Werk & Studie alle pijlers

Hoe studietijd inplannen naast voltijdse baan?

07-06-2024 09:31 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
-
ella-333 wijzigde dit bericht op 16-06-2024 09:47
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
God alweer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag de topictitel en wist wie de topicstarter was.
Echt :facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt nul minuten en nul seconden ingepland voor het openen van tientallen topics over hetzelfde onderwerp. Lijkt me wat dat betreft een uitstekende planning.
Alle reacties Link kopieren Quote
frambozentaartje schreef:
07-06-2024 09:37
Je hebt nul minuten en nul seconden ingepland voor het openen van tientallen topics over hetzelfde onderwerp. Lijkt me wat dat betreft een uitstekende planning.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
:rofl:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom moet elke week hetzelfde zijn?

De ene keer kom je moe uit werk en ga je lekker met pizza een serie kijken, de andere keer heb je inspiratie en werk je door tot 1.00u in plaats van te stoppen om half elf. Het ene weekend regent het en reageert niemand op je appjes, het andere weekend viert je moeder haar verjaardag en kun je eindelijk naar het strand.

Tuurlijk is het een goed idee om je voor te nemen bepaalde avonden/dagdelen in principe voor de studie te reserveren. Maar als je vier jaar moet, zou ik in elk geval zorgen dat het een beetje leefbaar is, en dat lukt maar matig als je het zo neurotisch aanvliegt...
Alle reacties Link kopieren Quote
De manier waarop je omgaat met deze studie is echt gestoord. Je kan niet alles vooruit plannen en dichttimmeren. Ik zou me uitschrijven voor de studie en me aanmelden voor psychotherapie. Dat is geenszins gemeen bedoeld, maar echt helpend, dit houdt geen mens vol en alle plezier en spontaniteit is uit je leven. Waarom doe je dit jezelf toch aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe veel topics moet je hier nog over openen voor je weet hoe en wat je wil? Je blijft steeds hetzelfde vragen, daar schiet je dus niets mee op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
07-06-2024 09:35
Ik zag de topictitel en wist wie de topicstarter was.
Echt :facepalm:
Ik ook in dit geval :-D
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verschrikkelijk dit
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ervaringsdeskundige en nee, een planning werkt voor geen meter en is onrealistisch.

Wanneer je wat moet doen en hoeveel tijd het kost wordt bepaald door je studie, niet door jou.

De ene keer heb je een megaopdracht die je superleuk vindt en die in een dag af is terwijl er 40 uur studiebelasting voor staat.

De andere keer zit je weken te zwoegen voor een tentamen dat 1 studiepunt oplevert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloody hell.

Ben je wel echt of zit je de boel een beetje op te jutten?

Als je echt bent: iemand die zo onzeker en twijfelig is en zo afhankelijk van wat mensen op een forum aan advies geven lijkt me niet geschikt voor een hbo studie. Ga je straks ook talloze topics openen over je studie-opdrachten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga gewoon die studie doen en dan kom je er vanzelf achter wat werkt en wat niet.

Zit je met een groepsopdracht, en de groep wil maandagavond maar dat is nou net jouw vrije avond. Wat ga je dan doen?

Of je bent om 20.00 uur moe, maar ja in je schema staat dat je tot 22.30 uur moet. Hoe effectief is het nog dan, denk je, van 20 tot 22.30 uur?

Of college vak x verplaatst op het laatste moment naar de tijd dat je zou studeren voor vak y. Paniek!

Of, het leven komt tussendoor vervelend doen. Vriendin huilend op de stoep, de kat is vermist, je favoriete sportwedstrijd die je niet wil missen, je werkgever wil dat je overwerkt, je moeder breekt haar been en heeft boodschappen nodig, de stroom valt uit of de wifi werkt niet. Wat dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
07-06-2024 09:35
Ik zag de topictitel en wist wie de topicstarter was.
Echt :facepalm:
Ik ook :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
07-06-2024 10:03
Ik ben ervaringsdeskundige en nee, een planning werkt voor geen meter en is onrealistisch.

Wanneer je wat moet doen en hoeveel tijd het kost wordt bepaald door je studie, niet door jou.

De ene keer heb je een megaopdracht die je superleuk vindt en die in een dag af is terwijl er 40 uur studiebelasting voor staat.

De andere keer zit je weken te zwoegen voor een tentamen dat 1 studiepunt oplevert.
Thank god, ik dacht dat het aan mij lag dat het altijd zo loopt.
Toch nog nuttig, dit topic .
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh vrouw, maak je toch niet zo druk en kijk gewoon even hoe het loopt. Ontspan!!! Je hebt geen gezin dus hoeft verder nergens rekening mee te houden behalve met je werk, go with the flow. Alsjeblieft zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus na 18:00 uur heb je 1,5 uur de tijd om te: eten, boodschappen doen, huishouden bij te houden, sporten, sociale contacten, plassen voor je aan je studie moet beginnen?

Hier kun je volgens mij enkel mee in een burn out terecht komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen enkele optie is vol te houden.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spring erin en kijk hoe het gaat. Wees flexibel. Als het echt niet lukt, heb je het in elk geval geprobeerd.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
07-06-2024 10:21
Thank god, ik dacht dat het aan mij lag dat het altijd zo loopt.
Toch nog nuttig, dit topic .
Nee hoor. Ik heb 2 studies gedaan, de ene naast een ft-baan toen ik nog geen gezin had en de andere naast 32 uur werken + gezin en beide keren was de planning elke week weer een ratjetoe, volledig ondergeschikt aan de actualiteit in plaats van andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Groundhog Day!
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
07-06-2024 12:16
Groundhog Day!
Dat hoop ik niet. Weet je hoe lang Phil Connors vast zat in Punxsutawney?

https://screenrant.com/groundhog-day-ho ... ll-murray/

Spoiler: Bijna 34 jaar.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
07-06-2024 09:35
Ik zag de topictitel en wist wie de topicstarter was.
Echt :facepalm:
Hier net zo :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het veel te hoog gegrepen is voor je. Op het HBO moet je toch tenminste íets zelf kunnen bedenken. Meer on topic: al die schema’s lijken me onzinnig. Je gaat gewoon werken, bekijkt per dag of week wat er voor de studie gedaan moet worden en doet dat dan. Die studiebelasting is een indicatie, meer niet. Het kan best zijn dat jij overal twee keer zo lang over doet, en dan loop je met je schema compleet achter de feiten aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven