Werk & Studie alle pijlers

Hoe begin ik een eigen webshop? Tips voor inkopen!

01-08-2012 14:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva lezeressen,



Ik wil graag een aantal tips van meiden die een eigen webshop hebben tot betrekking inkoop etc. Het lijkt mij ontzettend leuk om kleding te verkopen, alleen zie ik door de bomen de bos niet meer. Ik weet namelijk niet waar ik het beste de kleding kan inkopen. Ik heb heel veel afgespeurd op internet, maar kom niet echt iets tegen. Zelf bevind ik mij niet tussen mensen die er verstand van hebben, dus ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven die mij een beetje opweg kunnen helpen!!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 01 augustus 2012 @ 21:14:

[...]





Die tweede link vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat het tweedehands goedkopekleding concept vooral bedoeld is voor jeugdige shoppers. Ik vind dat de vormgeving aansluit bij dat concept. Ook heel slim, een niet omruil policy. Dus heb je daar ook geen last van. (Hoewel ik dat persoonlijk niet klantvriendelijk vind.)De vormgeving is erg 10-in-een-dozijn-standaard-template vond ik. Het is allemaal standaard, er is niks aan ontworpen. en, het ergst van al, er is deels gebruik gemaakt van comic sans. Dat is echt een doodzonde
Alle reacties Link kopieren
Soms verbaasd het me dat iemand die geen drol verstand van iets heeft een super goede business weet op te zetten. Het kan dus wel. Je hoeft niet persee een giga startkapitaal te hebben of expert te zijn op het gebied van kleding en/of webwinkels. Maar wat je wel moet hebben is drive om te slagen. Wnat de meeste succesvolle mensen met een eigen business steken gewoon veel tijd en energie erin om iets op te zetten. Als jij jezelf vanaf nu 80 uur per week inzet voor je webshop kun je er vast wel iets van maken. Maar zorg gewoon dat je de juiste informatie krijgt. Officiele informatie bij officiele instantsies en niet een forum. Bij een forum kan je wel ideeen krijgen, maar kies dan een forum welke aansluit bij je doelgroep. Naja, succes ermee. En als je het wil doen, moet je er gewoon voor gaan!
Die 2e link...ik kom X Jennifer tegen sorry hoor, maar dat kan je toch niet serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 01 augustus 2012 @ 21:16:

[...]





De vormgeving is erg 10-in-een-dozijn-standaard-template vond ik. Het is allemaal standaard, er is niks aan ontworpen. en, het ergst van al, er is deels gebruik gemaakt van comic sans. Dat is echt een doodzonde



Je hebt het doorgestreept.. maar dat font is geen comic sans. Verder denk ik dat de doelgroep voor deze webshop onder de 18 is. (Weet niet of die veel online kopen, maarja) En ik denk dat die geen problemen hebben met deze vormgeving.



Ik vind het wel aandoenlijk zoveel webshops. Zelf zou ik er niets kopen, maar als zij er iets aan kunnen verdienen moeten ze gewoon doorgaan natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Een omruilverbod voor webwinkels is in strijd met de wet. Niet dat iemand daar een rechtzaak over gaat beginnen natuurlijk, maar toch...
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 15:06:

Ik heb mij goed verdiept in alle aspecten. Ik heb ervaring in product fotografie, en door mijn opleiding mode en styling weet ik genoeg af van producten en stoffen, en weet veel af van e-commerce.

Ik weet natuurlijk dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar leuke kleertjes verkopen via internet!

Ik probeer te ondervinden of het echt verstandig is om iets voor mijzelf te beginnen. Daarom zou ik graag tips willen krijgen van mensen die al een eigen webshop hebben.

En natuurlijk mijn allereerste vraag; waar doe je de inkopen?



M.b.t. de zwart gemarkeerde zin wil ik je een tip geven. Om te weten of je voldoende ondernemersvaardigheden hebt, om te zien waar je kwaliteiten en verbeterpunten liggen, wat je ideeën zijn, wat je precies wil, etc. etc. is het dringend aan te raden om een ondernemingsplan te schrijven.



Dit doe je niet 'even tussendoor' maar groeit door de tijd heen. En die tijd moet je er dus ook voor nemen. Hier leer je ontzettend veel van, zelfs al kom je tot de slotsom dat je er niet geschikt voor bent. Overigens is het ook nog 's zo dat een onderneming meer kans van slagen heeft als er een ondernemingsplan is gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 2e link staat een spelfout op de homepage ... op het forum zal ik niet snel over een spelfout vallen, maar bij een webwinkel moet dat gewoon in orde zijn. Ik zou ook nooit een gastenboek/recensiehoekje opnomen als daar maar 1 reactie per 2 maanden in staat...
ik zie de spelfout niet...



maar idd TO, surf eens rond en kijk dan ook vooral hoe je t niet moet doen
Alle reacties Link kopieren
Leuk spelletje: VIND de spelfout
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 01 augustus 2012 @ 21:45:

Leuk spelletje: VIND de spelfout



Je vind bij [...]unieke stukken om te mixen & matchen en zo je eigen stijl te creëren.

gevinded
Alle reacties Link kopieren
Maar nu ben ik wel benieuwd, wat voor webwinkel heb jij GiB? Linkje? Tenzij je anoniem wil blijven ofc.
Alle reacties Link kopieren
Plaats ik hier niet, ivm privacy. Sorry. Het is wel een hele mooie we moeten alleen inderdaad de Engelse en Duitse teksten nog eens na laten kijken door een native speaker.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 01 augustus 2012 @ 21:24:

[...]





Je hebt het doorgestreept.. maar dat font is geen comic sans. Het font van x Jennifer is wel degelijk comic sansquote:Verder denk ik dat de doelgroep voor deze webshop onder de 18 is. (Weet niet of die veel online kopen, maarja) En ik denk dat die geen problemen hebben met deze vormgeving.De vormgeving is niet professioneel (zeg ik als ontwerper met een opleiding). "Geen problemen hebben met" is niet genoeg als je een succesvolle webshop wil in een overvolle markt. Daarbij zullen onder de 18 weinig kinderen zelfstandig veel online kopen zonder toezicht van de ouders verwacht ik? Wellicht de 16-18 doelgroep wel, maar die zullen sneller neigen naar bekende merken.quote:Ik vind het wel aandoenlijk zoveel webshops. Zelf zou ik er niets kopen, maar als zij er iets aan kunnen verdienen moeten ze gewoon doorgaan natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 01 augustus 2012 @ 22:18:

[...]

Het font van x Jennifer is wel degelijk comic sans

[...]

De vormgeving is niet professioneel (zeg ik als ontwerper met een opleiding). "Geen problemen hebben met" is niet genoeg als je een succesvolle webshop wil in een overvolle markt. Daarbij zullen onder de 18 weinig kinderen zelfstandig veel online kopen zonder toezicht van de ouders verwacht ik? Wellicht de 16-18 doelgroep wel, maar die zullen sneller neigen naar bekende merken.



[...]





Ik ben blind.. waar of wat is "x Jennifer"?



Verder denk ik ook niet dat dit een succesvolle webshop is, maar ik vind hem ook niet een superslecht voorbeeld, zoals werd beschreven. Feit dat deze al gevonden is, zegt toch al wat.



Qua opmaak is het niet mijn smaak, maar zo slecht vind ik deze site er nou ook weer niet uitzien. (Zeg ik als ontwerper met een opleiding .) Zoals ik eerder al schreef, zelf mensen met de ballen verstand van iets, kunnen een succes site opzetten. Dus TO moet er gewoon voor gaan als ze denkt dat het wat voor haar is. En als ze twijfelt, zou ik het niet doen. Maarja... ik zal dan ook nooit een webshop hebben met zo'n attitude
Is TO zelf ook nog ergens aanwezig? Hoop het wel, want het is altijd handig om tips uit te kunnen wisselen en adviezen te lezen.
Thomaaas : als je doelt op dat x Jennifer aan het eind van de tekst onder de bovenste foto...dat is geen comic sans. Daar is het veel te recht voor. Dit is comic sans, lijkt er niet op : http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Comic_Sans
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 01 augustus 2012 @ 14:36:

Doen! Je zult, zeker als je alles al zo goed doordacht hebt, binnen de korste tijd miljonair zijn.





Als je alles goed doordacht doet ga je hier geen tips vragen.

Loop jezelf naar een Kvk volgt daar een cursus.. Toont zelf meer initatief. Deze vraag komt eens in de zoveel tijd voor. En bijna altijd voor kinderkleding in de vorm van een webwinkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 17:40:

[...]





Kijk hier heb ik nou wat aan!! Super bedankt!!Bij het Kvk begin je toch als eerste.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft inderdaad niet per se, zoals sommigen hier zeggen, meteen met een gigantisch startkapitaal te beginnen. Ik kan heel veel initiatieven noemen die heel klein begonnen zijn, gewoon vanuit huis met een paar t-shirtjes.



Wil je per se meteen vanuit het buitenland importeren? Je kan ook jonge ontwerpers in de buurt benaderen om hun kleding te verkopen. Misschien ook helemaal 'groen' zoals Jux (die gaan heel lekker!)



Je hebt bijv. http://www.chillp.com, die zijn met 3 sjirtjes begonnen. Check ook Poppy Parade op Facebook. Zij verkopen tweedehandskleren via FB (loopt als een trein) :-)



Je hoeft niet meteen de nieuwe Neckermann te beginnen, bedoel ik maar. En ook 3000 euro in een site pompen (waarvan niemand nog weet of 'ie gaat werken) hoeft ook niet, simpel wordpress-templateje is echt genoeg om mee te beginnen tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
@ivetje, bij mij thuis is het zeker weten de comic sans. Maar nu zit ik op werk en is het opeens een ander font, ern stuk rechter en wat niet lijkt op de comic sans. Het kan zijn dat ze daar een font hebben gebruikt wat niet standaard is, zodat elke computer er zelf iets van maakt. Dat "probleem" heb ik op mijn eigen site ook gehad.
Die chillp doet het ook wel goed ja...compleet uitverkocht zijn sorry hoor, maar dat vind ik vrij stom. Ze hadden er blijkbaar meer uit kunnen halen, maar ze gaan nu een maand zitten wachten waarin ze niks verkopen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
lama-
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 01 augustus 2012 @ 20:24:

[...]





Inderdaad, met basisfuncties. Maar als jij serieus wilt opvallen in de enorme menigte van webwinkels heb je een goed werkende site nodig met de juiste opties en zoekfuncties. Dan begint het leuk te worden vanaf zo'n 10.000 euro. Als jij begint met een basis site om eens te kijken hoe het loopt dan kun je er net zo goed niet aan beginnen, daarvoor is de concurentie veel te groot.Dat is echt pertinent onwaar, wij hebben zat klanten die met zo'n webshop een heel erg dikke boterham verdienen. Ze hebben alleen een goede nichemarkt gevonden, dat is hun kunst.
Alle reacties Link kopieren
Laat je idd niet weerhouden om een webwinkel te beginnen,maar lees je goed in, praat met anderen etc. Ik ken ook genoeg die klein zijn begonnen en nu groot zijn. Echt mooi om te zien!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2014 11:33
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven