Werk & Studie alle pijlers

Hoe reistijd nuttig te besteden?

13-02-2018 12:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand start ik met een nieuwe baan waar ik ontzettend blij mee ben! Enig "nadeel" is dat mijn reistijd sterk zal toenemen; van 2 minuten lopen naar 50 minuten met de auto. Ik ben bang dat ik me ga vervelen onderweg en vraag me af wat andere mensen in de auto doen NAAST OP HET VERKEER LETTEN UITERAARD!

Luisteren jullie naar muziek? telefonisch vergaderingen? luisterboeken? ...?

Heeft er iemand tips om de reistijd wat aangenamer/nuttiger te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon de autoradio aan op een zender die ik leuk vind. Muziek luisteren idd. Sowieso geen oordoppen in en niet iets waar je je ook op moet concentreren. Bij een liedje vind ik het niet zo erg als ik een stukje minder goed heb gehoord, bij een luisterboek zou ik toch alles wel goed mee willen krijgen, vind ik niet zo handig als ik me ook op het verkeer moet concentreren. En dat is met vergaderen net zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke route jij aflegt maar ik heb 1,15 en vaker zelfs 1,5 uur op de weg gezeten tijdens de spits (randstad) en dat is echt opletten!! Ik zou mijn aandacht bij geen enkel luisterboek kunnen houden. Ik had altijd de radio aanstaan (waarbij ik soms zo met het verkeer bezig was dat ik de hele file-informatie miste). Of mijn CD in de auto en dan lekker meezingen en 'half' dansen als mijn favoriete liedje op was.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

In de auto moet je op de weg letten. Zelf vind ik het niet prettig om dan te vergaderen. Je kan geen aantekeningen maken en ik kan me niet goed op beide dingen concentreren. Bovendien sta ik dan meestal op speaker en is het niet goed verstaanbaar. Voor mij dus nooit een optie.

Wat ik wel doe:
- gewoon bellen en bepraten met vriendin die op zelfde moment reist
- radio luisteren
- nadenken over de dag of voorbereiden van de dag. Vaak komen onderweg de beste ideeen me op. Omdat ik het eea kan laten bezinken. Thuis ben ik dan ook helemaal klaar en kan ik van Mn avond genieten

Collega’s van me luisteren ook luisterboeken. Lijkt me best een goed idee, nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
amy2010 schreef:
13-02-2018 13:00
Ik weet niet welke route jij aflegt maar ik heb 1,15 en vaker zelfs 1,5 uur op de weg gezeten tijdens de spits (randstad) en dat is echt opletten!! Ik zou mijn aandacht bij geen enkel luisterboek kunnen houden. Ik had altijd de radio aanstaan (waarbij ik soms zo met het verkeer bezig was dat ik de hele file-informatie miste). Of mijn CD in de auto en dan lekker meezingen en 'half' dansen als mijn favoriete liedje op was.
De route maakt niet uit, ik woon in het noorden en ook hier moet je gewoon opletten wat een ander doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis ook veel, meestal met de trein en lees dan een boek. Voor jou is lezen geen optie maar een luisterboek kan ook heel goed.

Verder luister ik naar podcasts (via castbox) of luister naar coursera colleges over onderwerpen waar ik wel wat meer van wil leren. Ik ben vaak te lui om de studie echt te volgen maar pik zo nog wel een hoop informatie op.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister wel eens een luisterboek, maar eigenlijk alleen van die makkelijke weglees boeken. Anders is het echt niet te doen omdat je toch wel echt moet opletten meestal, zeker met kans op filerijden.

Soms mis ik hele stukken uit het boek omdat ik toch meer met mijn aandacht bij de weg zit (maar goed ook).
Alle reacties Link kopieren
Herken me helemaal in het verhaal over de luisterboeken... Na een half uurtje denken, oja, dat stond ook nog aan. Veel meer dan de radio kan ik ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
ik luister radio
en bel
Alle reacties Link kopieren
als je luisterboeken kiest in een andere taal leer je ook nog wat :lightbulb:

(lat niet meteen te hoog leggen ivm concentratie)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het idd niet lukt om luisterboek te volgen. Reistijd in de auto is gewoon niet heel nuttig ;-)

Ik laat vaak ook Mn haar drogen tijdens het rijden, drink wat thee uit de thermosfles en soms eet ik een beetje brood (met name in de file als ik echt stil sta). Dit minimaliseert de tijd ervoor in de ochtend. :-D
Alle reacties Link kopieren
Stand-up-comedy is hier favoriet tijdens lange autoritten: als je daar een stukje van mist is het niet erg en het is net wat boeiender dan de radio.
Ik ben een muziekfanaat dus ik heb standaard een CD in de auto die ik leuk vind of een apparaat aan de radio hangen met mijn favoriete muziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister vaak naar Podcasts in de auto. Niet te intelligent dingen, maar wel informatieve dingen hebben mijn voorkeur!
Alle reacties Link kopieren
wollentrui schreef:
13-02-2018 13:17
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het idd niet lukt om luisterboek te volgen. Reistijd in de auto is gewoon niet heel nuttig ;-)

Ik laat vaak ook Mn haar drogen tijdens het rijden, drink wat thee uit de thermosfles en soms eet ik een beetje brood (met name in de file als ik echt stil sta). Dit minimaliseert de tijd ervoor in de ochtend. :-D
Ontbijten is hier ook een vaste activiteit in de auto inderdaad! Vooraf boterham smeren en in de auto onderweg opeten.
Zorg ik meestal wel dat ik geen al te vloeibaar beleg heb, dat gaat fout!
Alle reacties Link kopieren
ik word heel slaperig van luisterboeken, heel fijn als bijrijder, niet als chauffeur
Vervelen in de auto? Serieus? Op het verkeer letten, zeker in de spits, hoe kan je je daarbij vervelen?

Gewoon de radio aan of een kaartje met leuke muziek op in de auto.
Thermos koffie erbij, wat moet je nog meer dan?
Luisterboeken deed ik op de fiets wel maar in de auto lijkt dat me niks omdat je gewoon op het verkeer moet letten. Muziek vind ik dan het fijnst.

Telefoneren of vergaderen is ook niks. De keren dat ik gebeld word in de auto merk ik toch dat ik dan minder goed oplet.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
13-02-2018 13:02
De route maakt niet uit, ik woon in het noorden en ook hier moet je gewoon opletten wat een ander doet.
Inderdaad. Misschien wel meer ook, omdat het wat rustiger is.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister in de auto altijd naar BNR. Dan hoef je thuis het nieuws niet meer te bekijken of te lezen. Het meeste weet je dan al.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2x 30 minuten reistijd per dag, maar dan op de fiets. Ik denk 's ochtends vast na over wat er allemaal moet gebeuren die dag en met wie ik allemaal contact op moet nemen. Als ik belangrijke dingen bedenk of gewoon aan het overpeinzen ben, dan gebruik ik soms de voicerecorder op de telefoon om mezelf op te nemen, bij gebrek aan opschrijfmogelijkheid. Soms bel ik (handsfree) met mensen, maar zodra ik de stad inrij hang ik op want dat vind ik teveel afleiding.

Als ik toch met de auto ga (zelden, want zonde van het parkeergeld a 30 per dag) heb ik nergens tijd voor want moet ik 20 minuten opletten.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-02-2018 13:28
Vervelen in de auto? Serieus? Op het verkeer letten, zeker in de spits, hoe kan je je daarbij vervelen?

Gewoon de radio aan of een kaartje met leuke muziek op in de auto.
Thermos koffie erbij, wat moet je nog meer dan?

Sommige mensen raken snel onderprikkeld en verliezen dan hun focus, dat is dan gevaarlijker dan dat er tijdens het rijden nog een extra bezigheid wordt gezocht.

TO, bekijk ook of je op verschillende manier naar je werk kunt rijden, regelmatig wisselen van route scheelt ook in verveling.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-02-2018 13:35
Luisterboeken deed ik op de fiets wel maar in de auto lijkt dat me niks omdat je gewoon op het verkeer moet letten. Muziek vind ik dan het fijnst.

Telefoneren of vergaderen is ook niks. De keren dat ik gebeld word in de auto merk ik toch dat ik dan minder goed oplet.
Dus jij bent ook zo iemand die denkt dat als ze op de fiets zit, een ander wel op jou let?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties!

Dus veel meer dan radio of een podcast (en ontbijt in de ochtend) zal het niet worden zo te horen :)

Wellicht is het ook wel lekker om, naast het het verkeer, niks aan je kop te hebben. Momenteel ren ik van de kantoorhectiek direct de gezinshectiek in.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
13-02-2018 13:43

TO, bekijk ook of je op verschillende manier naar je werk kunt rijden, regelmatig wisselen van route scheelt ook in verveling.
Dat is een heel goede! Er zijn veel verschillende routes die ik kan nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven