na al die tijd dus, ben ik secretaresse, maar alleen omdat het zo uitkwam.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je geen enkel ander werk of bedoel je nu dat werk waar je 5 maanden moet blijven? Dat lijkt me vrij belangrijk.
Life is short. Eat dessert first.
Grobbekuiken_ schreef:
05-08-2019 16:04
In juli zeg je nog dat je dat niet wil!
(moet nog op gesprek en het is een secretaresse functie dus leuk.....uhmm denk niet)

Wat is het nou?

Maar goed. Ik ben 30+ jaar geleden opgeleid tot secretaresse en heb daar vervolgens niks mee gedaan. Er was in die tijd nauwelijks werk, dus heb ik een verkoop/administratieve baan aangenomen en dat werk heb ik in 3 bedrijven zo'n 30 jaar gedaan en heb er nooit spijt van gehad. Nú pas, na al die tijd dus, ben ik secretaresse, maar alleen omdat het zo uitkwam.
Kijk ik heb na het behalen van mijn diploma weinig werk kunnen doen. weinig ervaring kunnen opbouwen waardoor het nog moeilijker wordt om aangenomen te worden. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
05-08-2019 16:00
Lily, trek je maar niets aan van al die zuurpruimen hier die zo naar tegen je doen. Die doen waarschijnlijk al 100 jaar met tegenzin hun vervelende werk. Groot gelijk dat je dat niet wilt.

Vanuit de bijstand krijg je begeleiding bij het vinden van werk, ideaal toch. Voor je het weet zit je dan helemaal op je plekkie.
Och arme ja, wat doen ze naar, door alleen maar de waarheid te vertellen. En droom rustig verder dat de bijstand het wel regelt.
De mensen die ik ken die vanuit de bijstand werk kregen moesten de spaarpakketten van de Plus in gaan pakken, flessen shampoo herinpakken en de fietsenstalling van de gemeente beheren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goh. Mijn vader zei: “ Je kunt doen wat je zelf wil, maar je gaat niet thuis zitten.” Dat was duidelijk. Ik ging naar een fabriek, en het werk liep voor geen meter. Ik was niet snel genoeg. Gelukkig hadden ze ander werk binnen het bedrijf voor me, en een jaar later vond ik ander werk.
Dat heb ik twee jaar gedaan, maar was ook niet je dat. Pas dáárna vond ik dé baan.
Dat is niet ongewoon hoor....
Maar waarom wil je dan niks anders?
lilyroseee schreef:
05-08-2019 16:06
Kijk ik heb na het behalen van mijn diploma weinig werk kunnen doen. weinig ervaring kunnen opbouwen waardoor het nog moeilijker wordt om aangenomen te worden. Vandaar.
Als je nou bij de sociale dienst moet komen, vraag dan gelijk of zij een secretaressebaantje voor je hebben. Je bent er dan toch en wie weet kan je dan daar aan de slag. Niet geschoten is altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
05-08-2019 16:00
Lily, trek je maar niets aan van al die zuurpruimen hier die zo naar tegen je doen. Die doen waarschijnlijk al 100 jaar met tegenzin hun vervelende werk. Groot gelijk dat je dat niet wilt.

Vanuit de bijstand krijg je begeleiding bij het vinden van werk, ideaal toch. Voor je het weet zit je dan helemaal op je plekkie.
Dat krijg je in de ww ook.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 16:06
Kijk ik heb na het behalen van mijn diploma weinig werk kunnen doen. weinig ervaring kunnen opbouwen waardoor het nog moeilijker wordt om aangenomen te worden. Vandaar.
Lees je wel wat ik schreef? Je kan toch ergens anders ervaring opdoen? Op een administratieve afdeling dus, bij een callcenter, bij wat dan ook!
Al is het maar om in een werkritme te komen en het gat in je CV te verkleinen, laten zien dat je in ieder geval bereid bent te werken.
Dat laatste mis ik bij je. Je lijkt er überhaupt gewoon geen zin in te hebben.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 05-08-2019 16:10
2.37% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
En je denk dat de gemeente hier akkoord gaat omdat....????? Dit noemen ze verwijtbaar werkloos, dat betekent dat je meteen een maatregel opgelegd krijgt als je een aanvraag tot bijstand doet. Dit is gewoon prima passend werk.
Maud*de*Braose schreef:
05-08-2019 16:00
Lily, trek je maar niets aan van al die zuurpruimen hier die zo naar tegen je doen. Die doen waarschijnlijk al 100 jaar met tegenzin hun vervelende werk. Groot gelijk dat je dat niet wilt.

Vanuit de bijstand krijg je begeleiding bij het vinden van werk, ideaal toch. Voor je het weet zit je dan helemaal op je plekkie.
Als schoolverlater niet hoor. Gewoon alles accepteren wat je kan krijgen.

(of was je sarcastisch?)
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad om je kapot te schamen als je bijstand aanvraagt terwijl je gewoon kunt werken. De vacatures in Nederland klotsen tegen de plinten op.

Zijn er in Noorwegen dan geen vacatures?
Grobbekuiken_ schreef:
05-08-2019 16:09
Lees je wel wat ik schreef? Je kan toch ergens anders ervaring opdoen? Op een administratieve afdeling dus, bij een callcenter, bij wat dan ook!
Al is het maar om in een werkritme te komen en het gat in je CV te verkleinen, laten zien dat je in ieder geval bereid bent te werken.
Dat laatste mis ik bij je. Je lijkt er überhaupt gewoon geen zin in te hebben.
Ja maar het is ook een tijdelijke functie he. Dan zit je daar ook mee.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 16:06
Kijk ik heb na het behalen van mijn diploma weinig werk kunnen doen. weinig ervaring kunnen opbouwen waardoor het nog moeilijker wordt om aangenomen te worden. Vandaar.
Ik kan mij voorstellen dat bedrijven niet zitten te springen om iemand met jouw instelling.
Apatura schreef:
05-08-2019 16:09
Dat krijg je in de ww ook.

Maar daar heeft ze het niet over. Zij komt in de bijstand.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 16:11
Ja maar het is ook een tijdelijke functie he. Dan zit je daar ook mee.
Ja en? Verwacht je dan meteen een vast contract en een lease-auto? Gewoon aanpakken en ervaring opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
05-08-2019 16:00
Lily, trek je maar niets aan van al die zuurpruimen hier die zo naar tegen je doen. Die doen waarschijnlijk al 100 jaar met tegenzin hun vervelende werk. Groot gelijk dat je dat niet wilt.

Vanuit de bijstand krijg je begeleiding bij het vinden van werk, ideaal toch. Voor je het weet zit je dan helemaal op je plekkie.
Werken doe je niet alleen voor de lol, maar ook om brood op te plank te krijgen. Jij klinkt net als TO als een verwend nest.
lilyroseee schreef:
05-08-2019 16:11
Ja maar het is ook een tijdelijke functie he. Dan zit je daar ook mee.
Tegenwoordig zijn bijna alle functies tijdelijk meid, dus of je nu voor 5 maanden aan de slag gaat of met een contract voor een jaar...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 16:10
Als schoolverlater niet hoor. Gewoon alles accepteren wat je kan krijgen.

(of was je sarcastisch?)
Nee Maud is nooit sarcastisch echt nooit ;)
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je dan, meteen een vast contract en een baas die op zn knieen je komt bedanken dat je bij heb wil werken?
Been there, done that, got the T-shirt.
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 16:10
Als schoolverlater niet hoor. Gewoon alles accepteren wat je kan krijgen.

(of was je sarcastisch?)

Sarcastisch, ik? :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven