Werk & Studie alle pijlers

help! Gesprek examencommissie verdacht van fraude

25-05-2020 13:03 108 berichten
Beste,


Om 16:00 heb ik een gesprek met de examencommissie over een verslag dat ik van het tweede jaar heb ingeleverd. Ik ben zelf 4e jaars. Ik heb de docent gebeld en gemaild om te vragen of ze mij uitleg kan geven in welk stuk ze plagiaat gevonden heeft, maar ze wilt het niet zeggen en geeft aan dat ik dat met de examencommissie moet bespreken. Ik moet dus ter plekke mezelf gaan verdedigen. Dit kan toch niet? Ik vermoed zelfplagiaat, maar het kan ook niet zo zijn. Wat moet ik doen?? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn als 4e jaars. Dit is overigens de eerste keer dat ik op gesprek geroepen wordt. Ik studeer aan een Hogeschool.
Alle reacties Link kopieren
Wel vreemd dat de school je niet kan informeren over welk stuk het gaat. Dat is wel lastig voorbereiden. En dan ook nog 2 jaar gleden. Heb je al je werkstukken bewaard? Ik zou die van jaar 2 meenemen, digitaal of op papier, dan heb je het in ieder geval bij de hand.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
heb je echt alles netjes zelf geschreven?
wees vooral eerlijk naar jezelf, als er ergens een risico zit, bedenk dan goed, waar het zit, en hoe het er komt
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb je plagiaat gepleegd of niet? Als je het niet gedaan hebt, hoef jij jezelf geen zorgen te maken en als je het wel gedaan hebt dan is het je eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Word je verdacht van fraude of van plagiaat? Dat zijn namelijk verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Een stagiaire bij ons had iets vergelijkbaars.. zij bleek verwijzingen verkeerd te hebben genoteerd. Is uiteindelijk goed gekomen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren