Werk & Studie alle pijlers

Hoe Honours Programme en stage combineren? Geen OP

15-07-2020 13:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2020 19:45
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet de stage op woensdag? Als de studie je relatief makkelijk afgaat dan zou je wellicht reguliere colleges via zelfstudie/online kunnen voltooien en dus op een andere dag stage lopen.

Daarnaast is het met corona sowieso afwachten wat klassikaal en met contractonderwijs gaat. Er zal nog heel veel online gaan, verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
15-07-2020 13:50
Moet de stage op woensdag? Als de studie je relatief makkelijk afgaat dan zou je wellicht reguliere colleges via zelfstudie/online kunnen voltooien en dus op een andere dag stage lopen.

Daarnaast is het met corona sowieso afwachten wat klassikaal en met contractonderwijs gaat. Er zal nog heel veel online gaan, verwacht ik.
Dit klopt zeker. En als ik er de hele bijeenkomst bij kan zijn vind ik dit op zich niet een megagroot probleem. Maarrr als het én online is én ik ook nog eens de helft standaard mis.. ben ik daar niet zo heel erg blij mee😅...

Stage valt helaas op de woensdag en er zijn geen andere stagedagen. Mijn opleiding bestaat vooral uit samenwerkings groepsopdrachten. Hierdoor kan ik ook helaas niet op een andere dag stage lopen en een andere dag als zelfstudie gebruiken... :/
Kan je dan niet wat langer op stage blijven zitten en daar de boel online volgen?
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
15-07-2020 14:17
Kan je dan niet wat langer op stage blijven zitten en daar de boel online volgen?
Dat is een goeie vraag! Maar dit weet ik helaas nog niet. Ik weet wel dat de laatste vaak rond een uur of 18:00 vertrekt, dus ik ben er bang voor. Maar dit zou ik wel eventueel kunnen navragen. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de coördinator van het honors programma hierover?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een optie om wat eerder op je stage weg te gaan zodat je wel op tijd bent en die uren dan later in te halen. Door bijvoorbeeld een week of 2 langer stage te lopen?
Weet je zeker dat het voor jou een goed idee is om aan dag Honours Programme te willen meedoen? Haal je je daarmee niet een hoop ellende op de hals?
Dat lukt niet dus
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
15-07-2020 14:30
Weet je zeker dat het voor jou een goed idee is om aan dag Honours Programme te willen meedoen? Haal je je daarmee niet een hoop ellende op de hals?

Nav deze post heb ik even geloept en lees dat TO hoogsensitief is, moeite had met het halen van haar propedeuse, geen motivatie kon opbrengen voor het laatste tentamen e.d. Misschien is gewoon de opleiding volgen zonder extra lessen inderdaad wel een fijner plan voor TO.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
15-07-2020 14:30
Weet je zeker dat het voor jou een goed idee is om aan dag Honours Programme te willen meedoen? Haal je je daarmee niet een hoop ellende op de hals?
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit inderdaad verre van ideaal. Als ik op een andere dag stage had kunnen lopen, had ik zonder problemen het HP kunnen volgen... Ik ben ook wel benieuwd hoe mijn overige tweedejaarsstudenten dit gaan doen... In feiten loopt elke tweedejaarsstudent stage op woensdag, dus iedereen loopt straks tegen dit probleem aan lijkt mij. Ik vind het gewoon niet heel slim van school om dit op deze manier te organiseren, maar goed.
Ik denk dat ik het de eerste weken maar moet aanzien en als dit inderdaad echt niet werkt, kan ik er gelukkig altijd nog mee stoppen.
Ik denk ook dat het HP extra druk op je gaat leggen en ik vraag me af of je dat moet willen. Dat je slim genoeg bent voor een HP wil nog niet zeggen dat het ook een goed idee is. Soms is het beter om al je energie te gebruiken om de reguliere opleiding zo goed mogelijk af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-07-2020 14:36
Nav deze post heb ik even geloept en lees dat TO hoogsensitief is, moeite had met het halen van haar propedeuse, geen motivatie kon opbrengen voor het laatste tentamen e.d. Misschien is gewoon de opleiding volgen zonder extra lessen inderdaad wel een fijner plan voor TO.
Dit heb je niet helemaal correct. Ik heb geen moeite met het behalen van mijn P, ik had alleen de laatste weken nogal last van motivatieproblemen... Dit is niet geheel gek als je al vanaf halverwege maart thuisonderwijs hebt en alles online moet volgen. Mijn P heb ik ondertussen gewoon netjes in het eerste jaar gehaald met bijna een 8 gemiddeld. En ja, hoogsensitief of niet.. dat wil niet zeggen dat je niet perse extra uitdaging kunt hebben/krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet de stage op woensdag plaatsvinden?
Is het straks zo dat u elke dag les heeft?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet iemand vinden die in dezelfde situatie heeft gezeten? Een ouderejaars die stage+honors heeft gecombineerd.

Worden de honors colleges van woensdagavond ook opgenomen? Zijn ze verplicht?

Is stage perse een volledige dag? Kun je eerder beginnen en vroeger klaar zijn?

Anders niet doen. Als het je nu al stress bezorgt, voor het überhaupt begonnen is zal het straks alleen maar moeilijker worden.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
15-07-2020 14:25
Wat zei de coördinator van het honors programma hierover?
Die deden er heel nuchter over. Dat het wel gewoon haalbaar is en dat ik gewoon lekker het programma moet volgen. Dat ook wel meer HP studenten hier 'last' van hebben. Ze hadden het over o.a. studenten die een minor volgden en studenten die in het buitenland een stage aan het lopen waren.. maar goed, dat zijn geen eerstejaars HP studenten.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
15-07-2020 14:42
Waarom moet de stage op woensdag plaatsvinden?
Is het straks zo dat u elke dag les heeft?
Heeft school bedacht helaas. De overige dagen heb ik gewoon les en wordt mij wel geacht deze lessen bij te wonen..
Je zit al tijden niet lekker in je vel met depressies en angsten, je haalt je P mogelijk dit jaar niet, je hebt enorm last van faalangst... Is dat honours programme uberhaupt wel zo'n goed idee?
XStudiebollekeX schreef:
15-07-2020 14:40
En ja, hoogsensitief of niet.. dat wil niet zeggen dat je niet perse extra uitdaging kunt hebben/krijgen?
Nee, dat wil het niet zeggen, maar ik krijg uit je posts wel de indruk dat je iemand bent die snel problemen ziet en die soms moeite heeft in het omgaan met op zich gebruikelijke situaties. Dan vraag ik me af of het HP dat niet enorm zal gaan versterken.
Natuurlijk 'ken' ik je alleen van wat je hier deelt, dus jij kan dat zelf beter inschatten. Maar ik wilde je de waarschuwing toch meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
15-07-2020 14:43
Kun je niet iemand vinden die in dezelfde situatie heeft gezeten? Een ouderejaars die stage+honors heeft gecombineerd.

- dit is wel een goede vraag. Ik zal hier eens naar gaan rondvragen.

Worden de honors colleges van woensdagavond ook opgenomen? Zijn ze verplicht?

- opgenomen weet ik niet, wel verplicht. Je gaat dan vaak ook met een opdracht aan de gang met medestudenten

Is stage perse een volledige dag? Kun je eerder beginnen en vroeger klaar zijn?

Ik moet 40 weken stage lopen, dus dit komt neer op 8 uur per week. Halve dagen gaat niet ivm mijn overige schooldagen.. Wat mijn exacte tijden zijn weet ik nog niet, maar ik meen me te herinneren dat het 'kantooruren' zijn.

Anders niet doen. Als het je nu al stress bezorgt, voor het überhaupt begonnen is zal het straks alleen maar moeilijker worden.
Bedankt voor je vragen! Ik ga nog wat HP studenten benaderen in de hoop dat ik iemand vind die inderdaad in hetzelfde 'schuitje' heeft gezeten.
Ik denk dat ik de eerste 2 weken even ga aanzien en als het voor mij inderdaad niet werkt kan ik er gelukkig nog altijd mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
15-07-2020 14:49
Nee, dat wil het niet zeggen, maar ik krijg uit je posts wel de indruk dat je iemand bent die snel problemen ziet en die soms moeite heeft in het omgaan met op zich gebruikelijke situaties. Dan vraag ik me af of het HP dat niet enorm zal gaan versterken.
Natuurlijk 'ken' ik je alleen van wat je hier deelt, dus jij kan dat zelf beter inschatten. Maar ik wilde je de waarschuwing toch meegeven.
Daarvoor wil ik je ook zeker bedanken. Ik weet dat ik mezelf goed in de gaten moet houden en vooral moet letten op mijn energiebalans. Ik ben een paar jaar geleden burn-out geraakt en kreeg daarna helaas last van overige 'restverschijnselen'.

De laatste maanden gaat het gelukkig wel weer goed, vandaar ik het wel weer aandurf om weer een stapjr verder te gaan.. maaarrr of dat op deze manier gaat werken is inderdaad nog maar de vraag
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je veel te veel zorgen om mee te doen aan dat studieprogramma.
Niet zo moeilijk doen.
Veel te vermoeiend. Ook voor je docenten.

Je denkt alleen maar in problemen en niet in oplossingen.
Vind je dat niet superirritant?

Je klinkt gestresst in je post, dus ik adviseer om niet deel te namen aan een honours programma. Zoveel voegt dat heus niet toe aan het leven. En jij ziet alleen maar problemen, geen leuke kanten. Dan voegt het al helemaal niets toe aan jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
15-07-2020 14:47
Je zit al tijden niet lekker in je vel met depressies en angsten, je haalt je P mogelijk dit jaar niet, je hebt enorm last van faalangst... Is dat honours programme uberhaupt wel zo'n goed idee?
Ik had inderdaad veel last van angsten en had ook te kampen met (lichte) depressie, helaas. Maarr het afgelopen halfjaar voel ik me eigenlijk wel weer goed en redelijk stabiel. Mijn P heb ik ondertussen binnen met een mooie gemiddelde.

Ik heb inderdaad wel last van faalangst. Maar dat is ook een van de redenen dat ik dit programma juíst wil volgen. Bij dit programma kan er namelijk niks fout gaan. Je krijgt wel een beoordeling, maar dit is niet gekoppeld aan een cijfer. Ik hoop juist dat ik door dit programma beter leer inzien dat fouten maken mag. Dat het niet perfect hoeft te gaan. En juist doordat er verder geen echte studiedruk aanwezig is (niet zoals bij de reguliere opleiding), denk ik dat ik daar juist ontzettend van kan leren.

Maar bedankt voor je oplettendheid.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
15-07-2020 14:54
Je maakt je veel te veel zorgen om mee te doen aan dat studieprogramma.
Niet zo moeilijk doen.
Veel te vermoeiend. Ook voor je docenten.

Je denkt alleen maar in problemen en niet in oplossingen.
Vind je dat niet superirritant?

Je klinkt gestresst in je post, dus ik adviseer om niet deel te namen aan een honours programma. Zoveel voegt dat heus niet toe aan het leven. En jij ziet alleen maar problemen, geen leuke kanten. Dan voegt het al helemaal niets toe aan jouw leven.
Bedankt. Ik maak me inderdaad zorgen, maar dat is vooral ook omdat ik niet precies weet hoe dit programma er precies uit komt te zien. Er wordt geacht dat je aanwezig bent op bepaalde tijdstippen, terwijl docenten weten dat je dan in principe niet aanwezig kunt zijn. Ik weet vooralsnog ook niet of je de opdrachten van het HP eventueel op andere dagen zou kunnen uitwerken. Het is gewoon allemaal nog best wel vaag. En als school gewoon zegt van 'kan prima gecombineerd worden' terwijl ze weten dat dit dus eigenlijk niet kan.. denk ik.. Uh ja, hoe dan?

Ik kijk het de eerste 2 weken aan. Is het dan inderdaad niks, stop ik er alsnog mee.
Alle reacties Link kopieren
XStudiebollekeX schreef:
15-07-2020 14:59
Maarr het afgelopen halfjaar voel ik me eigenlijk wel weer goed en redelijk stabiel. Mijn P heb ik ondertussen binnen met een mooie gemiddelde.

Ik heb inderdaad wel last van faalangst. ....En juist doordat er verder geen echte studiedruk aanwezig is (niet zoals bij de reguliere opleiding), denk ik dat ik daar juist ontzettend van kan leren.
Dus het gaat pas een half jaar weer ok en nu stort je je in iets nieuws?
En in plaats van je probleem (faalangsttraining) op te lossen, ga je iets doen waarbij je zelf hebt geredeneerd dat je er misschien wel iets aan hebt terwijl je nu al bang bent om te falen ook al zegt je docent dat dat niet hoeft?
En je ervaart nu al enorme studiedruk door alle stress die je in je posts laat zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven