Werk & Studie alle pijlers

Het huishouden zat zijn

24-11-2020 09:16 516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt veel. Standaard 41 uur per week en 1x per maand 45 uur per week en 1 week per 6 weken nooddiensten waarmee er rustig 6 uur in de week bij komt (ook in de nacht). En hij studeert 2 avonden in de week, nu 3,5 jaar.
Ikzelf heb mijn 2 kinderen en werk 30 uur in een luizenbaantje waarbij ik me aardig verveel.
Niet gek om dan te zeggen dat alle huishouding voor mij is. En dat is ook wat er gebeurt. Alles in huis is voor mij.
Ik ruim op, ik was, ik zuig, doe de boodschappen, kook bijna altijd, leeg de prullenbakken, ruim de koelkast uit enz. En ik heb de zorg voor mijn kinderen wat op zich logisch is aangezien het alleen mijn kinderen zijn. En ik klus veel in ons nieuwe huis. Bekleed de trap, schilder binnen en buiten, enz. Mijn vriend doet ook klusjes in huis en zorgt voor het onderhoud van onze vervoermiddelen.
Maar de afgelopen dagen ben ik het gewoon even zat. (Komt misschien ook een beetje door de corona tijd en de herfst).
Ik huil makkelijk sinds zaterdag en wil geen lichamelijk contact meer met mijn vriend. Hij is enorm knuffelig, ik minder, maar meestal vind ik het wel heel fijn. Maar nu ben ik dat geplak ook zat. In de nacht geeft hij me 40cm om te liggen terwijl hij in zijn slaap steeds met me knuffelt. Ik word er zo vaak wakker van. Ik geef mijn grenzen wel aan maar dan vindt hij me een zeur en gaat zielig doen. Het gaat dan een paar dagen goed en dan vervallen we weer in dezelfde patronen.
Ik ben mijn moeder geworden, een huisvrouw die alles voor haar gezin doet omdat dat makkelijker is dan een gezin opvoeden. En het geeft me vervulling van het leven.
Ik moet dus niet zeuren. Dit is het leven wat ikzelf gekozen heb.
Maar ja, hoe kom ik dan van dat ontevreden gevoel af????
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij spelen er meerdere dingen:

- Jullie zitten (beide) vast in een ouderwets/ seksistisch denkpatroon. De man hoort voor het inkomen te zorgen en de vrouw doet de rest.
- Jullie wonen te duur
- Je laat over je hele lopen door de mannen in je leven
- Je slaat niet met de vuist of tafel waardoor je vriend de ernst niet snapt. Waarom zegt hij anders koop die dure jas maar? Daar gaat het helemaal niet om. Ben je weleens flink kwaad geworden?
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:07
Mijn vriend is echt een schatje. En als ik huilend met hem praat zegt hij "schat, koop lekker die nieuwe jas voor jezelf". En hij werkt heel hard. Maar ja, dat harde werken is omdat hij nooit nee zegt tegen zijn baas. Net als ik thuis nooit nee zeg. Dat ben ik wel zat.
Deze week zijn grotendeels mijn kinderen bij hun vader. Ik heb mijn kinderen niet fulltime. Maar ex vindt het ook zo makkelijk dat hij fulltime werkt en ik dus alles voor de kinderen regel. Fietsen repareren, contact met scholen, schoenen kopen, bibliotheek, clubjes enz.
Ik heb de mannen in mijn leven gewoon stront verwend.

En dat vind jij lief? Dat je een cadeautje mag kopen voor jezelf, maar wel alle werk in huis moet blijven doen? Een cadeautje dat je ook nog van je eigen geld koopt?

Ik vind het een afknapper!

Lief zou ik vinden "schat, wat vervelend dat je dit geen goede regeling vindt, hoe kunnen we deze verdeling anders maken" Niet éénmalig een nieuwe jas en stik er verder maar in.
Later is nu
Hij ploft neer en kloot met haar vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:17
Ik heb het uiteraard wel besproken met hem. Maar zijn werk en studie gaat niet veranderen. En dan weet hij gewoon niet hoe hij het moet organiseren. Hij lijkt niet echt in staat om vooruit te denken. Dus zondag boodschappen doen voor de rest van de week doet hij gewoon niet. Hij kijkt per dag. En dat betekent dat ik mijn eten pas tussen 19 en 21 uur krijg en de was allemaal op zondag gedaan wordt (ik heb geen plek in huis voor 3 trommels wasgoed).
Maar goed, er moet wel iets gaan veranderen.
Ik ga er deze week eens rustig met hem voor zitten.
Is hij 12 ofzo?

Wat moet je hiermee?
Dreamer schreef:
24-11-2020 10:18
En dat vind jij lief? Dat je een cadeautje mag kopen voor jezelf, maar wel alle werk in huis moet blijven doen? Een cadeautje dat je ook nog van je eigen geld koopt?

Ik vind het een afknapper!

Lief zou ik vinden "schat, wat vervelend dat je dit geen goede regeling vindt, hoe kunnen we deze verdeling anders maken" Niet éénmalig een nieuwe jas en stik er verder maar in.

Precies. Heel paternalistisch en betuttelend. Hij ziet zichzelf als de grote man die voor zijn vrouwtje moet zorgen. Ik begrijp echt niet hoe je dit aantrekkelijk kunt vinden, TO.
Dreamer schreef:
24-11-2020 10:18
En dat vind jij lief? Dat je een cadeautje mag kopen voor jezelf, maar wel alle werk in huis moet blijven doen? Een cadeautje dat je ook nog van je eigen geld koopt?

Ik vind het een afknapper!

Lief zou ik vinden "schat, wat vervelend dat je dit geen goede regeling vindt, hoe kunnen we deze verdeling anders maken" Niet éénmalig een nieuwe jas en stik er verder maar in.
Nou echt hoor, natuurlijk koop je die jas. Je werkt er hard genoeg voor! Dat is toch helemaal niet lief van hem.

En lief zijn kan zelfs beginnen met kleine gebaren. "Schat voortaan zorg ik ervoor dat ik mijn sleutels gewoon even een minuutje zoek, zodat jij niet naar de deur hoeft te rennen als ik thuis ben"
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:17
Ik heb het uiteraard wel besproken met hem. Maar zijn werk en studie gaat niet veranderen. En dan weet hij gewoon niet hoe hij het moet organiseren. Hij lijkt niet echt in staat om vooruit te denken. Dus zondag boodschappen doen voor de rest van de week doet hij gewoon niet. Hij kijkt per dag. En dat betekent dat ik mijn eten pas tussen 19 en 21 uur krijg en de was allemaal op zondag gedaan wordt (ik heb geen plek in huis voor 3 trommels wasgoed).
Maar goed, er moet wel iets gaan veranderen.
Ik ga er deze week eens rustig met hem voor zitten.

Maak een rooster
Geef een boodschappenlijst

Tuurlijk kan hij het wel leren, maar het is veel makkelijker om zich dom te houden. Hij heeft op z'n werk oproepdiensten. Kan hij daar ook niet plannen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:07
Mijn vriend is echt een schatje. En als ik huilend met hem praat zegt hij "schat, koop lekker die nieuwe jas voor jezelf".
Goh wat een schatje hoor, dat je een jas mag kopen van je eigen geld :facepalm:

Dus je bent én de kostwinnaar, én de huisvrouw. Volgens mij kan je beter verder zonder zo'n persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me hier gewoon kwaad te maken. Mijn zoons waren met 16 jaar verantwoordelijker dan de vriend van TO.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Werk gaat toch niet alleen maar om het werk waar je betaald voor krijgt, het gaat toch om je volledige inzet?
Hij werkt 41 uur + 6 uur studie + soms nog een extra 6 uur nooddienst.
Jij werkt 35 uur + dagelijks nog 7x minimaal 5 uur aan kids en huishouden.

Tel dat eens op. Wie heeft het dan druk?
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees kan ik maar 1 ding denken: wat een ongelofelijke sukkel en huilstruik, die vriend van je!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 10:16
Is dit dat schatje dat in het voorjaar met je vriendin aan het seksberichten en liefdesverklaringen aan het appen was?
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.
Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).
Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.
Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).
Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.
Hij klinkt steeds 'leuker' en kinderachtiger.

En zo'n rare situatie klinkt ook niet erg trouw, maar goed.
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.
Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).
Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.
Nou, kom op. Je bent gewoon te loepen en dat was niet oke.
Alle reacties Link kopieren
Je zou overigens niet de eerste vrouw zijn die de studie van haar vriend/man bekostigt of faciliteert, waarna hij daarna met een jongere vrouw wegloopt zodra hij meer gaat verdienen.

Ik vind hem helemaal niet zo liefdevol overkomen.

En ook: je zou hem dingen niet moeten hoeven vragen. Het is juist dit organiseren en zorgen voor de taakverdeling dat bij de 'derde shift' hoort, en waardoor vrouwen vaak juist zo moe zijn.
zonmuis wijzigde dit bericht op 24-11-2020 10:36
2.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet niet helpen, hij moet gewoon zijn deel doen.
Hij woont ook in dat huis, maakt het dus ook vies en het is echt heel raar om van een ander te verwachten dat die jouw viezigheid opruimt.

Echt, open je ogen en zie wat een ontzettende lul van een vent je hebt. Met zijn 'koop maar wat leuks voor jezelf schatje' als jij een keer echt ergens over wil praten. Dat is gewoon weglopen en de ander proberen af te kopen ipv de ander serieus te nemen.

Ik snap niet waarom je met zo iemand wil samen zijn. Die jou niks gunt. Die verwacht dat je zijn slaaf en sloof bent. Dat je klaarligt, altijd, voor knuffelen en seks. Die jou niks gunt, behalve dingen waarvan jij gaat denken dat hij een schatje is.

Bah, wat een nare man.
Maar goed, ik snap niks van mensen die zin hebben in zo'n partner.

Moet jij weten. Maar ik vind wel vervelend voor de kinderen, die krijgen dit als voorbeeld en die gaan ook zo'n later relaties aan.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 10:35
Nou, kom op. Je bent gewoon te loepen en dat was niet oke.
Ik heb inmiddels ook geloept.
Man man man, wat heb je binnengehaald, TO.

Lijkt mij gezonder zonder hem verder te gaan: meer tijd voor je kinderen, geen gezeur aan je hoofd, een stuk minder vieze kleding en andere zooi te wassen en te koken, en geen berichtjes meer met vriendinnen die hem masseren. Oh, en je hoeft ook de deur niet meer voor hem open te doen :facepalm:
zonmuis wijzigde dit bericht op 24-11-2020 10:42
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.
Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).
Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.
Je kunt niet alles vragen. Hij wil een huisvrouw, zodat hij zich 100% op zijn eigen leven kan storten. Wedden dat HIJ zich geen slaaf van het leven voelt? Want hij heeft het zo geregeld dat hij alleen dingen doet die hem iets opleveren op korte en lange termijn. De onbenulligheden, zoals het huishouden, daar heeft hij JOU voor geregeld.

En dus rare berichten sturen naar anderen. Hoe is dat trouw aan jou? Dat is toch minachtend en respectloos naar jou toe? Of niet?

Echt hoor, tijd dat jij je eigen leven eens goed gaat regelen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
feefeline wijzigde dit bericht op 24-11-2020 10:48
97.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
24-11-2020 10:24
Werk gaat toch niet alleen maar om het werk waar je betaald voor krijgt, het gaat toch om je volledige inzet?
Hij werkt 41 uur + 6 uur studie + soms nog een extra 6 uur nooddienst.
Jij werkt 35 uur + dagelijks nog 7x minimaal 5 uur aan kids en huishouden.

Tel dat eens op. Wie heeft het dan druk?
Ze werk 30 uur. 25 uur luizenbaan, 5 uurtjes schoonmaak. Het zijn haar kinderen, die ook nog eens naar school en ex gaan. Beetje overdreven reacties dat ze het zo zwaar heeft...

Verdeel de huishoudelijke taken en bemoei je er verder niet mee. Dan haalt hij maar om 20 uur boodschappen, dan kun je dat morgen eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh gottegot jullie hebben samen een huis gekocht :( ik hoop dat je snel je zelfvertrouwen weer terug vindt To. Voor jezelf maar ook als voorbeeld voor je kinderen. Zou je willen dat je zoon zo met zijn vriendin omgaat? Dat je dochter haar leven lang het huishouden doet in plaats van doen wat ze zélf leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt zijn studie nog? Als ik het goed begrijp nog 6 maanden? En gaat hij daarna in salaris (flink) omhoog?

Ik zou een heel goed overzicht maken van de financiën. Zodat je goed weet wat er in en eruit gaat. En begrijp ik het goed dat jij met 25 uur werk net zoveel verdient als hij met 40 - 45 uur werk? En de 5uur extra schoonmaak is voor de leuke dingen?

Daarnaast: bedenk voor jezelf wat jij wil. Wat vind je belangrijk en waar word jij gelukkig van?
Vraag hem om daar ook goed over na te denken.

En ga daarna rond de tafel en bespreek elkaars wensen. Vervolgstap is hoe jullie dat ook zoveel mogelijk voor elkaar krijgen.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.
Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).
Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.

En die krijgt hij door thuis een vrouw te hebben, die alles voor hem doet?

Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is.
En hoe zit het voor jouw liefde voor hem dan? Je kunt z'n aanraking al niet meer hebben. Of is hij ook jouw status?

En heb het niet over 'hij moet HELPEN'. Hij moet gewoon z'n deel doen. Helpen houdt jou in de verantwoordelijke positie. Het is jouw werk/taak en hij helpt
dreamer wijzigde dit bericht op 24-11-2020 10:54
7.98% gewijzigd
Later is nu
firedraakje schreef:
24-11-2020 10:52
Hoe lang duurt zijn studie nog? Als ik het goed begrijp nog 6 maanden? En gaat hij daarna in salaris (flink) omhoog?

Ik zou een heel goed overzicht maken van de financiën. Zodat je goed weet wat er in en eruit gaat. En begrijp ik het goed dat jij met 25 uur werk net zoveel verdient als hij met 40 - 45 uur werk? En de 5uur extra schoonmaak is voor de leuke dingen?

Daarnaast: bedenk voor jezelf wat jij wil. Wat vind je belangrijk en waar word jij gelukkig van?
Vraag hem om daar ook goed over na te denken.

En ga daarna rond de tafel en bespreek elkaars wensen. Vervolgstap is hoe jullie dat ook zoveel mogelijk voor elkaar krijgen.
Je hoeft niet uit elke wens te komen. Als TO geen huisvrouw wil spelen en hij heeft die wens wel.. waarom proberen dat voor elkaar te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven