Werk & Studie alle pijlers

Help bijstand?

05-08-2019 15:36 309 berichten
xxxxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TS had graag werk willen doen in de sector waar ze een diploma voor heeft.

Dat is niet gelukt.
Ze ziet in dat ze nu waarschijnlijk ander werk moet gaan doen en haar reactie 'dat wil ik niet', vertalen de mensen hier naar 'ik wil niet werken'.

Volgens mij wil zij wel werken, maar is ze erg bang voor iets anders.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 15:48
Het is al augustus, dus max 5 maanden. Gewoon baan aannemen en dan doorzoeken naar wat anders en dan aangeven dat je per januari kan starten.
Inderdaad. Nog kans op een kerst attentie ook in die periode. Winwin!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
05-08-2019 16:30
Dit is toch zeker ook sarcastisch bedoeld? Reageert nu half Noorwegen hier?
Nee hoor ben serieus dat conservatieve calvinistische gezeik over hoe iemand moet leven en werken en braaf mee moet lopen, het is echt niet meer van deze tijd en er moet een ander soort werk betaal stelsel komen nu er veel meer mensen dan banen zijn met een soort startinkomen voor iedereen en alles wat je erbij werkt is een bonus. Werken wordt nu een soort straf met de bijstand.
MissMaran schreef:
05-08-2019 16:48
Nee hoor ben serieus dat conservatieve calvinistische gezeik over hoe iemand moet leven en werken en braaf mee moet lopen, het is echt niet meer van deze tijd en er moet een ander soort werk betaal stelsel komen nu er veel meer mensen dan banen zijn met een soort startinkomen voor iedereen en alles wat je erbij werkt is een bonus. Werken wordt nu een soort straf met de bijstand.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld dan het aanvragen van bijstand.
De reacties zijn echt niet naar verhouding en op z'n zachts gezegd hysterisch te noemen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
05-08-2019 16:07
Och arme ja, wat doen ze naar, door alleen maar de waarheid te vertellen. En droom rustig verder dat de bijstand het wel regelt.
De mensen die ik ken die vanuit de bijstand werk kregen moesten de spaarpakketten van de Plus in gaan pakken, flessen shampoo herinpakken en de fietsenstalling van de gemeente beheren
Vriendin van mij, nog in de tijd dat je op alleen passend werk hoefde te solliciteren: gordijnhaakjes aanhaken, de hele dag, 40u per week. Afgestudeerd psycholoog. Je mocht toen, jaar of 15 terug, een half jaar solliciteren op passende functies maar ondertussen moest ze wel gordijnhaakjes aanhaken. 6 weken lang.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
En dat vingertje van iedereen, werkschuw tuig is to, oh en wij kunnen alles weer betalen voor jouw luie reet hoor poeh poeh, hoe durf je een tijd niet te werken, oh my god dit moet uit Noorwegen komen :facepalm: :'(
Stelletje aanstellers hier zeg.
Alle reacties Link kopieren
tja, ik denk niet dat je zo veel keuzes hebt.

wil je in aanmerking komen voor een uitkering, moet je wel voldoen aan de voorwaarden. Dus solliciteren, ook naar banen waar je niet voor opgeleid bent en die je niet wilt. En een baan accepteren wanneer deze aangeboden wordt. Doe je dit niet, dan zal je ook niet in aanmerking komen voor de ww.

Je kunt wel heel veel willen, maar de realiteit is soms anders.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-08-2019 16:53
Vriendin van mij, nog in de tijd dat je op alleen passend werk hoefde te solliciteren: gordijnhaakjes aanhaken, de hele dag, 40u per week. Afgestudeerd psycholoog. Je mocht toen, jaar of 15 terug, een half jaar solliciteren op passende functies maar ondertussen moest ze wel gordijnhaakjes aanhaken. 6 weken lang.
Lekker zen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 16:28
Ik denk dat het wel echt is en trouwens half Amsterdam noord heeft een bijstand, ik had daar kennissen wonen er wonen hele trotse generaties die nog nooit een dag gewerkt hebben.
En trouwens waarom niet een tijdje in de bijstand als je ff niet weet welke richting je op wil, al die loonslaven die maar doorbikkelen in rotbaantjes zijn beter dan iemand die een break durft te nemen en over de volgende baan nadenkt?
Oost-Groningen idem. Ik heb leerlingen gehad die zeiden: ach, waarom mijn best doen? Mijn opa had bijstand, mijn pa krijgt een uitkering , ik krijg mijn geld wel. Hele generaties en buurten. Maak daar maar eens een cultuuromslag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ach, de regels van Jetta Klijnsma zijn allang niet meer actueel. Als je het nieuws had bijgehouden had je kunnen leren dat het overgrote deel van de gemeenten het veel te ver vonden gaan en daar heeft Den Haag op ingehaakt.
Het Oost Duitse systeem dat Klijnsma heeft ingesteld in voor het grootste deel alweer ongedaan gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Als je al de pech het om zonder werk te zitten en geen passende baan kunt vinden dan voel je je al niet happy en dan is de bijstand in helemaal vreselijk en ook nog slecht voor je zelfvertrouwen plus in de bijstand zitten is een hele baan, en dan ook nog hier afgekeken worden alsof je een profiteur bent, een goudzoeker en niks wil. Wat een vette belediging.
Iedereen heeft graag de baan van zijn of haar dromen maar helaas gaat dat niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 16:50
Er zijn wel ergere dingen in de wereld dan het aanvragen van bijstand.
De reacties zijn echt niet naar verhouding en op z'n zachts gezegd hysterisch te noemen.
Kun je hysterisch vinden, ik vind het dan weer niet kosjer dat TO vindt dat ze recht heeft op bijstand zonder zelf ook maar eens te willen nadenken of er ander werk is dat bij haar opleiding in de buurt komt zodat ze ervaring op kan doen. Staat er letterlijk: 'ander werk wil ik niet doen'.

Grobbekuiken_ schreef:
05-08-2019 16:59
Kun je hysterisch vinden, ik vind het dan weer niet kosjer dat TO vindt dat ze recht heeft op bijstand zonder zelf ook maar eens te willen nadenken of er ander werk is dat bij haar opleiding in de buurt komt zodat ze ervaring op kan doen. Staat er letterlijk: 'ander werk wil ik niet doen'.
Nou en.

Wie is wie om zo bizar te oordelen. Het is aan haar hoe zij invulling wenst te geven aan haar leven en aan niemand anders.
Dan zal ze een tijdje in de bijstand zitten, ik eet er geen hap minder om.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-08-2019 16:58
Oost-Groningen idem. Ik heb leerlingen gehad die zeiden: ach, waarom mijn best doen? Mijn opa had bijstand, mijn pa krijgt een uitkering , ik krijg mijn geld wel. Hele generaties en buurten. Maak daar maar eens een cultuuromslag.
Haha olde pekel, help waar moet je beginnen idd.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 16:59
Als je al de pech het om zonder werk te zitten en geen passende baan kunt vinden dan voel je je al niet happy en dan is de bijstand in helemaal vreselijk en ook nog slecht voor je zelfvertrouwen plus in de bijstand zitten is een hele baan, en dan ook nog hier afgekeken worden alsof je een profiteur bent, een goudzoeker en niks wil. Wat een vette belediging.
Iedereen heeft graag de baan van zijn of haar dromen maar helaas gaat dat niet altijd.
Precies ja! Dus draai het eens om. Niet iedereen kan een droombaan vinden maar de meesten werken toch, en doen ervaring op.
En met alle respect, maar iemand als TO, die stellig beweert echt niks anders te willen doen, vind ik dan profiteren ja. Want, mag ze dan bijstand ontvangen tot er iets is wat wel naar haar snotje is? En als dat er niet is? Dan kan die bijstand oneindig blijven doorgaan?

De meeste mensen met bijstand hebben dat niet voor niks, en ja, het lijkt mij persoonlijk ook de hel. Maar bijstand is i.m.o. voor iets heel anders bedoeld dan wat TO voor ogen heeft.

Dat 'niks (anders) wil' staat dus gewoon in haar OP.

Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
05-08-2019 16:59
Kun je hysterisch vinden, ik vind het dan weer niet kosjer dat TO vindt dat ze recht heeft op bijstand zonder zelf ook maar eens te willen nadenken of er ander werk is dat bij haar opleiding in de buurt komt zodat ze ervaring op kan doen. Staat er letterlijk: 'ander werk wil ik niet doen'.
Dat zijn jouw zaken niet maar de hare en haar keuzes.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:09
Dat zijn jouw zaken niet maar de hare en haar keuzes.
Tsja, open dan geen topic als TO zijnde.
Jij doet je plasje, ik ook. Niks meer, niks minder.

Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 16:53
En dat vingertje van iedereen, werkschuw tuig is to, oh en wij kunnen alles weer betalen voor jouw luie reet hoor poeh poeh, hoe durf je een tijd niet te werken, oh my god dit moet uit Noorwegen komen :facepalm: :'(
Stelletje aanstellers hier zeg.
Als je niet wil werken is het natuurlijk wat anders als je een tijdje niet KAN werken. Ik ben niet tegen bijstand voor mensen die bijstand nodig hebben maar mensen die bewust niet gaan werken omdat ze er geen zin in hebben mogen wat mij betreft wel zichzelf bedruipen. Als je tijdens het solliciteren steeds niet wordt aangenomen heb je bijstand nodig. Als je steeds ‘nee’ zegt, heb je geen bijstand nodig want dan had je prima werk kunnen krijgen. Wanneer je om medisch of psychische redenen bepaald werk niet kan doen is dat ook reden voldoende.

Ik heb gelukkig nooit bijstand nodig gehad omdat ik altijd gewerkt heb, en ja, als ik even geen baan in mijn opleidingsgebied had dan werkte ik elders. Een gezin moet toch onderhouden worden immers. En altijd een clausule erbij opgenomen dat wanneer er wel werk kwam in mijn werkgebied ik daar kon gaan werken. Mogelijkheden genoeg.

Mijn zusje zit wel haar hele leven in de bijstand en die vind dat maar makkelijk. Gratis geld toch? Lekker de hele dag doen waar ze zelf zin in heeft (letterlijke woorden). Iemand die haar rekeningen betaalt. Oh ja, ze heeft wel eens 7 maanden gewerkt (ze is 34) maar toen maar gestopt omdat ze anders geen huurtoeslag meer kreeg. Ik kan zo’n houding echt niet snappen en wil het ook niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-08-2019 17:11
Als je niet wil werken is het natuurlijk wat anders als je een tijdje niet KAN werken. Ik ben niet tegen bijstand voor mensen die bijstand nodig hebben maar mensen die bewust niet gaan werken omdat ze er geen zin in hebben mogen wat mij betreft wel zichzelf bedruipen. Als je tijdens het solliciteren steeds niet wordt aangenomen heb je bijstand nodig. Als je steeds ‘nee’ zegt, heb je geen bijstand nodig want dan had je prima werk kunnen krijgen. Wanneer je om medisch of psychische redenen bepaald werk niet kan doen is dat ook reden voldoende.

Ik heb gelukkig nooit bijstand nodig gehad omdat ik altijd gewerkt heb, en ja, als ik even geen baan in mijn opleidingsgebied had dan werkte ik elders. Een gezin moet toch onderhouden worden immers. En altijd een clausule erbij opgenomen dat wanneer er wel werk kwam in mijn werkgebied ik daar kon gaan werken. Mogelijkheden genoeg.

Mijn zusje zit wel haar hele leven in de bijstand en die vind dat maar makkelijk. Gratis geld toch? Lekker de hele dag doen waar ze zelf zin in heeft (letterlijke woorden). Iemand die haar rekeningen betaalt. Oh ja, ze heeft wel eens 7 maanden gewerkt (ze is 34) maar toen maar gestopt omdat ze anders geen huurtoeslag meer kreeg. Ik kan zo’n houding echt niet snappen en wil het ook niet.
Dit bedoel ik dus ook.

Alle reacties Link kopieren
Voor dat schijntje dat bijstand heet kun je amper rondkomen, het geeft je wel meldingplichten elke week ofzo en constante sollicitaties laten lopen en verplicht tonen en zelfs de vreselijkste cursussen om je bezig te houden, omscholen noemen ze dat geloof ik, en dan af en toe op gesprek om een uur rijden bij je huis vandaan.

Goed voor je zelfvertrouwen, moet echt als het eind van het riool putje voelen en niet als een soort betaalde vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 17:04
Nou en.

Wie is wie om zo bizar te oordelen. Het is aan haar hoe zij invulling wenst te geven aan haar leven en aan niemand anders.
Dan zal ze een tijdje in de bijstand zitten, ik eet er geen hap minder om.
Zou je er ook zo over denken als jouw uitkering gehalveerd wordt? Een uitkering is bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken en niet voor mensen die niet willen denken. Juist door al dat misbruik worden degenen die terecht een beroep doen op de overheid gedupeerd.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:09
Dat zijn jouw zaken niet maar de hare en haar keuzes.
We moeten aan dat soort uitvreters wel allemaal meebetalen. Ik vind het getuigen van een waardeloze mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:13
Voor dat schijntje dat bijstand heet kun je amper rondkomen, het geeft je wel meldingplichten elke week ofzo en constante sollicitaties laten lopen en verplicht tonen en zelfs de vreselijkste cursussen om je bezig te houden, omscholen noemen ze dat geloof ik, en dan af en toe op gesprek om een uur rijden bij je huis vandaan.

Goed voor je zelfvertrouwen, moet echt als het eind van het riool putje voelen en niet als een soort betaalde vakantie.
Snap ik allemaal, en nogmaals, het lijkt me verschrikkelijk, maar als er andere opties zijn (zijn er, maar de wil is er niet) dan ga je daar toch ook niet bewust voor kiezen? Dan wil je toch juist voorkomen aan het eind van het afvoerputje terecht te komen?

Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 16:48
Nee hoor ben serieus dat conservatieve calvinistische gezeik over hoe iemand moet leven en werken en braaf mee moet lopen, het is echt niet meer van deze tijd en er moet een ander soort werk betaal stelsel komen nu er veel meer mensen dan banen zijn met een soort startinkomen voor iedereen en alles wat je erbij werkt is een bonus. Werken wordt nu een soort straf met de bijstand.
Er is geen basisinkomen en bijstand is een vangnet. Prima als iemand niet wil werken en zijn eigen leven wil leiden, maar dan niet op kosten van degenen die wel om 6 uur opstaan om naar hun baas te gaan. Die mensen dragen nu een heel groot deel van hun inkomen af voor mensen die klaarblijkelijk te beroerd zijn om van de bank af te komen.
Fizz schreef:
05-08-2019 17:14
Zou je er ook zo over denken als jouw uitkering gehalveerd wordt? Een uitkering is bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken en niet voor mensen die niet willen denken. Juist door al dat misbruik worden degenen die terecht een beroep doen op de overheid gedupeerd.
Ten eerste weet jij niets over mij en ten tweede is dat eeuwige misbruikexcuus een mythe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven