Werk & Studie alle pijlers

Het huishouden zat zijn

24-11-2020 09:16 516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt veel. Standaard 41 uur per week en 1x per maand 45 uur per week en 1 week per 6 weken nooddiensten waarmee er rustig 6 uur in de week bij komt (ook in de nacht). En hij studeert 2 avonden in de week, nu 3,5 jaar.
Ikzelf heb mijn 2 kinderen en werk 30 uur in een luizenbaantje waarbij ik me aardig verveel.
Niet gek om dan te zeggen dat alle huishouding voor mij is. En dat is ook wat er gebeurt. Alles in huis is voor mij.
Ik ruim op, ik was, ik zuig, doe de boodschappen, kook bijna altijd, leeg de prullenbakken, ruim de koelkast uit enz. En ik heb de zorg voor mijn kinderen wat op zich logisch is aangezien het alleen mijn kinderen zijn. En ik klus veel in ons nieuwe huis. Bekleed de trap, schilder binnen en buiten, enz. Mijn vriend doet ook klusjes in huis en zorgt voor het onderhoud van onze vervoermiddelen.
Maar de afgelopen dagen ben ik het gewoon even zat. (Komt misschien ook een beetje door de corona tijd en de herfst).
Ik huil makkelijk sinds zaterdag en wil geen lichamelijk contact meer met mijn vriend. Hij is enorm knuffelig, ik minder, maar meestal vind ik het wel heel fijn. Maar nu ben ik dat geplak ook zat. In de nacht geeft hij me 40cm om te liggen terwijl hij in zijn slaap steeds met me knuffelt. Ik word er zo vaak wakker van. Ik geef mijn grenzen wel aan maar dan vindt hij me een zeur en gaat zielig doen. Het gaat dan een paar dagen goed en dan vervallen we weer in dezelfde patronen.
Ik ben mijn moeder geworden, een huisvrouw die alles voor haar gezin doet omdat dat makkelijker is dan een gezin opvoeden. En het geeft me vervulling van het leven.
Ik moet dus niet zeuren. Dit is het leven wat ikzelf gekozen heb.
Maar ja, hoe kom ik dan van dat ontevreden gevoel af????
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
24-11-2020 10:45
Dubbel
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik zou me drukker maken om het appen met anderen en massages enz. Dat noem ik niet bepaald trouw zijn. Maar TO vindt dat blijkbaar niet.

Overigens heb ik ook zo'n traditionele man.
Ik ben sinds dit jaar gaan leren en heb een andere baan dus hij moet nu ook ( nog best weinig) in het huishouden doen. Net als de kinderen. Dat gaat met gemopper en veel aansturen, het is blijkbaar erg lastig voor een man en pubers om rommel te zien?? Belachelijk natuurlijk maar waar ik vroeger de fout in ging " het dan maar zelf te doen", leg ik nu gewoon mijn lat lager. Dan maar een rommeltje. Uiteindelijk valt het kwartje wel.
En no way dat ik de deur ga openen voor mijn man als hij thuiskomt, het kan te gek ook zeg!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
24-11-2020 10:56
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik zou me drukker maken om het appen met anderen en massages enz. Dat noem ik niet bepaald trouw zijn. Maar TO vindt dat blijkbaar niet.

Overigens heb ik ook zo'n traditionele man.
Ik ben sinds dit jaar gaan leren en heb een andere baan dus hij moet nu ook ( nog best weinig) in het huishouden doen. Net als de kinderen. Dat gaat met gemopper en veel aansturen, het is blijkbaar erg lastig voor een man en pubers om rommel te zien?? Belachelijk natuurlijk maar waar ik vroeger de fout in ging " het dan maar zelf te doen", leg ik nu gewoon mijn lat lager. Dan maar een rommeltje. Uiteindelijk valt het kwartje wel.
En no way dat ik de deur ga openen voor mijn man als hij thuiskomt, het kan te gek ook zeg!

Je pubers krijgen het voorbeeld van je man. Waarom moeten zij uit zichzelf opruimen als je man dat ook niet doet? Jij doet het toch ook voor hem, waarom dan niet voor je pubers?
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
24-11-2020 10:56
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik zou me drukker maken om het appen met anderen en massages enz. Dat noem ik niet bepaald trouw zijn. Maar TO vindt dat blijkbaar niet.

Overigens heb ik ook zo'n traditionele man.
Ik ben sinds dit jaar gaan leren en heb een andere baan dus hij moet nu ook ( nog best weinig) in het huishouden doen. Net als de kinderen. Dat gaat met gemopper en veel aansturen, het is blijkbaar erg lastig voor een man en pubers om rommel te zien?? Belachelijk natuurlijk maar waar ik vroeger de fout in ging " het dan maar zelf te doen", leg ik nu gewoon mijn lat lager. Dan maar een rommeltje. Uiteindelijk valt het kwartje wel.
En no way dat ik de deur ga openen voor mijn man als hij thuiskomt, het kan te gek ook zeg!

'Traditioneel' laat het veel mooier klinken dan het is. Laten we het voortaan maar op 'lui' houden.

Echt 'traditionele' mannen zouden bovendien zelf alle inkomsten voor hun rekening nemen.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.
Wat een ellende deze gedachte.
Hij moet niet helpen, hij moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen in jullie leven. Dat huis en gezin hebben jullie samen, hij is daar gewoon net zo verantwoordelijk voor als jij. Niet jij 100% en dat hij 'helpt'. Als je zo blijft denken gaat je basis nooit gelijk worden.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
24-11-2020 10:56


Overigens heb ik ook zo'n traditionele man.
Ik ben sinds dit jaar gaan leren en heb een andere baan dus hij moet nu ook ( nog best weinig) in het huishouden doen. Net als de kinderen. Dat gaat met gemopper en veel aansturen, het is blijkbaar erg lastig voor een man en pubers om rommel te zien?? Belachelijk natuurlijk maar waar ik vroeger de fout in ging " het dan maar zelf te doen", leg ik nu gewoon mijn lat lager. Dan maar een rommeltje. Uiteindelijk valt het kwartje wel.
En no way dat ik de deur ga openen voor mijn man als hij thuiskomt, het kan te gek ook zeg!
De lat lager leggen zou ik inderdaad ook eens moeten doen.
Maar wat iemand net ook zei. Zo verschrikkelijk druk heb ik het ook weer niet. Ik heb best nog tijd voor mezelf. Maar ik kan gewoon niet tegen rotzooi. Dus de hele dag loop ik te sloven en ga pas zitten als alles gedaan is.
Misschien moet ik het nog drukker gaan hebben. Dan laat ik alles makkelijker los.
Ik ben gewoon het zorgen zat. Maar ja, dat zullen toch wel meer mensen af en toe eens hebben?
Ik weet alleen niet hoe ik uit mijn ergernis kom.
JenBarber schreef:
24-11-2020 10:22
En lief zijn kan zelfs beginnen met kleine gebaren. "Schat voortaan zorg ik ervoor dat ik mijn sleutels gewoon even een minuutje zoek, zodat jij niet naar de deur hoeft te rennen als ik thuis ben"
Als ze niet thuis is dan blijft hij neem ik aan staan kleumen in de voortuin?
Pantera88 schreef:
24-11-2020 09:41
Nou, dat inderdaad. Ik heb het geprobeerd om huisvrouw te zijn. Ik wilde het echt graag goed doen. Maar ik denk dat ik er niet echt voor in de wieg gelegd ben. Het zou zoveel makkelijker zijn als ik dat wel was. Ik ben meer de man denk ik, haha. Lijkt me heerlijk om 40 uur te werken en dan thuis te komen en mijn potje staat op tafel. Ik word ook gelukkig van al dat geklus.


Of je het lekker vindt dat je eten klaar staat heeft niks te maken met wat er in je onderbroek zit.

Lui en onoplettendheid van hetzelfde. Wél denk ik dat mensen onderling verschillende kwaliteiten hebben.
Jullie hebben geen kinderen samen?
Begin daar dan in godsnaam ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 11:09
De lat lager leggen zou ik inderdaad ook eens moeten doen.
Maar wat iemand net ook zei. Zo verschrikkelijk druk heb ik het ook weer niet. Ik heb best nog tijd voor mezelf. Maar ik kan gewoon niet tegen rotzooi. Dus de hele dag loop ik te sloven en ga pas zitten als alles gedaan is.
Misschien moet ik het nog drukker gaan hebben. Dan laat ik alles makkelijker los.
Ik ben gewoon het zorgen zat. Maar ja, dat zullen toch wel meer mensen af en toe eens hebben?
Ik weet alleen niet hoe ik uit mijn ergernis kom.
Dat werkt niet met elkaar.

En hoe je uit je ergenis komt? Heel simpel. Uitmaken met een man die zich op meerdere vlakken weinig van je aantrekt en zelfs de deur niet kan openen.

Veel minder troep, veel meer rust en meer tijd voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het allemaal zelf. Mijn vriend zegt "je wilt dat ik eens het huishouden op me neem? Dat is prima, je hebt alleen dan wel om 20.30 uur te eten en alleen op zondag kan ik de was doen". "Je wilt een week alleen voor jezelf hoeven te zorgen? Geen probleem, dan doe je dat toch? Ik heb het druk en zie wel hoe ik het regel".
En dan voel ik me schuldig. Ondanks alles wat ik doe voel ik me zo nutteloos en zeurderig.
Dat is niet altijd zo hoor. Ik ben best een sterke vrouw. Maar sinds een week ofzo ben ik het zo zat. En ik weet gewoon niet hoe dat weer om te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 09:54
Ik denk dat het moment is aangebroken dat wij ook eens naar zo een balans moeten zoeken.

Ik denk dat het grootste probleem is dat ik een pleaser ben. Mijn vriend zegt dat hij het liefst een ouderwetse rolverdeling heeft. Vrouw thuis en man aan het werk. Hij wil als hij thuis komt dat ik de deur voor hem open doe (zijn sleutels zijn lastig te vinden in zijn motorpak), hij aanschuift aan tafel en dat hij daarna de rest van de avond voor de tv geploft zit. En ik ben een pleaser. Maar mijn hemel, ik word echt niet gelukkig van zo een leven.

Jezus te paard. Hier doe jij aan mee???? Nee toch? Zeg me dat het niet waar is!
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 11:14
Ik doe het allemaal zelf. Mijn vriend zegt "je wilt dat ik eens het huishouden op me neem? Dat is prima, je hebt alleen dan wel om 20.30 uur te eten en alleen op zondag kan ik de was doen". "Je wilt een week alleen voor jezelf hoeven te zorgen? Geen probleem, dan doe je dat toch? Ik heb het druk en zie wel hoe ik het regel".
En dan voel ik me schuldig. Ondanks alles wat ik doe voel ik me zo nutteloos en zeurderig.
Dat is niet altijd zo hoor. Ik ben best een sterke vrouw. Maar sinds een week ofzo ben ik het zo zat. En ik weet gewoon niet hoe dat weer om te draaien.
Waarom draai je het niet om? Zeg tegen hem: je wilt dat ik het huishouden doe? Prima, ik doe alleen dit en dit op dat moment... Komt jou dat niet uit, jammer dan..

Stop met jezelf automatisch verantwoordelijk voelen / maken. Hij voelt zich toch ook niet schuldig als hij die dingen zegt? Waarom jij dan wel?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 11:14
Ik doe het allemaal zelf. Mijn vriend zegt "je wilt dat ik eens het huishouden op me neem? Dat is prima, je hebt alleen dan wel om 20.30 uur te eten en alleen op zondag kan ik de was doen". "Je wilt een week alleen voor jezelf hoeven te zorgen? Geen probleem, dan doe je dat toch? Ik heb het druk en zie wel hoe ik het regel".
En dan voel ik me schuldig. Ondanks alles wat ik doe voel ik me zo nutteloos en zeurderig.
Dat is niet altijd zo hoor. Ik ben best een sterke vrouw. Maar sinds een week ofzo ben ik het zo zat. En ik weet gewoon niet hoe dat weer om te draaien.
Hulp inkopen of alleen gaan wonen. Vind dit ook niet het beste voorbeeld voor je kids trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 11:14
Ik doe het allemaal zelf. Mijn vriend zegt "je wilt dat ik eens het huishouden op me neem? Dat is prima, je hebt alleen dan wel om 20.30 uur te eten en alleen op zondag kan ik de was doen". "Je wilt een week alleen voor jezelf hoeven te zorgen? Geen probleem, dan doe je dat toch? Ik heb het druk en zie wel hoe ik het regel".
En dan voel ik me schuldig. Ondanks alles wat ik doe voel ik me zo nutteloos en zeurderig.
Dat is niet altijd zo hoor. Ik ben best een sterke vrouw. Maar sinds een week ofzo ben ik het zo zat. En ik weet gewoon niet hoe dat weer om te draaien.
En dan voel jij je schuldig. En hoeft hij het niet te doen. En doe jij het wel, omdat hij zo zielig is.

Doet hij goed!

Wat een lieverd!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Maar wacht even. Jullie hebben eenzelfde salaris, jij hebt 2 kinderen om voor te zorgen, hij is heel veel meer weg dan jij en jij doet het ganse huis én de kinderen?

Waar in jullie relatie zit het voordeel voor jou? Ja liefde maar ergens moeten jullie het elkaar toch ook een stukje gemakkelijker maken? Wat doet hij voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Zijn sleutels zijn lastig te vinden in zijn motorpak? :@@:
Hang de huissleutel aan je motorsleutel, die trek je toch uit het slot als je je motor geparkeerd hebt. Man, man man....


Verder eens met de rest. Hij zal gewoon zijn steentje moeten bijdragen.
DaSilva86 schreef:
24-11-2020 11:24
Maar wacht even. Jullie hebben eenzelfde salaris, jij hebt 2 kinderen om voor te zorgen, hij is heel veel meer weg dan jij en jij doet het ganse huis én de kinderen?

Waar in jullie relatie zit het voordeel voor jou? Ja liefde maar ergens moeten jullie het elkaar toch ook een stukje gemakkelijker maken? Wat doet hij voor jou?
Hij is zo lief he.
Ze mag van haar eigen geld een dure jas kopen van hem die ze niet kunnen betalen!
Echte liefde is dat :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 11:09
De lat lager leggen zou ik inderdaad ook eens moeten doen.
Maar wat iemand net ook zei. Zo verschrikkelijk druk heb ik het ook weer niet. Ik heb best nog tijd voor mezelf. Maar ik kan gewoon niet tegen rotzooi. Dus de hele dag loop ik te sloven en ga pas zitten als alles gedaan is.
Misschien moet ik het nog drukker gaan hebben. Dan laat ik alles makkelijker los.
Ik ben gewoon het zorgen zat. Maar ja, dat zullen toch wel meer mensen af en toe eens hebben?
Ik weet alleen niet hoe ik uit mijn ergernis kom.

Dus eigenlijk is het alleen jouw probleem en als jij je aanpast is het probleem weg.

Weet je wanneer het zijn probleem ook wordt? Als je geen was meer doet. Als je niet meer (voor hem) kookt. Als het thuis een grote klerezooi wordt.

Maar goed, jij hebt het niet vreselijk druk, zeg je. Hij ook niet, want als hij niet op z'n werk is, is hij vrij. Echt vrij. Hoeft niets meer te doen, want huishouden, sja, dat is toch jouw taak. En wanneer jij niet op je werk bent, ben je dus nooit vrij. In het huishouden is tenslotte altijd wel iets.

Nouja, je moet er maar zin in hebben. Gewoon je standaard wat aanpassen en het is opgelost

Fijn
ook weer klaar

Succes!
Later is nu
captain_hindsight schreef:
24-11-2020 11:26
Hij is zo lief he.
Ze mag van haar eigen geld een dure jas kopen van hem die ze niet kunnen betalen!
Echte liefde is dat :flirting:
En gezellig appen met haar vriendin. Toppertje is het.
Als je dit allemaal pikt, ben je wel heel erg bang om alleen te zijn :bonk:
Liara schreef:
24-11-2020 11:28
Als je dit allemaal pikt, ben je wel heel erg bang om alleen te zijn :bonk:
Echt he, ik begrijp niet waarom sommige mensen zo'n deurmat kunnen zijn en het nog logisch vinden ook.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 11:28
En gezellig appen met haar vriendin. Toppertje is het.
Hij kreeg waarschijnlijk niet genoeg aandacht van TO, want die was aan het wassen, schoonmaken of koken en anders was ze wel met haar kinderen bezig. Ja, dan ga je je vervelen he, als man

(sorry TO, ik word er wat melig/sarcastisch van)
Later is nu
Pantera88 schreef:
24-11-2020 09:54
Ik denk dat het moment is aangebroken dat wij ook eens naar zo een balans moeten zoeken.

Ik denk dat het grootste probleem is dat ik een pleaser ben. Mijn vriend zegt dat hij het liefst een ouderwetse rolverdeling heeft. Vrouw thuis en man aan het werk. Hij wil als hij thuis komt dat ik de deur voor hem open doe (zijn sleutels zijn lastig te vinden in zijn motorpak), hij aanschuift aan tafel en dat hij daarna de rest van de avond voor de tv geploft zit. En ik ben een pleaser. Maar mijn hemel, ik word echt niet gelukkig van zo een leven.
Niet meer verder gelezen.
Waarom, waarom, waaroooooom doe je jezelf dit aan?
Echt tief hem het huis uit!!!!
O_O
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
24-11-2020 10:30
Niet overdrijven, haha. Het was een wat rare situatie, dat wel. Gelukkig voorbij. Het is wel een man die graag veel aandacht en aanzien krijgt.

Ik heb mijn vriend omdat hij heel veel van me houdt en enorm trouw aan me is. Ik kan alles vragen en hij doet het voor me. Maar niet uit zichzelf (behalve het onderhoud van de auto/ motoren).

Ik was ook wel benieuwd of anderen het logisch vinden dat ik alles op me neem in huis. En dat is niet zo. Dan is de volgende stap eens kijken of ik mijn vriend zover krijg wat meer mee te helpen.

Er zijn niet genoeg woorden om te duiden hoe ongelofelijk mis bovenstaande is. Mijn kaak valt op de grond.

Je hebt je vriend omdat hij van je houdt en trouw aan je is (en sekschat met je vriendin). Echt wát een belachelijke basis. Ga eens naar de HA om aan te geven dat je niet zonder een man kunt omdat je niet zonder die aandacht kunt, welke prijs daar ook aan vastzit.

En je gaat kijken of je hem zover kunt krijgen of hij wat meer mee kan helpen. Echt om te janken dit.

En dan heb je ook nog een huis gekocht met hem op de top van wat jullie kunnen lenen :facepalm: . Mensenkinderen.
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
24-11-2020 11:28
Als je dit allemaal pikt, ben je wel heel erg bang om alleen te zijn :bonk:

En dat is het gewoon. Daardoor valt er gewoon niet tegenaan te lullen gok ik want die angst is volgens mij zó groot dat alles wat redelijk, logisch, rationeel en gezond is per direct tegen een dikke muur stuit. Komt er niet in. En dat is dan ook meteen het voorland voor die kinderen :( .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven